اطلاعیه همتا در زمینه ثبت گوشی‌های مسافری

با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در خصوص ثبت گوشی‌های مسافری، به جهت آگاه‌سازی مخاطبان گرامی اطلاعیه زیر منتشر می‌گردد:

به اطلاع می‌رساند مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف گردیده است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک برطبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را بررسی می‌نماید. در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌گردد.

لازم به توضیح است این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

ذکر این نکته ضروری است که از این پس در هیچکدام از مراحل ثبت گوشی مسافری نیازی به مراجعه فرد متقاضی به سامانه همتا نیست و فرد متقاضی صرفاً باید به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه و حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه را پرداخت نماید.

متقاضیانی که از پرداخت حقوق گمرکی توسط ایشان مدت زمان زیادی گذشته است، می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت ثبت دستگاه خود، موضوع را از گمرک پیگیری نمایند چراکه دستگاه های فاقد اطلاعات صحیح یا کافی که از سوی همتا تایید نشده اند، به همراه دلایل عدم تائید، به گمرک عودت داده می شوند.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل · 3 ماه پیش
    هرچند ماه یکبار میشه با یک شماره و کدملی گوشی رجیستر کرد؟
    فرض کنید بنده گوشی خریدم مدتی بعد رفت زیر چرخ ماشین ترکید، دیگه نمیتونم گوشی بخرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه با گمرک به شماره تماس 02143891 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مالک · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر .ببخشید گوشی را در سایت گمرک ثبت کردم ولی به سامانه همتا ارسال نکردم الان سامانه همتا ازم شناسه یپرداخت میخوان چطور شناسه ی پرداخت بگیرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام .جهت اطلاعات بیشتر با شماره 096366 مجدد تماس بگیرید و اعلام کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    فیش گمرک طبق عکس پرداخت شده ولی هنوز کد فعالسازی دریافت نگرفتم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام .لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (و انتخاب گزینه عدم فعالسازی )به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    سلام فیش گمرک طبق عکسها پرداخت شده ولی هنوز کد فعالسازی رو نگرفتم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.سلام .لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران (و انتخاب گزینه عدم فعالسازی )به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 3 ماه پیش
    با سلام
    چگونه از گمرک جویا باشیم ؟ اطلاعات رو ارسال نکردن به همتا اون سایت هم help هم نمیشه پیگیری نکرد تلفن مشتری ک پایین سایت زدن مسدود است خواهشا بگید به کجا باید تماس بگیریم یا مشکل سایت رو حل کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام جباری · 3 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من ۱۰ روز پیش یه گوشی خریدم که الان میبینم از همتا پیام اومده که ثبت گوشی مسافری برای شما ثبت شده
    گارانتی هم نداره
    انگار از عراق وارد شده
    ایرادی داره یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشوروارد شده است و ثبت مسافری شده است مشکلی ندارد ولی اگر داخل کشور خریداری و ثبت مسافری شود این فرایند غیرقانونی است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م ف · 3 ماه پیش
    سلام

    ده روز پیش گمرکی گوشی رو توسط پست پرداخت کردم اما کد برام نیومد، به سایت help.irici.ir مراجعه و ثبت نام کردم اما برای ورود با اخطار نام کاربری یا گذرواژه شما اشتباه است مواجه میشم نام کاربری کدملی و گذرواژه توسط خود سامانه برام اس ام اس شده و کاملا صحیح هست،لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سایت مربوطه متعلق به گمرک می باشد و سامانه همتا به آن دسترسی ندارد. لذا همچنان از گمرک جویا باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهلا جابری · 3 ماه پیش
    سلام

    ببخشید 2هفته از پرداخت من گذشته ولی پیامک کد فعالسازی برام ارسال نشده، برای ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir که میرم با گذرواژه ای که خود میز خدمات الکترونیک برام فرستاده نمیتونم وارد بشم و میگه گذرواژه نادرست است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    سلام.لطفا میشه بگید هزینه رجیستر گوشی های اپل رو کجا میتونم ببینم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      محاسبات عوارض گوشی، توسط گمرک انجام میشود. لطفا از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین دری · 3 ماه پیش
    سلام من سه هفته هست که در میز خدمت درخواست ریجستری داده ام ولی اطلاعات من به همتا ارسال نشده است باید چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 3 ماه پیش
    با سلام مسافری گوشی دسته دومی از خارج از کشور برایم آورده که از اون فرجه 30 روزه در داخل ایران استفاده کرده و الان گوشی غیر فعال هست آیا با پرداخت گمرکی گوشی میتوانم آن را رجیستر کنم ؟ با توجه به اینکه اون فرجه 30 روزه هم تمام شده و الان چند ماهی گذشته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 3 ماه پیش
    سلام

    هزینه رجیستری چجوری حساب میشه؟؟

    نوشته 16 درصد قیمت گوشی!

    قیمت گوشی که به دلار هست. با چه نرخی باید تبدیل به ریال کرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      محاسبات عوارض گوشی، توسط گمرک انجام میشود. لطفا از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا حسن زاده · 3 ماه پیش
    سلام ببخشید من دو روزه که از مسافرت خارجی برگشتم ایا میتونم دو عدد گوشی که با خودم وارد کشور کردم را به صورت مسافرتی ریجستری کنم یا فقط مجاز به ریجستری یکی از ان ها هستم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ع · 3 ماه پیش
    سلام بعد از پرداخت رسید گمرک به شماره پیگیری580000649608508 وثبت موفق پرداخت گمرک ارسال اطلاعات به همتا رو نزدم وتومیز خدمت گمرک هم ثبتش کردم ولی هنوز اطلاعات به همتا ارسال نشده چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید ایمانزاده · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    بنده چند روز پیش گوشی مسافری در سایت ثبت کرده و عوارضش را پرداخت کردم ولی کد ریجستری نیومده هنوز در ضمن وقتی اصالت گوشی رو استعلام میکنم میگه که گوشی شما قانونی نیست و در سیسنم همراه سرویس نخواهد گرفت لطفا راهنمایی کنید .
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 3 ماه پیش
    سلام.هر کاری میکنم عوارض پرداخت گمرک رو بدم نمیشه داخل درگاه سداد نمیره الان چیکار باید بکنم میز خدمت الکترونیک هم رفتم جوابی نگرفتم چرا نمیشه پرداخت کرد!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی عطایی · 3 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم هنگام ثبت در سامانه گوشی های مسافرتی به من میگد که شماره تلفن مربوط به کد ملی نیست در حالی که هست باید چیکار کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضاپور · 3 ماه پیش
    باسلام برای من پیامک شناسه پرداخت پانزده رقمی همراه با مبلغ گمرکی روی گوشیم اومده همچنین کدثبت شناسه چهاررقمی imei الان باید چکار کنم که میگن سایت گمرک بسته است ؟؟؟؟ ...خواهشا جواب من بدید...استدعا دارم جواب من بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدی · 3 ماه پیش
    با سلام،هنگام خریدگوشی همه فروشگاهها میگویند که "سایت بسته است" و در نتیجه هر گوشی با دو قیمت خیلی متفاوت(قیمت "با کد" و "بدون کد")در بازار وجود دارد که باعث سردرگمی شده است. لطفاً یک توضیح واضح در مورد اینکه میگویند"سایت بسته است وقتی باز شد با کد ملی خودتان رجیسترش میکنیم" بدهید.آیا سایت الان بسته است؟ سپاس.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سایت ثبت گوشی مسافری به آدرس https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister صرفا برای ثبت دستگاههایی است که توسط مسافران سفرهای خارجی وارد کشور شده، نه ثبت گوشیهای قاچاق!
      کلیه فروشگاهها موظفند دستگاه قانونی دارای گارانتی معتبر به شما تحویل دهند؛ اگر دستگاه غیرقانونی به شما فروخته شده، می توانید به صورت اینترنتی در تعزیرات یا سازمان حمایت، ثبت شکایت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدسعید سجادیان · 3 ماه پیش
    سلام

    من ماه گذشته یک گوشی از عراق خریداری و به ایران آمدم ،متاسفانه نتوانستم وارد سایت گمرک شوم و عوارض را پرداخت کنم ،الان دوباره عراق هستم وارد سایت گمرک میشوم پیام عدم ثبت در سامانه همتا میدهد ،لطفا مشخص فرمایید اول باید بریم سایت گمرک یا همتا ،نمیشه که همتا بگه گمرک ،گمرک بگه همتا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.