اطلاعیه همتا در زمینه ثبت گوشی‌های مسافری

با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در خصوص ثبت گوشی‌های مسافری، به جهت آگاه‌سازی مخاطبان گرامی اطلاعیه زیر منتشر می‌گردد:

به اطلاع می‌رساند مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف گردیده است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک برطبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را بررسی می‌نماید. در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌گردد.

لازم به توضیح است این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

ذکر این نکته ضروری است که از این پس در هیچکدام از مراحل ثبت گوشی مسافری نیازی به مراجعه فرد متقاضی به سامانه همتا نیست و فرد متقاضی صرفاً باید به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه و حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه را پرداخت نماید.

متقاضیانی که از پرداخت حقوق گمرکی توسط ایشان مدت زمان زیادی گذشته است، می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت ثبت دستگاه خود، موضوع را از گمرک پیگیری نمایند چراکه دستگاه های فاقد اطلاعات صحیح یا کافی که از سوی همتا تایید نشده اند، به همراه دلایل عدم تائید، به گمرک عودت داده می شوند.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 5 ماه پیش
    یک گوشی اینترنتی خریدم و رجیستر شده و رنگ گوشی رو اشتباه ارسال کرده و دارم کارهای مرجوعی رو انجام میدهم و اگر مرجوع شود دیگر تا سال آینده امکان خرید گوشی با کارت ملی خود را ندارم و باید تا سال دیگه صبر نمایم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام هر شخص در سال یک دستگاه به صورت پستی در گمرک ثبت کند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 5 ماه پیش
    سلام یک گوشی اینترنتی خریداری کردم و خود گمرک گفت خودمون اطلاعات رو برای همتا ارسال می کنیم و الان بعد 12 روز پیامک اومده دستگاه با مشخصات زیر در سامانه همتا ثبت گردید و از طریق کد فعالسازی زیر از طریق سایت همتا نسبت به فعال سازی دستگاه اقدام نمایید .

    درسته رجیستر شده است ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیم · 5 ماه پیش
    سلام، برخی افراد به مسافران ایرانی که میخواهند از کشور خارج شوند پیشنهاد می دهند که به هنگام برگشت، با دریافت مبلغی، از اطلاعات هویتی آنها برای ریجستری گوشی استفاده نمایند، آیا این مسئله می تواند برای مسافر مشکل ساز شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      بعله این کار غیر قانونی میباشد و از اطلاعات شخص مسافر سو استفاده میشود و نباید اطلاعات را اختیار کسی قرار داده شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    اگه گوشی پستی تو بازه ۳۰ روزه موفق به دریافت کد نشد و از شبکه خارج شد میشه فعالش کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر دستگاه های پستی بازه زمانی طولانی تری نسبت به گوشی های مسافری سپری می کنند در صورتی که این بازه زمانی طولانی شد جهت بررسی با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.در صورتی که قبل ارسال کد فعال سازی دستگاه غیر فعال شود هر زمان که کد فعال سازی ارسال شد مجدد می توانید فرایند فعال سازی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی سفارشی از چین خریدم سه روز پیش رسیده ایران ظاهرا الان گمرک و چند روز دیگه به دستم میرسه.خب حالا من باید برای دیافت کدفعالسازی چیکار کنم؟واینکه سیم کارت بزارم رو گوشی یا منتظر دریافت کد فعالسازی بشم بعد.اگه سیم کارت گذاشتم و بازه یک ماهه گذشت و گوشی از سرویس خارج شد امکان برگردوندن هست؟ممنون میشم جواب سوالاتمو بدین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فائز فریدونی · 5 ماه پیش
    با عرض سلام و خسته نباشین ، در تاریخ 1398/05/01 اظهارنامه گمرکی ( تلفن همراه ) ثبت و مبلغ حقوق ورودی آن را پرداخت نمودم که مشخصات تلفن نیز به سایت همتا ارسال شده است ، ولی تا این تاریخ 1398/05/04 کد فعال سازی برای من پیامک نشده است . لطفا راهنمائی بفرمائین . با سپاس .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      جهت بررسی دقیق تر شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 5 ماه پیش
    من بالاخره تونستم با گمرک تماس بگیرم گفتند که مورخ 98/5/15 فایل گمرک به همتا ارسال میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      اگر اعلام کردن در این تاریخ اطلاعات ارسال میگردد باید اطلاعات دستگاه شما هم ارسال شود منتظر ارسال بمانید تا انجام گردد و مشکل برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید علی فاضلی · 5 ماه پیش
    برادر من
    چرا هرکدوم از شماها مشکل رو می اندازید گردن دیگری
    گمرک اصلا جوابگو نیست
    به کی باید بگیم که رسیدگی کنه
    خودتون مگه اطلاع ندارید
    روزی 100بار زنگ زدم کسی جواب نمیده
    لطفا پیگیری کنید
    ما که عوارض رو پرداخت کردیم گناهمون چیه که گمرک نمیفرسته اطلاعات رو
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اگر پرداخت عوارض را انجام داده اید و هنوز اطلاعات به همتا ارسال نشده است یا وارد سایت میز خدمت الکترونیگ گمرک شوید یا ب گمرک مراجعه حضوری داشته باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید علی فاضلی · 6 ماه پیش
    سلام
    لطفا بفرمایید چندروز طول میکشه اطلاعات از گمرک به همتا ارسال میشه
    خیلی وقته درخواست نوشتم تو میز خدمت
    لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      بازه زمانی اعلام نشده میتوانید با گمرک تماس گرفته یا به سایت مراجعه نمایید و پیگیر زمان ارسال اطلاعات شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 6 ماه پیش
    سلام تو پیام‌قبلی گفتید برم سامانه گمرگ و جا میز خدمات میزنم روش بالا صفحه دو تا چیز میاد نام کاربری و گذر واژه گفتید نام کاربری ینی کد ملی ولی همزمان هم باید گذر واژه رو بدی هم نام کاربری چون کد ملی زدم میگه یا گذر واژه یا نام کاربری اشتباه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید و بعد فرایند درخواست را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 6 ماه پیش
    سلام‌خسته نباشید من‌یه گوشی خریدم تقریبا ۲۰ روز پیش گفتن‌۱۰ روز دیگه میاد کد ریجستری پرداخت هم کردم برا ریجستری به سامانه همتا زنگ زدم‌میگه از گمرک نیومده بعد رفتن تو سامانه گمرگ که خودتون گفتین بعد نام کاربری و گذر واژه میخواد برا جیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، در صورتی پرداخت با موفقیت انجام شده و اطلاعات برای همتا ارسال نشده در سایت میزخدمت گمرک help.irica.ir درخواست ثبت نمایید.نام کاربری کد ملی میباشد و گذرواژه برای آن سیم کارت پیامک میشود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خیریه بچای · 6 ماه پیش
    سلام خدمت برادر عزیز من هم هشت روز پیش به میز خدمت الکترونیک گمرک. درخواستم نوشتم اما با گذشت یازده روز هیچ جواب دریافت نکردم بنظر شما چکار کنم ممنون میشم راهنمای کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،موارد مربوط به سایت گمرک را با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خیریه بچای · 6 ماه پیش
    سلام من یک هفته میشه گوشی از اعتبات گرفتم پول گمرگش کاملا پرداخت کردم گزینه ارسال به همتا هم ارسال شد ولی کد فعال سازی تابحال ثبت نشده زنگ زدم همتا گفت هنوز فایل از گمرک ارسال نشد کسی میدونه که چقدر طول میکشه که فایل از گمرک به همتا ارسال میشه خواهشن راهنمای کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام در صورتی که پرداخت را به تازگی انجام داده اید منتظر بمانید چنانچه این بازه زمانی طولانی شد لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی عبدی · 6 ماه پیش
    باسلام امکان دارداز شماره کد ملی ویا شماره تلفن همراه شخصی که از کشور خارج نشده برای وارد کردن گوشی مسافری افراد سود جو سوء استفاده کنند؟ اگر چنین بشود از کجا می توان پیگیری کرد؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      صرفا با در اختیار داشتن کدملی کسی نمی تواندگوشی وارد کند باید شماره همراهی که اعلام می کند نیز مربوط به همان کدملی باشد برای پیگیری میتوانید با مراجعه به کارتابل شماره سیم کارت در سامانه همتا در قسمت ثبت اطلاعات مسافری نسبت به ثبت دستگاهی آگاه شوید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 6 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من 2 هفتست که گوشی خریدم و گوشی من رو گفتن از طریق مسافری فعال کردن تا امروز اتفاقی نیوفتاده، امروز رفتم توی سایت گرمک که پیگیری کنم دیدم بعد زدن گذینه ارسال به همتا همچین خطایی میده " خطا در استعلام imei از سامانه همتا : شماره تلفن با شماره پاسپورت وارد شده انطباق ندارد " این یعنی چی نمیفهمم؟ الان باید چیکار کنم ؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی اسعدی · 6 ماه پیش
    سلام، دوست من دو تا گوشی آورده یکی برای خودش و یکی برای من. یک گوشی رو که برای خودش رجیستر کردیم گوشی دوم رجیستر نمیشه و سایت قبول نمیکنه. آیا راهکاری برای رجیستر گوشی دوم هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید."
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد محمدی · 6 ماه پیش
    سلام من گوشیمو از افغانستان آوردم میخوام ثبت کنم اما کد ملی یا شناسه فراگیر میخواد که ما نداریم راهنمایی کنید که باید چه کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      برای پرداخت عوارض و دریافت اطلاعات بیشتر با گمرک تماس حاصل نمایید 02143891-- یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آ ک · 7 ماه پیش
    درود
    وقت بخیر

    تعرفه ی گمرکی گوشی سامسونگ S10 که از اروپا به عنوان هدیه به دستم رسیده چقدر هست؟
    درصدی حساب میشه؟ و اگر به این صورت هست مبنای قیمت گوشی از کجا قابل استعلام هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افسانه بافروغ · 7 ماه پیش
    با سلام من از هلند گوشى stk اوردم هيچ جا رجيستر نميكن چه كنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.

      اگر منظور شما این است که مدل و برند دستگاه در سایت گمرک موجود نیست باید به میز خدمات گمرک مراجعه نمایید و گزینه افزودن دستگاه جدید اطلاعات مربوط به دستگاه را ثبت نمایید. http://help.irica.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 7 ماه پیش
    باسلام با توجه به بسته شدن ریجستری مسافرتی ایا امکان خرید به صورت پستی از چین هست ؟
    سایت هایی که از چین ارسال میکنن میگن مشکلی نداره و ریجستری پستی با مسافرتی تفاوت داره
    و نرخ کمرکی در صورت امکان پذیر بودن چقدر هست ؟ گفته شده سه برابر حالت مسافرتی هست !!!