شناسایی هوشمند مشکلات

اطلاعیه همتا در زمینه ثبت گوشی‌های مسافری

با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در خصوص ثبت گوشی‌های مسافری، به جهت آگاه‌سازی مخاطبان گرامی اطلاعیه زیر منتشر می‌گردد:

به اطلاع می‌رساند مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف گردیده است.

در حال حاضر پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه توسط شخص متقاضی، گمرک برطبق قوانین و مقررات مربوطه، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به صورت مسافری را بررسی می‌نماید. در نهایت اطلاعات دستگاه‌های واجد شرایط ثبت مسافری در فواصل زمانی مشخص (بنا بر اطلاعیه گمرک هر سه روز یکبار) توسط گمرک در قالب یک فایل برای سامانه همتا ارسال می‌گردد.

لازم به توضیح است این امکان وجود دارد که شخص متقاضی نسبت به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی اقدام نماید، اما گمرک ج.ا.ا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه، دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص داده و اطلاعات آن را به سامانه همتا ارسال نکند. بنابراین پرداخت موفق در سامانه گمرک لزوماً موجب ارسال اطلاعات توسط گمرک برای سامانه همتا نمی‌گردد.

سامانه همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و کامل بودن اطلاعات دریافتی (از جمله صحیح بودن فرمت شناسه IMEI، موجود بودن هر دو شناسه گوشی‌های دوسیمکارته، موجود بودن شماره سیمکارت جهت ارسال کد فعالسازی و . . .) را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، نسبت به رجیسترکردن دستگاه و ارسال کد فعالسازی برای فرد متقاضی اقدام می‌نماید.

ذکر این نکته ضروری است که از این پس در هیچکدام از مراحل ثبت گوشی مسافری نیازی به مراجعه فرد متقاضی به سامانه همتا نیست و فرد متقاضی صرفاً باید به سامانه اظهارنامه گمرکی مراجعه و حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه را پرداخت نماید.

متقاضیانی که از پرداخت حقوق گمرکی توسط ایشان مدت زمان زیادی گذشته است، می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت ثبت دستگاه خود، موضوع را از گمرک پیگیری نمایند چراکه دستگاه های فاقد اطلاعات صحیح یا کافی که از سوی همتا تایید نشده اند، به همراه دلایل عدم تائید، به گمرک عودت داده می شوند.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایمان · 1 سال پیش
    سلام
    بعد از پرداخت در سامانه گمرک، گزینه ارسال اطلاعات برای سامانه همراه را زدم. اطلاعات ارسال شد. چقدر زمان می بره تا گوشی مجددا فعال بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      بعد فعالسازی دستگاه خود را خاموش و روشن نمایید دستگاه بایدفعال شود و موردی نداشته باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی شیرازی · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر من میخواستم از طریق یک شرکت واسطه از یه فروشگاه اینترنتی خارج از کشور گوشی بخرم و به صورت پستی تحویل بدن
    آیا میتوانم رجیستر کنم گوشی رو در این صورت؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد عوارض را در گمرک امانات پستی پرداخت میکنند و فایل اطلاعات برای همتا ارسال میشود و همتا دستگاهها را در صورتی که مشکلی نداشته باشند ثبت میکند. قطع بودن سامانه گوشی مسافری خللی در ثبت این گوشیها وارد نمی کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین رضایی · 1 سال پیش
    با سلام
    بنده یک گوشی خریدم و خواستم رجیستری

    کنم مراحلشو انجام دادم ولی هنگام پرداخت عوارض گمرک مبلغ رو پرداخت نکردم و بعدا پرداخت کردم ولی مشکلم اینجاست که هنوز هم میگه گوشی غیر قانونی هست و کد فعالسازی چطور میاد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن صدريه · 1 سال پیش
    وقت بخير
    اين بازه ي زماني اي كه بايد سپري شود تا گوشي هاي پستي رجيستري بشن رو ميشه بفرماييد چه مدت هست؟! الان 33 روز از زمان تحويل گوشي از گمرك پست گذشته ولي هنوز رجيستري نشده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا شناسه های 15 رقمی را یاداشت وبا شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهاب · 1 سال پیش
    سلام.من یک گوشی وارد کردم و اطلاعات رجیستری رو وارد کردم و تا مرحله ی گرفتن شناسه پرداخت رفتم ولی بعدش مبلع رو واریز نکردم . الان اطلاعات گوشی رو وارد که می کنم پیام میاد شما یک اظهار ناتمام برای این شناسه گوشی دارید و به مرحله بعد نمی ره . چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      شما باید وارد سایت گمرک شوید و اطلاعات قبلی را که ثبت نموده اید را حذف نمایید و با استفاده از اطلاعات جدید پرداخت عوارض را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر فرج زاده · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید
    من شهریور ۹۸ یک گوشی برای خودم آوردم رجیستر هم کردم چه تایمی بگذره دوباره یکی دیگه میتونم وارد کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، هر مسافر درسال فقط یک گوشی میتواند ثبت کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا عیدی · 1 سال پیش
    سلام. پروسه ترخیص گوشی مه از طریق پست وارد ایران میشه چه مدته ؟؟
    آیا ممنوعیتی جدیدا ابلاغ شده که بعد از 20 روز هنوز ترخیص نشده؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری در این موارد به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید · 1 سال پیش
    سلام من یک گوشی خریدم آیا بدون پاپورت میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام پیش از خرید دستگاه، حتماً باید استعلام اصالت کنید و در پاسخ استعلام اصالت، به قانونی بودن دستگاه توجه نمایید در صورتی که دستگاه قانونی بود دستگاه را با کد فعالسازی در حضور فروشنده فعالسازی نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادری · 1 سال پیش
    سلام.خسته نباشید ,در صورتی که قبل از ارسال کد فعال سازی به شماره سیم کارتی که به گمرک اطلاع دادیم.گوشی را با سیم کارت دیگری روشن نماییم , آیا مشکلی ایجاد میشود ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادری · 1 سال پیش
    سلام , خسته نباشید . موبایلی که بنده سفارش دادم , 10 روز هست که در بخش گمرک امانات پستی تهران قرار گرفته و هنوز به پست تحویل داده نشده تا بتونم تحویل بگیرم. میخواستم بدونم که زمانی که شرکت پست از بنده درخواست برای تحویل گرفتن موبایل کند, همان روزی که به پست مراجعه میکنم برای ترخیص موبایل , همان روز کد فعال سازی به بنده میدهند ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام

      خیر همان روز کد فعالسازی در اختیار شما قرار نمگیرد این فرایند برای دستگاهای پستی یه مقدار زمان بر میباشد و باید بازه زمانی سپری شود تا دستگاه قانونی و کد دریافت کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادری · 1 سال پیش
    سلام , خسته نباشید . موبایلی که بنده سفارش دادم , 10 روز هست که در بخش گمرک امانات پستی تهران قرار گرفته و هنوز به پست تحویل داده نشده تا بتونم تحویل بگیرم. میخواستم بدونم که زمانی که شرکت پست از بنده درخواست برای تحویل گرفتن موبایل کند, همان روزی که به پست مراجعه میکنم برای ترخیص موبایل , همان روز کد فعال سازی به بنده میدهند ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام

      خیر همان روز کد فعالسازی در اختیار شما قرار نمگیرد این فرایند برای دستگاهای پستی یه مقدار زمان بر میباشد و باید بازه زمانی سپری شود تا دستگاه قانونی و کد دریافت کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مرتضی محمودی · 1 سال پیش
    سیم کارتی که میخوام باهاش فعال کنم گوشی رو توی مرحله فعال سازی نیازی نیست داخل گوشی باشه؟ و فعال سازی هر دو سیم کارت گوشی با همون یک کد انجام میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر بله بدون اینکه سیمکارت روی دستگاه قرار بگیرد می توانید فعال سازی را انجام دهید، فرایند فعال سازی با یک سیمکارت شما انجام میگیرد و سیمکارت های دیگر شما هم روی دستگاه امکان استفاده را دارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مرتضی محمودی · 1 سال پیش
    با سلام.
    وقتی که میخوام کد فعال سازی رو توی سایت همتا بزنم، حتما باید همون شماره سیم کارتی که باهاش توی گمرک ثبت کردم رو وارد کنم یا می تونم شماره ای رو بزنم که میخوام گوشی باهاش ثبت بشه؟
    یعنی باید همون شماره رو بزنم بعدا انتقال مالکیت بدم، یا میشه توی مرحله ی فعال سازی توی سایت همتا، شماره جدید وارد کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با طالاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است امکان پذیر می باشد،زمانی که کد فعال سازی ارسال گردید فرایند فعال سازی را با هر شماره ای مایل بودید می توانید انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیما · 1 سال پیش
    سلام
    من یک گوشی از روسیه خریدم پانزده روز پیش وارد کشور شدم اظهار گمرک هم نشده تا کی فرصت برای ثبت گمرک و ریجستری هست
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، مهلت زمانی برای ثبت گوشی های مسافری مربوط به گمرک میباشد لطفا از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلمان · 1 سال پیش
    سلام گذرنامه ای که ویزا خورده اگه هفتاد روز از برگشتن گدشته باشه میشه با اون ریجستر کرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 1 سال پیش
    سلام عموی من از آمریکا یک گوشی واسم هدیه اورده واسه ریجستریش باید چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 1 سال پیش
    سلام
    میخواستم بدونم قبل از خروج از کشور سیمکارت رو بندازیم روی گوشی و بریم برگردیم گوشی رو رجیستری کنیم مشکلی پیش نمیاد که؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسنی · 1 سال پیش
    سلام، ایا گوشی هایی که از طریق پست ارسال می شوند با مدارک اتباع خارجی هم قابل رجیستر هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر ، بله ثبت دستگاه پستی برای اتباع خارجی هم امکان پذیر است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی عطار · 1 سال پیش
    سلام من گوشی از طریق پست بین المللی خرید کردم و توی گمرک عوارضش رو بصورت حضوری پرداخت کردم. الان دو هفته هست که برام هیچ کدی از همتا برای رجیستری گوشی نیومده. مشکل چیه؟ چقدر طول میکشه که همتا اطلاعات رو تایید کنه؟ چون هفته قبل هم دوباره به گمرک مراجعه کردم و مطمئن شدم که جلوی خودم ارسال اطلاعات برای همتا رو زدن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی اشرفی · 1 سال پیش
    با سلام بنده جزو اتباع هستم یه گوشی برام اومده میخوام رجیسترش کنم کد ملی میخواد امکانش هست به اسم خودم انجامش بدم یا باید با اطلاعات شخص دیگه ای انجامش بدم (مدارک شناسیی خودم کارت آمایش هستش و پاسپورت نیس)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، ثبت مسافری برای اتباع احتیاج به کد ملی ندارد و ملیت را اتباع انتخاب کرده و کد فراگیر را وارد فرمایید.