شناسایی هوشمند مشکلات

اطلاعیه همتا در زمینه لزوم عدم تغییر شناسه (IMEI) دستگاه در فرایند تعمیر

دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه های دارای سیم کارت، به عنوان شناسه رهگیری آن ها در نظر گرفته شده و نباید طی هیچ فرایندی تغییر کند. بنابراین اگر دستگاه تان را تعمیر کرده اید، پیش از تحویل آن، #06#* را روی دستگاه شماره گیری نموده و عدد نمایش داده شده را با شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه دستگاه تلفن همراه، مقایسه نمایید.

در صورتی که شناسه (IMEI) دستگاه تان پس از تعمیر تغییر کرده بود و شناسه (IMEI) مشاهده شده از طریق شماره گیری #06#*، با شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه دستگاه تلفن همراه، متقاوت بود، منطقی ترین کار این است که از تعمیرکار بخواهید، شناسه (IMEI) دستگاه را به شناسه (IMEI) قبل از تعمیر بازگرداند.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    l · 18 روز پیش
    من موبایل نوکیا 105 دارم و قبلا با یک سیمکارت روشنش کردم با سیمکارت دیگه کار نمیکنه و پیام میاد که دستگاه قانونیه ولی فعالسازی نشده. والا من اصلا یادمم نمیاد از کی خریدم و جعبه‌اش رو هم ندارم من از کجا کد فعالسازی بیارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید از شرکت گارانتی کننده پیگیری نمایید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید. جهت رویت نام شرکت وارد کننده از شناسه دستگاه استعلام اصالت گرفته و نام شرکت را مشاهده کنید .http://hmti.ir/04 اطلاعات گارانتی در این صفحه موجود است http://hmti.ir/i و بعد از بدست آوردن کد فعالسازی فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصیب جنگی زهی · 24 روز پیش
    سلام خسته نباشید بنده انتقال مالکیت گرفتم ولی وقتی دو سیم کارت داخل گوشی قرار میدهم آنتن قطع می شود میشه راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر طهماسب · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من همسرم یک گوشی برای من به صورت مسافری اورده اند
    ایا باید در سامانه گمرک با شماره تلفن خودشون ثبت بشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود که کد فعالسازی دستگاه برای شماره سیم کارت ثبت شده در گمرک ارسال میشه و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا یزدی · 3 ماه پیش
    بنده از فروشگاه اینترنتی معتبر گوشی خریدم و رجیستری با کدی که دادن تحت مالکیت خودم درآوردم ولی برند و مدل گوشی یه چیز دیگه است و به هیچ وجه آنتن نمیده چاره چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات روی جعبه با اطلاعات دستگاه خریداری شده متفاوت میباشد دستگاه را عودت دهید در صورتی که نپذیرفتند میتوانید ثبت شکایت داشته باشید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هانی سعیدی · 4 ماه پیش
    سلام من یک گوشی خارج از کشور گرفتم و وقتی که رجیستر کردم شماره که روی آن رجیستر انجام دادم خاموش شده یعنی سوخته من الان باید چکار کنم که کلی هزینه دادم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را فعالسازی کرده اید و سیم کارت تحت مالکیت دستگاه قرار گرفته و بعد سوخته است درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت اگر پرداخت شده ولی فعالسازی نشده در صورتی که به شخص مسافر دسترسی دارید و مسافر ایرانی هستند با کد ملی در سایت همتا https://hamta.ntsw.ir ثبت نام کنند و در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی را مشاهده می کنید و فرایند فعال سازی را انجام دهند. در صورتی که مسافر اتباع هستند با شماره سیمکارتی که به نام کد فراگیر یا شماره پاسپورت مسافر است کد دستوری ستاره 7777 ستاره 102مربع را گرفته کد فعالسازی را مشاهده می کنید
      آموزش فعال سازی دستگاه .http://hmti.ir/055
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد شایان · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ، گوشی روشن کردم ، اماپیام اخطار دریافت کردم ، چطور میتونم این مورد پیگیری کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عارف · 6 ماه پیش
    باسلام من دو سه روزه یک گوشی شیائومی خریدم اما موقع فعال سازی تو سامانه همتا میگه شناسه دستگاه قانونی نیست به نظر شما یعنی چی من چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی صادقی · 8 ماه پیش
    سلام من از فروشگاه تلفن همراه خریداری کردم الان در سامانه همتا رجیستر نمیشود می گوید غیر قانونی است درصورتی که کارت رجیستری و کد فعال سازی موجود است باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا رسولی · 9 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر ببخشید گوشیم به سرقت رفت حالا که پیدا شده شناسه اش را تغییر دادن سارقین استعلام که میگیرم کلا یک دستگاه دیگر نمایش داده میشود آیا ضروری هست که به حالت اولیه شناسه را برگردانم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بله لازم میباشد.در صورتی که دستگاه تعمیر شده است شناسه روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیر کار مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 9 ماه پیش
    سلام . گوشیمو دادم تعمیر کردن imei کلا تغییر کرده چیکار کنم !؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه برد گوشی تعویض شده است باید فرایند ثبت تعمیری را انجام دهید شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است و بعد از آن میتوانید فرایند تعمیری را انجام دهید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
      در غیراینصورت فرایند تعمیری امکان پذیر نیست به تعمیرکار مراجعه نمایید که یا برد قانونی روی دستگاه شما قرار دهند یا شناسه های دستگاه را به شناسه های قبلی بازگردانی کنند. در صورت عدم همکاری تعمیرکار میتوانید از ایشان شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق ن · 9 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    اگر برد گوشی را عوض کنند، شناسه IMEI تغییر میکند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر . بله با تویض برد دستگاه شناسه IMEI تغییر میکند. ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد چنانچه برد جدید دستگاه از مجاری قانونی وارد شده باشد امکان ثبت تعمیری وجود دارد شناسه های بردهای قانونی نیز در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قابل تشخیص است و بعد از آن میتوانید فرایند تعمیری را انجام دهید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لندرانی · 11 ماه پیش
    سلام
    وقت شما بخیر
    آیا با تعویض برد گوشی باید انتقال مالکیت داده شود یا نیازی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      سلام وقت بخیر با تعویض برد گوشی باید فرایند ثبت تعمیری انجام شود ثبت تعمیری گوشی در سامانه همتا منوط به برد قانونی می باشد یعنی برد جدید دستگاه باید از مجاری قانونی وارد شده باشد در غیراینصورت فرایند تعمیری امکان پذیر نیست
      قبل از انجام فرآیند ثبت تعمیری، با استفاده از فرآیند استعلام اصالت http://hmti.ir/04 از قانونی بودن بُرد استفاده شده بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید.
      آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را مطالعه نمایید http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali · 11 ماه پیش
    سلام من یک گوشی ایفون دارم پیامک جعل دریافت کردم چیکارش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      سلام وقت بخیر صفحه ی پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه نمایید http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن رنجبر · 11 ماه پیش
    سلام من یک گوشی ای دارم که داخل اسلات دومش اصلا تا حالا سیم کارت گذاشته نشده و حالا پیام اومده که ۳۰ روز دیگر قطع میشود
    میخاستم ببینم چکار کنم مشکلم حل بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 ماه پیش
      با سلام در صورتی قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date تنها از یکی از شکافه های دستگاه استفاده میکردید لطفا مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید
      دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل کریمی · 1 سال پیش
    سلام.من گوشی موتورولا دارم و کدIMEI سیم دوم که در سامانه ثبت هست با شناسه روی گوشی متفاوت است .لطفا برای برطرف کردن مشکل راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر درصورتي که شناسه(IMEI)هاي دستگاه که با شماره گيري <<ستاره مربع 06 مربع>>
      بر روي دستگاه مشاهده مي‌کنيد با آنچه در سامانه همتا ثبت شده و از استعلام اصالت http://hmti.ir/04 نمايش داده مي‌شود، مغايرت دارد صفحه "آموزش اصلاح شناسه دوم دستگاه در سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/16
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 1 سال پیش
    سلام وقت به خیر سال خرداد 1399 یک دستگاه تبلت سامسونگ از شرکت **** خریداری کردم زمانیکه امسال سیم کارت ایرانسل برای درس فرزندم قرار دادم پیغام میدهد که این IMEI غیرقانونی می باشد . و یک ماه بیشتر برای استفاده وقت ندارید فروشنده هم میگه مشکلی نداره نمیدونم که این ایراد مرتفع میشه یا خیر لطفا راهنمایی کنید. ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده با اجرای طرح رجیستری تبلتها (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور با سیم کارت استفاده نشده باشند و چون از مبادی قانونی کشور وارد نشده اند،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.راهکاری ندارد ، از سمت فروشنده پیگیری نمایید فروشنده موظف بوده کالای قانونی اصیل به خریدار عرضه نماید. چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/1
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 1 سال پیش
    من روز جمعه به ایران امدم و گوشی را ثبت کردم در فرودگاه و وب سایتی معرفی کردند که هزینه را واریز کنیم اما این وب سایت کلا باز نمیشه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 سال پیش
    سلام من گوشی خریدم
    ولی وقتی IMEI رو میزنم مدل برند گوشی رو یک چیز دیگه میزنه این علتش چیه
    مثلا شیائومی رو میزنه تی پی لینک
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 مدل و برند ذکرشده با مشخصات دستگاه، مغایرت دارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      هر دستگاهی که از داخل ایران خریداری می شود باید موارد و شرایط درج شده در لینک زیر را داشته باشد در غیر اینصورت خریداری نشود که خریدار متضرر می شود
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی افشار · 1 سال پیش
    سلام من مودم سیم کارتی دی لینک آپدیت کردم imei تغییر کرد و پیام اومده 30 روز دیگه قطع میشه چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه تعمیر شده است و شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به شخص تعمیرکار مراجعه نمایید و در صورت تطابق شناسه ها در صورتی که پیامک دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    توحيد · 1 سال پیش
    سلام

    من از دوستم گوشی خریدم مدل J1_2016 که کادو داده بودنداز آن زمان تا به امروز سیم کارت داخل دستگاه قرار نداده اند حالا من شناسه را وارد می کنم اعلام می کند که معتبر نیست
    چاره چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام می شود با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه رویت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
      صفحه راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه http://hmti.ir/02