تغییر در روند ثبت دستگاه مسافری

✅ سامانه ثبت دستگاه مسافری گمرک به همتا متصل شد.

🔔 با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه در گمرک، کد فعالسازی به شماره همراه مسافر پیامک می شود.

💢 پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و ایشان می تواند از طریق درگاه های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نماید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاضی · 2 ماه پیش
    سلام
    من شش ماه پیش گوشی همراهی از خارج از کشور آوردم و مهلت یکماهه من برای پرداخت عوارضی آن به پایان رسید و تلفن همراه شش ماه است که قطع شده همتا انتقال می دهد به گمرک و گمرک هم گه فقط اینترنتی است و جوابی نمیگیرم من نمیدانم با چه شماره پاسپورتی باید عوارض را پرداخت کنم وقتی از مهلت یکماهه ی من گذشته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد. جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید. همچنین میتوانید به صورت حضوری به گمرک محل زندگی خود مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    افشین صادقی · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشی من امروز هزینه ریجستری رو پرداخت کردم ولی تکمیل فرایند خرید رو نزدم که برا همتا بفرسته حالا چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز کیانفر · 2 ماه پیش
    اگر مسافری بخواد سه ماه ایران بماند و باز برگردد و گوشی با خود ببرد هم باید عوارض و گمرک پرداخت کند؟!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      مسافران خارجی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه کرده و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند، باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد نوربخش · 2 ماه پیش
    من برای مسافرت به ایران اومدم. هزینه گمرک گوشی شخصیم رو در سایت گمرک پرداخت کردم و سایت گمرک فایلی ارصال نکرده. ولی تو سایت همتا این پیغام رو میگیرم:
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 2 ماه پیش
    سلام‌ من یه گوشی مسافرتی رو imei شو ثبت کردم و بهم شناسه پرداخت داد اما هرچی میزنم رو درگاه بانک که بره به صفحه پرداخت مینویسه " مشکل در دریافت اطلاعات " و از سایت گمرک به درگاه بانک منتقل نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا مجدد تلاش فرمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 2 ماه پیش
    سلام
    همه مراحل ثبت گوشی رادانجام دادم و گمرک بعد از تایید ،شناسه پرداخت و مبلغ واریزی را واسم ارسال کرده،اما دو روزه هر جقدر سعی میکنم ولی به درگاه پرداخت متصلم نمیکنه،گمرک بهم گفت سایت خرابه،حالا نمیدونم باید چیکار کنم،همتا هم پیام اخطار 30 روزه واسم ارسال کرده،لطفا کمکم کنین تا دچار مشکل نشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا مجدد تلاش فرمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم صوفی وند · 2 ماه پیش
    سلام یه گوشی ثبت کردم زیر 80 دلار هست شناسه پرداخت نداشت الان کد واسم نیومده‌گوشی قط شده داخل سامانه میز الترونیک اقدام میکنم چون شناسه پرداخت ندارم ثبت نمیشه من چکار کنم با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود همتی · 2 ماه پیش
    در سایت گمرک موقع دریافت اطلاعات از سامانه همتا این خطا رو میده. چیکار باید کنم؟

    "خطا در استعلام imei از سامانه همتا"
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی نصرتی · 2 ماه پیش
    سلام 10 روز پیش مبلغ گمرکی گوشیمو پرداخت کرده ام الان موقع ثبت نام در سامانه گمرک بعد از ارسال کد ثبت شناسه پیغام (صدور ناموفق شناسه پرداخت) را میدهد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hassan · 2 ماه پیش
    لطفا گوشی های برندLeEco رو توی سامانه خودتون اضافه کنید چون وقتی از سایت گمرک میخوایم گمرکی رو پرداخت کنیم میگه اطلاعات برند یافت نشد با پشتیبانی همتا تماس بگیریدوگوشی بنده به صورت مسافری وارد شده. به میز خدمت هم درخواست دادم ولی بازم نزدیک به یک هفته هست پاسخی ندادن. تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      این مسئله توسط گمرک امکان انجام دارد. لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد شجاعی · 2 ماه پیش
    سلام
    من یک هفته است که حقوق گمرکی گوشیمو پرداخت کردم اما هنوزکد ریجستری نیومده؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدیه ترابی.پور · 2 ماه پیش
    خسته نباشید
    من‌ گوشی از خارج وارد کرده‌ام در سامانه گمرک هم ریجستر کرده‌ام و عوارض پرداخت کرده‌ام ولی گوشیم فعال نشده از گمرک هم گفتن به همتا ما مشخصات ارسال کردیم ولی چرا هنوز گوشیم فعال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا منتظر بمانید... درصورتی که طی چند روز آینده پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدحسین حسنی · 2 ماه پیش
    سلام برای ثبت نام در میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه کردم چند بار هم با دقت کد ملی و تاریخ تولد و شماره موبایل بنام خودم را وارد کردم هر بار پیام آمده:( شماره تلفن‌همراه متعلق به دارنده کد ملی نیست!) ؛ نمی دانم چه باید کرد لطفا راهنمایی فرمایید- باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      این سایت متعلق به گمرک می باشد. اما احتمالا شماره سیمکارت شما به نام خودتان نبوده، بلکه شخص دیگری برایتان گرفته است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدحسین حسنی · 2 ماه پیش
    با سلام، بنده 98/01/20 یک دستگاه گوشی سامسونگ گلکسیA20 خریده ام فروشنده میگوید این گوشی جدید است هنوز این گوشی در سامانه گمرک ثبت نشده چه زمانی این گوشی ثبت میشه که قروشنده گوشی ما را فعالسازی کنه؟ آیا بیش از یک ماه طول بکشد مشکلی بوجود نخواهد آمد؟ ممنون از لطف شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قلی پور · 2 ماه پیش
    باسلام: 1- چندروزپیش گوشی سامسونگ جی 7 خریدم ازچگونگی ورود شرکتی یا مسافری آن اطلاع نداشتم از کد*7777# استعلام کردم نوشته " ورود مسافری" است وفروشنده آکبندهم به من فروخته، سوال2-مدل گوشی دراستعلام j730f/dsآمده ،درصورتی که درروی کارتن ودفترچه -j701f/ds نوشته شده است لطفا راهنمایی فرمایید. باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا به بخش «آموزش استعلام اصالت دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه کرده و توضیحات ارائه شده را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید · 2 ماه پیش
    سلام گوشی سامسونگ مدل m20 برای ثبت مسافری در سایت گمرک فقط 32 گیگ میباشد درصورتیکه گوشی من 64 گیگ هست لطفا راهنمایی فرمائید تکلیف چیست ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی از خارج از ایران اوردم اما وارد سایت ننمیتونم بش ثبت کنم چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سایت متعلق به گمرک می باشد، لذا لطفا مجدد تلاش فرمایید. درصورت عدم موفقیت، از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hassan · 3 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    این tscMapCode هنگام افزودن دستگاه جدید چی هست؟چی بایدبزنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهرام · 3 ماه پیش
    با سلام ببخشید من زمانی میخوام پرداخت رو انجام بدم پیغام
    صدور ناموفق شناسه پرداخت رو نشان می دهد خواهشا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      لطفا مجدد تلاش فرمایید. درصورت عدم موفقیت، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا یزدان پرست · 3 ماه پیش
    سلام . لطفا درمورد گوشی که به‌صورت پستی خرید کردیم و حق گمرک رو تو خود گمرک پرداخت کردیم و بعد از گذشت 60 روز هنوز کد فعال سازی براش نیومده یه توضیح و راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      لطفا به صفحه «سوالات متداول» مراجعه کرده و سوال 6-8 را مطالعه فرمایید.