اخیرا پیامکی برای برخی افراد ارسال شده و از ایشان خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت نمایند.
کاربر از طریق لینک موجود در این پیامکها به صفحهای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک و سپس به صفحهای هدایت میشود که ظاهر آن شبیه درگاههای پرداخت است و مشخصات کارت بانکی از کاربر دریافت میشود.
به استحضار میرساند این روش، یکی از شیوههایی است که کلاهبرداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده میکنند.
لذا ضروری است در صورت ملاحظه چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش شود.
همچنین ضروری است در این زمینه به موارد زیر توجه گردد:
۱- هرگونه اطلاعرسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام میگیرد. همچنین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، میتوانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته طرح نمایید تا راهنماییهای لازم ارائه گردد.
۲- سایت رسمی سامانه همتا hamta.ntsw.ir و سایت اطلاعرسانی همتا hamtainfo.ntsw.ir میباشد و سامانه همتا دامنه دیگری ندارد.
۳- سامانه همتا برای انجام فرآیندهای خود وجهی دریافت نمیکند و انجام همه ی فرایندهای سامانه همتا رایگان میباشد.
۴- پیش از هرگونه پرداخت حتماً باید از اعتبار درگاه پرداخت مطمئن شد، ویژگیهای اولیه درگاه پرداخت معتبر عبارتند از:
الف- عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس دهنده (معمولاً به صورت قفل سبز رنگ) در ابتدای آدرس درگاه پرداخت وجود دارد.
ب- درگاه پرداخت زیردامنه ای از دامنه shaparak.ir است (هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیب هایی نظیر shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند)
ج- برای اطلاع از آدرس درگاه های پرداخت اینترنتی معتبر، میتوان به تارنمای کاشف به آدرس kashef.ir مراجعه نمود.
مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها
مشترک گرامی؛ سوالات مربوط به گمرک از جمله اختلالات سایت، هزینه های گمرکی(حقوق ورودی دستگاه) و سایر مواردی که به سامانه همتا مربوط نمی باشند می بایست از گمرک و سایر درگاه های ارتباطی پیگیری شوند و سامانه همتا نسبت به این نوع سوالات پاسخگو نخواهد بود. با تشکر
برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
/اخبار-و-اطلاعیه-ها/اطلاعیه/پیامک-پرداخت-در-همتا-جعلی-است
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.