به استحضار مسافران گرامی می رساند، همان طور که از گذشته پیش بینی شده بود، قرار است با اتصال سامانه های گمرک و همتا، مسافر بتواند پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI های دستگاه در گمرگ، به صورت آنی کد فعالسازی را از طریق پیامک دریافت نماید.
بدیهی است مسافر میتواند به کمک این کد فعالسازی، دستگاه را برای سیمکارت خود فعالسازی نماید.
نظر به تغییرات ایجاد شده در تارنمای ثبت دستگاه مسافری در گمرک جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می رساند منطبق بر گذشته، همچنان هر دستگاهی که در گمرک ثبت شده و اطلاعات آن توسط گمرک، برای همتا ارسال شود، بدون هیچ مشکل و تاخیری، در همتا ثبت شده و کد فعالسازی در اختیار ایشان قرار می گیرد.
با توجه به سوالات و ابهامات ایجاد شده در خصوص ثبت گوشیهای مسافری، به جهت آگاهسازی مخاطبان گرامی اطلاعیه زیر منتشر میگردد:
به اطلاع میرساند مطابق تصمیم اخیر کمیته راهبری طرح رجیستری، از تاریخ 19 آذر 97 درخواست ثبت گوشیهای مسافری در سامانه همتا متوقف گردیده است.
دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه های دارای سیم کارت، به عنوان شناسه رهگیری آن ها در نظر گرفته شده و نباید طی هیچ فرایندی تغییر کند. بنابراین اگر دستگاه تان را تعمیر کرده اید، پیش از تحویل آن، #06#* را روی دستگاه شماره گیری نموده و عدد نمایش داده شده را با شناسه (IMEI) درج شده روی جعبه دستگاه تلفن همراه، مقایسه نمایید.
به اطلاع می رساند دریافت هرگونه هزینه از خریدار تحت عناوین رجیستری، ثبت دستگاه در گمرک یا همتا، قانونی کردن دستگاه و کلیه فرایندهای مرتبط با طرح رجیستری، غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده این موضوع، ایشان می تواند نسبت به ثبت شکایت در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تعزیرات اقدام نماید.
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.