شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی محمدی · 1 روز پیش
    وقتی شماره پاسپورت و کد ملی و گمرک ورودی رو انتخاب میکنم و بعدی رو میزنم این ارور رو میده: • خطا در استعلام شناسه تلفن همراه از سامانه مرچنت: اطلاعات موجود نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 3 روز پیش
    وقت بخیر
    بنده دیروز وارد کشور شدم و همراه خودم گوشی آوردم و اطلاعات گوشی رو در فرودگاه ثبت کردم و گفتن بقیه مراحل رو از طریق سایت انجام بدیم
    چند بار اقدام کردم ولی هر بار اطلاعاتم رو وارد میکنم ،اطلاعات گوشی قبلی که سال قبل ریجستر کردم میاد
    از سایت گمرک هم اقدام کردم این نوشته میاد
    اگه لطف کنین و بگین مشکل از کجاست ممنون میشم
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که مدل و برند دستگاه در سامانه گمرک وجود ندارد باید از گمرک پیگیری شود تا مدل و برند دستگاه به سایت گمرک اضافه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرنوش · 4 روز پیش
    سلام وقت بخیر.من قبلا با یه خط دیگه گوشی رو فعال کردم حالا میخام جابجاش کنم و با خط دیگه..با خط اولی کد و گرفتم با سیم دوم ک میزنم error code536 میده..یعنی چی!!؟؟الان گوشیم با هیچ خطی ثبت نمیشه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رضا مهدیزاده · 5 روز پیش
    سلام وقت بخیر .
    برای رجیستر کردن گوشی تا جایی میرسم که کد فراگیر اتباع میخواهد , در ادامه ان . خطا در استعلام کد فراگیر میگه , اینجا چکار باید کرد در گمرک به من گفتند که تا 15 روز برای شما پیام میاد تا بتونین ریجستر کنید اما تا به حال که 15 روز شده کدی هم نیامده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شما تابعیت خارجی دارید نمی توانید به صورت غیرحضوری فرایند را انجام دهید لطفا از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل صالح · 16 روز پیش
    سلام وقت بخیر .
    برای رجیستر کردن گوشی تا جایی میرسم که کد فراگیر اتباع میخواهد , در ادامه ان . خطا در استعلام کد فراگیر میگه , اینجا چکار باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر اتباع جهت ثبت دستگاه مسافری خود پس از گذشت یک ماه از ورود به کشور می توانند نسبت به ثبت حضوری دستگاه در گمرک اقدام نمایند.جهت از کسب اطلاعات بیشتر از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناشناس · 18 روز پیش
    سلام من مد #06#* رو میگیرم ارور میده میزنه invalid mmi code چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا تنظیمات دستگاه را مورد بررسی قرار دهید در صورتی که شناسه دستگاه را در قسمت تنظیمات مشاهده نکردید بسته به تعداد اسلات دستگاه داخل دستگاه سیمکارت قرار دهید شناسه دستگاه را در پیامک ارسالی از همتا دریافت می کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید · 20 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    یکی از آشنایان یک گوشی خریداری کرده که با کد ارایه شده توسط فروشنده فعالسازی هم شده.. اما موقع استعلام اصالت با وجود درست بودن کد imei اما برند گوشی چیز دیگری اعلام میشه (یک گوشی ارزان قیمت) که با برند خریداری شده تطابق نداره...مشکل از کجاست.. ممنون میشم پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که برند و مدل ادعایی شما با برند اعلام شده در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 یکسان نبوده لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    برهان رضایی · 20 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من هر چی تو سامانه گمرک میزنم میگه که ( خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا )
    به پشتیبانی شونم زنگ میزنم ازو همون اول بوغ اشغال میزنه
    راه حل چیه الان؟من تا فردا وقت دارم چون میخام خارج شم از کشور
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر خطای ذکر شده بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.
      لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 20 روز پیش
    سلام ببخشید من شنبه ۶ دی وارد کشور شدم و واسه ریجستر گوشی اقدام کردم پیام اومده داخل سایت اقدام به پرداخت کنید ولی وقتی داخل سایت میرم مینویسه صاحب پاسپورت در بازه آبان تا دی وارد کشور نشده و نمیتونم پول ریجستری را پرداخت کنم باید چی کار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش · 22 روز پیش
    سلام،
    جمعه هفته پیش گوشی مسافری را درگمرک ثبت کردم.
    پیامک تلفن همراه شما در گمرک ثبت شد جهت نهایی سازی و پرداخت به سایت epl.irirca.irimeiregister رو هم دریافت کردم.

    *اما*
    پیامک برای پرداخت مبلغ 3/074 تومان (بابت خدمات همتا) .... هنوز دریافت نکرده ام، و از طریق صفحه epl.irirca.irimeiregister ارور خطا در استعلام imei از سامانه همتا رو میگیرم، چندبار در زمان های مختف هم امتحان کردم. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید اگر برطرف نشد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نسرین صادقی · 23 روز پیش
    سلام
    به دفتر ارزش گمرک مراجعه کردم کد IMEI رو گرفت گفت سه روز بعدمراجعه کن به سایت می تونی رجیستر کنی اما از اونجایی که من یک ماه درگیر این قضیم هنوز سه روز نشده وارد سایت شدم و اینبار خطای کداعتبارسنجی صحیح نمی باشد اومده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    A.Safari · 26 روز پیش
    سلام اون بالا رو نگاه کنید این میاره چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر این مورد نامرتبط با همتا می باشد
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع از همتا دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 26 روز پیش
    سلام
    برای ثبت گوشی میگه «برند دستگاه در گمرک ثبت نشده » ، باید چیکار کنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 26 روز پیش
    با تشکر از پاسخ قبلی شما
    در مورد گوشی که از خلا موجود گمرکی استفاده و بیش از یک گوشی ثبت و حالا از دسترس خارج شده اند،چیکار باید کرد؟
    ایا مجدد باید قانونی ثبت شوند یا بعد از این هرگز سرویس از شبکه همراه نخواهند گرفت؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام به علت تخلف دستگاه غیرفعال شده است و امکان ثبت مجدد فعلا وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 26 روز پیش
    سلام
    من یک گوشی از خارج از کشور خریدم و دادم کسی ریجستری کنه برام
    ابتدا یک پیغام اومد برام که دستگاه قانونیست ولی فعال سازی نشده و کد فعال سازی رو از فروشنده بگیرید.
    مرحله بعد طرف یک صفحه نشون داذ که اطلاعات گوشی توش بوذ و هزینه گمرکی،که پس از پرداخت من،کد فعال سازی بهم داد و با وارد کردن اون کد،پیغامی اومد که گوشی فعال سازی شده.یک روز بعد یک پیغام از طرف همتا اومد که گوشی غیرقانونی هست و از تاریخ فلان سرویس نخواهد گرفت!!!
    این یعنی چی؟کجا مشکل داره؟و اینکه امکان هم داره برای همیشه از شبکه همراه خدمت نگیره؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر مواردی که از خلا موجود در ثبت مسافری گمرک سو استفاده کردند و گوشی مسافری ثبت کردند مسدود شدند
      با توجه به اینکه مطابق بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران هر مسافر ورودی به ایران سالانه صرفا یک گوشی تلفن همراه می تواند به همراه خود وارد نموده و ثبت نماید، به دلیل ثبت بیش از یک گوشی تلفن همراه با هر پاسپورت به دستور‌ گمرک از سامانه همتا حذف گردید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    A.safa · 27 روز پیش
    سلام گوشی من از یکسال پیش خطای imei میزنه و سیمکارتامو نمیخونه باید چیکار کنم؟؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدسعیدساداتی · 29 روز پیش
    سلام.
    گوشی از خارج آوردم و همونجا یه سیم کارت ایرانسل خریدم برای خودم و الان که میام برای پرداخت گمرکی همه مراحل به درستی انجام میشه و قسمت ورود شماره تلفن میگه از زمان صدور سیم کارت 20 روز نگذشته است و منو ارجاع میده به شماره 195.
    به نظر میاد این باگ سیستم هست و متصدیان مربوطه باید این مشکل رو برای سیم کارتهای ثبت نامی جدید حل کنند.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      سلام وقت بخیر سایت مربوط به گمرک می باشد لطفا از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    باقری · 1 ماه پیش
    سلام
    برا من *7777# رو ک میزنم این ارور میاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند همتا را با کد دستوری #۷۷۷۷* انجام می شود اگر مشکلی دارد در بازه زمانی دیگر انجام دهید و همچنین از درگاه های زیر می توانید فرایندهای همتا را انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرناز نظری · 1 ماه پیش
    سلام چرا این پیغامو میده؟ من گوشیمو از چین خریدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که از خارج از کشور خریداری کرده اید باید عوارض گمرکی گوشی پرداخت شود «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mmdorg · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی قبلیم رو میخوام انتقال مالکیت بدم همه مراحلش درست پیش میرن ولی مرحله اخر اینو مینویسه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که در انتقال مالکیت شناسه های دستگاه را رویت می کنید و بعد از انتخاب شناسه در انتها چنین خطایی دریافت می کنید سیم کارت شما تخلیه شده لطفا صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت صفحه ی آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 را مطالعه نمایید