شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل تبیانیان · 10 روز پیش
    سلام میخوام یه گوشی و که خریدم ریجستری کنم ولی سایت بالا نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که حین ثبت دستگاه مسافری خطایی دریافت می کنید از گمرگ پیگیری نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان احمدی · 15 روز پیش
    من ۱۴ روز وارد کشور شدم اطلاعات ورود ثبت نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافر پس از ورود به داخل کشور می تواند فرایند ثبت دستگاه مسافری را انجام دهد
      در صورتی که در حین ثبت در این مورد خطایی دریافت می کنید از گمرگ پیگیری نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد سرشار · 19 روز پیش
    سلام. من خودم یک گوشی اوردم و وقتی سعی میکنم ریجستر کنم این پیام ظاهر میشود: "خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد"

    ممنون میشوم اگربفرمایید چطور میتوانم این مشکل را حل کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا همین صفحه خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" مورد سوم را مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهره قادری · 21 روز پیش
    سلام‌خسته نباشید ،من یه گوشی از خارج برام‌اوردن ولی ریجستری نشده ،اولین مدل هم‌هست تو ایران .وقتی میریم‌تو سایت برای ریجستری کد EMIرو وارد میکنم میگه که در گمرک ثبت نشده الان چیکار کنم لطفا کمکم‌کنید ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیرلطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباسعلي زارعي · 22 روز پیش
    گوشي فروخته شده به من اصلي نيست و كپي مي باشد و فروشنده نيز متواري است براي رجيستر كردن بايد چكار كنم قيمت گوشي اصلي a50s حدود شش ميليون تومان در صورتي گوشي فروخته شده غير اصلي و 800 هزار تومان قيمت دارد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام راهکاری برای رجیستری این گوشی وجود ندارد در صورت دسترسی از فروشنده پیگیری نمایید یا ثبت شکایت نمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عامر سپيدكار · 22 روز پیش
    اقا من چند روز پيش وارد كشور شدم ولي تو سامانه ميزنه ك شخص مورد نظر ظرف سه ماه قبل هيچ مسافرت خارجي نداشته
    چطور ممكنه آخه؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشاد اوجانی · 24 روز پیش
    سلام من مبلغ گمرک را دادم از حساب من هم کسر شد بعد زد خطا در استعلام IMEI دستگاه چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام مجددا وارد سایت گمرک شوید شناسه های دستگاه را وارد کنید اگر قسمت ارسال به همتا نمایش داد بروی آن کلیک کنید تا اطلاعات به همتا ارسال شود و تکمیل فرایند برای شما از طرف همتا پیامک شود و اگر خطایی رخ داد از گمرگ یا میز خدمت گمرگ به آدرس : http://help.irica.ir/ پیگیری نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شریفی · 1 ماه پیش
    سلام.برای سیم کارت من پیام اومده یه گوشی با کدشناسه ای که فرستادن باشماره همراه من ثبت شده.چیکارباید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه های گوشی که فعال شده برای سیم کارت شما از آن اطلاعی ندارید با همان سیم کارت با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سورا · 1 ماه پیش
    سلام من میخوام ریجستر کنم گوشیمو ولی این خطا میاد برام

    برند دستگاه در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت نشده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیرلطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    راضیه · 1 ماه پیش
    سلام بعد وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خطای"درخواست معتبر نمیباشد" را میدهد . در اینجا چه اقدامی انجام دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که قصد ثبت نام در سامانه همتا را دارید و این خطا را دریافت می کنید لطفا در بازه زمانی دیگر تلاش فرمایید در غیر این صورت درخواست خود را واضح مطرح فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 ماه پیش
    سلام.موقع ثبت نام کدملی و تاریخ تولد رو وارد میکنم ارور میده.چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین · 1 ماه پیش
    سلام، گوشیم دو سیم کارته است و هر دوتای آنها را برای یک شماره فعال سازی کرده ام و از طریق کد *7777 که ارسال می کنم پیغام می دهد که گوشی برای شماره ثبت شده است. اما بر روی گوشی پیغام ثبت نام انجام نشده می آید و تنها اجازه تماسهای اضطراری را می دهد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه را به تازگی فعالسازی کرده اید یک دور خاموش و روشن کنید درصورتی که همچنان مشکل داشتید لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hosein · 1 ماه پیش
    سلام گوشیم دو سیم کارته ولی فقط یه سیم روش انتن میده سیم دوم روش انتن نمیده ،میخوام تو سامانه همتا سیم اضافه کنم یگه باید ثبت نام کنی ،ثبت نام که میکنم بعد از کد ملی و تاریخ تولد خطا میده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hosein · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ،من میخوام ثبت نام کنم ،میگه خطا درخواست معتبر نمی باشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا درخواست خودرا واضح مطرح فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کهزاد · 1 ماه پیش
    سلام خدمت تان من یکی از دانشجو های اتباع و فاقد کد ملی وقتی میخواهم دستگاه خود را ثبت کنم ایرور میدهد که خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی و من از طریق گمرک هم اقدام کردم نشد راه حل اش چی است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر کلیه اتباع خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.لطفا از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم · 1 ماه پیش
    با تشکر از راهنمایی های خوب شما ، من گوشی خودم و رجیستر کردم و کد فعالسازی رو دریافت کردم و وارد هم کردم اما گوشیم هنوز فعال نشده ، آیا این پروسه زمانبر هست ؟ یا باید کار دیگری هم انجام دهم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت شده است یکبار دستگاه را خاموش و روشن نمایید اگر مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی غلامپور · 1 ماه پیش
    سلام من چند وقت پیش یه گوشی هدیه گرفتم و ریجستری نبود وقتی تو سامانه میرم برای ریجستری خطا میزنه میگه شناسه IMEI قانونی نیست من هم این شناسه رو از *#06# گرفته بودم برا حل مسکل چیکار باید کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید واصفی · 2 ماه پیش
    لام من شناسه پرداخت رو پرداخت کردم ولی وقتی میزنم روی ارسال به همتا زیرش خطا مینویسه که خطا در استعلام از همتا باید چیکارش کنم؟مشتریم داره درگیر میشه باهام
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که اطلاعات دستگاه شما از گمرک به همتا ارسال شود، همتا لینک تکمیل فرایند را برای شماره سیم‌کارت شما پیامک می‌کند.و باید داخل لینک مبلغ همتا پرداخت شود در صورتی که این پیامک را دریافت نکرده‌اید، یعنی هنوز اطلاعات شما به همتا ارسال نشده است. بنابراین در میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir درخواست پیگیری ثبت کنید. در صورت تأیید، اطلاعات دستگاه شما به همتا ارسال خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مولیات · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشین .من شماره ای ک گوشیم باهاش ثبت شده بود مدتی خاموش کرده بودم .الان ایرانسل ب کس دیگه ای واگذارش کرده شماره خاموش الان .چطور میتونم واسه فروش گوشیم اقدام کنم بدونه کد ریجستری ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    گوکانی · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید

    من برای فعال سازی گوشی سامسونگ A20s کد دستوری *7777# رو میگیرم ولی با پیام connection problem or invalid MMI code مشکل از کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شما می توانید فرایندهای همتا را با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir