خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    MAhdi · 4 روز پیش
    سلام من تمام اطلاعات رو درست وارد کردم ولی با ارور (تاریخ انقضای سند شناسه فراگیر اتباع خارجی گذشته است)مواجه شدم لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حملبر · 15 روز پیش
    سلام هر وقت میرم سایت گمرک می‌نویسه مشکل استعلام imei در همتا الان یه ماه است که نتونستم وارد شوم الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا خطای شماره یک در همین صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد ارزن · 15 روز پیش
    با سلام میخواستم یک گوشی Samsung Galaxy M30S رجیستری کنم این اخطار میاد . مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد. الان من باید چیکار بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما تقلبی و فاقد مدل و برند باشد امکان ثبت آن وجود ندارد در صورتی‌که از مدل و برند شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 17 روز پیش
    باسلام خطایی که برای من هست رو چطور میتونم برطرف کنم (شماره تلفن با شماره پاسپورت انطباق ندارد )؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مشخصات وارد شده به نام یک نفر نمی باشد و متعلق به شخص اتباع می باشد جهت تصحیح به گمرک مراجعه نمایید.
      چنانچه با استعلام از اپراتور اطلاعات متعلق به یک نفر است و این خطارا دریافت کرده اید جهت بررسی با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران · 19 روز پیش
    سلام.من از وجود چنین طرحی بی اطلاع بودم.یکی از آشناهام که موبایل فروشی داشته از پاسپورت من عکس گرفته و ظاهرا باهاش گوشی رجیستری کرده. چطور میتونم گوشی رو غیرفعال کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد. درصورتی که بدون اطلاعتان برای شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان وجود دارد که با شماره‌گیری 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، ثبت شکایت انجام دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی قادری · 20 روز پیش
    سلام بعد از وارد کردن iemi این پغام برام میادشناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت

    چکا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی ذکر میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید. چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نورمحمد لشکری · 26 روز پیش
    tcsMapCode:21***5 not defiend, اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد ، پشتیبانی سامانه همتا096366 لطفا توایمیلم جواب بدین ممنون میشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Getachew · 27 روز پیش
    Please try to see the attached message box image which I am facing so far in my several times attempt to register my phone
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 28 روز پیش
    سلام بین ثبت مراحل وقفه افتاد دوباره که وارد کردم میگه اطلاعات ناتمام دارید و پایان میزنه چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 29 روز پیش
    سلام
    من در سایت گمرک اقدام به ثبت شناسه های گوشی خود کردم و با خطای زیر مواجه شدم:
    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد
    در ضمن مدل گوشی من Samsung A50 میباشد. و imei گوشی و جعبه نیز یکسان میباشد.
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا این صفحه را کامل مطالعه کنید لیست خطاها و توضیحات کامل در هرمورد آمده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یونسی · 1 ماه پیش
    با سلام. در ساعاتی که معمولا سایت گمرک خلوت میباشد برای ارسال اطلاعات به همتا اقدام کردم و باز هم با پیغام
    خطا در استعلام imei از سامانه همتا مواجه شدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-9 از بخش مسافری را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یونسی · 1 ماه پیش
    سلام. من یک گوشی اپل ۱۱ پرو رجیستر کردم و مبلغ ۲میلیون بابت گمرکی پرداخت کردم اطلاعات را هم به سامانه همتا ارسال کردم بعد از گذشت چند روز که کد فعالسازی برام ارسال نشد مجدد اقدام به ویرایش مدل دستگاه کردم همون مشخصات قبلی زدم و مبلغ ۸۷۰۰ تومان دیگه پرداخت کردم الان که میخوام اطلاعات پرداخت را ارسال کنم با پیغام خطا در استعلام imei از سامانه همتا مواجه میشم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-9 از بخش مسافری را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کمیل · 1 ماه پیش
    در صورتی که مسافر از اتباع ایرانی باشه و سیم کارت به نام خودش نباشه چه باید کرد؟
    شماره تماس فر دیگری نمیشه وارد کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه سوالات متداول مراجعه کرده و سوال 6-3 از بخش مسافری را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/faq
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 1 ماه پیش
    باسلام.خطای استعلام تردد ازپلیس گذرنامه میاد..درصورتی که 7روزپیش ازترکیه اومدم..یعنی چه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 1 ماه پیش
    باسلام
    قصد ثبت و رجیستری گوشی مسافری را داشتم
    تا مرحله ی کد امنیتی رفتم ولی هیچ کد امنیتی برایم ارسال نشد
    بعد از دو روز که دوباره امتحان کردم میگه شما درخواست ناقص دارید ، من باید چیکار کنم ،درخواست ناقص رو از کجا باید پیداش کنم ، و چیکار کنم که کد امنیتی برام ارسال بشه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Getachew · 1 ماه پیش
    How to solve the problem in the phone if the message 096366 Peer-to-peer phone ID 422, not found in peer service, System Support
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی شکری · 1 ماه پیش
    کاش یه راه حل برای عدم همکاری مالک قبلی پیداکنید باهمکاری اپراتورها مثلا عکس کارتون بفرستم با قبول مسئولیت خط بنام ما بشه و مدارکمون بررسی شه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی شکری · 1 ماه پیش
    سلام تو رو خدا راه حلی پیدا کنید ۲۵برج۵ گوشی دست دو خریدم انتقال مالکیت نداد بعد رفتم با خط خودم توهمتا شمارش رو کامل دیدم بازم گفت من نمی تونم به شما اعتماد کنم تا پاسخگوی همتا برام تشکیل پرونده داد کد پیگیری هم داد ولی تماسی با من گرفته نشد تو رو خدا راهی پیدا کنید قبلا هم گفتید در حال پیدا کردن راهی با همکاری اپراتورها هستین تا این مشکل رو حل کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر کد پیگیری که اعلام کرده اید اشتباه می باشد لطفا جهت دریافت راهنمایی با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 1 ماه پیش
    سلام من دو روزه اقدام کردم برای رجیستری ولی همش خطا در استعلام سامانه همتا میده چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در این صفحه لیست خطاها آمده است لطفا مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اکبر عسگری · 1 ماه پیش
    سلام من وقتی اطلاعاتو وارد میکنم این پیامه میاد ir.irica.saopConverter.craCellphone.CraCellPhoneOwnerValidationException_Exception: مقدار نامعتبر
    توروخدا بگین چیکتر کنم