شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الی · 10 ساعت پیش
    سلام روزتون بخیر
    تازه یه گوشی سامسونگ خریدم با گارانتی شرکت*********
    هردو شناسه رو وارد میکنم ولی سامانه میگه" شناسه قانونی نیست و این دستگاه سرویس نخواهد گرفت!"
    مشکل از چیه؟ چون از جای معتبری خریدمش و مطمئنم قانونی وارد شده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده،راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کسری طاهری · 1 ماه پیش
    من یک ایفون از امریکا وارد کردم ‌و دوستم برام آورده ولی تو فرودگاه ثبت نکرده و من امروز برای گمرکی رفتم تو سایت گمرک هر چی اطلاعات فرد را وارد می کنم خطا میدهد اطلاعات موجود نمی باشد میشه بگید ایراد کجاست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای دستگاه مسافری ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیان شجری · 1 ماه پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید. بنده اظهارنامه گمرکی را پر کرده ام و خط تلفن بنام خودم خریداری کرده ام اما در سامانه گمرک خطا در استعلام شناسه تلفن همراه از سامانه مرچنت: اطلاعات موجود نمی باشد. مشاهده می‌شود لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا مختاری · 1 ماه پیش
    برای افزودن یک گوشی چند بار تلاش کردم ولی نشد آخرش هم پیام داد که تعداد تلاش ناموفق بیش از حد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.
      صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
      و این فرایند را در یک بازه زمانی دیگر انجام دهید و از درگاه های دیگر سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هما سعادتی · 1 ماه پیش
    سلام
    در قسمت افزودن دستگاه با تلاش بیش از مواجه شدم چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محدثه مکتبی فرد · 1 ماه پیش
    سلام.

    ۱- من ۵ تیر وارد کشور شدم. چون سیم کارتی به نام خودم نداشتم، در فرودگاه باشماره ی مادرم اظهار حضوری کردم و پیامک “تلفن همراه شما در گمرک ثبت شد،جهت نهایی سازی و پرداخت به epl.irica.ir” رو دریافت کردم.

    ۲- سیم کارتی به نام خودم خریدم.

    ۳- به epl.irica.ir مراجعه کردم و عوارض گمرک (حدود ۱ میلیون و ۷۵۰ تومان) را پرداخت کردم. با این که پرداخت با موفقیت انجام شد، در پایان پیام“خطا در استعلام imei از سامانه همتا” را دریافت کردم!

    ۴- با این حال، طبق توضیح سایت در بخش “آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی”، در کارتابل سامانه ی همتا ثبت نام کردم.
    (ثبت نام در کارتابل بسیار زمان بر بود، چون پیوسته با پیام “سرویس در دسترس نمی باشد” مواجه می شدم!)

    ۵- در حال حاضر، در بخش “اطلاعات ثبت مسافری” کد فعال سازی وجود ندارد، و با پیام “موردی یافت نشد” مواجه شدم!

    با توجه به این که پیامکی با مضمون “دستگاه شما در سامانه همتا ثبت نشده، و از ۵ مرداد سرویس نخواهد گرفت”،
    آیا با وجود پرداخت مبلغ در بازه زمانی معین (۱ ماه پس از ورود) از امروز سرویس نخواهم داشت؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 2 ماه پیش
    سلام گوشی را خاله ام وارد کشور کرده و پرداخت عوارض را هم انجام داده ولی کد فعالسازی را هنوز دریافت نکرده است چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشاد نوری · 2 ماه پیش
    سلام خسته باشید من imei گوشی را در فرودگاه با خطم ثبت کردم ولی چون خطم مشکل داشت رفتم عوضش کردم الان میخواهم عوارض گوشی را پرداخت کنم این ارور میدهد باید چکار کنم؟
    خطا در استعلام شناسه تلفن همراه از سامانه مرچنت: اطلاعات موجود نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید علی نجات · 2 ماه پیش
    سلام ببخشید سایت گمرک باز نمیشه چیکار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 ماه پیش
    با سلام من در سفر قبلی به ایران گوشی خود را به مدت سه ماه و با سیم کارت خارجی استفاده کردم. این بار تصمیم به رجیستر کردن گوشی هنگام ورود به ایران کردم اما در سامانه خطای "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" دریافت میکنم.آیا این به دلیل حضور قبلی بدون رجیستر کردن می باشد؟ آیا امکان حل این مشکل وجود دارد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    m.l · 2 ماه پیش
    با سلام

    چندین روز در سایت گمرک با خطا در استعلام imei از سامانه همتا مواجه می شوم با اینکه در ساعات مختلف مدام چک میکنم.

    چکار کنم؟ چه زمانی به سایت گمرک مراجعه کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر صفحه ی خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/epl-error
      در هر صورت اگر برطرف نشد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد تبریزی · 2 ماه پیش
    با سلام

    با پیغام شناسه قابل پرداخت نیست مواجه می شوم

    دو روز است گمرک هم زنگ می زنم کسی گوشی را بر نمی دارد

    با شماره 82991 داخلی 2212 تماس میگیرم

    چگونه مشکل را برطرف کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا با سامانه گمرک با شماره 02143891 تماس حاصل فرمایید در صورت عدم پاسخگویی به صورت حضوری مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز پناهی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر بنده همه مراحل ثبت اطلاعات را طی کردم و حتی شناسه پرداخت هم برای من صادر شده ولی در بخش تایید شناسه بعد از وارد کردن کد اعلام می شود ((شناسه قابل پرداخت نیست)) آیا روشی برای تغییر شناسه پرداخت جهت ورود شناسه در حساب های فعال وجود دارد تا بتوانیم پرداخت نهایی را انجام بدهیم؟ با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمین · 3 ماه پیش
    سلام ثبت نام انجام میشه و میگه کد امنیتی ارسال شد اما کدی برای شماره ارسال نمیشه ؟باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که کد عبور موقت در هنگام ورود به سامانه همتا برای شما پیامک ارسال نمیگردد با سیم کارت مورد نظر کد دستوری ستاره 7777 ستاره 100مربع را شماره گیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 ماه پیش
    سلام. من ثبت نام انجام میدم ولی تو مرحله آخر بعد از تعیین رمز ورود، خطای ناشناخته میده و ثبت نام انجام نمیشه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا این فرایند را در بازه زمانی دیگری انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نازنین قدیری · 3 ماه پیش
    سلام کد فعال سازی را میزنم اعلام می شود کد صحیح نیست باید چکار کنم؟فروشنده با نماینده گارانتی هماهنگ کرده برای فعال سازی ایا مشکلی نیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت دریافت کد فعالسازی صحیح لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید به شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز مراجعه کنید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اطلاعات گارانتی درهمین صفحه موجود است. http://hmti.ir/i
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 3 ماه پیش
    سلام خسته نباشید چند بار تلاش مجدد زدم برای افزودن بعد میگه تعداد تلاش ها بیشتر از حد مجاز است بعدا امتحان کنید چقدر طول می‌کشه تا دوباره تلاش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر خطای اعلام شده بازه زمانی مشخصی ندارد لطفا طی بازه زمانی اینده تلاش فرمایید خطا مرتفع خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 3 ماه پیش
    خطا در استعلام شناسه تلفن همراه از سامانه مرچنت: اطلاعات موجود نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسنی · 4 ماه پیش
    سلام وقت به خیر اگر گوشی ثبت مرچنت نشده باشه امکان پرداخت گمرکی نداره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا در بدو ورود اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خادم · 4 ماه پیش
    سلام من بیست روزه در ساعات مختلف میخوام عوارض گمرکی پرداخت کنم موفق نمیشم فقط با پیغام خطای استعلام سامانه مواجه میشم میشه راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر صفحه ی خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/epl-error
      در هر صورت اگر برطرف نشد از گمرک پیگیری نمایید