خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 2 روز پیش
    سلام خسته نباشید

    گوشیم به دلیل رجیستر نبودن قطع شده مدتیه دو روز پیش اقدام به رجیستر کردم داخل سایت گمرک بعد از پرداخت مبلغ و تایید شدن imei گزینه ارسال اطلاعات به همتا کار نمیکرد و خطا در ارسال اطلاعات به همتا میداد الان چه کار باید بکنم مبلغ پرداخت شده اما اطلاعات برای همتا نرفته
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    المیرا بهمنی · 3 روز پیش
    سلام خسته نباشید. من از ** یک گوشی دوسیم کارته خریدم اما متاسفانه فراموش کردم رجیستر کنم. از دیشب بهم پیامک دادن که سیم کارتم غیرفعال شده. وقتی وارد سامانه همتا شدم یک شماره IMEI از من خواست در صورتی که من دو تا شناسه دارم. از اونجا که از سیم کارت رو در قسمت سیم کارت دوم قرار داده بودم شناسه دوم رو وارد کردم. اما با خطای "فرمت شناسه دستگاه وارد شده نادرست است" مواجه شدم. به علاوه چون سیم کارتم غیرفعال شده نمیتونم 7777 هم شماره گیری کنم. الان باید چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر جهت انجام فرایند های سامانه همتا می توانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید . لطفا به صفحه پیامک هشدار مراجعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید .دقت داشته باشید خطایی که دریافت کرده اید به این منظور است که شناسه 15 رقمی دستگاه را به درستی وارد نکرده اید.
      پیامک های هشدار : http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاروبابامیری · 3 روز پیش
    سلام ببخشید من هردو شناسه رادر قسمت ثبت گوشی های مسافرتی زدم ومینویسه تعداد شناسه های وارد شده باتعداد شناسه های این مدل دستگاه تطابق ندارد ووقتی به شناسه گوشی در درون جعبه اش نگاه میکنم میبینم که شناسه ای که ازطریق *#۰۶#نگاه میکنم باشناسه ای که درون یک برچسب داخل جعبه اش بود تطابق ندارد من حالا چیکار کنم کدام شناسه واقعی هستش مال کد*#۰۶#که زدم گفت تطابق ندارد آیا آین گوشی را میتوانیم درقسمت ثبت گوشی های مسافرتی ریجیستر کنم یاباید گوشی را بفروشم این گوشی دوهفته پیش ازچین برای پدورم آوردنش نوکیا ساده هستش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    َعلی · 5 روز پیش
    سلام
    میخوام ریجستر کنم گوشیمو تو سامانه گمرک دوتا IMEI رو میزنم مینویسه

    (( tcsMapCode:214679 not defiend, اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد))


    میز خدمتم هم ثبت نام میکنم پسوردی که میفرسته اشتباهه چه کنم الان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در خصوص مشکلات ثبت نام میز خدمت گمرک لطفا از گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صادقی · 7 روز پیش
    با سلام .

    زمانی که IMEI رو وارد میکنم با این پیغام مواجه میشم:

    "خطا در استعلام imei از سامانه همتا : مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد"

    مشکل چی هست؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیاز محمد · 7 روز پیش
    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد درخواست ثبت شده برای شما، بیش از تعداد مجاز تعیین شده می باشد این خطا چجوری درست میشه بیزحمت راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه در سال اخیر با اطلاعات خود گوشی دیگری ثبت کرده اید لطفا جهت پیگیری به گمرک مراجعه نمایید در غیر اینصورت جهت بررسی دقیق با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیازمحمد · 7 روز پیش
    سلام به جای کد ارسال به همتا این خطا را میدهد بیزحمت راهنمایی کنید

    همتا : تعداد درخواست ثبت شده برای شما، بیش از تعداد مجاز تعیین شده می باشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه در سال اخیر با اطلاعات خود گوشی دیگری ثبت کرده اید لطفا جهت پیگیری به گمرک مراجعه نمایید در غیر اینصورت جهت بررسی دقیق با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی گرجی · 8 روز پیش
    سلام
    در انتها وبعد از کد۱۵ رقمی imei گوشی من ۰۱/ هست این یعنی چی؟
    سپاسگزارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در بعضی از دستگاه ها نشان دهنده این می باشد که شناسه مرتبط به اسلات اول گوشی می باشد نادیده بگیرید و در هیچ فرایندی وارد نکنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خواجوی · 11 روز پیش
    در هنگام ورود به مرحله پرداخت خطای شناسه قابل پرداخت نیست می دهد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر با توجه به این که این مشکل مرتبط به گمرک است از گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسن بگلو · 11 روز پیش
    سلام خسته نباشید من وقتی کد امنتیتی که ارسال میشود وارد میکنم تایید که میزنم قبول نمیکند و میگویید : مشکل در ارتباط با اکانتر مینوسید مشکل از کجاست ینی چی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت گمرک از گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    چمران · 11 روز پیش
    سلام، من به تازگی یه گوشی آکبند خریدم که همراه با کارت گارنتیشه و کد فعال سازیش هم روشه ولی وقتی میخوام فعالش کنم میگه کد imei ثبت نشده، زنگ هم زدم به فروشنده اش میگه باید 7 الی 10 روز بعد امتحان کنی نمیدونم راست میگن یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی ذکر میشود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali · 12 روز پیش
    سلام.وقتی مشخصات گوشی را وارد میکنم و بعد از لرسال کد 4 رقمی پیام اشکال در ارتباط با اکانتر می اید.چه باید کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این مشکل مرتبط به گمرک است از گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی سالک مراد · 13 روز پیش
    سلام.
    تو سایت گمرک بعد از دریافت اس ام اس تایید و ثبت کد ، به صفحه بعد نمیره و پیغام "مشکل در ارتباط با اکانتر" نمایش داده میشه
    چکار باید بکنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت گمرک از گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ماکان حکیمی · 13 روز پیش
    Salam man etelate oasporto mizanam bara sabte gushie mosaferi code ham be shomare ferestadenmishe vali minevise moshkel dar ertebat ba accounter
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام این موارد مرتبط به گمرک می باشد و باید از سمت گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    maha · 13 روز پیش
    سلام روزتون بخیر
    پرداخت رو در سایت گمرک انجام دادم اما پیامک کد فعالسازی ارسال نشده و همچنان اعلام میشه گوشی غیرقانونی
    تو سایت گمرک هم میزنه شناسه پرداخت شده
    چه کاری باید انجام بدم؟؟؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 16 روز پیش
    سلام،کسی می‌تونه کمکم کنه،از کسی گوشی بدون رجیستر خریدم و سه چهار روزی قبل رجیستر توش سیم بود که انتنش خیلی بد بود،طرف برام رجیستر کردش همون روز آنتن کلا رفت،با گوشی دیگه این گوشی رو تو همتای خودم ثبتش کردم،ولی همچنان آنتن نداره،جالبه سیم کارتم همراه اوله و تو گوشی دیگه درسته،کلا همراه اول تو این گوشی نمیاد،ایرانسل میذارم آنتن میاد،مشکل چی می‌تونه باشه!!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه در سامانه همتا ثبت گردیده و پیامک تایید فعال سازی دریافت کرده اید مشکل از سمت همتا نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 16 روز پیش
    سلام خسته نباشید.من اطلاعاتم رو که وارد میکنم می‌نویسه خطا در استعلام پلیس.درصورتی که دوماه پیش پاسپورتم مهر خورده خطم که به نام خودمه.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ب پ · 16 روز پیش
    سلام، برای من یکی از دوستانم یک گوشی از خارج اورده که میخواد به اسم خودش رجیستر کنه ولی ایجا سیم کارتی به اسم خودش نداره، و نمیتونه مراحل رو ادامه بده.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهزیار حفیظی · 17 روز پیش
    سلام، تو مرحله آخر وقتی پرداخت رو میزنم به درگاه بانک نمیره!! میزنه this page isn't working
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری مشکلات سایت گمرک به گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا میر سجادی · 17 روز پیش
    سلام من در تاریخ 25 آبان از کشور خارج شدم و تاریخ 4 آذر وارد کشور شدم. ولی در سیستم پیام عدم سفر خارجی طی سه ماه گذشته صادر میشه . چیکار باید بکنم؟