خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم قهرمانی · 3 روز پیش
    گمرک شماره ای برا پاسخگویی تلفنی نداره؟ روزه دارم شب و روز ثبت میکنم..اما بازم خطای..مشکل در ارتباط با اکانتر...میده؟ چرا اینجوره..؟ اونی که هر ماه فلان قدر پول میگیره تا این مشگلاتو حل کنه الان داره چیکار میکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر شماره 43891-021 متلعق به گمرک مرکزی می باشد در صورتی که موفق به برقراری تماس تلفنی نشدید به صورت حضوری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید کاوان جابری · 3 روز پیش
    من گوشی MI A3 128 gb میخوام ثبت کنم پیغام رو نشون میده. قابل ذکر قبلا یه پیام دیگه میداد که وقتی از طریق گمرک پیگیری کردم داخل بانک اطلاعاتی شون 128 نداشت و بعد از کلی پیگیری و نامه نگاری آخرش گفتن اوکی شده که الان این پیغام رو مشاهده میکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید بهرامی · 5 روز پیش
    مشکل استعلام تردد رو اگر بخوام از گرک پیگیری کنم باید حتما شخصی ک وارد کرده گوشی رو یا مدارکش رو با خودم ببرم گمرک ؟چون بنده همدان هستم و دوستم ک گوشی رو واسم اورده تهرانه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیک · 7 روز پیش
    سلام من تا مرحله پرداخت میرم ولی با خطای شناسه قابل پرداخت نیس مواجه میشم باید چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Br · 11 روز پیش
    سلام

    تو سایت گمرک دلیل اخطار مشکل استعلام از پلیس گذرنامه چیه؟
    هنوز یک ماه تموم نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      باسلام
      این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صوفی · 13 روز پیش
    سلام وقت بخیر

    گوشی من ثبت نشده به همین خاطر الان انتن نداره
    چطوری مشکل را رفع کنم؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    saeed jz · 13 روز پیش
    یعنی چی امکانش نیست؟
    من گوشیو خریدم حتی تو جعبه هم imei یکی بوده مگه میشه راهی نداشته باشه!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی گردد.اگر نیاز به تشکیل پرونده داشته باشه دستگاه شما این کار انجام گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    saeed jz · 14 روز پیش
    سلام
    من میخوام گوشیمو رجیستری کنم
    نمیدونم چرا ولی imei سیم ۱ و دو یکی هستن و برای ثبت گوشی در سامانه رجیستری با خطای کد تکراری مواجه شدم چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر، برای شناسه های یکسان، امکان ثبت مسافری وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادرفر · 14 روز پیش
    با سلام، در اکثر پاسخهاتون فرمودین به گمرک محل زندگیتون مراجعه کنید، اگه دوست بنده گوشی رو از فرودگاه امام وارد کرده برای بررسی مشکل باید برم تا گمرک فرودگاه امام یا گمرک تهران برم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر به نزدیک ترین گمرک به منطقه زندگی خود مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید رضا عبدالحسینی · 16 روز پیش
    سلام وقت بخیر من دو ما 16 روز پیش از مرز مهران اومدم و گوشی که اوردم رو وقت نکرم ثبت کنم چون گوشی داشتم شنیده بودم3 ماه وقت داره الان میخوام ثبت کنم خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام

      این خطا مربوط به گمرک میباشد شما باید در بازه زمانی مجدد این فرایند را انجام دهید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی · 16 روز پیش
    سلام، سامانه گمرک بعد از ورود اطلاعات شماره موبایل و کد ملی و شماره پاسپورت این پیغام رو میده :"خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه" . باید چه کار کنم ؟! من گوشی رو خودم آوردم و از فرودگاه امام اومدم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر، اگر تازه وارد ایران شده اید واین خطا را دریافت میکنید حضوراً به گمرک مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان فراهانی · 17 روز پیش
    سلام من رفتم گوشی فروشی کد ملی منو زده میگه یکی با کد ملیت گوشی اورده خودم از کجا کد ملی بزنم بفهمم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام

      میتوانید با همتا تماس حاصل نمایید تا بررسی شود و راهنمایی لازم انجام شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hafezj · 18 روز پیش
    سلام من بعد از ارسال کد وقتی ک کد رو میزنه ی اخطار میده ک گمرک وارد شده تعریف نشده است (بازارچه پرویز خان)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      باسلام
      این خطا مربوط به گمرک میباشد شما باید در بازه زمانی مجدد این فرایند را انجام دهید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویان اریانفر · 19 روز پیش

    هنگام ثبت سریال دستگاه این خطا نمایش داده میشه راهنمایی میکنید:
    اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد ، پشتیبانی سامانه همتا096366
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با سلام لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعوود · 21 روز پیش
    سلام بعد از ارسال کد فعال سازی خطای مشکل در ارتباط با اکانتر میاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز مدنی · 22 روز پیش
    بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی کد ملی و شماره گذرنامه و...پیغام زیر نشون داده میشه:

    Part parameters defined as element {http://servicebus.irica.ir/CraCellPhoneOwnerValidation/v1/}validateCellPhoneOwner
    which is not in the schema
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را صحیح وارد میکنید و این خطا را دریافت می کنید این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارغوان بافرنیا · 22 روز پیش
    بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی کد ملی و شماره گذرنامه و... خطا میزنه : خطا در تردد پلیس گذرنامه. چه کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را صحیح وارد میکنید و این خطا را دریافت می کنید این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاوه · 22 روز پیش
    سلام ، برای من می نویسد : " خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه " چه کار باید انجام دهم ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را صحیح وارد میکنید و این خطا را دریافت می کنید این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی ناصری پور · 24 روز پیش
    سلام
    Err031 خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی

    این مشکل میش راهنمایی بفرمایید چه طور میش برطرف کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام

      این خطا مربوط به گمرک میباشد شما باید در بازه زمانی مجدد این فرایند را انجام دهید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohammad · 27 روز پیش
    سلام ببخشید: برای من کد چهر رقمی میاد وارد میکنم در جواب میزنه مشکل در ارتباط با اکانتر چیکار کنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام

      این خطا مربوط به گمرک میباشد شما باید در بازه زمانی مجدد این فرایند را انجام دهید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید