شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید م · 1 روز پیش
    ‎سلام ببخشید حدودا کی آیفون ۱۴ پرو ثبت میشه تو سامانه همتا؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام وقت بخیر, زمان مشخص شده اعلام نشده .طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن ها وجود ندارد و این موضوع در دست بررسی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر بنده دوهفته از خارج از ایران گوشی خریدم ولی در گمرک فرودگاه کاری انجام ندادم و شهرستان زندگی میکنم ،و هر چی تلاش می‌کنم که به صورت آنلاین هزینه گمرک پرداخت کنم ،خطا دریافت می کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر بدران · 2 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من دوتا ایفون ۱۳ اوردم وقتی میخوام ثبت کنم خطا میده
    میگه مدل دستگاه مربوطه نا معتبر میباشد
    زنگ زدم گمرک میگه با همتاست باید ثبت کنه
    میشه راهنمایی کنید
    سریال گوشی ها همه درست وارد میکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جلالیان · 3 روز پیش
    سلام .باید تا کی برای مشکل عدم امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن منتظر باشیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باسلام وقت بخیر, زمان مشخص شده اعلام نشده .طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن ها وجود ندارد و این موضوع در دست بررسی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جلالیان · 3 روز پیش
    سلام من امروز دوتا گوشی آیفون ١۴ پرومکس خریدم و توی گمرک ام با پاسپورت خودم و همراهم ثبت کردم. اما حالا تو سایت این پیام برام میاد. خطا در استعلام imei از سامانه همتا : مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد" باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باسلام وقت بخیر,طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن وجود ندارد و این موضوع دردست بررسی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نسیم مدنی · 5 روز پیش
    سلام وقت بخیر من آیفون 14 پرو مسافری آوردم تو سایت با خطای : خطا در استعلام imei از سامانه همتا : مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد" مواجه میشم. با پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن برای آیفون 14 امکان رجیستری نیست. پس چه طور مغازه ها با رجیستری میفروشن؟ و اینکه مشکل برطرف میشه یا خیر؟ پشتیبانی همش میگه فعلا امکان ثبت نیست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      باسلام وقت بخیر,طبق آخرین اطلاع رسانی انجام شده امکان ثبت گوشی های آیفون 14 به علت محرز نشدن هویت آن وجود ندارد و این موضوع دردست بررسی می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mojimlek · 7 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من دوستم یک گوشی از عراق برام اورد و هنگام ورود هم با پاسپورت خودش ثبت کردە ولی نمیدونستە کە بهم بگە بعد 30 روز باید برم هزینە گمرک را پرداخت کنم الان ایشون از کشور هم خارج شدە و گوشی همینجوری موندە نمیدونم چطوری ادامە مراحل را انجام بدم لطفا راهنماییم بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود در زمان تعیین شده گمرک اقدام نمایند.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      1- اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م.ص · 8 روز پیش
    سلام یکی از دوستانم میخواد برای من گوشی مسافری بیاره
    به چه شکل باید ثبتش کنه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما آورده باشد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود که کد فعالسازی دستگاه برای شماره سیم کارت ثبت شده در گمرک ارسال میشود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود. طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amin · 10 روز پیش
    با سلام و وقت بخیر

    مشخصات گوشی مورد نظر وارد کردم، پرداخت پول رو هم انجام دادم و موفقیت آمیز بود ولی در برگشت به سایت گمرک "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" نوشته الان باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری <<ستاره مربع 06 مربع>> دریافت کرده شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hamid bgh · 11 روز پیش
    سلام وقت بخیر من 20 روزه که میخوام گوشیم را رجیستر کنم به بخش پرداخت سایت گمرک که میرسم و پول هم واریز میکنم اما صفحه تکمیل فرایند خرید باز نمیشه و بعد 10 دقیقه پول به حساب برگشت میخوره
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروزی · 11 روز پیش
    سلام لطفا زمان رجیستری آیفون 14 در همتا را بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      باسلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که دارای مدل و برند معتبر باشد و توسط گمرک ارزش گذاری شود امکان ثبت آن وجود دارد طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت 30روز انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister چنانچه در سایت گمرک خطای نامعتبر بودن مدل و برند دستگاه دریافت نمودید جهت بررسی با با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت 30 روز از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجیhttp://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    alireza · 14 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر. من با این خطا مواجه میشم که در بالا چیزی راجبش ذکر نشده :خطا در استعلام imei از سامانه همتا : مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      باسلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که از خارج کشور خریداری می شود و دارای مدل و برند معتبر باشد امکان ثبت مسافری آن وجود دارد و در صورتی که مدل و برند آن جزء دستگاه های اصلی نباشد امکان ثبت آن وجود ندارد در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد" مواجه شدید اما گوشي شما داراي مدل معتبر وجديد است و قصد ثبت گوشي در سامانه همتا را داريد، جهت تعريف مدل و برندوبررسی ,شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری #06#* یا داخل تنظیمات دریافت کرده و با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hosein · 14 روز پیش
    سلام وقت بخير من مرحله پرداخت هزینه گمرگ را با موفقیت انجام دادم و مبلغ از حسابم کم شد . اما اینترنت من قطع شد و به مرحله ارسال اطلاعات نرفت و تایید نشد. لذا کد فعالسازی براي من ارسال نشد لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه کد را دریافت کنم .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر ابتدا سیمکارتی که در گمرک ثبت کرده اید را روی گوشی فعال قرار دهید و سپس با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ستاره · 19 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر دستگاه تازه داخل ایران خریداری نمودم بعد از مراحل اولیه رجیستری و وارد کردن شماره تلفن و کد در اخر این پیام میاد که دستگاه شما غیر قانونیه و امکان رجیستری فعلا وجود نداره مشکل از کجاست؟ ممنون میشم جواب جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ددانیال شیبانی · 25 روز پیش
    سلام من می خوام گوشی ام را رجیستر بکنم اما پیام اطلاعات از گمرک ورودی دریافت نشده را میده چی کار بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      چنانچه اظهار شده و این خظا را دریافت می کنید از گمرک پیگری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali naderi · 1 ماه پیش
    سلام گوشیم رجیستر شده ولی انتنش پریده مشکلش از چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود هاشمی · 2 ماه پیش
    سلام، گوشی من دو سیم کارته است ولی در گمرک یکی از IMEI ها ثبت شده و الان که در سایت گمرک وارد می شوم پیغام می دهد که IMEI دوم آن در اطلاعات دریافت شده از گمرک نیست. الان چه باید بکنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا امامی · 2 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر گوشی برای رجیستر کردن گوشیم بعد از وارد کردن کد IME I این پیام نشون داده میشه که شناسه در اطلاعات دریافت شده از گمرک ورودی یافت نشد من چیکاری باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که بدو ورود اطلاعات را به گمرک اظهار نمودید و این خطا را دریافت می کنید از گمرک پیگیری نمایید در صورت عدم اظهار در بدو ورود بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین مجاوری · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من مبلغ عوارض حق ورودی در سامانه گمرک پرداخت کردم و موفقیت آمیز هم بود
    اما هنوز در سامانه همتا ثبت نشده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پرداخت عوارض انجام شده است با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت می باشد،در ادامه فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05 در غیر اینصورت یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمداکرم رحیمی · 2 ماه پیش
    سلام وقت شما بخیر
    من بیشتر از یک ماه میشه داخل کشور ایران شدم و متوجه این موضوع نبودم که به محض وارد شدن به ایران باید گوشی خود را ثبت کنم چون از این موضوع آگاه نبودم حالا می توانم گوشی خود را رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد امکان ثبت و پرداخت حقوق ورودی دستگاه از گمرک قابل پیگیری است آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07