شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان · 27 روز پیش
    سلام من دو هفته پیش گوشیم را داخل فرودگاه بندرعباس اظهار کردم الان داخل سایت ،گمرک‌ بندرعباس نیست، وقتی گمرک رجایی یا باهنر رو هم انتخاب میکنم میگه شما یک‌ ماه گذشته سفر نرفتی؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سها · 29 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    بنده گوشی را در سامانه گمرک خواستم رجیستر کنم بعد از وارد کردن اطلاعات و شماره ،کد تایید برای من ارسال نشد
    فقط اعلام کرده بود پیام رسان we را دانلود و نصب کنید و از ان طریق اقدام کنید میشه راهنمایی کنید نتونستم باهاش کار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسیح احمدی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من با پیغام شما چند اظهار ناتمام دارید یا شناسهimei توسط شخص دیگری در حال ثبت بوده است مواجه شدم برای ادامه مراحل چکار میتوانم بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر شما فرایندهایی ناتمام در ثبت گمرکی دارید باید با همان شناسه ها که در حال انجام فرایند ثبت بودید مجدد وارد سایت گمرک https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شوید و در ادامه مراحل دکمه پایان را بزنید تا فرآیند نیمه تمام خاتمه یابد در صورتی که مشکل برطرف نشد لطفا از سمت گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 2 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر باید برای خطای تعداد تلاش ناموفق در سایت گمرک چیکار کنیم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا در بازه دیگری انجام دهید در صورتی که مشکل برطرف نشد لطفا از سمت گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا مهمان · 2 ماه پیش
    سلام.
    من از مرز زمینی وارد شدم وقتی می روم پرداخت کنم میگه:
    گمرک انتخابی امکان ایجاد شناسه ندارد. لطفا گمرک دیگری انتخاب کنید.
    چکار کنم؟ با تشکر.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 ماه پیش
    در قسمت شناسایی هوشمند مشکلات پیام میده با توجه به بررسي‌ها، مشکلي براي دستگاه شما يافت نشد ولی در قسمت استعلام اصالت دستگاه میگوید قانونی نیست و سرویس نمیگیرد!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت بررسی شناسه با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صالح البوخنفر · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    گوشی دارم میخواستم ثبت سامانه رجیستری انجام بدهم
    میگفت شناسه تلفن همراه از سامانه مرچنت اطلاعات موجود نمیباشد
    لطفا راهنمایی کنید
    سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که بدو ورود اطلاعات را به گمرک اظهار نمودید و این خطا را دریافت می کنید از گمرک پیگیری نمایید در صورت عدم اظهار در بدو ورود بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد


      ۱۶
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پارسا · 2 ماه پیش
    یک دستگاه تلفن ایفون 12 از خارج وارد کردم و در گمرک اظهار کردم.زمانی که به سایت گمرک مراجعه میکنم پیام میدهد که در سامانه مرچنت ثبت نشده است.لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    1385 · 2 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیریک گوشی جدید خریدم از مغازه دار کد IMEI رو از طریق کد#06#*به دست آوردم ولی وقتی استعلام اصالت دستگاه رو میگرفتم میگفت شناسه شما قانونی نیست.می خوام بدونم که چجوری می تونم این مشکل رو رفع کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11 می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پژمان شبستری · 2 ماه پیش
    سلام
    چند بار انتقال مالکیت دستگاه را به اشتباه زدم و میزنه بیش حد مجاز بعدا تلاش کنید !
    این یعنی چی ؟ کی باید دوباره انجام بدم تا حل بشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر خطای اعلام شده بازه زمانی مشخصی ندارد لطفا طی بازه زمانی اینده تلاش فرمایید خطا مرتفع خواهد شد. آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام بابایی · 2 ماه پیش
    با سلام
    مرحله اول پرداخت عوارض یعنی وارد کردن کد imei را رد میکنم در مرحله ثبت گمرک ورودی خطای سامانه مرچنت بالا میاد، چرا؟
    راه حل؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که بدو ورود اطلاعات را به گمرک اظهار نمودید و این خطا را دریافت می کنید از گمرک پیگیری نمایید در صورت عدم اظهار در بدو ورود بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین رحیمی · 3 ماه پیش
    سایت epl هم روی گوشی و هم روی سیستم باز نمی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 3 ماه پیش
    با سلام هنوز با گذشت 4 روز این خطا داده می شود لطفا راهنمایی فرمایید.
    خطا در استعلام شناسه تلفن همراه از سامانه مرچنت: اطلاعات موجود نمی باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 ماه پیش
    سلام شناسه های گوشی من یکسان می باشد باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا باسامانه همتا باشماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hassan · 3 ماه پیش
    مدل / برند دستگاه در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت نشده است. لطفا به آدرس https://irica.gov.ir . مراجعه و در پنل ثبت و پیگیری مکاتبات درخواست خود را جهت افزودن مدل دستگاه، ثبت نمایید این خطا چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نمودید و در سامانه EPL با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید باید برای اضافه کردن مدل و برند دستگاه خود از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ثمينه باقرزاده · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخير

    موقع فعالسازي اين ارور رو ميده در حالي كه شناسه IMEI رو درست ميزنم
    "دستگاه شما داراي شناسه ديگر ميباشد باقي آنها را نيز وارد نماييد."
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با شماره گیری (ستاره مربع 06 مربع) دو تا شناسه دریافت می کنید چنانچه در سایت گمرک فقط یک شناسه را ثبت کرده اید در هنگام فعالسازی ابتدا شناسه ثبت شده را وارد نموده و در ادامه شناسه بعدی را وارد نمایید و بهتر است فرایند فعالسازی را از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir انجام دهید
      در غیر اینصورت با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیاوش ایران زاد · 3 ماه پیش
    سلام، وقت بخیر. سه هفته پیش برای من گوشی آورده شده. آورنده هنگام ورود به کشور، گوشی را با پاسپورت خود و شماره تلفنی به نام خودش در فرودگاه امام خمینی اظهار کرده و از همان روز برای پرداخت در epl.irica.gov.ir/ImeiRegister چک میکنم این ارور را میدهد که تصویر آن را هم بارگذاری کرده ام:
    "مدل / برند دستگاه در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت نشده است. لطفا به آدرس https://irica.gov.ir . مراجعه و در پنل ثبت و پیگیری مکاتبات درخواست خود را جهت افزودن مدل دستگاه، ثبت نمایید"
    مدل گوشی Samsung Galaxy Z Flip 3 5g است. در قسمت مکاتبات سایت گمرک دو بار به فاصله 10 روز مشکل را مطرح کردم پاسخی نداده اند و مشکل پابرجاست. پشتیبانی تلفنی ندارند و سایت help.irica.ir که در این راهنما ذکر کردید اجازه ثبت نام نمیدهد. آیا بعد از اتمام مهلت 30 روزه پرداخت، حتی با وجود تعریف نشدن گوشی در سامانه گمرک امکان رجیستر کردن گوشی از دست میرود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا از گمرک پیگیری نمایید تا مدل و برند دستگاه شما را به بانک اطلاعاتی گمرک اضافه نمایند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Rad · 3 ماه پیش
    سلام دستگاه تبلت خریدم اما رجیستر نمی شود و هنگام انجام فرایند فعال سازی پیغام میدهد کد فعالسازی اشتباه است چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر جهت دریافت کد فعالسازی صحیح لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید به شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز مراجعه کنید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اطلاعات گارانتی درهمین صفحه موجود است. http://hmti.ir/i
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 ماه پیش
    سلام روز بخیر

    برای انتقال مالکیت ارور زیر را میدهد. چه کار باید کنم؟
    "تعداد تلاش ناموفق، بیش از حد مجازاست، در زمانی دیگرتلاش نمایید"
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر فرایند را مجدد چند ساعت آینده تلاش نمایید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      چنانجه موفق به انجام فرایند نشدید با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الی · 3 ماه پیش
    سلام روزتون بخیر
    تازه یه گوشی سامسونگ خریدم با گارانتی شرکت*********
    هردو شناسه رو وارد میکنم ولی سامانه میگه" شناسه قانونی نیست و این دستگاه سرویس نخواهد گرفت!"
    مشکل از چیه؟ چون از جای معتبری خریدمش و مطمئنم قانونی وارد شده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده،راهکاری ندارد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11