شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یعقوبی · 3 روز پیش
    خسته نباشید
    یه سوالی داشتم از خدمتتون
    من در سال 98 یه گوشی رجیستر کردم و میخوام در فروردین 99 هم یه گوشی رجیستر کنم ایااین قانون یک سال به یک سال میشه رجیستر کرد از 1 فروردین تا فروردین سال جدیده یا نه
    من مرداد 98 اقدام کرده بودم در حال حاظر میتونم یا نه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یعقوبی · 3 روز پیش
    با سلام خسته نباشید
    من می‌خواهم گوشیمو رجیستر کنم اما میگه که این برند و گوشی در همتا و گمرک یافت نشد من به میز خدمات الکترونیک رفتم اونجا هم هرچی تلاش کردم کد ملی و شماره موبایل وارد کردم خطا میده ک این خط تلفن واس این کد ملی نیست در حالی ک اینجور نیست چند روزه ک من امتحان میکنم همین داستانه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 14 روز پیش
    سلام

    می خواستم گوشی ریجستر کنم (گوشی مسافری)
    وقتی شناسه فراگیر اتباع رو وارد می کنم می نویسه «خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع» می شه لطفا راهنمایی بفرمایید؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهمن حاتمی · 16 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید من در سایت گمرک اقدام به پرداخت عوارض کردم و متوجه شدم که قبلا یک دستگاه با استفاده از مشخصات بنده ریجستری شده است و با پیگیری متوجه شدم که دفتر پیشخوانی که قبلا سیمکارت ایرانسل به صورت رایگان در اختیار بنده و امثال بنده گذاشته بود بدون اطلاع بنده این کار رو انجام داده اند . وبنده در سایت۱۹۵cra.ir شکایت خود را انجام داده ام ایا همین شکایت کافی هست یا باید حضوری در دادگاه اقدام به شکایت کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا از سمت همان مرجعی ک ثبت شکایت نمودید، پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 16 روز پیش
    اگه میشه شماره ای از سایت گمرک بدید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، می توانید جهت پیگیری موضوع مورد نظرتان به نزدیک ترین گمرگ محل اقامت خود، مراجعه حضوری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 16 روز پیش
    سلام من وقتی می‌خوام ریجستر کنم این ارور واسم نمایش داده میشه{اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد} از طرف گمرک پیگیری کردم گفتن گوشیت ثبت نشده ، مشخصات رو بهشون دادم ولی خواستم ببینم چقد طول می‌کشه تا انجام بشه چون وقت زیادی تا تموم شدن مهلت ریجستر نمونده واسم چون سیم‌کارت گذاشتم داخل گوشی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در همین صفحه خطای شماره 2 را مطالعه کنید. در رابطه با مدت زمانی ثبت شدن نیز لطفا از سمت گمرگ پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهمن · 17 روز پیش
    سلام . من قصد ریجستری گوشی خودمو دارم ، ولی در قسمت پرداخت عوارض گمرک این پیام داده میشه که شما قبلا یک دستگاه با IMEI زیر فعال نموده اید ، و این در صورتی است که من اینکارو انجام ندادم ، اگر از گذر نامه ام سواستفاده شده چطور پیگیری کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاعتان برای شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای شما وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 17 روز پیش
    سلام-من تا مرحله ثبت گزرنامه میرم ولی ادامه پیدا نمیکنه البته قبلا اس ام اس اومد تا بخوام وارد کنم سیستم پرید حالا اصلا راه نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید باقری · 19 روز پیش
    سلام من یدونه ایفون se دارم میخوان رجستر کنم از سانانه گمرک که میزنم میاره شما با این کد ملی قبلا رجستر کردین هیچ من اون کد ملی رو نمیشناسم ارسال به همتا میزنم مینویسه خطا در ارسال میرم اصلاح کنم اطلاعاتش رو کد ملی رو نمیشه تغییر داد شماره موبایل خودمم میزنم میاره کد ملی مربوط به این سماره تلفن نیست الان کلا موندم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجادریسی · 24 روز پیش
    سلام من کوشیم ایفون ولی ثبت همتا نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکل دستگاه خود را به صورت واضح تر اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 29 روز پیش
    سلام
    من یک مدل موبایل blsck shark 2 با قیمت حدود 350 دلار از خارج از کشور اورده ام که قیمت ان حدود 5 میلیون تومان بود اما داخل سایت 1900 درهم ثبت کرده که در حدود 7 میلیون تومن میشه قیمت موبایل و هزینه رجیستری ان به شدت افزایش پیدا میکند اما قیمت ان به هیچ وجه این اندازه نمیباشد
    من چجوری میتونم نسبت به این قیمت ثبت شده اعتراض کنم یا درخواست تغییرش رو بدم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپهر · 1 ماه پیش
    سلام
    یک دستگاه مودم 3G مارک D-Link خریداری کردم، بعد از راه اندزی پیام اومد که دستگاه جز شناسه های ثبت شده نیست و تا یک ماه آینده غیرفعال میشود. از طریق سامانه گمرک پیگیری کردم که اون هم میگه طلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد
    با توجه به اینکه امکان مرجوع کردن کالا وجود نداره برام، الان راهی هست که بتونم این مودم رو رجیستر کنم ؟
    اگر هست ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر مودم ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 1 ماه پیش
    خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی: تاریخ انقضای سند دریافت نشد
    ببخشید این خطا رو دریافت میکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین آزموده · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید من گوشی A30sگرفتم‌ از سامانه همتا IMEIوارد میکنم‌ میگه گوشی ثبت نشده از *۷۷۷۷ هم‌میزنم‌‌کد نمیاد هیچجوره نمیشه ریجستر کرد
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده در داخل کشور باید ثبت قانونی باشند. چنانچه دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی اعلام میشود دستگاه را به فروشنده عودت دهید. در صورت امتناع فروشنده میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی مدقق · 2 ماه پیش
    سلام ببخشید من گوشی م را ثبت سامانه کردم فقط یک سیم کار میکنه دومی نه
    باید چیکار کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه از طرف همتا پیامکی دریافت نموده اید لطفا به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه نموده و بر اساس پیامک دریافتی اقدامات لازم را به عمل آورید؛ در غیر این صورت لطفا دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اوپراتور بررسی کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران · 2 ماه پیش
    سلام
    منم به مرحله پرداخت رسیدم اما پیغام میدهد که شناسه قابل پرداخت نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در ارتباط با خطای دریافت شده، از طرف گمرگ پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    MAhdi · 2 ماه پیش
    سلام من تمام اطلاعات رو درست وارد کردم ولی با ارور (تاریخ انقضای سند شناسه فراگیر اتباع خارجی گذشته است)مواجه شدم لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حملبر · 2 ماه پیش
    سلام هر وقت میرم سایت گمرک می‌نویسه مشکل استعلام imei در همتا الان یه ماه است که نتونستم وارد شوم الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا خطای شماره یک در همین صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد ارزن · 2 ماه پیش
    با سلام میخواستم یک گوشی Samsung Galaxy M30S رجیستری کنم این اخطار میاد . مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد. الان من باید چیکار بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما تقلبی و فاقد مدل و برند باشد امکان ثبت آن وجود ندارد در صورتی‌که از مدل و برند شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 2 ماه پیش
    باسلام خطایی که برای من هست رو چطور میتونم برطرف کنم (شماره تلفن با شماره پاسپورت انطباق ندارد )؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مشخصات وارد شده به نام یک نفر نمی باشد و متعلق به شخص اتباع می باشد جهت تصحیح به گمرک مراجعه نمایید.
      چنانچه با استعلام از اپراتور اطلاعات متعلق به یک نفر است و این خطارا دریافت کرده اید جهت بررسی با شماره 096366 تماس برقرار کنید.