شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا سالاردینی · 2 ماه پیش
    سلام. دستگاه من تک سیمکارته. کارهای پرداختش را انجام دادم حالا موقع ارسال به همتا خطای ( خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد) میده.
    کدوم قسمت این میز خدمت باید پیگیر بشیم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر میز خدمت الکترونیک مربوط به گمرک می باشد برای اطلاعات بیشتر مربوط به این قسمت از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی ذوالفقاری · 2 ماه پیش
    سلام بنده هزینه گمرکی رو پرداخت کردم در مرحله ارسال به سامانه همتا همش خطا میده خطا در استعلام imei از سامانه همتا تلفن پشتیبانی گمرک که صفحه اول قراردادینم جواب نمیده حتی در تایم کاری ضمنا بنده در تایم های مختلف چک کردم بازم همین پیغام رو داد با توجه به سوالات مطرح شده که من مطالعه کردم ظاهرا یه مشکل جدی داره سامنتون که اگه دقت کنید بالای 60 درصد این پیغام رو داشتن لطفا بررسی بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمدادی · 3 ماه پیش
    سلام گوشی دزدی شده چطوری پیگیری کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا احمدی · 3 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی موبایل ساده (دکمه ای)سامسونگ داشتم که چندین سال بود خاموش و بی استفاده مانده بود که همین دیروز برایش سیم کارت انداختم که با این پیامک مواجه شدم :به دلیل فعالیت همزمان چنددستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک موقتا تا سه روز دیگر سرویس نخواهد گرفت و...

    من هم کد فعالسازی رو ندارم و فکر میکنه که گوشی را از کسی خریدم
    الان من چه کاری کنم ؟
    جعبه دستگاه رو هم ندارم
    هر کاری برای فعالسازی و... انجام میدم خطا میده میگه که شناسه غیر قانونی است
    ترو خدا کاری کنید الان من باید هزینه اضافی کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید فلاحی · 3 ماه پیش
    سلام من گوشیمو رجیستر کردم با این خطا مواجه شدم ممنون میشم کمکم کنین


    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد درخواست ثبت شده برای شما، بیش از تعداد مجاز تعیین شده می باشد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبا · 3 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من میخوام گوشیمو رجیستر کنم تمام این خطا رو میده
    "خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد"

    ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا در همین صفحه مورد "خطای عدم تطابق تعداد شناسه" را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم اکبری · 3 ماه پیش
    سلام، گوشی من۲ سیم کارته هستش و با دوسیم کارت تا قبل از همه این پیامکای اخطار داشتم ب راحتی کار میکردم . از وقتی که یه سیم کارت جدید گرفتم و وارد گوشیم کردم همه تنظیمات گوشیم بهم ریخته تا ی مدتی پیامک اخطار میگرفتم و اتفاقا خودم به تنهایی پیگیری کردم ولی مثل اینکه کار خراب تر شد به گونه ای که الان شناسه های گوشیم مسدود شده و همونطور که تو راهنماییاتون گفتین رفتم که افزودن دستگاه بزنم ... بعد از هربار امتحان کردن فقط بهم میگه شناسه این دستگاه متعلق به شما نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیدا محمدی · 3 ماه پیش
    با سلام من شماره تلفن و مشخصات رو میزنم میزنه کد ارسال شد ولی کدی به خط نمیاد میشه راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه صالحى · 3 ماه پیش
    سلام من اتباع هستم وقتي همه چيز رو وارد ميكنم بهم ميگه خطا در استعلام شناسه فراگير اتباع خارجي بايد چيكار بكنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مسافران اتباع باید حضوری برای ثبت گوشی به گمرک مراجعه کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 ماه پیش
    ir.irica.saopConverter.craCellphone.CraCellPhoneOwnerValidationException_Exception: مقدار نامعتبر این چه معنی میدهد؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدمهدی · 3 ماه پیش
    با سلام من موبایل با گارانتی خریدم ولی هنگام فعالسازی به من پیامک داد این دستگاه صرفا برای مصرف شخصی است و تحت گارانتی معتبری ثبت نشده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
      در صورتی که مدعی هستید دستگاه دارای شرکت گارانتی معتبر است می توانید از سمت شرکت گارانتی یا فروشنده پیگیری لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هنگامه احمدوند · 3 ماه پیش
    من بعد از ارسال کد امنیتی ادامه رو میزنم ولی مینویسه مشکل ارتباط با اکانتر
    راهنمایی میکنید لطفا...
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 ماه پیش
    سلام و عرض ادب
    بنده ۳ ماه قبل یک گوشی دوسیمکارت سامسونگ خریدم و انتقال مالکیت هم دادم و تا الان فقط سیمکارت اول روی گوشی بود و مشکلی نداشت الان سیم دوم رو میذارم روی گوشی خطای سیمکارت غیر مجاز میده و برای افزودن دستگاه در همتا با IMEI دوم هم با خطای تعداد شناسه های وارد شده با تعداد شناسه های این مدل مطابقت ندارد
    لطفا راهنمایی کنید
    با شماره 096366 هم تماس میگیرم بعد از نیم ساعت هم نمیتونم با اپراتور ارتباط برقرار کنم
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
      همچنین در رابطه با مشکل برقراری تماس با سامانه ، اعلام کنید با چه شماره ای با همتا تماس گرفته اید تا مشکل بررسی گردد و لطفا از طریق شماره دیگری امتحان کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید فلاحی · 3 ماه پیش
    سلام من هزینه گوشی و پرداخت کردم و وقتی ارسال کد به همتا رو میزنم این پیامو میده

    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد درخواست ثبت شده برای شما، بیش از تعداد مجاز تعیین شده می باشد

    ممنون میشم کمک کنین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ASR · 3 ماه پیش
    سلام
    گوشی خریدم ریجستری نیست چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدو در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد بهرامی · 4 ماه پیش
    سلام .سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?0 برای وارد کردن IMEI برای رجیستر کردن گوشی مسافری باز نمیشه. لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران ال داود · 4 ماه پیش
    آقا سلام ! میگم من سواد اینهمه نوشته و تجزبه وتحلیل را ندارم بخدا که خیلی سخته اما مشگل اینه که من این گوشیرو چطور برای استفاده شخصی راه بندازم . گوش هدیه اقوام بود که برای دیدن به ایران امده بودند شبکه نداشت دوستی بلد بود و انرا انلاک کرد بقول گفتنی حالا رمز 4 رقمی هم از سایت گرفتم خلاصه بقیه کارو از گمرک باید شروع کنم یا سایت همتا بعدشم برای جانبازان یا ایثارگران راه حل. راحتری هم هست ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد شاهدی · 4 ماه پیش
    سلام من یک گوشی از دیوار خریداری کرده ام حالا پیغام میده تا یک هفته دیگه این گوشی به شما سرویس میده واین که lmei اونو وارد میکنم میگه غیر قانونی میباشد
    تورو خدا ی راه حلی بهم نشون بدید
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی است به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات پیگیری کنید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدجمشیدی · 4 ماه پیش
    سلام

    برای رفع این خطا چیکار کنیم

    اشتباهاا بعلت تعداد زیاد شماره سریال چندین بار تلاش ناموفق انجام دادیم والان با این پیغام مواجه میشیم چیکار کنیم


    تعداد تلاش های ناموفق بیشتر ازحد مجاز است درزمان دیگری مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد حیدری · 4 ماه پیش
    سلام من پرداخت را انجام دادم ولی برای من کد نیومده که وارد کنم که گوشی رجیستر شده .وقتی پرداخت انجام شد نوشت خطا ولی پول از حساب کم شدم ممنون راهنمایی کنید