خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 1 ماه پیش
    سلام ببخشید من3 ساله تبلت دارم الان من استعلام میگیرم پیام شناسه جعلی است فرستاده میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام

      دستگاه های تبلت همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amir esmaili · 2 ماه پیش
    salam vaght bekheyr man alan ye goshi rejister kardam va polo pardakht kardam va dar payan nevesht shoma yek bar az pasporteton estefade kardid man alan bayad chikar konam pol ro kam kard
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 2 ماه پیش
    عوارض گوشی پرداخت کردم اما در مرحله آخر پیغام (خطا در ارسال اطلاعات به سامانه همتا) و بعد از 2 باز ارسال این پیام ( خطا در استعلام imei از سامانه همتا : مدل و برند انتخاب شده با مدل و برند دستگاه مطابقت ندارد) میاد با پشتیبانی هم تماس گرفتم به نتیجه درستی نرسیدم ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شماره تماس و تاریخی که با سامانه همتا تماس برقرار کرده اید را اعلام نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 2 ماه پیش
    سلام

    عوارض گوشی پرداخت کردم اما در مرحله آخر پیغام (خطا در ارسال اطلاعات به سامانه همتا) نمایش داده میشه البته ثبت در سایت گمرک 10 روز پیش انجام شده و امروز پرداخت کردم حالا چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورت بروز مشکل در سایت گمرک به اداره گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 2 ماه پیش
    سلام من عوارض گمرکی رو پرداخت کردم و به سامانه همتا ارسال کردم و در قسمت استعلام اصالت دستگاه چک کردم که دستگاه قانونی است چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید · 2 ماه پیش
    سلام من برای اینکه گوشی رو ریجستری بکنم لازمه سیم‌کارت روی گوشی که ریجستری می خوام بکنم باشه یا بدون اون هم میشه انجام داد؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      خیر نیازی نیست سیم کارت روی دستگاهی که میخواهید ریجستر کنید قرار دهید فقط باید تمام اطلاعات به نام شخص مسافر باشد تا بتوانید پرداخت را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا حسینی · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    برای من خطای " تاریخ انقضای سند دریافت نشد" رو نشون میده. مربوط به شناسه فراگیر اتباع خارجیه ولی مطمئن هستم که شناسه فراگیر بنده درست هست. چه کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این مورد مرتبط به گمرک می باشد لطفا از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد · 2 ماه پیش
    سلام یه گوشی دارم نوشته ثبت نام انجام نشده هیچ اس ام اسی هم به خط ارسال نمی شه چه کارر باید کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      درصورتی که دستگاه داخل ایران خریداری شده فروشنده موظف هستند دستگاه قانونی به شما تحویل دهند و میتوانید این دستگاه را عودت دهید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 2 ماه پیش
    من سه ماه پیش از طریق یکی از مرز ها وارد کشور شده ام شدم و پاسپورتم مهر خورده حلا سیستم میگه پلیس ناجا خروج شما را در سه ماه پیش تایید نمی کند تکلیف چیه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی شهبازی نیا · 2 ماه پیش
    با سلام

    من مراحل فعال سازی را به ترتیب با شماره#7777* و... انجام میدم به مرحله اخر که میرسم خطای(شماره تلفن همراه نامعتبر می باشد)را میدهد ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر شماره تلفن همراه را به صورت صحیح وارد کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نسترن · 2 ماه پیش
    سلام دو همکار خارجی ما برای رجیستر گوشی خود اقدام کردند ولی با وجود داشتن کدفراگیر دائما پیام تاریخ انقضای پاسپورت نامعتبر است میاید.از پلیس گذرنامه بررسی کردیم هیچ مشکلی در کدفراگیر و پاسپورت وجود ندارد. چگونه مشکل را حل کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      این مشکل مربوط به گمرک میباشد اگر تاریخ انقضا تمام نشده به گمرک محل زندگی خود اعلام نمایید تا مشکل پیگیری شود و رفع گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیاوش ساجدی · 2 ماه پیش
    با سلام برای من گوشی هدیه فرستادن وبدون اطلاع برای بار اول با مشخصات خودم قصد ثبت گوشی را داشتم و به دلیل عدم تردد در 3ماه گذشته موفق نشدم. حالا میخوام اینکار با مشخصات یکی از اقوام انجام بدم که با خطای : هر مسافر می‌تواند یک گوشی تلفن همراه اظهار کند. شما قبلا این کد‌ IMEI را در سامانه ثبت کرده‌اید، مواجه شدم. باید چه کاری انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      این خطا یعنی یک دستگاه با اطلاعات شخص مسافر مورد نظر ثبت شده و تنها در سال هر شخص میتواند یک دستگاه ثبت نماید اگر اطلاعی از ثبت قبلی دستگاه یا سواستفاده با پاسپورت ندارید میتوانید از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 ماه پیش
    باسلام من در قسمت ثبت اطلاعات پاسپورت بعد از زدن بر روی گزینه ادامه با خطای( بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در سه ماه گذشته برای شما ثبت نشده است.) مواجه میشم ممنون میشم راهنمایی کنید لازم به ذکر است که مهرخروج و ورود نیز در شناسنامه وجود دارد باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام

      در بازه های مختلف اقدام به انجام فرایند کنید اگر باز هم با مشکل مواجه شدید از طریق گمرک محل سکونت خود پیگیری کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 2 ماه پیش
    سلام برای من یک گوشی بطور پستی ارسال شده و من ده مهر از گمرک امانت پست مشهد تحویل گرفتم بعد از یکماه اطلاعات به همتا ارسال نشده و میگن دو تا سه ماه طول میکشه تا کد رجیستر بیاد و باید گوشی دو ماه غیر فعال باشه، من برای اربعین رفتم عراق آیا امکانش هست گوشی را بعنوان مسافری ثبت کنم تا زودتر کد برام ارسال بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 2 ماه پیش
    سلام من وقتی شماره تلفنم رو وارد میکنم با ارور .irica.saopConverter.craCellphone.CraCellPhoneOwnerValidationException_Exception: مقدار نامعتبر


    مواجه میشم ممنون میشم راهنمایی کنید که چاره چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در بازه های مختلف اقدام به انجام فرایند کنید اگر باز هم با مشکل مواجه شدید از طریق گمرک محل سکونت خود پیگیری کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 2 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من سه روز هست که میخوام یه ساعت هوشمند رو رجیستر کنم اما پس از وارد کردن imei با این پیغام خطا مواجه میشم :

    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد

    این ساعت یک اسلات سیم کارت داره .ممنون میشم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه ساعت هوشمند هنوز مشمول این دوره از طرح همتا نمی باشد لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمداسکندری · 2 ماه پیش
    سلام کسی بدون اطلاع من از پاسپورتم ریجستر زده چگونه پیگیرشم طرف پیدا کنم . هنگامی رفتم گوشی ثبت کنم . زده امکان پذیرنیست شما قبلا کد IMEIدرسامانه ثبت کردین درصورتی من باراولم هستش.لطفا راهنمایی کنید تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم قنبری · 2 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من این ارور را دریافت میکنم ir.irica.saopConverter.craCellphone.CraCellPhoneOwnerValidationException_Exception: مقدار نامعتبر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این مشکل مرتبط به گمرک می باشد از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی عزیزالهی · 2 ماه پیش
    سلام من گوشی موبایلم دو سیم هست ولی کد های IMEI یکسانن و نمیتونم سیمکارت جدیدم رو فعال کنم به سامانه هم (096366) هم تماس گرفتم گفتن باید تنظیمات کارخانه بزنم گوشیو (ریست فکتوری) راه دیگ ای نیست ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میدیا طبرزدی · 2 ماه پیش
    سلام بنده پاسم هنوز 10 روز از تاریخش مونده ولی قبول نمیکنه میگه در 3 ماه گذشته خروج نداشتین باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در بازه زمانی سه ماهه ورود به کشور می تواند گوشی خود را در گمرک ثبت کند.در صورتی که باوجود صحیح وارد کردن اطلاعات خطا دریافت میکنید لطفا جهت پیگیری به گمرک مراجعه نمایید.