شناسایی هوشمند مشکلات

خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید نقیزاده · 4 ماه پیش
    سلام من تو سایت رجیستری گمرک همه مشخصات کدملی و کد پاسپورت رو میزنم و ادامه رو میزنم ولی بعد از ده دقیقه چرخیدن مینویسه خطای استعلام پلیس گذرنامه، من چیکار میتونم بکنم چند روزه درگیرم ولی جلو نمیره
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد احمدی · 4 ماه پیش
    با سلام
    موقعی که وارد میشم و بخام ادامه بزنم این هشدار ir.irica.saopConverter.craCellphone.CraCellPhoneOwnerValidationException_Exception برای من میاد.
    میشه راهنمایی کنید که هشدار چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا درخواست خودرا واضح مطرح فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد جنگی زهی · 5 ماه پیش
    چرا قسمت پرداخت نمیره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا درخواست خودرا واضح مطرح فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا محمدیان · 5 ماه پیش
    سلام من الان دقیقا سه ماه و یک هفته است که از سفر برگشتم و به خاطر تعطیلات همگانی کورونا موفق به رجیستر کردن نشده بودم تا امروز اما الان سایت میگه تو سه ماه گذشته سفر نداشتی و اجازه ادامه نمیدهد می خواستم ببینم چکار باید بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مقدس پور · 5 ماه پیش
    سلام برادر خانوم بنده یک گوشی ایفون 4 ازخارج کشور فرستاده تقریبا تاریخش مال شش ماه پیشه چطور میتونم فعالش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه"آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07 " را مطالعه نمایید .
      جهت اطلاعات بیشتر از ظوابط گمرک، از گمرک یا سایت میز خدمت پیگیری نمایید.
      http://help.irica.ir/
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر تاتلاری · 5 ماه پیش
    سلام بعد از تلاش بیش از خد مجاز چقدر باید صبر کنم تا دوباره امتحان کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکل را به صورت واضح تر اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سپهر · 5 ماه پیش
    سلام وقتتون بخیر، من تو سامانه گمرک شروع به ثبت گوشی کردم و بعد از اینکه شماره پاسپورت و تلفن و گمرک تهران و شماره ملی رو زدم رفت مرحله بعد و نوشت کد امنیتی برای شما ارسال شد به شماره موبایل و شماره موبایل درست زدم، ولی هنوز برام پیامک کد امنیتی نیومده.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مهدی برادران · 5 ماه پیش
    سلام علیکم خسته نباشید
    من یه گوشی مسافری دارم سامسونگ Not4 - 32Gig

    شماره شناسه IMEI رو میزنم تو سیستم مشخصات گوشی میاد ولی مدل گوشی با مدل گوشی من مطابقت ندارد. آیا اینو من رجیستری کنم درس میشه یا به مشکل میخورم.
    دوتا تصویر فرستادم واستون که کاملا مشخصه
    مدل گوشی من Not4 Sm-N910c هست ولی داخل گزینه های مدل داخل سایت نیست .

    خواهش میکنم جواب منو بدین راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر؛لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جمشید حیدریها · 5 ماه پیش
    کد ایمنی رو نتونستم وارد کنم چون سایت قطع شد و دوبار اقدام کردم میگه نمیشه چون یکی داره ثبتش مکنه چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکل را به صورت واضح تر اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یعقوبی · 6 ماه پیش
    خسته نباشید
    یه سوالی داشتم از خدمتتون
    من در سال 98 یه گوشی رجیستر کردم و میخوام در فروردین 99 هم یه گوشی رجیستر کنم ایااین قانون یک سال به یک سال میشه رجیستر کرد از 1 فروردین تا فروردین سال جدیده یا نه
    من مرداد 98 اقدام کرده بودم در حال حاظر میتونم یا نه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد یعقوبی · 6 ماه پیش
    با سلام خسته نباشید
    من می‌خواهم گوشیمو رجیستر کنم اما میگه که این برند و گوشی در همتا و گمرک یافت نشد من به میز خدمات الکترونیک رفتم اونجا هم هرچی تلاش کردم کد ملی و شماره موبایل وارد کردم خطا میده ک این خط تلفن واس این کد ملی نیست در حالی ک اینجور نیست چند روزه ک من امتحان میکنم همین داستانه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 ماه پیش
    سلام

    می خواستم گوشی ریجستر کنم (گوشی مسافری)
    وقتی شناسه فراگیر اتباع رو وارد می کنم می نویسه «خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع» می شه لطفا راهنمایی بفرمایید؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهمن حاتمی · 6 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید من در سایت گمرک اقدام به پرداخت عوارض کردم و متوجه شدم که قبلا یک دستگاه با استفاده از مشخصات بنده ریجستری شده است و با پیگیری متوجه شدم که دفتر پیشخوانی که قبلا سیمکارت ایرانسل به صورت رایگان در اختیار بنده و امثال بنده گذاشته بود بدون اطلاع بنده این کار رو انجام داده اند . وبنده در سایت۱۹۵cra.ir شکایت خود را انجام داده ام ایا همین شکایت کافی هست یا باید حضوری در دادگاه اقدام به شکایت کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا از سمت همان مرجعی ک ثبت شکایت نمودید، پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 6 ماه پیش
    اگه میشه شماره ای از سایت گمرک بدید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، می توانید جهت پیگیری موضوع مورد نظرتان به نزدیک ترین گمرگ محل اقامت خود، مراجعه حضوری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 6 ماه پیش
    سلام من وقتی می‌خوام ریجستر کنم این ارور واسم نمایش داده میشه{اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد} از طرف گمرک پیگیری کردم گفتن گوشیت ثبت نشده ، مشخصات رو بهشون دادم ولی خواستم ببینم چقد طول می‌کشه تا انجام بشه چون وقت زیادی تا تموم شدن مهلت ریجستر نمونده واسم چون سیم‌کارت گذاشتم داخل گوشی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در همین صفحه خطای شماره 2 را مطالعه کنید. در رابطه با مدت زمانی ثبت شدن نیز لطفا از سمت گمرگ پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهمن · 6 ماه پیش
    سلام . من قصد ریجستری گوشی خودمو دارم ، ولی در قسمت پرداخت عوارض گمرک این پیام داده میشه که شما قبلا یک دستگاه با IMEI زیر فعال نموده اید ، و این در صورتی است که من اینکارو انجام ندادم ، اگر از گذر نامه ام سواستفاده شده چطور پیگیری کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاعتان برای شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای شما وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 6 ماه پیش
    سلام-من تا مرحله ثبت گزرنامه میرم ولی ادامه پیدا نمیکنه البته قبلا اس ام اس اومد تا بخوام وارد کنم سیستم پرید حالا اصلا راه نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید باقری · 6 ماه پیش
    سلام من یدونه ایفون se دارم میخوان رجستر کنم از سانانه گمرک که میزنم میاره شما با این کد ملی قبلا رجستر کردین هیچ من اون کد ملی رو نمیشناسم ارسال به همتا میزنم مینویسه خطا در ارسال میرم اصلاح کنم اطلاعاتش رو کد ملی رو نمیشه تغییر داد شماره موبایل خودمم میزنم میاره کد ملی مربوط به این سماره تلفن نیست الان کلا موندم چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجادریسی · 6 ماه پیش
    سلام من کوشیم ایفون ولی ثبت همتا نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکل دستگاه خود را به صورت واضح تر اعلام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 6 ماه پیش
    سلام
    من یک مدل موبایل blsck shark 2 با قیمت حدود 350 دلار از خارج از کشور اورده ام که قیمت ان حدود 5 میلیون تومان بود اما داخل سایت 1900 درهم ثبت کرده که در حدود 7 میلیون تومن میشه قیمت موبایل و هزینه رجیستری ان به شدت افزایش پیدا میکند اما قیمت ان به هیچ وجه این اندازه نمیباشد
    من چجوری میتونم نسبت به این قیمت ثبت شده اعتراض کنم یا درخواست تغییرش رو بدم؟