خطاهای "استعلام شناسه از سامانه همتا"

 

1- خطا در استعلام شناسه از سامانه همتا

با عنایت به پیاده‌سازی ارتباط برخط بین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه همتا جهت ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری، به اطلاع کلیه کاربران سایت ثبت گوشی مسافری می‌رساند که خطا با عنوان "خطا در استعلام imei از سامانه همتا" بعلت تقاضای زیاد کاربران در ساعت‌های شلوغی سایت گمرک نمایش داده می‌شود و ارتباطی به سامانه همتا ندارد.

لذا توصیه می‌شود در ساعات دیگری به ثبت گوشی مبادرت ورزید و از مراجعه حضوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری فرمایید، چراکه مشکلی از جانب سامانه همتا در این حالت وجود ندارد و با مراجعه حضوری نیز این مشکل برطرف نخواهد شد.

 

2- خطای نبودن اطلاعات دستگاه در سرویس همتا به گمرک

"معرفی میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران"

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با خطای "اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد" مواجه می شوید، می توانید از طریق help.irica.ir اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک نمایید تا درخواست شما بررسی گردد.

 

3- خطای عدم تطابق تعداد شناسه

خطا در استعلام imei از سامانه همتا: تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

هشدار: مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می‌شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- با وارد کردن شناسه (IMEI)، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات شناسه (IMEI) های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه (IMEI) ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

۲- اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه (IMEI) دوم خود را نیز وارد نمایید.

۳- اگر با این خطا مواجه شدید ولی از تعداد اسلات دستگاهتان مطمئن هستید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

4- خطای عدم تطابق برند و مدل دو شناسه وارد شده

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی برند و مدل شناسه های (IMEI) وارد شده با یکدیگر مطابقت ندارد و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

5- خطای نامعتبر بودن شناسه دستگاه

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید. در صورتی‌که از صحت شناسه‌های وارد شده، اطمینان دارید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

6- خطای یکسان بودن شناسه ها

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- امکان ثبت مسافری برای دستگاهی که شناسه‌های (IMEI) آن یکسان هستند وجود ندارد.

۲- دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#* روی دستگاه، قابل مشاهده است. بنابراین با شماره‌گیری این کد از یکسان بودن شناسه‌های خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین بسته به اینکه سیمکارت تان را در کدامیک از اسلات های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه (IMEI) مربوطه ذکر می شود.

دقت داشته باشید در دستگاه های معتبر، هر ۴ شناسه (شناسه چاپ شده روی جعبه، پشت باتری، #06#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاه تان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می کنید پیش از هر اقدامی، حتما مطمئن شوید شناسه (IMEI) های دستگاه تان را به درستی وارد کرده اید.

 

7- خطای فعال بودن شناسه در داخل کشور

مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرگ، با این خطا مواجه می شوید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱- این خطا یعنی شناسه (IMEI) دستگاه شما قبلا در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد، به عنوان نمونه، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاه تان داخل ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاه تان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

۲- اگر در استعلام اصالت شناسه (IMEI) دستگاه تان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می شود که دستگاه تان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می شوید، یعنی شناسه (IMEI) دستگاه تان، قبلا بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

در هر صورت جهت دریافت راهنمایی دقیق تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه (IMEI) های گوشی خود، با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعوود · 5 ماه پیش
    سلام بعد از ارسال کد فعال سازی خطای مشکل در ارتباط با اکانتر میاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز مدنی · 5 ماه پیش
    بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی کد ملی و شماره گذرنامه و...پیغام زیر نشون داده میشه:

    Part parameters defined as element {http://servicebus.irica.ir/CraCellPhoneOwnerValidation/v1/}validateCellPhoneOwner
    which is not in the schema
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را صحیح وارد میکنید و این خطا را دریافت می کنید این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارغوان بافرنیا · 5 ماه پیش
    بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی کد ملی و شماره گذرنامه و... خطا میزنه : خطا در تردد پلیس گذرنامه. چه کار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را صحیح وارد میکنید و این خطا را دریافت می کنید این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاوه · 5 ماه پیش
    سلام ، برای من می نویسد : " خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه " چه کار باید انجام دهم ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را صحیح وارد میکنید و این خطا را دریافت می کنید این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی مختلف مجدد این خطارا دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی ناصری پور · 5 ماه پیش
    سلام
    Err031 خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی

    این مشکل میش راهنمایی بفرمایید چه طور میش برطرف کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      این خطا مربوط به گمرک میباشد شما باید در بازه زمانی مجدد این فرایند را انجام دهید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohammad · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید: برای من کد چهر رقمی میاد وارد میکنم در جواب میزنه مشکل در ارتباط با اکانتر چیکار کنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      این خطا مربوط به گمرک میباشد شما باید در بازه زمانی مجدد این فرایند را انجام دهید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hafiz · 6 ماه پیش
    و اينكه كلا از ريجستر پريده و ديگه رو سيمم ريجستر نيست ك بزنم ثبت گوشي تعميري و اينكه كد imeiهم تغييري نكرده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hafiz · 6 ماه پیش
    سلام ببخشيد من گوشيمو يسال ميشه ك خريدم الان دادم تعمير و الان كلا انتنش قطع شده و بازم ريجستر كردم و پول پرداخت كردم و كدش نمياد واسم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 6 ماه پیش
    برای این پیغام می آیدخطا در استعلام imei از سامانه همتا : مدل دستگاه مربوطه نامعتبر می باشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دستگاه شما نامعتبراست وامکان پرداخت عوارض برای چنین دستگاهی وجودندارد.درصورت راهنمایی بیشتربا شماره 096366 (مرکزتماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد رضا میرمیرا · 6 ماه پیش
    من به این شماره زنگ میزنم ولی اصلا معلوم نیست چی میگه. بعدم که کد مربوط به سامسونگ و میزنم دیگه هیچی نمیگه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      برای بر قراری با کارشناسان همتا کلید صفر را زده و منتظر پاسخگویی باشید تا شما را راهنمایی نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد رضا میرمیرا · 6 ماه پیش
    من دوروز پیش گوشی خریدم وقتی روشنش کردم پیامک غیر فعال شدنش تا یک ماه دیگه برام ارسال شد و بعد از چند دقیقه ی دیگه یه پیامک ارسال شد به این مضموم که این دستگاه متعلق به شماره تلفن دیگری است.من الان باید چه کار کنم؟دستگاه را به فروشنده برگردانم یا مشکلی پیش نخواهد آمد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،شناسه های کد دستوری را با شناسه های جعبه وپیامک و پشت باتری تطابق دهید، درصورتی که با هم متفاوت بودند دستگاه را به فروشنده عودت دهید ودرغیر این صورت با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من با خط فعلیم یک گوشی رجیستر کردم سال قبل
    آیا میتونم با همین خط فعلیم گوشی(IMEI) جدید دیگه ای رو فعال کنم ؟
    اگر گوشی دو سیم کارت بود میشه هر دو IMEI رو با خط قبلی فعال کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      برای اطلاع از پرداخت مجدد و راهنمایی لازم به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید تا مشکل شما برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داود · 6 ماه پیش
    سلام
    مدت بیش از هفت روز است که درخواستی را در میز خدمت ثبت کردم هنوز جوابی به ما ندادند. چقدر طول میکشد که به ما جواب بدند و مشکل رجیستری را برطرف کنند؟
    ممنون میشوم راهنمایی کنید. شماره تلفن گمرک هم جواب نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      میتوانید به گمرک مراجعه نمایید و مطلع شوید درخواست پیگیری سریع تر داشته باشید تا مشکل برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Saeid · 6 ماه پیش
    سلام من ۶ ماه پیش وارد ایران شدم برای ۱ ماه و گوشی‌رجیستر نکردم الان که برگشتم دوباره تلفن کار نمیکنه رفتم در سایت و هزینه گمرک پرداخت شد الا ۴ روز هست که کد فعال سازی نمیاد به همتا هم تماس گرفتم گفتن به گمرک مراجعه کنید اما کسی جوابگو نیست و من الا مبلغ حدود ۷۳۰ هزار تومان پرداخت کردم و نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      اطلاعات شما در بازه زمانی 3تا 10 روز زمان میبرد تا از طرف گمرک برای همتا ارسال گردد اگر این بازه زمانی سپری شده و اطلاعات ارسال نشده باید به گمرک یا به میز خدمات گمرک به ادرس help.irica.ir مراجعه نمایید تا پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صدیق · 6 ماه پیش
    سلام وقت بخیر دوست من از فرودگاه امام وارد شده و برام گوشی آورده مشخصاتش رو درست میزنم خطا در استعلام تردد در پليس گذرنامه میده یعنی باید بره فرودگاه و آیا لازمه گوشی رو هم ببره و هزینه پرداخت کنه ؟ گوشی الان دست من هستش چطور میشه درستش کرد مرسی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      این خطا مربوط به گمرک میباشد شما باید در بازه زمانی مجدد این فرایند را انجام دهید یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید یا وارد سایت help.irica.ir بشوید ودرخواست ثبت نمایید تا مشکل شما بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 6 ماه پیش
    tscmapcode کد چیه لطفا بگید از کجا تهیه شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام .
      کدی است که برای هرمدل و برند دستگاهی متفاوت است .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 6 ماه پیش
    با سلام من در ایران زندگی نمی کنم و شماره تلفنی به نام من نیست. اما یک موبایل برای یکی از آشنایان هدیه آورده ام. چطور باید در این سامانه اطلاعات مسافری خودم رو ثبت کنم در صورتیکه شماره موبایلی به نام من نیست. آیا باید با مشخصات شخصی که موبایل را برای او آورده ام در این سامانه ثبت نام کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      شما باید به اپراتور مربوط مراجعه نمایید و سیم کارت به نام خودتان دریافت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال · 6 ماه پیش
    سلام من دیروز بعداز گذشت دو روز از وارد شدن گوشی به ایران اقدام به رجیستر کردم و بعد از وارد کردن اطلاعات مسافر سایت به صفحه اول برگشت و بعد از اون‌هرقدر imei رو‌ وارد میکنم خطا پر استعلام از همتا میده، حتا ۳ صبح هم امتحان کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام
      درصورتی که در مرحله ارسال به همتا چنین خطایی دریافت میکنید لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه نمایید.واگر عوارض پرداخت نشده حضورا گمرگ مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 6 ماه پیش
    سلام
    دوستی از عراق تلفن همراهی را برای من هدیه آورده است. او شماره اتباع غیر ایرانی ندارد. اما سیم کارت ایرانی دارد و پاسپورت هم دارد. چگونه می تواند گوشی را رجیستری کند؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی بهلولی · 6 ماه پیش
    با سلام من برای ثبت گوشی هایی که چند روز پیش از خارج از کشور با خودم آوردم مراحل ثبت imei و شماره گذرنامه رو انجام دادم ولی پس از اینکه کد ثبت شناسه روکه به شمارم فرستاده شده رو وارد می کنم این پیغام رو میاره «گمرک انتخابی تعریف نشده است» (گمرک ورودی فرودگاه تبریز)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام
      درصورتی که در مرحله ارسال به همتا چنین خطایی دریافت میکنید لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه نمایید.واگر عوارض پرداخت نشده حضورا گمرگ مراجعه فرمایید