بازرگانان محترم
با توجه به شیوه جدید در خصوص ثبت و پیگیری درخواستهای مربوط به سامانه همتا، خواهشمند است با مطالعه دقیق راهنما، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید. همچنین متناسب با نوع درخواست، فایلهای مورد نیاز را مطابق با فایلهای نمونه ارسال نمایید.
طبیعی است عدم توجه به نکات ذکر شده در قسمت راهنما و ارسال فایل خارج از چارچوب فایلهای نمونه، منجر به تأخیر در رسیدگی به درخواست میشود و نارضایتی مشترک را بدنبال خواهد داشت.
بازرگان در صفحه سامانه جامع تجارت به آدرس https://www.ntsw.ir گزینه "ورود" را انتخاب و پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور، نقش بازرگان حقوقی را انتخاب و وارد کارپوشه خود خواهد شد. پس از ورود به کارپوشه در صفحه بازشده در قسمت پایین سمت چپ، آیکون نامه را انتخاب نمایید.
در صفحه بازشده قسمتهای خواستهشده را مطابق توضیحات زیر تکمیل نمایید.
موضوع پیام: انتخاب موضوع تلفن همراه از بین موضوعهای نمایش دادهشده
نام شخص/شرکت: نام نماینده شرکت و نام کامل شرکت
شماره تماس: شماره نماینده شرکت (جهت تماس کارشناس با نماینده در صورت نیاز)
متن پیام: خلاصهای از درخواست بهصورت شفاف
انتخاب فایل: فایل اکسل شناسهها در قالب درخواستی (قالبهای درخواستی در ادامه توضیح دادهشدهاند)
درنهایت گزینه ارسال را انتخاب نمایید. پس از پاسخ درخواست توسط کارشناس، میتوانید نظر کارشناس را از قسمت "پیگیری درخواست" مشاهده نمایید.
مواردی که بازرگانها میتوانند در ارتباط با آن درخواست خود را ثبت کنند بهصورت زیر میباشد:
شرکت واردکننده پس از فروش محصول متوجه میشود که دستگاه قبلاً توسط فرد دیگری فعالسازی شده است و اکنون درخواست انتقال مالکیت دستگاه به شماره دیگری را دارد.
برای دانلود فایل نمونه درخواست انتقال مالکیت اینجا را کلیک نمایید.
شرکت واردکننده درخواست اعلام شماره مالک دستگاه را دارند.
شرکت واردکننده هنگام آپلود شناسهها در سامانه جامع تجارت کدهای فعالسازی را اشتباها وارد نموده است.
برای دانلود فایل نمونه درخواست اصلاح کدفعالسازی اینجا را کلیک نمایید.
شرکت واردکننده در بارگزاری شناسهها، شناسه دوم را اشتباه وارد کرده است. این موضوع اکثراً در گوشیهای Samsung A10s رخ داده است.
برای مشاهده آموزش تصویری ثبت درخواست اصلاح شناسه دوم در سامانه همتا اینجا را کلیک نمایید.
برای دانلود فایل نمونه درخواست اصلاح شناسه دوم دستگاه اینجا را کلیک نمایید.
شرکت واردکننده در بارگزاری شناسهها، هر دو شناسه را اشتباهاً وارد کرده است.
برای دانلود فایل نمونه درخواست اصلاح کلیه شناسههای ثبت شده در همتا اینجا را کلیک نمایید.
با توجه به زمانبر و پیچیده بودن حل این مشکل خواهشمند است جهت پیشگیری، قبل از اقدام به واردات دستگاهها نسبت به استعلام شناسه دستگاههای خریداری شده در سامانه جامع تجارت، قسمت "عملیات شناسه رهگیری" ← "استعلام تجهیزات دارای سیمکارت" اقدام نمایید و از وارد کردن دستگاههایی که شناسه آنها قبلاً در سامانه ثبت شده است خودداری نمایید.
در صورتیکه پیش از واردات در قسمت فوق الذکر استعلام کردهاید و مجوز واردات این دستگاهها را مشاهده کردهاید اما هنگام اظهار شناسه رهگیری با خطای "کد رهگیری قبلا ثبت شده است" مواجه شدهاید، میتوانید نسبت به ارسال درخواست اقدام نمایید. روال ارسال درخواست به صورت زیر است:
در این حالت بازرگان نسبت به استعلام شناسههایی (imei1 و imei2) که خطا دریافت کردهاند از سایتهای معتبر (مانند imei.info) اقدام نماید. چنانچه یک یا هر دو شناسه در این استعلام مدل و برند نداشته باشند، شناسههای وارد شده نامعتبر و بصورت اشتباه در فایل وارد شدهاند. در این حالت میبایست شناسههایی که با خطا مواجه شدهاند مطابق با شناسه دستگاهها اصلاح و دوباره اظهار شوند. چنانچه در استعلام شناسهها هر دو شناسه دارای مدل و برند معتبر و یکسان است نسبت به ثبت تیکت اقدام نمایید.
مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها
مشترک گرامی؛ سوالات مربوط به گمرک از جمله اختلالات سایت، هزینه های گمرکی(حقوق ورودی دستگاه) و سایر مواردی که به سامانه همتا مربوط نمی باشند می بایست از گمرک و سایر درگاه های ارتباطی پیگیری شوند و سامانه همتا نسبت به این نوع سوالات پاسخگو نخواهد بود. با تشکر
برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.
/راهنمای-واردکننده
در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید...
برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا میشوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبتنام کردهاید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبتنام)، میتوانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.