شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور
1-1- طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی دستگاه های سیم‌کارت‌خور و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است. در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه های سیم‌کارت‌خور ، دستگاه قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی دستگاه های سیم‌کارت‌خور غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه های سیم‌کارت‌خور توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- دستگاه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیم کارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. درحال حاضر که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

شرط اول ثبت دستگاه مسافری اظهار حضوری در لحظه ورود به کشور است و در صورتی که دستگاه در لحظه ورود به کشور و در مبادی ورودی اظهار نشود ، امکان ثبت دستگاه وجود نخواهد داشت.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شمیم · 2 روز پیش
    سلام من دیروز ک سایت داشت بروز میشد رمز عوض کردم هم در سایت هم در اپلیکیشن حالا هم هر چی میزنم میگوید رمز اشتباه است و در اخر هم زد کاربر مسدود شده حالا باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام در صورتی که چندین بار رمز ورود به سامانه را به صورت اشتباه وارد کرده اید حساب کاربری شما به صورت موقت مسدود می شود و در بازه زمانی دیگر فرایند را انجام دهید در صورتی که بعد از گذشت 24 ساعت و پس از وارد کردن رمز صحیح مشکل برطرف نشد با پشتیبانی همتا 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 روز پیش
    در هنگام پرداخت عوارضی گوشی مسافری در سایت گمرک https://epl.irica.gov.ir/ هیچ درگاه پرداخت اینترنتی وجود ندارد و تنها گزینه ی موجود "پرداخت سداد" است که وقتی از طریق آن میخواهم پرداخت را انجام دهم با پیغام "شناسه قابل پرداخت نیست" مواجه می شوم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر مجدد تلاش کنید چنانچه برطرف نشد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیاو ش · 2 روز پیش
    شناسه قابل پرداخت نیست از دیروز سایت گمرک این خطا را می دهد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر مجدد تلاش کنید چنانچه برطرف نشد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Tahereh Mizani · 3 روز پیش
    سلام دستگاه ام را که مسافری بود رجیستر کردم ولی سیم کارتی که به نام خودم بود و برای رجیستری اعلام کردم کار نمی کند.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است و بعد از آن یکبار دستگاه را خاموش و روشن نمایید و اگر مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 3 روز پیش
    سلام دستگاه من دو سیمکارت میخورد هردو را قبلا ثبت کردم. الان سیمکارت جدیدی خریدم. ایا دوباره باید این سیم ‌کارت را هم ثبت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. بنابراین اگر هر سیم کارتی غیر از سیم کارت مالک در دستگاه قرار گیرد، پیامک هشدار انتقال مالکیت برای آن ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید در صورتی که در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده، نیاز نیست اقدامی انجام دهید در غیر اینصورت صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن سلمانیان · 3 روز پیش
    سلام، ماژول های GSM (مانند SIM800)که مورد استفاده در سیستم های الکترونیکی هستند باید در سیستم ثبت بشوند؟ این ماژول های گوشی تلفن نبوده و فقط برای ایجاد ارتباط از راه دور در پروژه های الکترونیکی استفاده میشوند. تا جایی که بنده اطلاع دارم بعد از الزام این طرح مهندسان الکترونیک موفق به ثبت این تجهیزات در سیستم همتا نشده اند و بسیاری از پروژه ها معلق مانده است. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های ماژول مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستند درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من مشمول طرح رجیستری نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 3 روز پیش
    سلام روزتون بخیر من دستگاهم را با یک سیم کارت رجیستر کردم ولی الان ان سیم کارت غیرفعال شده و نمایندگی هم سیم کارت جدیدی از ان شماره به من نمیدهد. میخواهم گوشی را بفروشم برای انتقال مالکیت چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد.درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید
      در غیر اینصورت صاحب سیم کارت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نماید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ماهرخ رحیمی · 3 روز پیش
    سلام موقع پرداخت خطا میدهد که شناسه قابل پرداخت نمیباشد. مشکل چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر مجدد تلاش کنید چنانچه برطرف نشد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مانیا نزهتی · 3 روز پیش
    سلام. من قانونی بودن دستگاه رو تایید کردم اما فراموش کردم که باید فعالسازی هم انجام بشه و الان ارتباط قطع شده. چی راه حلی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 3 روز پیش
    با سلام
    منظور از اینکه خطا می دهد برای فعالسازی باید وارد شوید یعنی چی؟
    قبلا این خطا دریافت نمی کردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای فعالسازی ابتدا با شماره همراه یا کد ملی به سایت همتا https://hamta.ntsw.ir ورود نمایید قسمت فعالسازی دستگاه سیم کارتخور فرایند را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 3 روز پیش
    سلام و وقت بخیر من اطلاعات مسافر را وارد میکنم و داخل صفحه بعدی میگه که کد امنیتی ارسال شده اما چیزی ارسال نشده برام. لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر در بازه زمانی دیگر مجدد تلاش کنید چنانچه برطرف نشد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 4 روز پیش
    سلام ایا برای گوشی هایی که ثبت مسافری شده با توجه ممنوعیت واردات مشکلی پیش میاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای ممنوعیت به صورت رسمی چیزی ابلاغ نشده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داوود دلیل · 4 روز پیش
    سلام و وقت بخیر
    من گوشی را به صورت مسافری وارد کردم و هنگام ورود در گمرک ثبت کردم. زمانی که سیمکارت را درون گوشی گذاشتم
    پیام آمد که تا 7 خرداد باید ثبت شود. .ولی الان که می خواهم عوارض گمرکی را پرداخت کنم مینویسد
    در یکماه گذشته مسافرتی برای شما ثبت نشده است. میشه راهنمایی کنید باید چکار کنم؟ ممنونم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس کنعانی · 5 روز پیش
    سلام.
    بنده یه گوشی نوکیا ساده خریداری کردم رجیستر نیست و غیر قانونی وارد شده این گوشی بعد یک ماه از کار میفته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیام پویا · 5 روز پیش
    سلام سوال بنده اینه که جایی که باید برای رجیستری گوشی یا تبلت سیم کارت خور اقدام کنیم در فرودگاه؛ قبل از گیت چک پاس هست و یا اینکه بعد چک پاس و بعد از گرفتن چمدانها هم میتونیم اقدام کنیم.از نظر زمان بندی خودمون پس از رسیدن به تهران میپرسم چون آشنایی ندارم و قبلا این کارو نکردم. سپاس
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد منسوبی · 5 روز پیش
    سلام و وقت بخیر من هنگام ورود به کشور فراموش کردم کار های مربوط به ثبت گوشی رو انجام بدم الان باید چی کار کنم برای ثبت و استفاده از گوشی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام و وقت بخیر من هنگام ورود به کشور فراموش کردم کار های مربوط به ثبت گوشی رو انجام بدم الان باید چی کار کنم برای ثبت و استفاده از گوشی؟
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارسلان ع · 5 روز پیش
    سلام من يه دونه گوشي دارم ميارم ايران براي استفاده خودم
    ايا مشكلي از بابت رجیستري ندارم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، امکان ثبت یک دستگاه در سال به صورت مسافری برای هر فرد وجود دارد و میبایست حقوق ورودی دستگاه در گمرک پرداخت شود"که فرایند آن به صورت زیر می باشد
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 روز پیش
    سلام
    ایا رجیستری گوشی های ایفون به صورت مسافری هم ممنوع شده است یا خیر؟
    ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین احمدی · 6 روز پیش
    سلام. آیا گوشی آیفون که توسط مسافر از دبی وارد کشور بشه همچنان رجیستر میشه؟ با توجه به طرح ممنوعیت آیفون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای ممنوعیت به صورت رسمی تا الان چیزی ابلاغ نشده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید منتظری · 6 روز پیش
    سلام من خارج از ایران زندگی میکنم ولی در طول یکسال بیشتر از یکبار به ایران میایم ولی هر بار کمتر از یکماه در ایران توقف دارم البته میدونم زیر یکماه نیاز نیست ولی من چون چند بار در طی یکسال میام ایران مجموع اقامتم در طی چند سفر در یکسال بیش از یکماه هست ولی در هر سفر کمتر از یکماه میباشد.لذا آیا نیاز هست رجیستر کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر از زمان رویت دستگاه داخل شبکه ایران 30 روز آنتن دارید و بعد از گذشت یک سال(365 روز) از زمان رویت قبلی مجددا 30 روز می توانید از اپراتور های داخل ایران سرویس بگیرید