1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پرنیان کبیریان · 1 ساعت پیش
    با سلام اگه گوشی ریجستر نشده بخریم ولی سیمکار روی گوشی نندازیم باز هم گوشی بعد یک ماه غیر فعال میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 دقیقه پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورت قرار گرفتن سیم کارت بر روی دستگاه پیامکی از طرف همتا متناسب با وضعیت دستگاه ارسال می گردد. در صورت خریداری دستگاه داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند. در غیر این صورت از خرید آن خودداری کنید.
      جهت خریداری دستگاه داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      چنانچه دستگاه از خارج کشور خریداری شده لطفا صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    گوگون گوملار · 14 ساعت پیش
    من یک گوشی مسافری دارم میخواستم در سامانه همتا رجیستر کنم امتحان کرده ام ولی چرا متاسفانه رجستر نمی شد و گفت شناسه گوشی ام یافت نشده. حال چه کار کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد شاکری · 21 ساعت پیش
    سلام من گوشی ایفون خریدم مسافری هست برای خط ایرانسل خودم ثبت کردم برای انتقال به خط همراه اول خودم مشکلی نیست؟اخه از همراه اول بیشتر استفاده دارم مسافری هست و روی ایرانسل فعال شده ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه با قرار دادن سیم کارت از طرف همتا پیامکی دریافت نمودید به صفحه «پیامک های هشدار» http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و مطابق با پیامک دریافتی اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد بروجردی · 22 ساعت پیش
    سلام
    من یک گوشی مسافری با خودم از خارج آورده ام اما وقتی می خوام شناسه دستگاه را که بر روی جعبه و خود گوشی حک شده و با استعلام هم مطابقت داره ثبت کنم پیغام خطا می ده و می که این شناسه غلط است، چه کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 1 روز پیش
    با سلام عرض ارادت بنده گوشی دست دوم خریدم از **انتقال مالکیت انجام نشده به شماره مالک گوشی تماس میگیرم برای همکاری و انجام انتقال مالکیت ولی شمارشون خاموشه چکار کنم قبلا جواب میداد ولی همکاری نمیکرد حالا کلا شمارش خاموش.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید دستگاه در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام صفری · 1 روز پیش
    سلام . وقت بخیر.
    قبل از شروع طرح رجیستری یک گوشی خریدم اما روشن نکردم . چند وقت قبل روشنش کردم اما بعد از چند روز قطع شد .الان شناسه رو در سایت میزنم پیام شناسه غیر قانونی میاد . برای فعال سازی چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی دستگاه هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مشانی کریمی · 1 روز پیش
    برای اتباع خارجه به جای کد ملی چی بزنیم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدیقه رضایی · 1 روز پیش
    سلام گوشیم سرقت شده کلانتری گفته بیام توی این سایت تا ردیابی بشه الا چی کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های سرقتی از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد مشانی کریمی · 2 روز پیش
    سلام بعد از وارد کردن اطلاعات گوشی کد چهار رقمی برای من نمیاد چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه را به صورت مسافری ثبت می نمایید، در رابطه با عدم دریافت کد چهار رقمی لطفا از سمت گمرگ پیگیری کنید. در غیر این صورت لطفا مشکل خود را واضح تر مطرح بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمدحسین · 3 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    آیا امکان هست دو گوشی (مثلا یکی اندرویدی و دومی دکمه ای و ساده) رو هر دو رو به روی یک سیم کارت فعال کنیم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آ.پورعبداله · 3 روز پیش
    با سلام
    من به تازگی یک گوشی آکبند با گارانتی خریداری کرده ام‌.
    وقتی کد imei را در این سامانه چک کردم نوشت که این دستگاه قانونی است ولی در آخر نوشته بود که این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است دلیل این نوشته چیست؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه " آموزش استعلام اصالت دستگاه " مراجعه کرده و کادر این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 3 روز پیش
    سلام.
    گوشی مسافر در کل به مدت 30 روز قابل استفاده است یا بعد از هر بار ورود به کشور به مدت 30 روز قابل استفاده است?!?
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، هر فرد مسافر در سال به مدت 30 روز می تواند از دستگاه خود استفاده کند. چنانچه بیشتر از این بازه زمانی، قصد استفاده داشتند به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه کنید و با دقت مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حسن پور · 4 روز پیش
    سلام من یک مودم 3g با مارک pinavid از سال 8٥داشتم الان مشمول طرح شده و نمیشه ازش استفاده کرد چکار کنم که قابل استفاده شود؟ باسپاس از شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مودم ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      در صورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع از سامانه همتا دریافت کرده اید و دستگاه مودم غیر فعال شده شناسه های مودم را یادداشت کرده و جهت بررسی با شماره 096366 ( سامانه همتا ) تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسمی · 5 روز پیش
    باسلام
    گوشی آیفونی از کسی خریدم انتقال مالکیت نزدم الان اون سیم کارت که دستگاه به نامشه مدتهاست خاموشه! اما هنوزم پیامکی برام نیومده که اخطار بده! چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید دستگاه در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد. i · 5 روز پیش
    با سلام
    من سالی یک بار یا دو بار به ایران سفر می‌کنم و مدت یک الی دو هفته در ایران میمانم آ تلفن من هم باید ثبت بشه یا سیم کارتهای مخصوصی واسه مسافران موجود می‌باشد .و برای من مقدور به صرفه می‌باشد که از سیم کارت ایرانی استفاده کنم تا سیم کارت اروپایی .لطفا بنده را راهنمایی کنید .
    تسکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر مسافر سفر خارجی در اولین سفر خود در بازه یک ماهه ورود به کشور می تواند بدون ثبت گوشی از سیمکارت اپراتور های داخلی کشور استفاده کند. در سفر هی بعدی مجدد این بازه سی روزه به مسافر داده نمی شود و جهت استفاده باید دستگاه را در گمرک ثبت کند.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی : http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین ح · 5 روز پیش
    سلام. بنده یه گوشی خارجی از سایت ** خریداری کردم که از طریق پست وارد شد و پست مرکزی هم گمرکی رو از بنده دریافت کردن و ثبت ریجستری رو انجام دادن. پس از گذشت یک هفته چنین پیامی دریافت کردم:
    با سلام وضعیت بررسی تلفن همراه شما دارای وضعیت : کد متناظر گمرکی برای این شناسه(IMEI) تعریف نشده است
    شماره تماس پشتیبانی: 096366

    باید چکار کنم؟
    چطور مطمئن بشم که پست مرکزی اطلاعات رو به همتا ارسال کرده یا خیر؟
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی به گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی طالعی · 5 روز پیش
    سلام.گوشی نو خریداری کرده ام هنگام ریجستری کردن عملیات را به طور کامل انجام نداده ام حال با آمدن پیام می خواهم ریجستری کنم اما هشدار می دهد که تاریخ انقضای کد فعال سازی فرا رسیده است چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر کد فعال سازی وابسته به زمان نمی باشد لطفا جهت دریافت کد فعال سازی به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و مطالعه نمایید . چنانچه موفق به دریافت کد نشدید لطفا از سمت فروشنده پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود ر · 5 روز پیش
    سلام
    من یک تبلت ایکس ویژن دو سیم کارت دارم که خیلی وقته استفاده نکرده بودم . الان سیم کارت انداختم یه پیام اومد که دستگاه شما ثبت نشده و خدمات آن قطع خواهد شد .
    چه کاری باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      جهت بررسی وضعیت تبلت شناسه های دستگاه را یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاها · 5 روز پیش
    سلام من کد Imei رو دارم ولی میزند قانونی نمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح الله · 6 روز پیش
    سلام من حدود 8 ماه پیش یه گوشی به وسیله پست خریدم .منتهی به این دلیل که مشکل داشت به سایتش برگردوندم .الان یه گوشی خریدم و با پاسپورتم ریجستر کردم پولشو پرداخت کردم منتهی میزنه یه گوشی شما ریجستر کردید !! الان من باید چه کار کنم ؟؟؟هزینه گوشیمو دادم مهلت 1 ماهه هم تموم شده .تو رو خدا راهنمایی کنید که چیکار کنم دیگه پولی ندارم گوشی بخرم .
    هر جا هم مراجعه میکنم جواب درست و درمون بهم نمیدن.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی مسافری برای گوشی هایی می باشد که خود مسافر از خارج از کشور خریداری کرده است در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد میگردد.