شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا مهربانی · 23 ساعت پیش
    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان به اطلاع می رسانم اینجانب در هنگام خرید و فعالسازی موبایل A10s شماره تلفن همراه را به اشتباه وارد نموده ام و هم اکنون درخواست انتقال مالکیت آن را دارم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که برای سیم کارت دیگری به صورت اشتباه دستگاه فعال شده لطفاشماره سیم کارت صحیح را برروی دستگاه قرار دهیددرشبکه رویت شودوارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات درزیر شاخه<<درفعالسازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردم>> درخواست ثبت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 1 روز پیش
    سلام
    بررسی گوشی تعمیری در همتا چقدر زمان میخواد
    چند روزه گوشی تعمیری ثبت کردم و هیچ پاسخی نمیاد و فقط نوشته درحال بررسی....
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر برسی درخواست ثبت تعمیری 14 روز زمان لازم دارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید · 1 روز پیش
    سلام من عوارض گمرك گوشي هم پرداخت كردم ولی كد فعال سازي نيومد چکار کنم کمک کنید لطفا
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین ملکی · 1 روز پیش
    میخوام انتخاب افزودن دستگاه بزنم تا گوشی رو به نام خودم بزنم پیام میده آخرش که در صورتی که سیم کارت قبلی منقضی / انتقال مالکیت شده است آن را قرار دهید.
    من اطلاعاتی از مالک قبلی سیم کارت ندارم حدودا دوسالی هست خریدم از فروشگاه اونم گفت که شما چون گوشی قبل ریجستری خریداری شده لازم نیست انتقال مالکیت بزنی
    راهنمایی کنید باید چکار کنم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه بعد از طرح رجیستری خریداری شده (تاریخ مشمولیت ها: http://hmti.ir/date ) انتقال مالکیت به هنگام خرید و فروش ضروری می باشد؛ جهت دریافت مالکیت به فروشنده مراجعه کنید در صورت عدم همکاری ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می توانید صفحه "عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهره کاظمی · 1 روز پیش
    من گوشیمو ریست فکتوری کردم الان برای راه اندازی مجدد رمز عبور میخواد چیکار باید انجام بدم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شيما توكل · 2 روز پیش
    سلام وقت بخير.
    برادرم دو عدد گوشي براي من و خواهرم هديه اورده، چطور ميتونيم هر دو گوشي را رجيستر كنيم؟
    خودم آبان ٩٨ يك مرتبه ورود به كشور داشتم، ميشه از اون استفاده كرد؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا در همین صفحه قسمت مسافری سوال 6-6 را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین بدر · 2 روز پیش
    سلام بنده موبایل فروش هستم
    یک دستگاه گوشی A10s خریدم با گارانتی شرکت ... الان که میخوام فعالسازی کنم نوشته این IMEI ثبت نشده است و فعالسازی نمیشه...

    چه مدت طول میکشه که IMEI این دستگاه در سامانه ثبت بشه؟
    تاریخ شروع گارانتی هم از 99/02/28 هستش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به شرکت مربوطه عودت دهید چنانچه شرکت همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ندا · 3 روز پیش
    سلام گوشیم رو به مامانم دادم ولی انتقال مالکیت نزدم
    حالا بعد ۱ ماه آنتش رفته
    انتقال مالکیت زدم و موفقیت آمیز بود ولی بازم انتنش نیومد
    آیا راهی هست واسه درست کردنش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
      حتما بعد از فرایند دستگاه را یک بار خاموش و روشن نمایید اگر مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید سید · 3 روز پیش
    سلام من گوشیم قبل طرح رجستری ال سی دی خراب شده
    الان اقدام کردم درست کنم
    قبلش استعلام گرفتم
    همتا جواب نداد

    الان گوشیم درست کنم
    سیم کارت بندازم
    درست میشه
    کارتن و همخ چی داره
    چند سال قانونی ازدنمایندگی خریدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که از دستگاه قبل از شروح طرح رجیستری استفاده می کردید << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> و چنانچه شناسه پشت باطری و روی جعبه تطابق دارد و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 قانونی اعلام شود میتوانید از دستگاه استفاده نمایید و حتما بعد از تعمیر شناسه کد دستوری با شناسه روی جعبه مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 3 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    ۸ماه پیش یه گوشی گرفتم خواستم رجیسترش کنم شماره تلفن با شماره پاسپورت همخونی نداشت( نمیدونستم هعهی)) بعد ثبت کردم کد امنیتی به شماره تلفن اومد و درگاه پرداخت هم اومد پرداخت کردم بعد نوشته اطلاعات به همتا ارسال شد✓

    ولی مد نیومد الانم که میرم سایت میزنه اطلاعات اشتباهه و نمیشه تغییر داد
    چیکار میشه کرد؟
    نمیشه کاری کنید معطل این اشتباهات نشیم!! یه گزینه ایی چیزی بزارین بشه اطلاعاتُ تغییر بدیم


    با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi jafari · 3 روز پیش
    با سلام .من دیروز از نمایندگی سامسونگ گوشی خریدم و اونام زحمت کشیدن موقع انتقال مالکیت یک رقم از شماره سیم کارتم رو اشتباه زدن و مالکیت رفت به یه فرد دیگه و وقتی با اون فرد تماس گرفتم حاضر به همکاری نشدن حالا من باید چیکار کنم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      سلام وقت بخیر،در صورتی که برای سیم کارت دیگری به صورت اشتباه دستگاه فعال شده لطفا سیم کارت صحیح را در روی دستگاه قرار دهیددرشبکه رویت شود وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات درزیر شاخه<<درفعالسازی، شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردم>> درخواست ثبت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین حاجی پور · 3 روز پیش
    باسلام، گوشی نو خریدم، به فروشنده هم دسترسی ندارم، روی گارانتی نوشتع که برای دریافت کد فعالسازی باید این کد رو به فعلان شماره بفرستید، منم میفرستم اما نمیاد، بعضیا گفتن چون گوشی که خریدی تازه چند هفتست اومده، هنوز ثبت نشده، گوشی سامسنگ خریدم و شرکت گارانتیش ***، چیکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 5 روز پیش
    سلام كد فعالسازي توي كادر تايپ نميشه حروفش بايد چيكار كنم؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیرلطفا در همین صفحه قسمت فعالسازی سوال 1-3- را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش اطلسی · 5 روز پیش
    با سلام
    بنده برای خودرو یک مانیتور اندروید دارم که از سیمکارت دیتا پشتیبانی میکند پس از استفاده از سیمکارت چند روز بعد آنتن دستگاه توسط همتا قطع و باید از یک سیمکارت جدید استفاده نمایم و مجددا این مشکل تکرار میشود و هیچ یک از سیمکارت های قبلی آنتن نخواهند داشت فرمت imei هم توسط سامانه همتا قابل قبول نیست چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندب درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضاخطیبی مقدم · 5 روز پیش
    سلام ابان۹۸مبایل نوخریدم وهمان روزکارثبت انجام دادم بعدیکماه بسرقت رفته ویکی ازریچسترپاک شده وبه خانمی فروخته شده ایاخریدارمیتواند استفاده کندکه بنام من ثبت شده الان دارداستفاده میکندانتقال انجام نگرفت بدون ثبت چطورممکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های سرقتی از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارند. مورد ذکر شده نیز بی ارتباط به همتا می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Abol · 6 روز پیش
    سلام من گوشیمو ۳ سال پیش خریدم چند وقته خط نامزدمو گذاشتم رو گوشیم پیام اومده روش مالک دستگاه شماره ۰۹۱zzzمیباشد بعد هم سریال رو استعلام گرفتم گوشیه من نیست امکان داره جریانش چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام فتحی · 7 روز پیش
    سلام خسته نباشید

    من یه دستگاه دسته دو خریدم مال یکی از اشناها بود ولی انتقال مالکیت نداد چون سیم کارتش سوخته بود گفت اتحادیه ازت عکس قوطی و سریال گوشی رو میگیره بعده مطمئن شدن انتقال میده الان من نمیدونم از کجا شروع کنم لطفا راهنماییم کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی ک سیم کارت مالک تخیله شده " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amir · 7 روز پیش
    با سلام

    من یک گوشی نو خریدم و فراموش کردم فعالسازی کنم و بعداز اتمام مهلت سیمکارتم غیر فعال شد و بعد با تلفن همراه دیگری آن را فعال کردم. آنتن سیمکارت برگشت اما بعد از گذشت یکی دوساعت استفاده از اینترنت همراه و پیامک ممکن نیست و فقط میتوان تماس گرفت یا پاسخ داد اما پیامک همتا دریافت می شود. علت این مشکل چیست و چگونه حل میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر
      مشکل اینترنت گوشی و پیامک مربوط ب همتا نمی باشد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 روز پیش
    سلام، گوشی دست دومی را از فروشگاه خریداری کردم اما انتقال داده نشد بعد از چند ماه شبکه های گوشی بالا نیامد، ب موبایل فروش مراجعه کردم. فراموش کرده بود که از چ کسی گوشی را خریده بود. گوشی را بهش دادم بعد چند روز گفت فعالش کردم. گوشی تحویل گرفتم و تا حدود ۵ماه استفاده کردم. تا اینکه چند روز پیش پیام دریافت کردم ک گوشی متعلق ب کس دیگه ای هست برای انتقال مالکیت اقدام کنید.
    گوشی من ال جی هست اما کد و شناسه ای ک ذیل پیام از سامانه دریافت کردم. بنام هواوی y۳۰۰ زده.

    از طریق کد روی کارتون مالک پیدا کردم. انتقال مالکیت هم با کد روی کارتون به نام خودم دادم. اما شبکه گوشی بالا نیومد.

    چیکار باید بکنم؟ کجا پیگیری کنم؟ چگونه مجدد گوشیم رو فعال کنم؟


    ببخشید طولانی شد. پرسشهای بالا را خواندم. هیچکدام مصداق مشکل من نبود. بخاطر همین کامل توضیح دادم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران · 7 روز پیش
    سلام . شماره IMEI رو میزنم و شماره تلفن رو هم انتخاب میکنم از طریق کد دستوری *7777# ولی کد فعالسازی به تلفنم ارسال نمیشه . مشکل چیه ؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فعال سازی انجام نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید