1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاحقی · 12 ساعت پیش
    با سلام و وقت بخیر
    من گوشیم را ۴ ساله خریداری کرده و استفاده میکنم،جدیدا پیامک اصلاحیه گمرکی برایم آمده است که مبلغی را واریز نمایم،طبق اطلاعیه سایت شناسه قانونی گوشیم درست هست و ثبت شده است،از کجا باید پیگیر مساله باشم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 ساعت پیش
      با سلام این پیامک کلا جعلی است و به هیچ عنوان نیازی به پرداخت هزینه ای بابت آن وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mustafakia · 12 ساعت پیش
    سلام شرمنده من یه ایفون داشتم فروختم به یکی طرف حسابشو نمیده نمیتونم بیدا کنم گوشی هم به سیم کارت خودم ثبته الان سه ماهه داره استفاده میکنه راهی داره کلا غیر فعال کنم گوشی رو نتونه سیم کارت استفاده کنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر همتا درقبال این موارد پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاحقی · 12 ساعت پیش
    سلام و وقت بخیر،برا من پیامک آمده که با توجه به افزایش نرخ گمرکی باید مبلغی را پرداخت نمایم،گوشیم را ۴ ساله خریداری کردم و استفاده میکنم ،همینطور هم طبق اطلاعاتی که درسایت موجود است شناسه گوشی من قانونی است،از کجا بابت مساله پیش آمده باید استعلام بگیرم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 ساعت پیش
      با سلام این پیامک کلا جعلی است و به هیچ عنوان نیازی به پرداخت هزینه ای بابت آن وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهرخ · 13 ساعت پیش
    سلام من میخوام یه گوشی مسافری بخرم قبلش میخوام بدونم هزینه رجیستر کردنش چقده ؟ ببینم صرف میکنه یا از بازار داخلی بخرم از کجا بفهمم هزینه رجیسنری چقده بر اساس مدل گوشی ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری مبلغ عوارض گمرک از طریق سایت https://epl.irica.gov.ir/TscViewPage?0 یا مراجعه به گمرک اقدام کنید.فرایند های سامانه همتا هزینه ای به دنبال ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 14 ساعت پیش
    سلام. من یه گوشی از دیجی کالا خریدم؛ هنگام رجیستر کردن با کد فعالسازی پیام این گوشی غیرقانونی است و در شبکه سرویس نمی گیرد دریافت کردم. با خدمات پس از فروش تماس گرفتم گفتن تا ۷ یا ۱۰ روز دیگه مشکل حل میشه. آیا این مطلب درسته یا باید حتما گوشی مرجوع بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 1 روز پیش
    با سلام گوشی و جعبه گوشیمو ازم دزدیدن هیچ کاری میتونم بکنم برای ثابت کردن گوشیم در صورتی که بدونم کی دزدیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر سامانه همتا در قبال گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهیار · 1 روز پیش
    با سلام
    گوشی که به صورت مسافری وارد شده ولی در مهلت یک ماهه اقدام به پرداخت عوارض و فعالسازی نشده. بعد از پایان مهلت یک ماهه چطور میشه گوشی رو فعالسازی کرد؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در بازه زمانی سه ماهه ورود به کشور می تواند گوشی خود را در گمرک ثبت کند.در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی برای شما ارسال می گردد سپس می توانید فرایند فعال سازی را انجام داده دستگاه شما فعال می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی شیخی · 1 روز پیش
    سلام روزتون بخیر
    من یه گوشی قدیمی دارم که قبلا سیمکارت خورده و مدتی بود خاموش بود الان که روشن کردم آنتن نداره و سریال رو که وارد سامانه میکنم میگه شناسه دستگاه غیر قاونی هست.ممنون میشم راهنمایی کنین.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ghhh · 1 روز پیش
    من موبایلم رو قبل از فعال شدن طرح رجیستری خریده بودم و توش سیمکارتی بود که به اسم خودم نبود، هیچ مالکیتی رو هم هیچ جا ثبت نکردم ولی برام پیام میاد مالک دستگاه شماره تلفن...است که اون شماره اصلا برام آشنا هم نبود، مشکل کجاست؟چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد واعظی · 1 روز پیش
    با سلام مجدد

    مراجع زیربط یعنی دقیقا کدوم مرجع؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد از سمت سامانه همتا پیگیری ندارد از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد واعظی · 1 روز پیش
    سلام

    اگر شخصی از کد گوشی مسافری سواستفاده کرده باشد و با پرداخت عوارض گمرکی بدون داشتن گوشی آن را به نام خود فعال سازی کرده و سپس به عنوان گوشی تعمیری ثبت کرده و عملا کد گوشی را در ایران سوزانده باشد باید از طریق کدام مرجع پیگیری و به کجا شکایت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد از سمت سامانه همتا پیگیری ندارد از سمت مراجع زیربط پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد منشدی · 2 روز پیش
    سلام خواستم بدونم اگه گوشی رو به صورت پستی دریافت کنیم هزینه رجستری باید پرداخت شود و برای ثبت در سامانه همتا چطور؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای گوشی های پستی عوارض دستگاه در اداره پست گمرک پرداخت می شود و اطلاعات شما برای همتا ارسال می گردد در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی برای شما ارسال می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 روز پیش
    اگر کسی گوشی برای ما از خارج هدیه بیاورد و با شماره تلفن و گذرنامه خودش عوارض گمرکی را پرداخت کند و کد رجیستری را دریافت کند ولی سیم کارت رو گوشی نیدازد و سیم کارت من که با آن ریجستری صورت نگرفته انداخته شود مشکلی بوجود می آید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود،فرایند فعال سازی با هر شماره ای مایل بودید می توانید انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 2 روز پیش
    سلام. خسته نباشید. وقتی می‌خوام گوشی را رجیستر کنم کد IMEI را قبول نمیکنه. چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا رفیعی · 2 روز پیش
    سلام من تقریبا گوشی رو 4 سال پیش گرفتم والان میخوام بفروشمش ولی شماره ای که باهاش ثبت شده شماره ی من نیست و اصلا یادم نمیاد کی گوشیو ثبتش کرده الان میخوام مالکیتم رو بردارم ولی شماره تلفن مال من نیست چیکار میتونم بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان · 2 روز پیش
    سلام ، با قانون جدید هزینه گمرکی برای یک گوشی 1000 دلاری چقدر میشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک میمندی · 2 روز پیش
    سلام،
    مادر بنده طی یک سفر خارج از کشور برای من یک دستگاه دوسیمکارته خریدند، الان اطلاعات پاسپورت و هویت ایشان با اسم من که روی سیم کارتهاست همخوانی ندارد. بر اساس توضیحاتتون در راهنما به نظرم رسید برای ثبت دستگاه به مشکل بر میخورم. این عدم همخوانی را چطور حل کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام
      ثبت دستگاه مسافری صرفا باید با اطلاعات شخص مسافری که دستگاه را وارد کشور کرده است انجام شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الهه دبی · 2 روز پیش
    سلام قانون محدودیت عدم انتقال ۶ ماهه و یکساله گوشی تازه رجستر مسافری اجرا شده یا میتونیم بیاریم بفروشیم؟ مسافرای اربعین میتونن رجیستر کنن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بنیامین شیردل · 2 روز پیش
    مشکل من اینه که گوشی خریدم بصورت پستی از خارج.عوارضشم پرداخت کردم.گفتن بریم میز خدمت گمرک ثبتش کنین تا اطلاعاتتان به سامانه همتا ارسال بشه و کد فعالسازی براتون بیاد.الان سامانه میز خدمت خرابه و نمیشه ثبت‌نام کرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری بیشتر مراجعه حضوری به گمرک داشته باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بنیامین شیردل · 2 روز پیش
    اگه شما راهی میدونین لطفاً بگین تا انجام بدم.گمرکم که کلا پرسنلش چیزی نمی‌دونم و هی به همتا پاسمون میدن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام لطفا مشکل دستگاه خود را اعلام کنید همچنین می توانید جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.