شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلیل فعال خواه · 4 ساعت پیش
    با سلام مجدد. در تاریخ 1399/01/06 و با شماره 096366 تماس گرفتم تماسم شب بود و ما بین 9 تا 12 شب بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر لطفا شماره تماسی که شمابا استفاده از آن با سامانه تماس گرفته اید و تاریخ تماس را اعلام بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرسول · 5 ساعت پیش
    سلام مجدد. تلفن همراه من سالم است. در سامانه همتا قسمت شناسایی هوشمند مشکلات این پیام را نشان می دهد:
    شناسه‌(IMEI)هاي اين دستگاه به عنوان شناسه جعلي توسط سامانه شناسايي تخلف سامانه همتا شناسايي شده است.

    در صورتي که ارتباط دستگاه شما با شبکه اپراتوري قطع شده است، مي‌بايست نسبت به انتقال مالکيت دستگاه به شماره وارد شده اقدام نماييد.

    جهت مشاهده راهنماي مربوط به انتقال مالکيت دستگاه کليک کنيد.

    (پيغام شماره 14)

    ظاهرا مشکل از سمت سامانه همتا است. لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر اگر میخواهید تعویض سیم کارت انجام دهید انتقال مالکیت الزامی است،با مطالعه صفحه آموزش انتقال مالکیت دستگاه فرایند مربوطه را انجام دهید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرسول · 10 ساعت پیش
    سلام. تلفن همراه من و همسرم قبل از اجرای طرح رجیستری فعال بوده و هیچ پیامکی هم از سامانه همتا دریافت نکردیم. اما به یکباره از دو روز قبل ارتباط با شبکه قطع شده است.
    چون ارتباط با شبکه برقرار نیست، هیچ پیامکی هم دریافت نمیکنم و امکان ثبت نام در سایت و پیگیری وضعیت رجیستری را ندارم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر،اگرپیامکی از سمت سامانه همتا دریافت نکرده اید لطفا از سلامت تلفن اطمینان پیدا کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 21 ساعت پیش
    ببخشید دوباره سوال میکنم گوشی ک با پیغام گوشی جز گوشی های قانونی ثبت شده نیست مواجه شود ایا امکان ثبت قانونی و رفع مشکل از طرف فروشنده را دارد چون فروشنده اینترنتی اعلام میکند پس از 15 فروردین و باز شدن گمرک مشکل حل و کد را ارسال میکند اگر کد فعال سازی را ارسال نماید واین پیغام غیر قانونی ک دفعه اول پیامک شده آیا از بین می رود و گوشی قانونی می شود؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی اعلام گردد. چنانچه غیر قانونی می باشد لطفا دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت عدم همکاری ایشان میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلیل فعال خواه · 1 روز پیش
    ممنون از پاسختون. با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفتم و IMEI را خوندم براشون می گن غیر قانونیه. در حالی که قانونا خرید کردم و از طریق گمرک وارد شده است. آیا باید گمرک کاری در خصوص IMEI انجام میداد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا شماره تماسی که با آن با سامانه تماس گرفتین و تاریخ تماس را اعلام بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلیل فعال خواه · 1 روز پیش
    سلام. بنده یک ساعت هوشمند سیمکارت خور از طریق سایتی از خارج از کشور خریداری کردم و بطور قانونی دستم رسیده. بعد از نصب سیمکارت پیغام اومد که تا یکماه می تونم استفاده کنم و بعد از آن قطع خواهد شد. می خواستم در سایت همتا رجیستر کنم که قبول نکرد گویا مدلش را نشناخت. تماس گرفتم با سایت همتا گفتند غیر قانونی هست. IMEI اش را از طریق یک سایت خارجی چک کردم نشون داد که این دستگاه موبایل Acer هست. چون شما تو سایت همتا نوشته بودید که اسمارت واچ نیاز به رجیستری ندارد برای همین فکر می کردم که مشکلی نخواهم داشت اما الان مشکل دارم. چکار باید بکنم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیر سایت · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیرساعت هوشمند مشمول این مرحله از طرح رجیستری نمی باشد.http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیم کارت بر روی دستگاه از همتا پیامک هشدار دریافت کردید، شناسه (IMEI) دستگاه را یادداشت و با 096366 تماس برقرار نمایید تا مشکل شما بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا امینی · 2 روز پیش
    با سلام

    کوشی بنده نوکیا قدیمی و غیرهوشمند است و خط تلفن همراه اول نیز از اول مربوط به خودم بوده است از امروز با روشن کردن گوشی پیغام رجستری کد میدهد لطفا راهنمایی فرمایید. 0912*******

    با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فدایی · 4 روز پیش
    سللام خسته نباشید دوستان میخوام انتن گوشی رو که دستم نیس و مالکیتش با منه قطع کنم ایا امکانش هست لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ناصری · 5 روز پیش
    سلام خسته نباشید من یه گوشی آیفون ۱۱ خریدم بعد فروشنده گفت برو کد ریجستریش برات میاد الان این پیام اومده آیا مشکلی داره؟ و زده جهت استفاده غیر تجاری ثبت شده یعنی چی؟
    دستگاه با شناسه(IMEI):

    برای شماره تلفن 093******36 فعال شد
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در همین صفحه قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 روز پیش
    سلام
    من چهار ماه پیش یک گوشی از خارج کشور هدیه گرفتم الان
    و تازه امروز از جعبه در اوردم در سایت گمرک اطلاعات شخصی که تلفن رو اورده بود را وارد کردم
    نوشت هیچ سفری در ۳ماه اخیر ثبت نشده
    الان باید چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی · 6 روز پیش
    من ساکن مالزی هستم و سالی چند بار به ایران سفر می کنم. تا چند بار و هر بار چه مدت می توانم از گوشی خودم که در ایران رجیستر نشده استفاده کنم؟ آیا با اولین سفر و گذشت یک مدت، گوشی من قطع می شود و در سفر های بعدی به مشکل برمی خورم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیرمسافران سفرهای خارجی، در صورتی که قصد داشته باشند بیشتر از 30 روز از دستگاه خودسالانه از شبکه اپراتوری داخل کشور استفاده نمایند (نه از رومینگ) باید دستگاه خود را ثبت نمایند.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    eh · 6 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی آکبند رو برای پدرم به صورت اینترنتی خریدم، به دلیل تفاوت سایز سیم کارت و بسته بودن مغازه نتونستم سیم کارت رو روی دستگاه بذارم؛
    میخواستم بدونم برای ثبت چند روز مهلت وجود داره؟
    اگه با سیم کارت خودم گوشی فعال بشه مشکلی به وجود نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیردرصورت خرید دستگاه موظف بودیدحتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع میشود.برای انجام فرایند های مربوط به همتا نیازی نیست الزاما سیمکارت روی خود گوشی قرار بگیرد.
      در خصوص سوال دوم مشکلی به وجود نمیاید.
      آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پژمان رشیدی · 6 روز پیش
    سلام برنامه خوبی است اما سوال من این است گوشی نو خریده ام و گوشیم ۲ ُیمکارت میخورد اما بیشتر اوقات سیم دوم مینویسد در شبکه ثبت نشده و آنتن ندارم . لطفا راهنمایی کنید .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده اید لطفا صفحه " پیامک های هشدار " را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید .درغیر این صورت از سلامت دستگاه مطلع شوید.
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 6 روز پیش
    سلام وقت بخیر. من چند روز پیش مودم (usb stick) خریداری کردم که این پیامک دستگاه شما در همتا ثبت نشده و از 3/2/98 سرویس نخواهد گرفت، ارسال شده است. طرح ریجستری برای مودم ها صدق می کند یا نه، البته IMEI را هم دارد. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر، دستگاه های مودم مشمول طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که باقرار دادن سیمکارت پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده ایدلطفا وارد سایت همتا شده در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات در دسته "دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام" تیکت ثبت کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم بابایی · 6 روز پیش
    کد فعالسازی رو دریافت کردم از فروشنده اما موقع زدن میگه کد اشتباه است .چرا؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در رابطه با نحوه دریافت کد فعالسازی صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode را مطالعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت کد نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sdf · 7 روز پیش
    سلام من مهرماه ۹۸ یک دستگا گوشی a70 خریدم ... که بعنوان رجیستر شده تحویل من دادن اما بعده ۱ ماه انتن قطع شد و فهمیدم بد جور کلاه گذاشته سرم ... اما بعد ی هفته دستگا رو مسافری ثبت کرده ... بعد تازه فهمیدم دستگاه مسافری شخصیه و غیر قابل انتقال و هرچی بهش میگم زیر بار نمیره ... همتا تماس گرفتم و گفتن موظف ب پس گرفته ... اما ☹ من چیکار کنم دستگا رو بدون گارانتی و با قیمت گارانتی دار فروختن و از طرفی بهم گفتن نمیتونی ثابت کنی ک از اون گرفتی در صورتی ک من فاکتور دارم با مهر و امضا و شماره سریال ... تو رو خدا فقط بگین گوشی خدمات میگیره ۵ م اونموقع خریدم و هنوز قسط میدم بابتش ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا سوال13-6رادرهمین صفحه مطالعه فرمایید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسمی · 8 روز پیش
    سلام وقت شما به خیر،یک ماه پیش گوشی برای من از خارج از کشور هدیه آورده شده اما متاسفانه ایشون خطی به نام خودشون در ایران ندارن که با اون رجیستری رو انجام بدیم و با توجه به تعطیلات و وضعِ فعلی امکان خریداری خط به نام خودشون نیست آیا ممکنه بعد از مهلت ۳۰ روزه که چیزی تا پایانش نمونده خط خریداری کنن و رجیستری رو انجام بدیم؟مشکلی در رجیستری ایجاد میشه یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد. لذا مسافرانی که سیمکارت بنام خود ندارند، یا باید یک سیمکارت خریداری کنند و یا حضوراً به گمرک مراجعه نمایند.جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدرا ابراهیمی · 8 روز پیش
    سلام سال نو مبارک ، بنده یه سوالی کردم ازتون اما جوابتون کمکی نکرد! جوابهایی که به همه دادین تقریبا یه شکل هست رباتیک وار جواب همه رو میدین!
    واقعا باید چیکار کرد از کجا کمک بگیرم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسیح رستم پور · 9 روز پیش
    با سلام مجدد و تشکر بابت پاسختون، لطفاً بیشتر توضیح میدهید که منظورتون از سمت گمرک پیگیری کنید دقیقاً چیه؟ کجا باید شکایتمو ثبت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر مربوط به سامانه همتا نمیباشداز سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدرا ابراهیمی · 9 روز پیش
    سلام سال نو مبارکبنده یه گوشی از همکارم خریدم که جعبه و شماره سریال داره اما وقتی بنده استفاده میکردم پیام امد که ۲/۲ سرویس نخواهد گرفت گوشی سامسونگ اس ۳ هست اون همکارمم اصلا از این جور چیزها سر در نمیاره و داره بازنشست میشه.میشه کمکم کنید لطفا باید چیکار کنم؟
    الان کد فعال سازیه خرید رو میخواد! اون موقع که این گوشی رو خریده اصن کده فعال سازی نبوده الانم که من کدی ندارم خودشم که سر در نمیاره!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت کرده اید لطفا صفحه " پیامک های هشدار " را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید .ضمنا برای انجام فرایند های مربوطه میتوانید از طریق گوشی فعال دیگری اقدام کنید.
      http://hmti.ir/12