1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- در سایت گمرک، شناسه (IMEI) دستگاهم را اشتباه زدم، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- پیام "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" دریافت کرده ام یا در استعلام اصالت دستگاه قانونی شده باشد و کدفعالسازی نداشته باشم
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟
نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسر دلشادی · 16 ساعت پیش
    ... الان من دقیقا از کجا و چه طریقی باید پیگیر مشکلاتم بشم؟ نمیتونم که بخاطر یک ویرایش از جنوب کشور بیام تهران. خدایا خودت به داد این ملت برس
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسر دلشادی · 16 ساعت پیش
    ضمنأ من فقط شناسه یکی از اسلات های گوشی رو وارد کردم ..هیچ گزینه ای هم برای ویرایش اطلاعات تعبیه نشده...آخه چرا؟ یک موضوع به این مهمی چرا سایتش اینقدر سرسری و بدون تدبیر و امکانات طراحی شده؟؟ دیگه خسته شدم بخدا. آخه چرا همه چی توی این مملکت بی حساب و کتابه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسر دلشادی · 16 ساعت پیش
    تا همین الان که مجبور شدم دوباره از طریق سایت گمرک هزینه رو پرداخت کنم اما موقع ثبت اطلاعات مسافری پیغام خطا میده که ثبت گوشی مسافری صرفا از طریقه ارسال فایل از طرف گمرک امکانپذیره...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ساعت پیش
      سوال 6-11 را ملاحظه کنید و منتظر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسر دلشادی · 16 ساعت پیش
    سلام

    بنده حدود 7 الی 8 ماه قبل یک گوشی از طریق پست خریداری کردم و همون روز هزینه عوارض رو به مامور پست تحویل دادم الان حدود 8 ماه میشه که گوشیم بلااستفاده ست و هیچ پیامکی هم نیومده..هیچ کسی هم پاسخگو نیست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ساعت پیش
      سوال 6-8 را ملاحظه کنید واز طریق گمرک پیگیر ارسال اطلاعات از گمرک به همتا باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد حفظی · 17 ساعت پیش
    باسلام.من یک گوشی سامسونگ s8چینی طرح اصلی از عراق اوردم.حال طبق اموزشهای شما رفتم سایت گمرگ اما دراون سایت فقط برندهای اصلی موبایل وجودداره و گوشیهای چینی طرح اصلی اصلاوجودنداره.العان که مدت30روزه ی من گذشته ,گوشیم غیرفعاله,باید چکارکنم?
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد کاتب · 17 ساعت پیش
    سلام گوشیم رجیستر کردم الان کدش امده ولی دسترسی به خطی که رجیستر کردم ندارم الان میگه گوشی شما قانونی است ولی فعال نشده چه جوری کد میشه پیدا کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ناوک · 20 ساعت پیش
    سایت همتا(https://hamta.ntsw.ir/) باز نمیشه برام
    باید چیکار کنم ؟
    پرداخت ریجستری انجام دادم ولی کد رو دریافت نکردم سایت هم باز نمیشه.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 1 روز پیش
    سلام کد فعالسازی که همتا برام فرستاد رو گم کردم چطور بازیابی کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      کد را از چه طریقی دریافت کرده اید؟
      اگر مسافری ثبت کرده بودید سوال 6-12 همین صفحه را ملاحظه کنید.
      اگر انتقال مالکیت دریافت کرده بودید، دوباره انتقال مالکیت بدهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی طالب خانی · 2 روز پیش
    سلام.من گوشی جدید خریدم.فروشنده با سیم کارتم رجیسترش کرد.بعد از رجیستر سیم کارتمو برداشتم و داخل گوشی قدیمیم که مال سه سال پیش بود گذاشتم.پیام اومد که دستگاه با مشخصات زیر به صورت مسافری در سامانه همتا ثبت گردید.

    الان سیم کارتمو دوباره گذاشتم تو گوشی جدید.مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      خیر، در ضمن پیامک دریافت شده ربطی به تغییر سیم کارت و دستگاه ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی آصفی · 2 روز پیش
    با سلام یک گوشی خریدم و قرار بود فروشنده ثبتش کنه پیامکی برام اومده که گوشی به عنوان مسافری ثبت شده الان گوشی اصل نیست و قاچاقه?چیکار کنم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      می توانید گوشی را عودت دهید یا در سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شکایت کنید. آموزش ثبت شکایت در سایت موجود می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ز م · 2 روز پیش
    سلام
    من امروز گوشی نو خریدم،قرارشدفروشنده فعالش کنه.مرحله ی گمرکش رو انجام داد و اس ام اس اومد برای پرداخت.گفت پرداخت کردم و ۱۰ روز طول میکشه تا توی همتا ثبت بشه.توی همتا imei رو میزنم میگه قانونی نیست.باید منتظر اعلام‌گمرک به همتا بمونم یا اینکه به فروشنده برگردونم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 روز پیش
    سلام پیامکی برام اومده که یه گوشی مسافری با کدملی و شماره من در سامانه همتا ثبت شده
    چطور ممکنه؟
    به سامانه همتا هم که وارد میشم وقتی شماره ایمل گوشی مسافری رو میزنم کد ملی و شماره من اونجا ثبت شده
    چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      اگر شما ثبت نکردید، به گمرک مراجعه کنید تا بعدا برای شما مشکلی پیش نیاید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی روشنی · 2 روز پیش
    این پیام مربوط به چی هستش؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 2 روز پیش
    سلام

    توی سایت تولید کد فعالسازی رو میزنم ولی میگه سطری انتخاب نشده است!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      برای انتقال مالکیت، دستگاه مورد نظر در پنل کاربری خود در سایت را انتخاب و تولید کد فعالسازی را بزنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن دهقان · 2 روز پیش
    من مراحله تغییره مالکیت را انجام داده ام حالا میخوام بدونم که مالکیت به نامه من تغییر کرده یاکه نه حالا باید چه بکنم متشکم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      به سایت همتا مراجعه کنید. در پنل کاربری (کارتابل) سیم کارت، تمامی دستگاه های تحت مالکیت نشان داده می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی پاکدامن · 2 روز پیش
    سلام. من یه گوشی قانونی با ضمانت همراه تجارت بزرگمهر گرفتم ولی کد فعالسازیش گم شده و شرکت هم جواب تلفن نمیده. یک هفته پیش از طریق فروشنده دوباره عوارض گمرکی پرداخت و ثبت شده در سامانه ی گمرک. هنوز کد فعالسازی ارسال نشده و دستگاه از کار افتاده چکار باید بکنیم؟
    imei : ***
    تلفن: ***
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      حتما باید از شرکت ضمانت کننده پیگیر دریافت کد فعالسازی باشید. دستگاه قانونی دوباره ثبت نمی شود.
      سوال 3-3 همین بخش را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غزل · 2 روز پیش
    در جواب شما برای پیام قبلی: زمان رو اشتباه گفتم، حدودا چند ماه بعد از شروع طرح رجیستری من خریدم که شامل رجیستری میشد گوشیم. همون مراحلی رو‌که برای فعال سازی تو سایت نوشته و روی جعبه گوشی هم بود اجرا کردم. اما پیامک اومد که از ۱۹ بهمن ببعد دیگه تو سیستم نیست، الان که کذشته میتونم کاری کنم فعال شه گوشی؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      فقط با کد فعالسازی می توان دستگاه را فعال کرد. آموزش فعالسازی دستگاه در سایت را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غزل · 2 روز پیش
    گوشی که از طریق پست وارد شده چطور رجیستر میشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جواد ایرانی · 3 روز پیش
    با سلام
    اطلاعات گوشی ام را در گمرک ثبت کرده ام و با تماس تلفنی مشخص شد اطلاعات در تاریخ 97/11/27 با شماره ردیف برای همتا ارسال شده است اما هنوز پیامکی برایم ارسال نشده با کارشناسان همتا صحبت کردم اما گفتند که اطلاعاتی ارسال نشده است. چقدر طول میکشد تا اصلاعات در همتا ثبت گردد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غزل · 3 روز پیش
    سلام،یکسال‌ونیم پیش گوشی نوکیا از دیجی‌کالا خریدم و طبق راهنمای روی بسته، مراحل رجیستری رو انجام دادم اماپیامک میومد«شناسه دستگاه جز شناسه‌های ثبت شده نیست».چندبارامتحان کردم وهربارهمین پیام میومد.متاسفانه اونموقع پیگیری نکردم والان که گوشی رو روشن کردم نوشته گوشی ازین ببعد سرویس نمیگیردوفعال نیست.حالابایدچیکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      یکسال و نیم پیش طرح رجیستری شروع نشده بود!! چه مراحلی را می رفتید؟
      از فروشنده پیگیر باشید.