شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور
1-1- طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی دستگاه های سیم‌کارت‌خور و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است. در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه های سیم‌کارت‌خور ، دستگاه قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی دستگاه های سیم‌کارت‌خور غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه های سیم‌کارت‌خور توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- دستگاه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیم کارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. درحال حاضر که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

شرط اول ثبت دستگاه مسافری اظهار حضوری در لحظه ورود به کشور است و در صورتی که دستگاه در لحظه ورود به کشور و در مبادی ورودی اظهار نشود ، امکان ثبت دستگاه وجود نخواهد داشت.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا صاحبدل · 15 ساعت پیش
    سلام. گوشیمو قبلا استفاده میکردم چند وقت خاموش بوده الان که سیم کارت انداختم آنتن نداره . دلیلش چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرمحسن · 18 ساعت پیش
    سلام بعد از چند ساعت از ورود به کشور گوشی ام از سرویس خارج شد و پیامی از همتا دریافت کردم مبنی بر عدم امکان دریافت سرویس به دلیل عدم رجیستر کردن گوشی همراه. در مورد اظهار به گمرک اطلاع نداشتم. مگر نباید یک ماه فرصت داشته باشم؟ باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، برای رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا باید اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک انجام شود در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی:http://hmti.ir/07 از زمان رویت دستگاه داخل شبکه ایران 30 روز آنتن دارید و در سفر بعدی باید ثبت دستگاه انجام شود در صورتی که تا کنون داخل کشور استفاده نکرده بوده اید و هم اکنون آنتن دهی شما قطع شده است لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را از طریق کد دستوری #06#* و شناسه روی جعبه دریافت کرده و با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی مهدوی · 1 روز پیش
    سلام من سیم کارتی که روی گوشی فعال سازی کردم را گم کردم الان میخواهم بفروشم نیاز به اون سیم کارت دارم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مه · 1 روز پیش
    سلام. اگر از سیم‌کارت دوم استفاده بشه و فرایندی انجام ندهیم مشکلی ایجاد می شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. بنابراین اگر هر سیم کارتی غیر از سیم کارت مالک در دستگاه قرار گیرد، پیامک هشدار انتقال مالکیت برای آن ارسال خواهد شد اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، نیاز نیست اقدامی انجام دهید، در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلا امام · 6 روز پیش
    با سلام من در ایران مسافر هستم . سال پیش دو هفته اومدم از گوشیم استفاده کردم و ظاهرا چون رجیستر نشده الان دیگه نمیتونم ازش استفاده کنم. میخواستم ببینم برای مسافری که دو هفته تو ایرانه آیا رجیستری لازمه و از چه طریقی باید اقدام کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام در سفر قبلی چون از دستگاه با سیم کارت ایرانی استفاده شده است اگر تمایل دارید از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایید باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایید.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي گواهي · 6 روز پیش
    سلام وقت بخير. من يك گوشي آيفون 14 پرومكس هفته گذشته به صورت مسافري وارد كردم و در فرودگاه امام نيز اقدام كردم براي رجيستري، الان كه ميرم تو سايت گمرك براي پرداخت عوارض و گمركي گوشي، پس از وارد كردن كد هاي IMEI پيام خطا ميده" خطا در سيستم استعلام imeiاز سامانه همتا، مدل دستگاه مربوطه معتبر نمي باشد" الان بايد چه كار كنم؟ بايد قبل از رجيستري سيمكارت بگذارم روي گوشي روشن كنم؟ يا مشكلي در ليست گمرك هست براي آيفون 14؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری <<ستاره مربع 06 مربع>> دریافت کرده و با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد سلیمانی · 6 روز پیش
    سلام وقت بخیر،برای رجیستری جعبه گوشی لازم هست؟یکی از دوستان میخواد واسم گوشی خودشو بیاره ولی جعبه رو پیدا نمیکنه،مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا مسافر در بدو ورود باید اطلاعات را به گمرک اظهار کند (اظهار بوسیله بارکد خوان از روی دستگاه یا جعبه دستگاه انجام می شود)جزئیات این مورد را از گمرک پیگیری نمایید آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mana · 6 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    گوشی من با سیم کارت پدرم فعال شده ومیخوام سیم کارت را به نام خودم کنم برای رجیستری گوشی مشکلی پیش نمیاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که سیم‌کارتی که تحت مالکیت دستگاه قرار دارد را تغییر نام دهید یا به شخص دیگری واگذار کنید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را بازیابی کنید. آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مطالعه نمایید http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایوب · 8 روز پیش
    ضمن عرض سلام و خسته نباشی

    خیلی وقته یه گوشی خریدم الان یادم رفته که با کدوم سیم کارت فعال الان میخاستم گوشیم بفروشم یکی دیگه بخرم برای اینکه انتقال مالکیت بدم چجوری بدونم که با کدوم شماره فعال سازی کردم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات وضعیت مالکیت دستگاه را بررسی نمایید
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    srshi · 9 روز پیش
    با سلام. گوشی از خارج کشور خریداری شده ولی در فرودگاه ثبت اظهاری نشده. باید چه کار کرد ؟ شخصی که با پاسپورت اون تلفن رجیستری میشه باید بره فرودگاه یا شخص دیگه هم میتونه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی صافی · 10 روز پیش
    سلام من یک گوشی آیفون سون دارم چند ساله دارمش انتقال مالکیتم دادم باهاش به یکی از سیمکارتام الان سرویس نمی گیره همتا پیام داده از سریال گوشی شما داره سوءاستفاده میشه گوشی رو دوباره فعال سازی کن منم هر کدوم سیم کارتامو میزنم میگه این نیست مالک گوشی کسی دیگه است من الان چه کار باید بکنم هر چقدرم دنبال شماره تماس با همتا برای گرفتن راهنمایی میگردم شماره ای پیدا نمیکنم الان گوشی که مال منه با این کار دیگه سرویس نمی گیره و همه چیزم وصله بهش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را از طریق کد دستوری #06#* و شناسه روی جعبه دریافت کرده و با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Abbascheraghi · 10 روز پیش
    سلام من یک گوشی آیفون سون دارم چند ساله دارمش انتقال مالکیتم دادم باهاش به یک سیمکارتم الان سرویس نمی گیره همتا پیام داده گوشی شما جعل شده گوشی رو دوباره فعال سازی کن منم هر کدوم سیم کارتامو میزنم میگه این نیست مالک گوشی کسی
    دیگه هست من الان چه کار باید بکنم الان گوشی که مال منه با این کار دیگه سرویس نمی گیره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه شناسه داخل پیامک هشدار با شناسه دستگاه #06#* تطابق دارد صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02 در صورت عدم تطابق با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال بابایی · 11 روز پیش
    سلام من یک گوشی ایفون 14 پرومکس خریداری کرده ام در دبی اما خودم مشتری هستم که ساکن ایرانم از دوستم که دبی هست برام خریداری کرده که برام بفرسته میخواستم بپرسم که ایا گوشی رجیستر آن به نامم میخوره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که شخص مسافر همراه خود دستگاهی را برای شما هدیه یا سوغاتی بیاورد، باید با اطلاعات شخص مسافر دستگاه ثبت و فعال شود و سپس به شما انتقال مالکیت داده شود
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در صورتی که دستگاه را به صورت پستی برای شما ارسال می کنند اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند سپس دستگاه شما ثبت و فعال می‌شود جهت اطلاع بیشتر از دستگاه پستی از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امير · 11 روز پیش
    سلام وقت بخير من ميتونم براي خودم گوشي بيارم و رجيستر كنم ١٧سالمه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر با توجه به طراحی سایت گمرک، ارائه شماره سیم‌کارت به نام مسافر در زمان پرداخت الزامی است. در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 12 روز پیش
    سلام وقت بخیر دستگاه lg دارم که قبل از طرح رجیستری خریداری شده ....اما الان که سیم کارت جدید واردش کردم سیم کارت غیر فعال شده و پیامک دریافت کردم
    راهنمایی نمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاظم یاراحمدی · 12 روز پیش
    سلام
    دستگاه را اکبند خریداری کردم و کد فعالسازی هم داشته اما چون شخص استفاده کننده اطلاعات کمی داشته فعال نکرده و الان بعد مدت کوتاهی از سرویس خارج شده،چکار باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 12 روز پیش
    سلام. من یک گوشی آیفون خریدم. همون شب متاسفانه سامانه همتا قطع بود و نشد اصالت گوشی رو بررسی کنم. فرداش فروشنده گفت کارهای گمرکی گوشی شما یک مرحله عقب تره و حدود 10 روز دیگه اطلاعات به همتا ارسال میشه. روی همتا هم استعلام میگیرم میگه گوشی غیر قانونی است. خواستم بدونم چقدر این حرف صحت داره و آیا امکانش هست بعد از 10 روز مشکل رفع بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید · 13 روز پیش
    سلام. من ۳ سال پیش یک سفر خارجی داشته ام و یک گوشی از طریق پاسپورت رجیستر کرده ام. آیا می توانم یک دستگاه جدید دیگر وارد کرده و رجیستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      باسلام وقت بخیر, بله طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،به‌صورت سالانه (سال شمسی) هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه را دارد و باید نسبت به پرداخت عوارض حق ورودی و ثبت دستگاه خود اقدام نمایید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 13 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر ، قوانین ورود ایفون ۱۴ مشخص شده هست؟ من اگر یه دونه بخرم داخل گمرک فرودگاه می تونم رجیستر کنم؟ یا قوانینش هنوز مشخص نیست ؟ ممنون از راهنماییتون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که دارای مدل و برند معتبر باشد و توسط گمرک ارزش گذاری شود امکان ثبت آن وجود دارد
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      چنانچه در سایت گمرک خطای نامعتبر بودن مدل و برند دستگاه دریافت نمودید جهت بررسی با با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی دهقان زاده · 13 روز پیش
    سلام اکانت من مسدود شده چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام در صورتی که چندین بار رمز ورود به سامانه را به صورت اشتباه وارد کرده اید حساب کاربری شما به صورت موقت مسدود می شود و در بازه زمانی دیگر فرایند را انجام دهید در صورتی که بعد از گذشت 24 ساعت و پس از وارد کردن رمز صحیح مشکل برطرف نشد با پشتیبانی همتا 124 داخلی 3 تماس حاصل فرمایید.