1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- پرداخت عوارض را در گمرک انجام دادم ولی دکمه "ارسال اطلاعات به همتا" را نزدم و کد فعالسازی دریافت نکرده ام، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال کوهستانی · 8 ساعت پیش
    سلام وقت بخیر گوشی من دزدیده شده چطور میتونم پیداش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ساعت پیش
      با سلام و وقت بخیر ،در قبال گوشی های سرقتی همتا پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین نوایی · 10 ساعت پیش
    سلام دوتا گوشی برای اتباع رجیستر کردم
    هزینش رو هم پرداخت کردم
    موقع ارسال اطلاعات به همتا نوشت که شماره تلفن وارد شده با شماره پاسپورت وارد شده انطباق ندارد!!
    با اینکه خودم به نامشون سیم کارت خریده بودم.
    شماره سریال هارو که توی گمرک میزنم،میزنه که اطلاعات شما قبلا برای همتا ارسال شده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری با داشتن تمامی اطلاعات پرداختی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حیدری · 23 ساعت پیش
    درود یکی از دوستان از آمریکا مهمانم هستند و گوشی گوگل 128 دارند اما در سامانه برای ریجستری فقط گوگل 64 تعریف شده است آیا می شود گوشی گوگل 128 را با گزینه گوگل 64 ریجستر نمود اگر نمی شود چه راهی را گیشنهاد می نمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ساعت پیش
      با سلام و وقت بخیر
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید راغ · 1 روز پیش
    سلام من میخاستم تغییر مالکیت بدم ولی صاحب قبلی رو نمیشناسم و شماره که گوشی با ریجستر شده به صورت ناقص در سامانه نمایش داده میشود.الان چیکار کنیم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر،باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد زمانی · 2 روز پیش
    سلام، دستگاهم قبلا با یک سیم کارت فعال بود و سیم کارتم رو گم کردم. و دیگه دنبال گرفتن سیم کارت نرفتم و با یه سیم استفاده کردم. الان ک میخام گوشی رو بفروشم و اون سیم کارت سوخته چجور انتقال مالکیت بدم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام .
      لطفا برای خرید سیم کارت به دفاتر پیشخوان مراجعه فرمایید .در صورتی که سیم کارت شما سلب امتیاز شده منتظر راهکار بازیابی در سامانه همتا باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود صفریان · 2 روز پیش
    مگه میتونن سایتایی که نماد صنعت معدن با نماد انجمن صنفی رو دارن گوشی غیر قانونی دست مشتری بدن یعنی نباید به حرفشون اعتماد کنیم که گفتن کد ریجستری رو میفرستن برامون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ساعت پیش
      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی ثبت شده باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی در حضور فروشنده انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر بویا · 2 روز پیش
    سلام
    یکی از فامیلام گوشی برا من آورده ولی وقتی میخوام تو سایت ثبتش کنم گوشیه دیگه رو شماره پاسپورتش ثبت شده... حتی روی پاسپورت ای بچه هاشم همین کارو کردن ... مطمنت شخصی سواستفاده کرده... گمرک ک جواب گو نبود .. شماره تماس همتا هم جوابگو نبودن به این مشکل .. چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      باسلام.
      این موارد مربوط به سایت همتا نیست .برای پیگیری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید در صورتی که سیم کارتی به نام شما و بدون اطلاع شما خریداری شده حتما سیم کارت را بسوزانید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود صفریان · 2 روز پیش
    سلام من گوشی اینترنتی خریدم و کد ریجستری همراهش نبود و استعلام اصالت میگه غیر قانونیه به پشتیبانی زنگ زدم گفت (شما بعد فعال سازی برای ما اخطار ارسال میشه ما قبل سی روز برای شما کد ریجستری میفرستیم )میخواستم بدونم همچین چیزی میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      باسلام درصورتی که گوشی را در داخل ایران خریداری کریده اید و استعلام اصالت هشدار غیر قانونی میدهد دستگاه را به فروشنده عودت دهید واز ایشان دستگاه قانونی خریداری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نارویی · 2 روز پیش
    سلام
    بنده گوشی دست دوم خریدم و انتقال مالکیت انجام دادم.
    گوشی دچار مشکل شد وچون گارانتی داشت،شرکت برد گوشی رو کامل عوض کردن برام.
    الان گوشیم سیم اولش فعاله ولی سیم دومش غیر فعاله
    استعلام گرفتم میگه جعلیه
    0915*********2
    واتس آپ راهنمایی کنید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام .

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا بخشی · 2 روز پیش
    سلام،
    من برای استفاده از "میز خدمت الکترونیک" در سایت نیاز به ثبت نام با کد ملی دارم ولی من ایرانی نیستم و برای رفع مشکل باید حتما ثبت نام بکنم. کد ملی ۱۰ رقم و کد فراگیر اتباع ۱۶ رقم است. سایت اجازه ورود بیش از ۱۰ رقم رو نمیده. خواهش میکنم جواب بدید تنها یک روز مانده تا گوشی بنده از سرویس خارج بشه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر.اتباع امکان ثبت درمیز خدمت الکترونیک گمرک را ندارند و باید حضوراً به گمرک مراجعه شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش · 2 روز پیش
    سلام. من یک گوشی آکبند دارم که مال چند سال پیشه و اصلا تا حالا ازش استفاده نکردم و طبیعتا کد فعالسازی هم نداره. اگه بخوام الان ازش استفاده کنم چه جوری باید تو سامانه ثبتش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که پیش از آغاز طرح رجیستری دستگاه شما با یک سیمکارت روشن نبوده است و درحال حاضر، در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 روز پیش
    سلام خسته نباشین مالکیت دستگاه اگه انتقال پیدا نکنه گوشی خاموش میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      درمواردی مثل تعویض سیم‌کارت ومواردمشابه،اگر در پیامک مهلت قطع ذکرنشده بوده،چون خریدوفروشی انجام نشده نیازنیست اقدامی انجام دهید،اما درصورتی که درپیامک،مهلت قطع ذکر شده بودودرآن تاریخ قطع خواهدشدفقط سیم کارت مالک،آنتن خواهدگرفت درصورت استفاده بیش ازآن مهلت زمانی درپیامک نیاز به انتقال مالکیت ازخط قبلی به جدید هستید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی داودی · 2 روز پیش
    سلام
    خسته نباشیدمن یه گوشی .خریدم کارکرده قبل از تاریخ ریجستری دو شکاف یه سیم کارت همونجا فروشنده ازم گرفت انداخت رو گوشی آنتن اومد تحویل داد بهم ،یکی دوبار بصورت امتحانی شکاف دوم سیم گذاشتم وصل بود الان ولی قطع شکاف دوم کلی، چگونه میتوانم کد ۶رقمی سامانه همتا که واسه شکاف ۱ استفاده شده رو بدونم چه عددی ، راهنمایی ام کنید ممنونم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      سلام وقت بخیر، با شماره ای که قبل از طرح (باتوجه به مدل دستگاه) داخل دستگاه قرارداده اید فرآیند افزودن را انجام داده تامشکل اسلات دوم حل شود.دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن رزمجو · 2 روز پیش
    سلام فروشنده انتقال مالکیت زده ولی پیامی برای من نیومده؟راهی جز این هست که دوباره از فروشنده بخایم انتقال بزنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 روز پیش
    سلام من یک گوشی بدون ریجستری خریدم بعد یکی رو پیدا کردم مشخصاتشو وارد کردم ثبت شد بعدش زد زیرش گفت من کد رو نمیدم حالا من باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      از طرف همتا قابل پیگیری نیست و باید مشکل بین خودتان برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 2 روز پیش
    سلام من یک گوشی بدون ریجستری خریدم بعد یکی رو پیدا کردم مشخصاتشو وارد کردم ثبت شد بعدش زد زیرش گفت من کد رو نمیدم حالا من باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      از طرف همتا قابل پیگیری نیست و باید مشکل بین خودتان برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 روز پیش
    سلام من دو گوشی نوکیا 130 از دی جی کالا خریدم برای فعالسازي با سامانه همتا برای من میاد که که شناسه دستگاه معتبر نیست هر دو با گارنتی پارس سامتل هستند و داری کد فعالسازي با سامانه تماس گرفتن گفتند این گوشی ها قاچاقه ولی با دی جی کالا که گفتم گفتند تا 10 روز دیگه درست میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام
      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی عظیمی · 2 روز پیش
    پس از ورود به ایران یکماه برای ثبت گوشی و پرداخت عوارض گمرک فرصت هست یا سه ماه؟
    من سه ماه شنیدم ولی اینجا نوشتید 30 روز
    کدومش درسته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      این موضوع را باید از طرف گمرک پیگیر شوید چون پرداخت عوارض برای سایت گمرک میباشد میتوانید با شماره صحیح 02143891 یا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 روز پیش
    سلام
    اگر کسی در سال ۲ بار مسافرت خارجی داشت ، هر بار میتونه یک گوشی باخودش بیاره ؟ یا فقط یک گوشی در یک سال ؟
    ممنون از راهنماییتون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام

      درسال تنها یک گوشی میتوان ریجیستر کرد. برای اطلاعات دقیق میتوانید با گمرک نیز تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدامین · 3 روز پیش
    سلام خسته نباشید بنده یک گوشی رو به طور پستی خریداری کردم و عوارض گمرکی رو هم پرداخت خواهم کرد آیا باید در سامانه همتا شماره گذرنامه چه چیزی بزنم و آیا امکان فعال سازی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام

      درصورتی که دستگاه به صورت پستی وارد کشور میشود عوارض دستگاه را در اداره پست پرداخت میکنید و منتظر می شوید در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار میگیرد