شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم · 7 ساعت پیش
    سلام ببخشید من گوشی دست دوم خریداری کردم حالا تو استعلام زده مسافری منم بعد چن ماه متوجه شدم.گوشی هم سالمه و قط نشده ولی میخاستم بدونم چجوری میشه فهمید که این گوشی بصورت قانونی ثبت شده و مشکلی در آینده هم برام بوجود نمیاره؟آیا گوشی رو ببرم پس بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در همین صفحه قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نرگس · 23 ساعت پیش
    سلام، اگه برام یه گوشی از خارج از کشور پست بشه، شامل گمرک میشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-14 را در همین صفحه را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تهام .ا · 1 روز پیش
    سلام،
    خریدن رجیستری موبایل از شخصی که تازه به ایران آمده غیر قانونی است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در همین صفحه قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا.ق · 2 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    من گوشی دو سیمکارته هستش میخواستم یکی از سیمکارتارو خارج کنم و سیم کارت جدید بندازم ایا لازمه که سیمکارت قبلی رو از سایت
    غیر فعال کنم؟ و اگه لازمه چجوری؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت جدید پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 2 روز پیش
    سلام خسته نباشید من مالک یک گوشی xiaomi هستم پیامکی مبنی بر اینکه مالک دستگاه شماره ی دیگری هست برایم آمده ولی IMEI ای که آخر پیام نوشته متعلق به گوشی بنده نیست و زمانی که استعلام IMEI گوشی خودم رو گرفتم هر دو IMEI برای شماره خودم ثبت شده
    در ضمن استعلام اون IMEI نتیجه ش گوشی سامسونگ بود
    من باید اقدامی بکنم ؟ یا نیازی نیست نگران چیزی باشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 روز پیش
    سلام. من یه گوشی قدیمی داشتم که یه دو سالی استفاده نمی کنم. امروز که برای دخترم روشن کردم پیامک اومد که این گوشی قبلا با شماره دیگری روشن شده است و کد ریجستری آن در اختیار ان‌فرد است. من یا همسرم حتی اشنایانمان این شماره رو نداریم و الان موندیم چیکار باید بکنیم. جعبه، رسید خرید گوشی، کلیه وسایلش همه رو دارم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 4 روز پیش
    سلام میتونم گوشی که قطع سرویس شده یعنی مهلت ۳۰ روزه آن تموم شده رو ریجستر کنم چون مدارکش رو دارم پاسپورت و..
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که از خارج از کشور خریداری کرده اید می توانید فرایند ثبت مسافری را انجام دهید «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مريم · 4 روز پیش
    سلام روز بخير. يك هفته بعد از ورود به ايران به سايت همتا براى ريجستر گوشى دست دومم مراجعه كردم. سايت ارور ميدهد و اعالم ميكند دستگاهى با IMEI ديگرى به نام من و با لد ملى من تاييد شده است. گوشى سبت شده مال من نيست و مشخص است با خلاف همراه كدملى من سبت شده است. چكار بايد كرد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا اپلیکیشن دولت همراه را نصب کنید و با کد ملی خود استعلام بگیرید در صورتی که شماره سیمکارتی به نام شما ثبت شده و اطلاعی از آن ندارید از طریق سامانه 195 به آدرس اینترنتی 195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فرهنگ · 4 روز پیش
    سلام روز بخیر من به تازگی گوشی شیائومی redmi10 خریدم از کشور خارجی ولی توی سایت گمرک وقتی IMEI میزنم پیام میده همچین مدلی هنوز ثبت نشده .. چه اقدامی باید انجام بدم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Nimababaei · 4 روز پیش
    سلام من زمانیکه گوشیموخریدم فروشنده برام فعالش کرد ولی الان که میخوام بفروشم بهم میگن فعالسازی به اسم خط خودت نیست لطفاراهنمایی کنید چکارکنم باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک" http://hmti.ir/09 را مطالعه فرمایید.در صورتی که شماره شما مالک دستگاه نیست لطفا جهت دریافت مالکیت دستگاه به فروشنده خود مراجعه بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آزاده · 5 روز پیش
    با سلام و احترام ، حدودا نه ماه پیش برادرم که مسافر بودند و به ایران آمدند گوشی دست دومش را به من داد ولی من نمیدونستم باید ثبتش کنم الان گوشی خودم خراب شده و میخوام از گوشی برادرم استفاده کنم با توجه به زمانی که از خروجشون از ایران گذشته (9 ماه) باید چه کار کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا در همین صفحه قسمت مسافری سوال 6-6 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 5 روز پیش
    سلام و عرض ادب
    بنده گوشی ساده ای داشتم که گم شده و چون ارزشی نداره پیگیرش نشدم فقط میخواستم از مالکیت خارجش کنم که مشکلی پیش نیاد آیا بدون نیاز به مراجعه به مراجع قضایی امکانش هست؟
    باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد لطفا از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 5 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    یکی از اقوام از خارج از کشور میخواد برام یه تبلت سیم کارت خور بفرسته
    آیا نیاز به رجیستری داره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کردید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضابذرپاچ · 6 روز پیش
    سلام خسته نباشید ایا درسته گوشی های ایفون دیگه ریجستری نمی شود ؟


    ایا درسته ایفون دیگه انتقال ریجستر نمیشه داد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر در رابطه با سوال اول لطفا از گمرگ یا میز خدمت گمرگ به آدرس : http://help.irica.ir/ پیگیری نمایید .
      و در رابطه با سوال دوم درخواست خودرا واضح مطرح فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساناز طارمی · 6 روز پیش
    بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس گذرنامه ناجا، مسافرتی در سه ماه گذشته برای شما ثبت نشده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 6 روز پیش
    سلام
    گوشی خریداری کردم و کد فعال سازی آن گم شده و دسترسی به شرکت گارانتی و فروشنده هم ندارم چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است. در غیر این‌صورت می‌توانید ضمن تماس با شرکت واردکننده که در استعلام اصالت سامانه همتا نمایش داده می‌شود، نسبت به مطالبه در خصوص عدم وجود کدفعالسازی بر روی کارت گارانتی اقدام کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده می‌توانید صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی را ملاحظه نمایید . http://hmti.ir/i
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 6 روز پیش
    سلام آیا اگر در هنگام خرید گوشی فروشنده نگوید که گوشی مسافری است میشود پس داد و اینکه در پیامک همتا نوشته که در صورت تخلف مسدود میشود یعنی چی ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر گوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
      بنابراین تأکید سامانه همتا بر عدم خرید گوشی‌های مسافری است و در صورت بروز هرگونه مشکل، شخص خریدار متضرر خواهد شد.
      دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 6 روز پیش
    سلام بنده تازه یه روزه که گوشی گرفتم فروشنده گفت براتون به نام میزنم اشتباهی سیم کارت دیگری را درون آن گذاشتم نه سیم کارتی که انتقال مالکیت داده بود هیچ پیامی دریافت نشد اما وقتی خودم متوجه شدم سیم کارتی که انتقال مالکیت شده در گوشی نیست سیم کارت را درآوردم و سیم کارتی که انتقال مالکیت به آن انجام شده را گذاشتم پیامک از طرف همتا آمد که مالک دستگاه شماره تلفن دیگری است در صورت خرید از فروشنده کد فعال سازی گرفته در غیر این صورت نیاز به اقدامی نیست استعلام گرفتم متوجه شدم که گوشی ورود مسافری است وجزو شناسه های قانونی ثبت شده اما جهت استفاده غیر تجاری وارد شده و در صورت تخلف مسدود خواهد شد امکان پس دادن گوشی به فروشنده هست یا نه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر گوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
      بنابراین تأکید سامانه همتا بر عدم خرید گوشی‌های مسافری است و در صورت بروز هرگونه مشکل، شخص خریدار متضرر خواهد شد
      فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد
      صفحه " عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 6 روز پیش
    سلام من دوهفته ای هست گوشی از داخل تهیه کردم سیم کارتم گزاشتم راحت مکالمات انجام می دادم الان قطع شده و پیام امددستگاه زیر قانونیست ولی به دلیل عدم فعال سازی باید کد فعال سازی به ادرسی که داده فعال کنم ولی من کارتون گوشی و کارت گرانتی دارم ولی کارت فعال سازی گم کردم لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید به شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز مراجعه کنید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید.
      اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی http://hmti.ir/i
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حیدررری · 7 روز پیش
    سلام. تبلت های ویندوزی مثل سرفیس و اچ پی مشمول طرح ریجستری شده اند؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید