شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور
1-1- طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی دستگاه های سیم‌کارت‌خور و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است. در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه های سیم‌کارت‌خور ، دستگاه قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی دستگاه های سیم‌کارت‌خور غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه های سیم‌کارت‌خور توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- دستگاه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیم کارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. درحال حاضر که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

شرط اول ثبت دستگاه مسافری اظهار حضوری در لحظه ورود به کشور است و در صورتی که دستگاه در لحظه ورود به کشور و در مبادی ورودی اظهار نشود ، امکان ثبت دستگاه وجود نخواهد داشت.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    F. Nj · 15 روز پیش
    سلام
    من پیامی شبیه این پیام: مالک این دستگاه، شماره تلفن
    091234XXX89
    است
    اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
    IMEI: ***************

    (که در بخش راهنمای پیامک های سایت هست) دریافت کردم اما من نه گوشی را به تازگی خریدم و نه سیمکارتم را عوض کردم.

    نه شماره تلفن و نه شماره IMEI موجود در پیام را نمیشناسم. ممکن است پیام به اشتباه برای شماره ی من ارسال شده باشد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    باطنی · 15 روز پیش
    سلام. من نه دستگاه جدیدی خریدم و نه سیم کارتم را درون دستگاهی قرار دادم پیامک زیر برام ارسال شده که دستگاه متعلق به شماره… است. کد IMEI هم درون سایت زدم ولی متعلق به هیچ کدوم از دستگاه های من نیست. الان نیازه کاری انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد پورسلیمان · 15 روز پیش
    سلام دستگاههای تو فروشگاه اینترنتی گذاشتند که کد فعال سازی ندارند آیا قانونی هستند ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر،مسئولیت و عواقب خرید گوشی از هر فروشگاه و یا سایتی بر عهده خود مشتری است و همتا در این زمینه پاسخگو نمی باشد اگر قصد خرید گوشی از داخل ایران را دارید باید موارد و شرایط درج شده در لینک زیر را داشته باشد در غیر اینصورت خریداری نشود که راهکار دیگری ندارد
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي · 16 روز پیش
    سلام ، من گوشى آیفون 7 خودم را رجيستر كردم ، ولى هيچ اپراتوري را پيدا نميكنه ؟ راهكار چيست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم ترکمانی · 17 روز پیش
    سلام روز بخیر من موبایل از دبی اوردم و در گمرک بندر عباس ثبت کردم و هزینه آن را هم پرداخت کردم ولی بعد از گذشت دو ماه هنوز فعال نشده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر ابتدا سیمکارتی که در گمرک ثبت کرده اید را روی گوشی فعال قرار دهید و سپس با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بلوکی · 20 روز پیش
    با سلام
    من مقیم المان هستم و هر سال یک بار به ایران می آیم و کمتر از ۳۰ روز اینجا هستم و از سیم کارت ایرانسل استفاده میکنم.در صورت پرداخت نکردن گمرک و ثبت نکردن در سیستم همتا ایا موبایلم سال دیگر برای کمتر از ۳۰ روز با همین سیم کارت قابل استفاده است؟
    ممنون از راهنمایی شما.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر از زمان رویت دستگاه داخل شبکه ایران 30 روز آنتن دارید و بعد از گذشت یک سال(365 روز) از زمان رویت قبلی مجددا 30 روز می توانید از اپراتور های داخل ایران سرویس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم لطفی پور · 20 روز پیش
    سلام
    ایا قیمت رجیستری گوشی نو وکار کرده یکسان است؟
    من در سایت گمرک ،گوشی خود را ثبت کردم ،هزینه گمرکی اعلام شده برای گوشی نو میباشد نه دست دوم.
    آیا همین هزینه را باید بپردازم؟
    ممنون از پاسخگویی شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر اعلام درصد و میزان عوارض ثبت دستگاه مسافری بر عهده گمرک است. این هزینه در زمان پرداخت عوارض در سایت گمرک مشخص می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سادات حسینی · 20 روز پیش
    سلام من تبلتی داشتم که شماره ای در آن بود و مدتی به خاطر بیماری خاموش بود (از قبل از مرداد ماه) و در سامانه همتا ثبت نشد شبکه خط ایرانسل من در این تبلت از دسترس خارج شده برای فعال شدن مجدد آن چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده با اجرای طرح رجیستری تبلتها (تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date) ، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور با سیم کارت استفاده نشده باشند و چون از مبادی قانونی کشور وارد نشده اند،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد ،از سمت فروشنده پیگیری نمایید فروشنده موظف بوده کالای قانونی اصیل و دارای خدمات پس از فروش معتبر به خریدار عرضه نماید. چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در غیر اینصورت اگر قبل از طرح رجیستری از دستگاه استفاده میکردید جهت بررسی شناسه دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان خلیلی · 22 روز پیش
    سلام من گوشی خودم را می خواهم بفروشم آیا حتما باید سیم کارت خریدار به نام خودش باشد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر خیر، خریدار می تواند فرایند فعال سازی دستگاه را برای هر سیمکارتی که مایل بود انجام دهد. آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد عامری · 22 روز پیش
    سلام
    من یه ایفون x اوردم در گمرک فرودگاه ثبتش کردم اما هنوز پیامی برام نیومده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      بعد از اظهار به گمرک در سالن مسافری ، مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طلایی · 23 روز پیش
    سلام و خسته نباشید. من سال گذشته در اسفند ماه یک گوشی مسافری با خودم به ایران آوردم و رجیستر کردم و امسال یک گوشی جدید خریدم و در ماه بهمن میام ایران و میخوام دوباره رجیستر کنم آیا با توجه به اینکه کمتر از دوازده ماه قبل از گوشی جدید گوشی قبلی را رجیستر کردم مشکلی نیست؟درضمن گوشی که امسال می آورم سومین گوشی هست که از شروع طرح رجیستری میخوام رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک هر مسافر در سال فقط یک دستگاه گوشی تلفن همراه می تواند وارد و عوارض آن را پرداخت کند اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Kob · 23 روز پیش
    سلام خسته نباشید ببخشید من سیم کارتی ک ۵ سال پیش روی دستگاه رجیستر کردم را سوزاندم الان قصد فروش دستگاه تلفنم را دارم ولی نمیتوانم انتقال مالکیت بدم چیکار کنم ؟ ممنون میشم جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری( تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روشن بوده، باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، این فرآیند را انجام دهید،صفحه عدم شناخت مالک قبلی را هم http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید چنانچه سیم کارت قبل از طرح تخلیه شده است صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید. در غیر اینصورت باید صاحب سیم کارت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نماید آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناصری · 24 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر
    من امروز یک گوشی خریدم و موقع فعال کردن یک عدد از شماره خودم را اشتباه وارد کردم ..
    الان من چطوری میتونم این مشکل را حل کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فعالسازی اشتباه انجام داده اید سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17 سیم‌کارت صحیح را بر روی یکی از اسلات‌های دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) قرار داده و در شبکه روشن نمایید. جهت اطمینان پس از روشن شدن یک تماس حاصل شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م.معین · 24 روز پیش
    سلام وقت به خیر
    من گوشی را خودم شخصا دو سال پیش خریداری کردم. امروز که قصد فروش و انتقال مالکیت دستگاه را داشتم در پایان بعد از وارد کردن شماره فرد خریدار ارور مبنی بر این که ((شناسه متعلق به شما نمیباشد ))نمایش میدهد . چندین مرتبه این کار را انجام دادم . و این که بعد از استعلام از "ستاره ۷۷۷۷ مربع"
    اصالت دستگاه را متعلق به شماره ی خودم می دانست و موقع انتقال مالکیت ،شناسه دستگاه را هم حتی به من نمایش میداد
    مشکل این ارور چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر میتوانید با سیم کارتی که با آن مالکیت دستگاه را ثبت کرده اید وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شده و در قسمت تولید کد فعالسازی، کد جدید دریافت کنید و سپس با سیم کارت خریدار فعال سازی کنید.آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسین زارع · 24 روز پیش
    سلام بنده گوشی ای فعال کردم و شماره موبایل مرتبط را اشتباه وارد کردم چگونه شماره را پیدا کنم و تغییر بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فعالسازی اشتباه انجام داده اید سیم کارت صحیح را بروی دستگاه قرار دهید و درخواست تیکت فعالسازی اشتباه ثبت نمایید "آموزش ثبت تیکت فعالسازی اشتباه در سامانه همتا" http://hmti.ir/17 سیم‌کارت صحیح را بر روی یکی از اسلات‌های دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) قرار داده و در شبکه روشن نمایید. جهت اطمینان پس از روشن شدن یک تماس حاصل شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجادسلطانی · 24 روز پیش
    باعرض سلام به شماعزیزان ببخشید من یک سوال داشتم من یک گوشی چندسال پیش داشتم و تا یک سال قبل ازطرح رجیستری کار میکرد و چندسال خاموش بود ولی الان خط که قرار می دهم داخلش باز نمیکنه و سرویس نمیده لطفا راهنمایی کنید ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 و همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات وضعیت دستگاه را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش · 25 روز پیش
    سلام من گوشی را برای سیم کارتی که مالکش خودم نیستم فعال کرده بودم .الان مالکیت سیم کارت را به خودم انتقال دادم.ایا نیازی به اقدام هست یا اینکه سیستم خودکار اطلاعات را اپدیت میکند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه سیم کارتی که تحت مالکیت دستگاه خود قرار دادید منقضی شود یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کنید، اطلاعات دستگاه‌ شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید.صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسم خلیلی · 25 روز پیش
    من یک گوشی دست دوم خریداری کرده بودم خاموش بود الان روشن میکنم میگه ثبت قانونی نشده است چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه ی راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه را مطالعه نمایید http://hmti.ir/02
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسین بهمرام · 27 روز پیش
    با سلام من هنگام ورود به کشور دستگاه خودرا در گمرک ثبت کردم ولی به علت خرابی دستگاه 20روز دیرتر اقدام به فعال سازی نمودم الان برای ثبت اقدام کردم پیغام میدهد که دستگاه شما ثبت نشده چیکار باید انجام بدم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین قاسمی · 27 روز پیش
    برای مسافری که خارج از کشور زندگی می‌کند، آیا فرجه‌ی استفاده از گوشی بدون ثبت گمرکی ۳۰ روز از اولین استفاده است، یا اینکه در طول یک سال اگر چند بار بیاید ایران در مجموع ۳۰ روز می‌تواند از گوشی‌اش استفاده کند؟ اگر مسافر خارج از کشور در سفر اول یک هفته در ایران باشد، و بعد از شش ماه باز یک هفته دیگر به ایران بیاید، آیا در سفر دوم می‌تواند همچنان از گوشی‌اش استفاده کند بدون ثبت و پرداخت عوارض گمرکی؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر از زمان رویت دستگاه داخل شبکه ایران 30 روز آن شروع می شود و یکبار در سال قابل استفاده است و بعد از گذشت یک سال(365 روز) از زمان رویت قبلی مجددا 30 روز می توانید از اپراتور های داخل ایران سرویس بگیرید