1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- پرداخت عوارض را در گمرک انجام دادم ولی دکمه "ارسال اطلاعات به همتا" را نزدم و کد فعالسازی دریافت نکرده ام، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسامی · 3 روز پیش
    با سلام

    آیا وقتی که من محصول را از پیک دریافت کردم باید گوشی را همان لحظه تحویل از جعبه در آورم و عملیات فعالسازی را انجام دهم ؟ یا نیازی به اینکار نیست و می توانم از طریق گوشی دیگر اینکار را انجام دهم؟ آیا باید قبل از خرید گوشی سیمکارت هم خریده باشم یا اینکه می توانم قبل از خرید سیمکارت از گوشی ام استفاده کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام

      فرایند فعالسازی را میتوانید از طریق شناسه ها و کد فعالسازی اون دستگاه مد نظر از طریق سامانه یا دستگاه دیگه اقدام به فعالسازی نمایید. ریجستری هم برای گوشی موبایل میباشد نه برای سیم کارت شما میتوانید دستگاه جدید هم که خریداری میکنید میتوانید با اون سیم کارت قبلی استفاده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهندس · 3 روز پیش
    سلام، خسته نباشید، من امروز یعنی 24 تیر رفتم گمرک شهرمون، گفتن الان دیگه مثل قبل نیست، گوشی که از چین بیاد ما اینجا هزینه و عوارض رو میگیریم ولی چون سامانه بستس، کد فعال سازی نمیاد، جریان چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام درصورتی که دستگاه به صورت پستی وارد کشور میشود عوارض دستگاه را در اداره پست پرداخت میکنید و منتظر می شوید در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار میگیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی یوسفی · 3 روز پیش
    سلام یه گوشی A80 دارم چرا مسافری ثبت نمیشه پیغام میده که برند و مدل گوشی در بانک سامانه همتا پیدا نشد راه حل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام در صورتی که در سایت گمرک این خطارا دریافت میکنید لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    من · 3 روز پیش
    سلام.چن ماه پیش برا گواهینامه بین المللی اقدام کردم و امروز فهمیدم که متاسفانه کارمند مربوطه با اطلاعات من گوشی رجیستری کرده.میخوام ببینم برا من مشکلی پیش میاره این قضیه؟باید چیکار کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام همتا در این موارد پاسخگویی ندارد ازسمت مراجع قضایی و گمرک میتوانید پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 3 روز پیش
    سلام من گوشی از سایت خریدم پول گمرگ رو دادم خود ادره پست ریجستری کرد.اما کد فعال سازی نیومد به سامانه زنگ زدم میگن واسه این imei کد ملی و شماره شخص دیگه ای ثبت شده در حالیکه بنده این گوشی رو خریدم و حالا پیامک برای من میاد که گوشی شما فعال شده ولی کد رجیستری نمیاد میز خدمت گمرک هم نامه نوشتم ولی باز جوابی نگرفتم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 3 روز پیش
    سلام کد فعال سازی همتای من مخدوش شده. چ کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام.
      در صورتی که کد فعال سازی از روی کارت گارانتی شما مخدوش شده با شرکت وارد کننده تماس حاصل فرمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان صادقط · 3 روز پیش
    سلام من گوشی جدید گرفتم سه بار پیامک اومد از همتا متوجه نشدم الان انتم رفته چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نواصری · 4 روز پیش
    با سلام. ۲ روزه که قصد ثبت نام در سامانه رو دارم ولی متاسفانه شماره همراهم رو که میزنم پیامک ارسال نمیشه و چندین بار سعی کردم ولی فایده نداشت. مشکل از کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      باسلام
      با شماره همراه خود *7777*100# شماره گیری کنید تا رمز عبور را مشاهده کنید در صورت هر مشکلی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hony Sadry · 4 روز پیش
    سلام من سیم کارت اول رو فعال کردم بعد اشتباهی کد IMEIدومم برای سیم کارت یکم زدم چی کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر،برای دستگاهای دواسلات یک مرتبه فرایند فعالسازی را انجام دهید هردواسلات فعال شده وتحت مالکیت آن سیم کارت قرار میگیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م منصور · 4 روز پیش
    سلام شخصی که برا من ویزا گرفته ، با استفاده از ش پاسپورت و کد ملی من اقدام به خرید یک خط تلفن و دریافت کد رجیستری نموده ، چطور باید پیگیری کنم ؟؟ هم یه خط غیر قانونی گرفته و هم کد رجیستری
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسن نانکلی · 4 روز پیش
    سلام. یک دستگاه گوشی آیفون بصورت پستی وارد شده و اسفند نود و هفت عوارض پرداخت شده اما هنوز فعال نشده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر،ابتدا شناسه پرداخت را تهیه کرده وبه سایت پیگیری پرداخت گمرک مراجعه نموده واطلاعات برگشتی از سایت پیگیری پرداخت را با اطلاعات صحیح دستگاه ازجمله(تطابق شناسه های دستگاه با یگدیگر) چک نموده ودرصورتی که اطلاعات صحیح بود با مرکز تماس 096366تماس حاصل فرمایید درغیر این صورت به گمرک جهت پیگیری مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جمشید حسن · 4 روز پیش
    سلام من همه مراحل گمرک رو رفتم مرحله اخر پول هم از کارتم کم شد ولی پرداخت انجام نشد و تو قسما پیگیری هم زدم نوشته بود پرداختی انجام نشده چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر،مربوط به سایت گمرک می باشد. لطفا از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران · 4 روز پیش
    سلام من گوشی خرایداری کردم ولی انتقال مالکیت رو اشتباها روی یه خط دیگه انتقال دادم شماره رو یک رقم اشتباه زدم چکار باید انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      باسلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 روز پیش
    برای ثبت نام در سامانه اطلاعات شناسنامه ای وارد میکنم را سایت تایید نمی‌کند

    همه اطلاعات درست است ولی تأیید و ثبت نام انجام نمی‌شود

    لطفا راهنمایی بفرمایید

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شروین · 5 روز پیش
    اگر من بخواهم یک گوشی از دیجیکالا بخرم ، باید زمانی که پیک گوشی را به من تحویل می دهد پیک را نگه دارم و بسته را بازکنم تا کد فعالسازی و imei را ببینم تا از طریق کد دستوری آن هارا در سامانه وارد کنم تا گوشی برای من ثبت شود یا اینکه پیک را منتظر نگذارم و خودم در خانه این کار را انجام دهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام و وقت بخیر فرایند فعال سازی دستگاه باید در زمان خرید در مقابل فروشنده انجام شود همچنین فاکتور خرید را مطابق مدل وimei دستگاه دریافت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم دهکردی · 5 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    من یک گوشی اپل از خارج واسم آوردن و الان بعد از دو سه ماه تازه می‌خوام گوشی رو رجیستر کنم خواستم بدونم الان که مهلت یک ماهه واسه رجیستر کردن تموم شده بازم میشه گوشی رو رجیستر کنم توی سایت گمرک یا نه ؟؟؟
    با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 5 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    یکی دوستام چهارشنبه یه سیم کارت خریده و تا امروز آنتن داشته، یه سیم کارتی هم که الان داره و قابل استفاده ست الان، گوشی یه سیم کارته و یه IMEI داره
    الان که استعلام اصالت زدم گفت به دلیل جعل این شناسه بعد روز قطع میشه
    الان sms انتقال مالکیت نمیاد برای سیم کارتی که خریده
    چکار کنیم در کل برا درست شدنش؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام.درموارد تعویض سیم‌کارت اگر در پیامک هشدار،مهلت قطع ذکر شده بود،دستگاه در آن تاریخ قطع خواهد شد و فقط با سیم کارت مالک، آنتن خواهد گرفت و درصورت استفاده بیش از ان مهلت زمانی در پیامک نیاز به انتقال مالکیت از خط قبلی به جدید هستید.لطفا برای بررسی بیشتر با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسیب · 5 روز پیش
    سلام از کجا متوجه بشویم که آیا با پاسپورت ما گوشی مسافری ریجستری شده یا نه??
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام .
      این موارد از طریق سامانه همتا قابل پیگیری نیست .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مونا صالحی · 5 روز پیش
    سلام. ما به عنوان شرکت از چه راهی باید کد فعالسازی و imei ها رو در همتا ثبت کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      سلام وقت بخیر.اگرمنظورتان شرکت های وارد کننده است، این شرکت ها مشخصات گوشی های وارداتی را به همراه کدفعالسازی که خود تولید می کنند به همتا ارسال می کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید شبانه · 5 روز پیش
    با سلام
    بنده وارد پروفایل سامانه همتا خودم شدم و مشاهده کردم که یک دستگاه تلفن به نام من عوارض گمرک آن پرداخت شده و فعال می باشد در صورتی که اصلا روحم از داشتن همچین گوشی خبر ندارد.چگونه باید آن را غیر فعال کنم؟اصلا باید چه کار کنم؟آیا مشکلی برای من در آینده پیش نمی آید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 روز پیش
      با سلام.
      لطفا جهت راهنمایی دقیق با سامانه همتا 096366 تماس حاصل فرمایید .