1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمدحسین · 5 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    آیا امکان هست دو گوشی (مثلا یکی اندرویدی و دومی دکمه ای و ساده) رو هر دو رو به روی یک سیم کارت فعال کنیم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آ.پورعبداله · 6 روز پیش
    با سلام
    من به تازگی یک گوشی آکبند با گارانتی خریداری کرده ام‌.
    وقتی کد imei را در این سامانه چک کردم نوشت که این دستگاه قانونی است ولی در آخر نوشته بود که این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است دلیل این نوشته چیست؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه " آموزش استعلام اصالت دستگاه " مراجعه کرده و کادر این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عرفان · 6 روز پیش
    سلام.
    گوشی مسافر در کل به مدت 30 روز قابل استفاده است یا بعد از هر بار ورود به کشور به مدت 30 روز قابل استفاده است?!?
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، هر فرد مسافر در سال به مدت 30 روز می تواند از دستگاه خود استفاده کند. چنانچه بیشتر از این بازه زمانی، قصد استفاده داشتند به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 مراجعه کنید و با دقت مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی حسن پور · 7 روز پیش
    سلام من یک مودم 3g با مارک pinavid از سال 8٥داشتم الان مشمول طرح شده و نمیشه ازش استفاده کرد چکار کنم که قابل استفاده شود؟ باسپاس از شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مودم ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      در صورتی که پیامک هشدار با مهلت قطع از سامانه همتا دریافت کرده اید و دستگاه مودم غیر فعال شده شناسه های مودم را یادداشت کرده و جهت بررسی با شماره 096366 ( سامانه همتا ) تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسمی · 7 روز پیش
    باسلام
    گوشی آیفونی از کسی خریدم انتقال مالکیت نزدم الان اون سیم کارت که دستگاه به نامشه مدتهاست خاموشه! اما هنوزم پیامکی برام نیومده که اخطار بده! چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید دستگاه در حضور فروشنده الزامی است لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.چنانچه همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد. i · 7 روز پیش
    با سلام
    من سالی یک بار یا دو بار به ایران سفر می‌کنم و مدت یک الی دو هفته در ایران میمانم آ تلفن من هم باید ثبت بشه یا سیم کارتهای مخصوصی واسه مسافران موجود می‌باشد .و برای من مقدور به صرفه می‌باشد که از سیم کارت ایرانی استفاده کنم تا سیم کارت اروپایی .لطفا بنده را راهنمایی کنید .
    تسکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر هر مسافر سفر خارجی در اولین سفر خود در بازه یک ماهه ورود به کشور می تواند بدون ثبت گوشی از سیمکارت اپراتور های داخلی کشور استفاده کند. در سفر هی بعدی مجدد این بازه سی روزه به مسافر داده نمی شود و جهت استفاده باید دستگاه را در گمرک ثبت کند.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی : http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین ح · 7 روز پیش
    سلام. بنده یه گوشی خارجی از سایت ** خریداری کردم که از طریق پست وارد شد و پست مرکزی هم گمرکی رو از بنده دریافت کردن و ثبت ریجستری رو انجام دادن. پس از گذشت یک هفته چنین پیامی دریافت کردم:
    با سلام وضعیت بررسی تلفن همراه شما دارای وضعیت : کد متناظر گمرکی برای این شناسه(IMEI) تعریف نشده است
    شماره تماس پشتیبانی: 096366

    باید چکار کنم؟
    چطور مطمئن بشم که پست مرکزی اطلاعات رو به همتا ارسال کرده یا خیر؟
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی به گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی طالعی · 7 روز پیش
    سلام.گوشی نو خریداری کرده ام هنگام ریجستری کردن عملیات را به طور کامل انجام نداده ام حال با آمدن پیام می خواهم ریجستری کنم اما هشدار می دهد که تاریخ انقضای کد فعال سازی فرا رسیده است چه کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر کد فعال سازی وابسته به زمان نمی باشد لطفا جهت دریافت کد فعال سازی به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و مطالعه نمایید . چنانچه موفق به دریافت کد نشدید لطفا از سمت فروشنده پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود ر · 8 روز پیش
    سلام
    من یک تبلت ایکس ویژن دو سیم کارت دارم که خیلی وقته استفاده نکرده بودم . الان سیم کارت انداختم یه پیام اومد که دستگاه شما ثبت نشده و خدمات آن قطع خواهد شد .
    چه کاری باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      جهت بررسی وضعیت تبلت شناسه های دستگاه را یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاها · 8 روز پیش
    سلام من کد Imei رو دارم ولی میزند قانونی نمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که گوشی را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح الله · 8 روز پیش
    سلام من حدود 8 ماه پیش یه گوشی به وسیله پست خریدم .منتهی به این دلیل که مشکل داشت به سایتش برگردوندم .الان یه گوشی خریدم و با پاسپورتم ریجستر کردم پولشو پرداخت کردم منتهی میزنه یه گوشی شما ریجستر کردید !! الان من باید چه کار کنم ؟؟؟هزینه گوشیمو دادم مهلت 1 ماهه هم تموم شده .تو رو خدا راهنمایی کنید که چیکار کنم دیگه پولی ندارم گوشی بخرم .
    هر جا هم مراجعه میکنم جواب درست و درمون بهم نمیدن.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی مسافری برای گوشی هایی می باشد که خود مسافر از خارج از کشور خریداری کرده است در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر منصوری · 8 روز پیش
    سلام وقت بخیر.
    حدود 6-5سال هست که گوشی نو و "تک سیمکارت با یک کدIMEI " خریداری کردم و از روز اول یک سیمکارت واحد تا سال گذشته روی دستگاه بوده،
    سال گذشته سیمکارت دوستم رو روی دستگاه گذاشتم . پیامی از طرف سامانه همتا برام اومد که باید اتقال مالکیت اجام بدم. انتقال مالکیت انجام دادم ولی انجام نشد و باز هم پیام اومد. پیگیری کردم و متوجه شدم گوشی م دو سیمکارت ثبت شده توی سامانه همتا ؟
    انتقال انجام نشد و دوباره سیم کارت خودم رو روی دستگاه گذاشتم و مشکلی نداشتم، الان بعد از یکسال گوشیم بدون هیچ پیغام هشداری از طرف سامانه همتا، غیر فعال شده و سیمکارتم رو نمیشناسه. الان باید چیکار کنم؟ ممنون میشم اگه راهنمایی م کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که بدون دریافت پیامک هشدار دستگاه غیر فعال گردیده است سیمکارت را از سمت اپراتور و گوشی را از لحاظ سخت افزاری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود ریاضت کش · 8 روز پیش
    سلام
    من یک تبلت ایکس ویژن دو سیمکارته دارم خیلی وقته استفاده نکرده بودم الان سیمکارت انداختم روش یک اس ام اس مبنی بر اینکه دستگاه جز دستگاه های ثبت شده نیست و سرویس نخواهد گرفت رو دریافت کردم
    باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تبلت ها مشمول این دوره از طرح رجیستری نمی باشند لطفا صفحه " تاریخ مشمولیت " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      جهت بررسی وضعیت دستگاه شناسه های تبلت را یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا پقه · 8 روز پیش
    سلام معنی و مفهوم این متن چیه؟

    به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه های مختلف و جلوگیری ازتضییع حقوق مالک دستگاه،استفاده ازآن محدود به شماره مالک است. درصورت استفاده باشماره ای دیگر بدون ثبت انتقال مالکیت درسامانه همتا، پس از 3 روز ارتباط دستگاه قطع میگردد


    گوشی مال خودمه استعلام اصالت زدم این اومد میشه بفرمایید یعنی چه؟؟؟؟؟؟

    جوابشم ایمیل بزنید..
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه پیامک های هشدار کادر " پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد " را مطالعه کنید.
      پیامک های هشدار : http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد قیطاسی · 9 روز پیش
    سلام من یک گوشی تازه خریدم والان انتقال مالکیت صورت نمی گیرد چون شماره ای که قبلا مالک آن بوده را نمیدانم چه کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد؛ در صورت عدم دریافت مالکیت، دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان، ثبت شکایت کنید:
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      و در رابطه با مالکیت دستگاه، چنانچه دستگاه دارای مالک است با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، شماره مالک به صورت محدود ارسال می گردد. در غیر این صورت صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید نوری · 9 روز پیش
    سلام

    وقت بخیر من در سامانه گمرک داشتم ثبت نام میکردم که بعد از ارسال پیامک شناسه پرداخت از صفحه خارج شدم الان هم میخواهم وارد سایت بشوم که مجددا انجام بدم سایت اجازه نمیدهد و پیامی که میدهد:شمادرخواست موقت IMEI دارید و امکان ادامه ندارین!!!!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسین · 10 روز پیش
    سلام من گوشی نو خریدم میخوام ریجستری کنم .کد از سامانه همتا گرفتم میزنم میگهimei شما غیر قانونی هست چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شوند. در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان، امکان ثبت شکایت دارید.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در صورتی که دستگاه را از خارج کشور خریداری نموده اید صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07 را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا بیگدلی · 10 روز پیش
    با سلام برای شکاف دوم گوشیم سیم کارت بهره بردار تعریف کرده ام و ثبت شده ،الان گوشی را فروخته ام،انتقال را انجام داده ام ولی برای شکاف دوم پیامک آمده تا این تاریخ سرویس خواهد گرفت، برای جایگزین کردن سیم دوم خریدار برای شکاف دوم باید چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا طباطبایی · 10 روز پیش
    سلام.منimei سیم کارت دوم گوشیم با چیزی که تو همتا هست فرق داره و گوشیم غیر فعال شده.شرکت گارانتی میگه به همتا نامه زدیم حدود صدتایی اینجوری شده و یکماه از ما فرصت خواستن ورستش کنن درصورتی که به همتا زنگ میزنم میگن گارانتی باید تصحیحش کنه.خب وقتی تو همتا اشتباه شده چطور گارانتی تصحیحش کنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که شناسه های دستگاه شما به اشتباه ثبت شده است شرکت گارانتی کننده باید شناسه های صحیح را برای سامانه همتا ارسال کند تا مشکل برطرف گردد .لطفا پیگیری لازم از سمت شرکت گارانتی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هاشم غلامی · 11 روز پیش
    سلام وقت بخیر امروز من یک عدد گوشی میخواستم تو سامانه همتا ثبت کنم یه خطا داد به شرح زیر داد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه شما فاقد مدل و برند می باشد لذا امکان ثبت آن در گمرک و همتا وجود ندارد.