شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرام عزیزی · 12 روز پیش
    سلام
    من یک دستگاه نو با کد رجیستری هدیه گرفتم
    تا چند وقت می توانم آن را بدون استفاده و پلمپ نگه دارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه به صورت اکبند خریداری شده باشد با قرار دادن سیمکارت بر روی دستگاه پس از 10 روز خدمات شبکه اپراتوري براي شما قطع خواهد شد توصیه همتا به شما این است که دستگاه را در حضور فروشنده به کمک کد فعالسازی روی کارت گارانتی یا جعبه از طریق سامانه همتا فعال سازی نمایید.
      لطفا صفحه "می خواهم دستگاه اکبند خریداری کنم" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/new
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 13 روز پیش
    سلام وقت بخیر. گوشی غیرهوشمندی داشتم که قبل از طرح رجیستری گوشی خاموش بود وهیچ سیمکارتی داخل آن نبود. الان که سیم کارت داخلش میگذارم آنتن دهی ندارد. ممنون میشم راهنمایی کنید چگونه این گوشی را برای سیم کارتم فعال کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه رویت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
      در غیر اینصورت اگر با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      و اگر با قرار دادن سیم کارت پیامکی دریافت نمی کنید سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریدونی · 14 روز پیش
    سلام خسته نباشید ببخشید حدود 6 روز پیش یه گوشی نوکیا تاشو خریدیم و فروشنده گفتن که دیگه گوشی های زیر 200 دلار نیاز به رجیستری ندارد و وقتی که گوشی خریدیم مطلع شدیم که انگار قبلا رجیستری شده ولی تو سامانه همتا میزنه قانونی نیست به فروشنده گفتیم گفت مشکلی نداره و رجیستریه و هر مشکلی پیش اومد به عهده ایشون هست و حاضر به پس گرفتن گوشی نشد الان اگر واسه شکایت اقدام کنیم میتونیم گوشی رو پس بدیم ممنون میشم پاسخ بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داود ارجمندی · 14 روز پیش
    سلام.من میخوام یه گوشی بخرم.گوشی کارتن داره اما انتقال مالکیت نداره.صاحبش میگه انتقال مالکیتش رو یه سیمکارت بوده که تخلیه شده.میخواستم بدونم اگه این گوشی رو بخرم میتوانم مالکیتش رو به نحوی انتقال بدم به خط خودم یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه خریداری نشود
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
      چنانچه سیم کارت مالک دستگاه تخلیه شده صفحه بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مطالعه نمایید http://hmti.ir/15
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبین ابراهیم زاده · 15 روز پیش
    سلام من یک ایفون از خارج کشور خریداری کردم و با پاسپورت ثبت کردم و استفاده می کردم اما بعد از چند ماه انتن رفت و پیش هر فروشنده ای رفتم نتوانست کاری کند الان چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر این صورت، سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کیمیا رستمیان · 15 روز پیش
    با سلام، من مسافر هستم و هنگام ورود به ایران گوشی خود را در سالن مسافری به گمرک اظهار کرده ام. اکنون برای پرداخت عوارض گمرکی به مشکل برخورده ام. در هنگام وارد کردن اطلاعات، این خطا را دریافت میکنم : " شماره همراه مربوط به کد ملی مورد نظر نمی باشد. و یا از زمان صدور سیم کارت ۲۰ روز سپری نشده است. شماره پشتیبانی195 ". در صورتی که با همین شماره در گمرک، کد ملی و گوشی خود را اظهار کرده ام. برای این مشکل به کجا مراجعه کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین محمدی فر · 15 روز پیش
    با سلام مهلت قطع اعلام نکرده و فقط گفته از این تاریخ به بعد آیا مشکلی دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیررضا · 15 روز پیش
    سلام سال گذشته(۹۹) گوشی رو از طریق طرح رجیستری رجیستر کردم میخواستم بیینم الان هم میتونم گوشی دیگری رو رجیستر کنم یا مدت ۱ سال از رجیستری قبلی باید سپری بشه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، به‌ صورت سالانه هر مسافر امکان ثبت یک دستگاه تلفن همراه را دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین · 16 روز پیش
    کاری انجام ندهم چیزی می شود؟ سیم کارت را از دستگاه خارج کردم و از سیم کارت اولی الان استفاده میکنم. برای سیم کارت اولی مشکل ایجاد می شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایسان · 16 روز پیش
    من 2 هفته است گوشی خریدم ولی هنوز فعال سازی نکردم و دیروز پیام ارسال شد که دستگاه قانونی است ولی به دلیل عدم فعال سازی سرویس نمی گیرد تا کی مهلت دارم فعال سازی کنم ؟ اگه دیر فعال سازی کنم اشکالی پیش میاد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه به صورت اکبند خریداری شده باشد با قرار دادن سیمکارت بر روی دستگاه پس از 10 روز خدمات شبکه اپراتوري براي شما قطع خواهد شد توصیه همتا به شما این است که دستگاه را در حضور فروشنده به کمک کد فعالسازی روی کارت گارانتی یا جعبه از طریق سامانه همتا فعال سازی نمایید.
      لطفا صفحه "می خواهم دستگاه اکبند خریداری کنم" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/new
      درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین محمدی فر · 16 روز پیش
    سلام گوشی داشتم و یک سیم کارت در آن فعال بود و سیمکارتی از خاله ام گرفتم و گذاشتم داخل این گوشی و پیامک با این محتوا آمد که این شناسه IMEI ثبت نیست و از این تاریخ سرویسی نمیگیرد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام در صورتی که قبل از طرح رجیستری <<تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date>> تنها از یکی از شکافهای(اسلات) دستگاه استفاده میکردید لطفا مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌تان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      در غیر اینصورت لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد احمدی کیا · 17 روز پیش
    سلام.من یک گوشی از خارج از کشور از مرز زمینی وارد کردم لب مرز گفتن دستوری مبنی بر رجیستر کردن گوشی در مرز به ما اعلام نشده منم مجبور وارد ایران شدم بعد از اون هر جا میرم میگن باید از همون مرزی که وارد شدید رجیستر کنید الان بیشتر از 6ماه گوشی بدون استفاده شده تکلیف من چیه کجا باید مراجعه کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      در هر صورت باید از گمرک پیگیری نمایید
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین · 17 روز پیش
    سلام من گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ خریدم وقتی کد imei رو میزنم رجیستری انجام نمی شود خطا دریافت می کنم کد فعال سازی منقضی شده چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هانی کاظم نژاد · 20 روز پیش
    سلام عالی بود راهنمایی هاتون با توجه به اینکه من جواب سوال خودم رو ندیدم اما چند تا از مشکلات و جواب ها رو خوندم خیلی خوب پاسخ داده شده بود سوال و مشکل برای گوشی همکارم هست
    سیم کارتی که گوشی به اون شماره هست در دسترس نیست میشه بدون سیم کارت قبلی ،گوشی رو به شماره سیم کارت جدید ثبت کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه سیم کارت تحت مالکیت دستگاه متعلق به شخص دارنده گوشی می باشد اگر سیم کارت مالک تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      اگر سیم کارت تخلیه نشده باشد باید از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
      در غیر اینصورت اگر سیم کارت متعلق به شخص دیگری می باشد باید از صاحب سیم کارت پیگیری شود
      عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طناز دهقانی · 21 روز پیش
    من از مدت زمان فعال سازی دستگاه گذشته و چون گوشی را هدیه گرفتم از فرایند فعال سازی اطلاع نداشتم باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      اگر هم قادر به فعال سازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایندهای همتا را با دستگاه تلفن همراه دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 22 روز پیش
    با سلام من گوشی اپل 6 چند سال قبل خریداری کرده بودم بعد یک مدت گوشی رو خاموش کردم و گوشی دیگه ای رو استفاده میکردم الان که میخوام بعد چند سال ازش استفاده کنم پیامک این دستگاه ثبت شده نیست برام آمده من قبل از طرح رجیستر ازش استفاده میکردم حالا باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date از دستگاه استفاده می کردید و دستگاه در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام می شود جهت بررسی شناسه دستگاه خود را که از طریق کد دستوری (ستاره مربع 06 مربع) دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
      راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا سرچشمه · 22 روز پیش
    سلام دستگاه آیفون 11 تک سیم کارت خریداری کردم برای رجیستری در سایت گمرک هشدار مدل / برند دستگاه در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت نشده است دریافت می کنم
    در سایت گمرک سریال ثبت کردم را اما هیچ تغییری نکرده.لطفا راه حل بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا از گمرک پیگیری نمایید تا مدل و برند دستگاه شما را به بانک اطلاعاتی گمرک اضافه نمایند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرش · 22 روز پیش
    سلام
    وقت بخیر
    بنده گوشی آکبند خریداری کردم
    ولی فراموش کردم فعالسازی را انجام بدم
    و الان آنتن گوشی قطع شده
    چطور می‌توانم فعال سازی را انجام بدهم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 22 روز پیش
    سلام من دیشب یک گوشی m51خریدم کد *7777# رو میزنم که فعال سازیش کنم این پیام رو نشون میدهExternal application down باید چی کار کنم روی ۲ تا سیمکارت هم امتحان کردم هر دو همین بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      چنانچه با درگاه های دیگر هم خطا دریافت کردید جهت بررسی با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین · 22 روز پیش
    سلام من یک گوشی خریدم چند روز پیش و شروع گارانتی از ۱۴۰۰/۳/۱ هست و من نمیدونستم باید صبر کنم تا یک هفته بگذره (امروز زنگ زدم به پشتیبانی و تازه فهمیدم این موضوع رو)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12