شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور
1-1- طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی دستگاه های سیم‌کارت‌خور و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است. در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه های سیم‌کارت‌خور ، دستگاه قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی دستگاه های سیم‌کارت‌خور غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت دستگاه های سیم‌کارت‌خور، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه های سیم‌کارت‌خور توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- دستگاه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیم کارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. درحال حاضر که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

شرط اول ثبت دستگاه مسافری اظهار حضوری در لحظه ورود به کشور است و در صورتی که دستگاه در لحظه ورود به کشور و در مبادی ورودی اظهار نشود ، امکان ثبت دستگاه وجود نخواهد داشت.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 13 روز پیش
    سلام یک گوشی خریدم از دوستم .اون نمی تونه انتقال مالکیت بده وارد سایت همتا میشه هیچ شماره ای رو نشون نمیده فقط می نویسه این دستگاه با سیم کارت دیگری روشن شده است برای پیدا کردن شماره چه کار کنیم درضمن از گزینه افزودن دستگاه استفاده کردیم که میگه شماره منقضی شده است وفقط سه شماره اول نشون میده مثل این ۰۹۱۳zzzzzzz.براپیدا کردن کامل شماره چه کار کنم گوشی جعبه دارد, وارد کننده اش هم مشخصه قانونی است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      : سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید. همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات شماره مالک به صورت محدود نمایش داده می شود. آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 و چنانچه سیم کارت تحت مالکیت دستگاه را قبلا تغییر نام داده اید شناسه ها دستگاه از کارتابل سیم کارت شما خارج شده است باید ابتدا فرایند افزودن را انجام دهید مطابق با آموزش افزودن دستگاهhttp://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 14 روز پیش
    ممنون از پاسخگویی شما. بله از مسیر همان لینک استفاده کرده ام. ولی این پیغام و گزینه های انصراف یا تأیید در مراحل لینک نبود.

    در جواب آیا ادامه می دهید تأیید کنم مشکلی پیش نمیاد؟
    (در خصوص پاسخ شما در مورد شماره تلفن ----- بااین دستگاه ---------- تاکنون درشبکه روشن نشده!آیا ادامه می دهید؟)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر . خیر مشکلی به وجود نمی آید . برای انجام موفقیت آمیز فرایند فعالسازی پیغامی که دریافت کرده اید را تایید کنید.

      و همچنین میتوانید فرایند فعالسازی http://hmti.ir/05 را با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر یا از درگاه های زیر انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا · 14 روز پیش
    سلام
    وقت بخیر
    این پیام به چه معناست؟ هم از طریق کد دستوری و هم از طریق سایت در آخرین مرحله فعالسازی این پیام را میگیرم.

    شماره تلفن ----- بااین دستگاه ---------- تاکنون درشبکه روشن نشده!آیا ادامه می دهید؟

    در بخش اول شماره سیمکارت خودم که دارم باهاش فعالسازی میکنم و در بخش دوم کد IMEI گوشیم را می نویسه.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر . به دلیل اینکه سیمکارت مورد نظر روی دستگاهتان تا به حال استفاده نشده و در شبکه های کشور سرویس نگرفته این پیغام را دریافت کرده اید.
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی احمدی · 14 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر رجیستری گوشی چه وقتی باز میشه
    من ایفون۱۲پرو بدون رجیستر داخل کشور خریدم و سیمکارت قطع شده و میگه غیر قانونیه چطوری میتونم ثبتش کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده، دستگاه قاچاق می باشد با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید. چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلیل پور · 14 روز پیش
    گوشی که داخل ایران خریداری میشود هم نیاز به رجیستری دارد ؟ پیام غیر قانونی برام اومده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10 آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11 می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد قاسمي · 15 روز پیش
    مبلغ رجیستري از حساب من كسر شده اما پيام فعالسازي ارسال نشد
    چيكار بايد انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07 و می توانید مجدد وارد سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister گمرک شوید و شناسه دستگاه را وارد نمایید در صورت موفقیت پرداخت گرینه ارسال به همتا را بزنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیمی · 16 روز پیش
    با سلام در صورتی که بعد از اظهار در گمرگ فرودگاه نسبت به همراه داشتن گوشی تلفن، نتوانیم ظرف مدت یک ماه فرایند پرداخت را انجام دهیم آیا امکان رجیستری از بین میرود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود در زمان تعیین شده گمرک اقدام نمایند.
      طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      1- اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساداتی · 17 روز پیش
    شرکت وارد کننده *** شماره تلفنش چنده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر اطلاعات شرکتهای وارد کننده و گارانتی در این صفحه موجود است
      اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی http://hmti.ir/i
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمین عبدالهی · 17 روز پیش
    با سلام
    آیا امکان ثبت گوشی مسافری به نام فرزند ۷ ساله ام وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      با سلام با توجه به طراحی سایت گمرک، ارائه شماره سیم‌کارت به نام مسافر در زمان پرداخت الزامی است. در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Yaser · 17 روز پیش
    سلام اگر گوشی فعال سازی نشده و با سیمکارت روشن کرد و پیام اخطار ۱۰ روزه بیاد و سیم کارت را بلافاصه خارج کنم آیا بعد از ۱۰ روز گوش غیر فعال می شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 17 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورت عدم فعال سازی دستگاه، سیم کارتی که روی دستگاه قرار دادید بعد از 10 روز روی دستگاهی که عدم فعالسازی باشد سرویس نمی گیرد
      آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 18 روز پیش
    با سلام، من مبلغ لازم رو پرداخت کردم ولی زمان بازگشت به درگاه اصلی مشکلی پیش اومد بعد از پرداخت روی صفحه موند. مبلغ از حساب برداشت شده، اما در درگاه اصلی همچنان پرداخت نشده، چطور میشه این مشکل رو حل کرد؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
      و می توانید مجدد وارد سایت https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister گمرک شوید و شناسه دستگاه را وارد نمایید در صورت موفقیت پرداخت گرینه ارسال به همتا را بزنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مشرقی · 18 روز پیش
    فراموش کردم کد فعالسازی را وارد کنم تلفنم قطع شده چکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریسا · 18 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر من کد فعالسازی گوشی نو رو گم کردم و اسم شرکتشم نمیدونم فروشگاهم یادش نیس چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید از شرکت گارانتی کننده پیگیری نمایید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید. جهت رویت نام شرکت وارد کننده از شناسه دستگاه استعلام اصالت گرفته و نام شرکت را مشاهده کنید .http://hmti.ir/04 اطلاعات گارانتی در این صفحه موجود است http://hmti.ir/i و بعد از بدست آوردن کد فعالسازی فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 19 روز پیش
    در کارتابل کد ملیم در سایت همتا ، من سه تا سیمکارت اضافه کرده بودم که یکی از این سیم کارت ها از مالکیت من سلب شده ، چگونه میتونم سیم کارت سلب امتیاز شده را حذف کنم از سایت ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      باسلام وقت بخیر، امکان حذف شماره سیم کارت در کارتابل کد ملی سایت همتا وجود ندارد در صورتی که سیمکارت شما سلب امتیاز شده بعد از اعلام اپراتور به همتا بصورت خودکار اطلاعات سیم کارت در همتا حذف میگردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علي گواهي · 19 روز پیش
    سلام روز بخير. آيا پس از عرضه iPhone 14 Promax در هفته آتي بلافاصله مي توان اين مدل گوشي (سري 14) را به صورت مسافري وارد كشور نمود و قابليت رجيستري خواهد داشت يا خير؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که دارای مدل و برند معتبر باشد و توسط گمرک ارزش گذاری شود امکان ثبت آن وجود دارد طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister چنانچه در سایت گمرک خطای نامعتبر بودن مدل و برند دستگاه دریافت نمودید جهت بررسی با با شماره 124 داخلی 3 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید. شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 19 روز پیش
    زمان انقضای کد فعال سازی در انتقال مالکیت چقدر است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر کدفعالسازی بدست آمده از فرایند انتقال مالکیت محدودیت زمانی ندارد ولی اماکن تغییر کد فعالسازی توسط مالک قبلی وجود دارد توصیه می شود در حضور فروشنده، دستگاه را برای سیم کارت خود، فعال سازی نمایید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 21 روز پیش
    درود

    گوشیم را قبل از طرح رجیستری خریداری کردم آیا برای انتقال مالکیت نیاز به رجیستر شدن دارد یا خیر؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date از دستگاه استفاده شده باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه‌ بوده، فرآیند افزودن http://hmti.ir/03 انجام شود جهت اطلاع از سیمکارت قبل از طرح ، صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      و انجام فرایند انتقال مالکیت صرفا با سیم کارتی که تحت مالکیت دستگاه می باشد امکان پذیر است آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06 و همچنین می توانید از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید که ابتدا باید با شماره تلفن مالک به سایت یا اپلیکیشن ورود کنید اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین عباسی · 21 روز پیش
    سلام و وقت بخیر ببخشید هنگام اظهار مشخصات گوشی در گمرک باید خود گوشی را هم نشون بدیم یا مشخصات و اطلاعاتش را بگیم کافیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر، خیر این مورد امکانپذیر نیست طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ابتدا مسافر قبل از گیت ورودی در بدو ورود باید گوشی را اظهار کند (اظهار توسط بارکد خوان از روی دستگاه یا جعبه دستگاه)،و در ادامه مسافران تابعیت ایرانی باید فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید پیمان · 22 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر،من سیمکارتی که گوشیم تحت مالکیتش بوده را سوزوندم و حواسم نبود گوشی تحت اون شماره مالکیت داره،الان برای انتقال مالکیت چکار کنم؟اون سیم‌کارت دیگه در شبکه وجود ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه تخلیه سیم کارت از سمت اپراتور اعلام شده باشد میتوانید فرایند بازیابی را برای سیم کارت دیگر خود انجام دهید صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید. در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صائب · 22 روز پیش
    سلام خسته نباشید من عوارض گمرک را پرداخت کرده ام ولی هنوز کد فعالسازی برام ارسال نشده شناسه پرداخت را ندارن ولی کد پیگیری دارم پول هم به حسابم برگشت نشده چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07 در صورت رویت کد فعالسازی فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05