شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 7 روز پیش
    سلام. این پیامک برای من اومد«مشترک گرامي
    تلفن شما رجيستر نشده و بزودي از سرويس خارج ميشود
    جهت جلوگيري لطفا کدIMEIخود را در تارنماي زير ثبت کنيد
    h*****»
    بعدش از طرف پلیس فتا پیام اومد «هموطن
    پیامک ارسالی با محتوای"رجیستری تلفن همراه" جعلی وبه قصدسرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، درصورت ورود به سایت معرفی شده،سریعاً نسبت به تغییررمزهای کارت(بویژه رمزدوم) خوداقدام نمایید.
    پلیس فتا»
    من قبل اینکه پیام دوم بیاد وارد اون سایت شدم اما هیچ اطلاعاتی وارد نکردم. آیا خطری حساب من رو تهدید میکنه؟ لطف کنید بفرمایید کاری لازمه انجام بدم؟ ضمن اینکه برا کارتهای بانکیم رمز عبور یکبار مصرف رو قبلاً فعال کردم. خیلی ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد در حال پیگیری می باشد لطفا از هرگونه پرداخت یا در اختیار گذاشتن اطلاعات خود در هرگونه سایت متفرقه جدا خودداری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الیاس · 7 روز پیش
    سلام خسته نباشید ببخشید یه سؤال داشتم خدمتتون هر فرد در طول یک سال چند بار میتونه سهمیه بگیره؟ و چند روز بعد ورود و خروج از کشور فعال میشه و میتونه سهمیه بگیره؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا در همین صفحه قسمت مسافری سوال 6-5 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم · 7 روز پیش
    سلام
    اگر سیم کارت انتقال ماکیت پیدا کنه برای ریجستری مشکلی پیش میاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی ناظم · 7 روز پیش
    مسدودی اکانت همتا چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که چندین بار رمز ورود به حساب کاربری اشتباه وارد کنید حساب کاربری مسدود می شود که در بازه زمانی دیگر اقدام به ورود کنید مشکل برطرف می شود
      در صورت برطرف نشدن با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا · 7 روز پیش
    خسته نباشید من با خطی که به اسم ودم نبود حدود 30 تا انتقال مالکیت انجام دادم.الان خط و به نام یکی دیگه زدم و تمامی انتقال مالکیت هایی که ثبت شده بود پریده.چه کاری میشه کرد ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عزتی · 7 روز پیش
    سلام من چهار روز پیش گوشی نوت 8شیاومی خریدم و دو تا سیم کارت ایرانسل و همراه اول به نام خودم دارم موقع فعالسازی سیم کارت ایرانسل برای سیم 1 خودکار خودش درخواست imi2 کرد و من سریال دوم را هم وارد نمودم الان هر دو سریال گوشیم با ایرانسل فعال شده و سیم دوم که همراه اول قرار داره فعال نشده با اینکه خودم مالکیت هر دو سیم کارت را دارم برای رفع مشکل چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI) ، شناسه(IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد.
      لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است و اگر مشکل آنتن دهی دارید سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا نیک پیشه · 7 روز پیش
    سلا وقتتتون بخیر.

    من با به نام زدن خط تمامی انتقال مالکیت هایی که روی گوشیم بوده پریده چون مغازه دار هستیم حدود 30 تا. الان چه جوری میتونم پیگیری کنم ؟

    ممنونم میشم جواب بدین
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول · 7 روز پیش
    سلام من گوشیم خراب شد مجبور شدم گوشی قبلیم ینی نوکیا 1100 رو بردارم الان ک سیم کارتمو توش میزارم نمیاد اولش یه پیامکی امد ولی گفته شده بود ک گوشی های قدیمی فعال سازی نمیخان
    الان انتنش پریده و هیچ کدی براش نمیاد
    الان چی کار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نگار میرطالبی · 7 روز پیش
    سلام برای من و خواهرم دو گوشی از خارج از کشور هدیه اورده اند اما پاسپورت مسافرنی نداریم باید چه کار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر قسمت مسافری سوال 6-14 را در صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی فراهانی · 7 روز پیش
    سلام من ۲هفته هست وارد ایران شدم و به سامانه مراجعه کردم و متوجه شدم غیر قانونی به اسم من گوشی ریجستر شده چگونه میتونم شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا اپلیکیشن دولت همراه را نصب کنید و با کد ملی خود استعلام بگیرید در صورتی که شماره سیمکارتی به نام شما ثبت شده و اطلاعی از آن ندارید از طریق سامانه 195 به آدرس https://195.cra.ir/ می توانید پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارمان · 7 روز پیش
    سلام
    من گوشی مسافری اوردم ولی هنوز ریجستری نکردم امروز شنیدم دیگه گوشی بالا ۳۰۰ دلار ریجستر نمیشه ایا این خبر درسته؟ اگه درسته تکلیف چیه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طاها کلائی · 8 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من برای فعال سازی دیر اقدام کردم
    گوشی دیگه اون شمارمو نمیخونه
    ولی تونستم رو یک سیمکارت دیگم فعالسازی رو انجام بدم
    الان دیگه به هیچ عنوان نمیتونم از اون شماره اولیم
    استفاده کنم؟
    اگر میشه راهش رو بهم بگید
    خیلی ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فرایند فعال سازی دستگاه با موفقیت انجام شده لطفا دستگاه مربوطه را خاموش و روشن کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    G. Ka · 8 روز پیش
    سلام
    من دو سال پیش موبایل دو سیم کارته گرفتم و یک سیم کارت انداختم و به خوبی کار میکرد. بعد از مدتی سیمکارت دوم رو انداختم و برام پیام اومد که دستگاه جزو دستگاه های ثبت شده نیست و از فلان تاریخ سرویس نخواهد گرفت. اون تاریخ گذشت و آنتن سیمکارت دوم قطع شد. من بعد از اون، با شماره سیمکارت اول افزودن دستگاه رو انجام دادم و هر دو شناسه گوشی رو ثبت کردم اما هنوز آنتن سیمکارت دوم وصل نمیشه. چیکار کنم که آنتن وصل بشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه بعد از خاموش و روشن کردن دستگاه همچنان مشکل آنتن دهی دارید لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیمکارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی شاهمرادیان · 8 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید میخاستم بدونم چرا دیگه سیم کارتم رو غیر معتبر میزنه و تو گوشیم بالا نمیاره و باید چیکار کنم مجدد فعال بشه تو دستگاههای دیگه میاد ولی تو گوشی خودم نمیاد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      و در غیر اینصورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آریان · 8 روز پیش
    سلام من گوشیم ۱هفته دیگه بیشتر فرصت ندارم برای ریجستری .کسی رو هم ندارم که از اون ور اومده باشه که برام انجام بده.چیکارکنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید. چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Fazad · 8 روز پیش
    سلام یه گوشی ازقبل دست دوم بدون کارتن چندساله ازش استفاده میکردم به تازگی امتن هردورفته چه راهی برای برطرف کردنش وجوددارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر صورت سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اپراتور پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارا جعفری · 8 روز پیش
    سلام،اگر گوشی مسافر بری ای که قبلا رجیستر شده را ریست فکتوری کنیم و سپس از همان سیمکارتی که با آن برای رجیستری گوشی اقدام کردیم مجددا پس از ریست فکتوری استفاده کنیم آیا رجیستری گوشی پس از ریست فکتوری به مشکل بر میخورد و پیامی مبنی بر غیر قانونی بودن دستگاه ارسال میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      سلام وقت بخیر شناسه های روی جعبه دستگاه و کد دستوری *#06# را مطابقت دهید در صورت عدم تطابق شناسه ها به تعمیرکار مراجعه نمایید.
      در غیر اینصورت لطفا صفحه راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه http://hmti.ir/02 را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارژنگ پوررضا · 9 روز پیش
    سلام من شیش ماه پیش گوشی سامسونگ خریدم فروشنده جلو من فعالش کرد تا امروز از هر دو سیمکارتش استفاده میکردم ولی امروز sms اومد به هر دو سیمکارت که دستگاه جز دستگاهای ثبت شده نیست و یک ماه دیگه سرویس نخواد گرفت. میخواستم بدونم مشکلش چیه چطور بعد شیش ماه این اس ام اس اومده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 9 روز پیش
    همش ذکر می کنید میز خدمت گمرک میز خدمت گمرک در این آدرس http://help.irica.ir ثبت نام کردم این که اصلا باز نمیشه دائما خطا میده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      سلام وقت بخیر مشکلات سامانه میز خدمت مربوط به گمرک میباشد از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    S...♡ · 9 روز پیش
    سلام..من از این طرح خبری نداشتم و گوشیم رو با یک سیمکارت استفاده میکردم..وقتی سیمکارت دوم رو توش گذاشتم بهم پیام اومد ک دستگاه زیر قانونی است ولی فعال سازی نشده...متاسفاته بهش توجهی نکردم و الان سیمکارت دومم از دسترس خارج شده...و وقتی ک میخام برم تو افزودن دستگاه شناسه دوم گوشیم رو قبول نمیکنه ... با اینکه درسته.. لطفا راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجیستری ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید فرآیند افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 را انجام دهید.
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.