شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسیح رستم پور · 10 روز پیش
    سلام، قرار بود فروشگاهی یک گوشی را که میخواستم بخرم برایم رجیستر کند اما با اخذ مشخصات بنده، گوشی دیگری را رجیستر کرد، با شناسه های

    3539zzzzzz034

    3539zzzzzz007

    چطور میتونم اعلام تخلف کنم تا بتونم با مشخصات خودم گوشی خودم را رجیستر کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد انصاری · 10 روز پیش
    سلام من میخوام گوشی در سامانه گمرگ ثبت کنم

    اما توی یه قسمت اش این پیام رو میده

    شماره تلفن مربوط به شماره گذرنامه مورد نظر نمی باشد یا مقدارهای وارد شده صحیح نیست

    الان مشکل من دقیقا چیه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی فدایی · 10 روز پیش
    سلام من گوشی a51 رو حدود 1 هفتست خریداری کردم گوشی بعضی اوقات یک لگ ضعیفی میزنه که تو ذوقه ادمه نباید اینطوری باشه به نظرتون با ابدیت اینا حل میشه اگه ساسمونگ ابدیت بده؟اگه نه برم بفروشمش چون اصلا از لگ زدن خوشم نمیتاد بازی رو عالی اجرا میککنا مثللا تو کاربد های معمولی مثل ایستا رفتن اینا یکم سنگین کار میکنه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر این موارد مربوط به سامانه همتا نمیباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مریم بابایی · 10 روز پیش
    سلام دوتا جای اسلاید من به یه خط انتقال داده شده خط اولم همون سیم کارته خط دومم یه سیم کارت دیگه مشکلی پیش نمیاد؟سیم کارتم قطع نمیشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین نگهبان · 10 روز پیش
    با سلام

    فرمودین شماره پیگیری ر و در کامنت اعلام کنم در خصوص دستگاه ردیاب کودک
    ۱۲****۹
    Imie 3**********44
    سیم کارت دستگاه ۰۹۳*********۴۴
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، منتظر باشید تا بررسی های لازم برای رفع مشکل شما انجام شود. نتیجه به شما اطلاع داده می شود و نیاز به پیگیری از طرف شما نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین ن · 10 روز پیش
    سلام، برای دستگاه ردیاب کودک من پیام مسدود سازی imie اومده، پیام پیگیری ثبت کردم اما ۱ ماهه رسیدگی نمیشه و وقتی تماس میگیرم میگن واحد مربوطه به ما زمان نداده، میشه بفرمایین چرا اینقدر طولانی و چرا زمان نداره چقدر باید صبر کنم ۱ ماه ۱ سال؟ چرا سیستم دستگاه رو به اشتباه موبایل معرفی میکنه و حتی مدل هم برای اون تعیین میکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا شماره سیم کارت و زمانی که تماس حاصل نموده اید را به همراه کد پرونده خود در کامنت اعلام بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام قرجه لو · 11 روز پیش
    سلام
    من گوشیم رو قبلا به یکی از دوستان داده بودم و اون هم ریجستری کرده بود و استفاده میکرد ولی ایشون الان خارج از کشور رفتن و سیم کارتشون هم باطل شده و هیچ راهی برای ریجستری برام نیست و نمیدونم باید چیکار کنم ، هر سیم کارتی هم میندازم چند روز بعد قطع میشه ارتباطش به دلیل ریجستری نکردن ، و من این گوشی رو بردم چند تعمیراتی موبایل و گفتند که سریال عوض میکنیم و از این کارا ولی باز حل نشد ، واقعا نمیدونم چیکار کنم تا بتونم مشکل رو برطرف کنم ، خواهشا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر ،مسافران سفرهای خارجی، دقت داشته باشند در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. برای ثبت دستگاه، ابتدا باید عوارض دستگاه در گمرک پرداخت شود.
      لطفا صفحه "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی"مطالعه شود
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hadis · 11 روز پیش
    سلام ببخشید من کاذتن گوشیم همرام نیس که کد فعال سازیو بزنم گوشیم اکبنده بلیدچیکارکنم موقتاداشت باشم سیمکاراتمو. ممنونم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام،
      برای جلوگیری از قطع شدن دستگاه ها در ایام تعطیلات نوروز، به صورت موقت زمان قطع شدن عدم فعالسازی از 10 روز به 30 روز افزایش یافته است جهت فعال شدن دستگاه لطفا پس از این زمان حتما نسبت به فعالسازی دستگاه اقدام نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید احمدی · 12 روز پیش
    سلام
    من موبایل از دیوار خریدم قوطی رو داد بهم ولی مالکیت نزد گفت فردا میزنم بعد فردا زنگ زدم موبایلش خاموش بود پول موبایلم دادم میخواستم بدونم الانکه قوطی موبایل دست منه اون میتونه بره شکایت کنه که مالک گوشی منم و بهم تهمت دزدی بزنه یا حق با منه و من میتونم علیه ایشون شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر، فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد امیدی · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشین...میخام یه گوشی بخرم ولی شماره ای باهاش روشن شده خاموش شده و فعال نیست. الان چطور انتقال مالکیت بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید . چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ehsan · 14 روز پیش
    سلام،‌ خسته نباشید.
    من یه سوال داشتم و ممنون میشم راهنماییم کنید.
    من یه فروشنده موبایل هستم و به تازگی یه موبایل سامسونگ A51 (به صورت پلمپ) از من دزدیده شده! و فکر میکنم شخصی که گوشی رو از من دزدیده گوشی رو فعال و داره استفاده میکنه! (پس یعنی گوشی رو با کارتنش داره،‌ اما قطعا فاکتور خریدی ازش نداره)

    من فاکتور خرید گوشی رو که خودم خریدم (که بفروشم) رو دارم، آیا من با در دست داشتن فاکتور خریدم و کد IMEI میتونم گوشی رو غیر فعال کنم؟ (میخوام گوشی رو غیر فعال کنم که نتونه ازش استفاده کنه)
    ممنون میشم راهنماییم کنید (خودتون رو جای من بزارین، گوشی ارزونی هم نبوده که بتونم به راحتی از کنارش بگذرم و بزارم که با خیال راحت ازش استفاده کنه)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر درخصوص گوشی های سرقتی مربوط به سامانه همتا نیست لطفا از مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید مهدی عبدالکریمی · 15 روز پیش
    سلام عزیز بنده گوشی نوکیا ۲۲۲ خریده بودم که خیلی وقته پیش سرقت شد ولی اقدام نکردم به مراجع قضایی الان باید چکار کنم ؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر درخصوص گوشی های سرقتی مربوط به سامانه همتا نیست لطفا از مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان · 15 روز پیش
    سلام .متاسفانه گوشی خریداری کردم و یادم رفته اون لحظه انتقال مالکیت گوشی رو بگیرم .و الان به فروشنده دست رسی ندارم چطوری میتونم شماره مالک گوشی رو پیدا کنم باهاش تماس بگیرم برای انتقال مالکیت . ممنون میشم راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی می باشد.
      میتوانید صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohammad · 15 روز پیش
    .سلام من پریروز گوشی خریدم الان رو جعبه نوشته برای دریافت کد فعالسازی این شماره ۶ رقمی رو به سامانه ۱۰۰۰۲۱۱ بفرست منم می‌فرستم جواب نمیده همون عدد شیش رقمی رو هم به عنوان کد فعالسازی زدم میگه کد صحیح نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «http://hmti.ir/05» رجوع کنید و نحوه دریافت کد فعالسازی و نیز فرآیند فعالسازی را مطالعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده و یا شرکت گارانتی مراجعه کنید و در صورت عدم همکاری دستگاه را عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.لطفا اطلاعات تماس شرکت گارانتی را در صفحه «https://hmti.ir/i» جستجو نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :
      http://hmti.ir/1
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    .محمد مهدی · 15 روز پیش
    .سلام گوشی رو دیروز پریروز خریدم روی جعبه نوشته برای دریافت کد فعالسازی این عدد رو به این سمانه بفرست منم فرستادم ولی کد فعالسازی واسم نمیاد. همون کردم به عنوان کد فعالسازی میزنم میگه کد فعالسازی صحیح نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا نحوه دریافت کد فعالسازی و نیز فرآیند فعالسازی را در صفحه «http://hmti.ir/05» مطالعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده و یا شرکت گارانتی مراجعه کنید و در صورت عدم همکاری دستگاه را عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :
      http://hmti.ir/1
      لطفا اطلاعات تماس شرکت گارانتی را در صفحه «https://hmti.ir/i» جستجو نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد انصاری · 15 روز پیش
    سلام ایا این سیستم می تواند کمکی برای گوشی به سرقت رفته انجام بده اگر جواب مثبت هست ممنون میشم بگید چطور با تشکر از شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های سرقتی از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 16 روز پیش
    سلام من يي گوشي a70 از شركت راشا ارتباط پارسيان خريدم كد فعال سازي روي كارتش اشتباست و هيچكوم مسعوليت قبول نميكنن سايتشم سايت فروش محصولات هستش ولا من نميدونم اينا چحور مجوز گارانتي ميگيرن خودتون ملاحظه بفرمايين
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به فروشنده و یا شرکت گارانتی مراجعه کنید و در صورت عدم همکاری دستگاه را عودت دهید و چنانچه امتناع نمودند ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :
      http://hmti.ir/1
      جهت دریافت اطلاعات تماس شرکت گارانتی صفحه «https://hmti.ir/i» را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سفاری · 16 روز پیش
    با سلام. امروز گوشی ایفون 11 رو با مشخصات مسافری در سایت گمرک ثبت و مبلغشو پرداخت کردم پول از حسابم کم شد ولی بعد از تکمیل فرایند خرید با خطای < دریافت شناسه ی IMEI از همتا با خطا مواجه شد > روبرو شدم. وارد سایت همتا هم شدم در قسمت اطلاعات مسافری متاسفانه آی می گوشی نبود. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه موقع ارسال اطلاعات به همتا این خطا دریافت می شود لطفا از سمت گمرگ پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ظهیری · 16 روز پیش
    باسلام .یک سوال داشتم آیا در سامانه ای ثبت می شود که این موبایل چند بار نقل وانتقال داشته یا چند بار خط روی این گوشی خورده و چه تاریخی آیا چنین سامانه هست اسم اون سامانه چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر. خیر، چنین امکانی وجود ندارد. فقط می توانید با شماره سیم کارت خود وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شوید و سوابق انتقال مالکیت سیم کارت را مشاهده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید سلمانی · 16 روز پیش
    دستگاه تبلت سامسونگ tab a سال 96 از شرکت هدیه گرفتم و تا امروز( 98/12/28) سیم کارت رویش نگذاشته ام اما الان کار نمیکند و میگوید مشمول طرح نمیشود چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند. لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.