1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سحر باقری · 11 روز پیش
    سلام وقت بخیر.من ۴مدل‌گوشی دارم که روی خط قبلیم که به تازگی فروختم رجیستری شده بود.میخپام گوشی هامو روی خط جدیدم رجیستری کنم.چجوری امکانش هست؟!خط قبلی در دسترس من نیست و فروخته شده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داود · 11 روز پیش
    سلام خسته نباشید،بنده یک گوشی نوکیا۱۳۰خریداری کردم ک دارای کارت گارانتی بوده و کد فعال سازی هم روی کارت گارانتی درج بوده،و الان کارت گارانتی مفقود شده و نمیدانیم از کدام شرکت خریداری شده تا کد فعال سازی را بگیریم،اگر ممکن است راهنمایی لازم را بفرمایید. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدی · 11 روز پیش
    سلام به صورت مسافری یک گوشی کارکرده و یک تبلت با خود وارد کردم اگر که نخواهم در گوشی و تبلت سیمکارت بیاندازم باز هم احتیاجی به ثبت در همتا و باقی مسائل هست یا خیر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت در سامانه همتا و رجیستری گوشی مرتبط به دریافت سرویس از اپراتور های داخلی کشور می باشد در صورتی که نیاز به استفاده از سیمکارت داخل دستگاه ندارید نیازی نیست.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیکو · 12 روز پیش
    سلام گوشی دست دو و برای قبل از طرح رجیستری است و الان ال سی دی سوخته آیا امکان دارد الان برد را با استفاده از سایت رجیستر کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه تعویض برد صورت گرفته، با توجه به اینکه با تعویض برد شناسه ها تغییر میکنید نیاز به ثبت شناسه های جدید می باشد. لطفا به صفحه «آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا» http://hmti.ir/08 مراجعه کنید و با دقت مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهریار · 12 روز پیش
    سلام خسته نباید..
    من یه گوشی دارم مال ۵ ساله قبل هست..الان میخوام بفروشم..ولی نمیدونم مالکییت با کدوم خطمه...از کجا میتونیم میدا کنیم که این گو شی با چه شماره ای ثبت شده ....
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی می باشد با قرار دادن سیمکارت، شماره مالک به صورت محدود برای شما ارسال می گردد. در غیر اینصورت لطفا به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه کنید و با دقت مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا محمدی · 12 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید بنده پریروز گوشی مسافری خود را از طریق سایت گمرک ریجستر کردم ولی وقتی روی شیار سیم کارت 1 هست پیام میاید ثبت قانونی نشده ولی در شیار سیم کارت 2 پیام میاد که ثبت مسافری شده و قانونی است و در این پیام شماره IMEI 1 با اونی که در روی دستگاه هست فرق دارد لطفا راهنمایی فرمایید چه کار بکنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت بررسی شناسه های ۱۵رقمی دستگاه را از طریق #۰۶#* یادداشت کنید و با شماره سیم کارتی که فرایند رجستری دستگاه مربوطه را با آن انجام داده اید با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید نظری · 12 روز پیش
    سلام،کسی که امسال با پاسپورتش ی گوشی رجیستر کرده میتوپه سال بعدم که وارد کشور بشه ی گوشی رجیستر کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا بخش مسافری قسمت 6-5 را در همین صفحه مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیکو · 12 روز پیش
    سلام من یگ گوشی که ال سی دیش سوخته می خواهم به صورت دست دو بخرم آیا امکان این وجود دارد که فرد فروشنده بدون این که سیم کارتش را داخل گوشی بیاندازد از طریق سایت یا نرم افزار همتا برایم انتقال مالکیت انجام دهد؟ یا سیم کارتی را که با آن رجیستر کرده داخل گوشی دیگری بیاندازد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح الله · 13 روز پیش
    سلام من پول پرداخت کردم توسایتتون واسه ریجستر منتهی مثل اینکه قبلا با پاسم گوشی ریجستر شده بوده .هر چی زنگ میزنم هر جا هواسه بازگشت پولم هیچ کس پاسخگو نیست .تو میز خدمتم گفتن برید ساختمان ولیعصر اونجام رفتم گفتن به ما مربوط نمیشه از همون میز خدمت باید مشکل رو پیگیری کنم .یه جواب درست و حسابی به من بدید الا برای پس گرفتن پولم پیش کی باید برم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ، مورد اعلام شده نامرتبط ب همتا می باشد، لطفا از طرف گمرگ پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرلنک بهرامی · 13 روز پیش
    سلام خسته نباشید. من حدود دو هفته پیش به صورت اینترنتی گوشی مسافری رو مراحل رجیستری رو انجام دادم و بعد از پرداخت هزینه و کسر از حساب من به صفحه اصلی انتقال داده نشد و کد فعالسازی نگرفتم. الان هم هربار به سامانه همتا ثبت مسافری میرم هیچ اطلاعاتی نیست. باید چیکار کنم؟ پولمم رفت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا بخش مسافری قسمت 6-9 در همین صفحه را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین نوری · 14 روز پیش
    سلام ایا خرید گوشی که دارای مالکیت هست ولی کارتن نداره مشکل داره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر بهتر است دستگاه با کارتن خریداری شود ولی به هر جهت درصورتی که فاکتور معتبر که شناسه ( imei ) دستگاه در آن نوشته شده است دریافت کنید از لحاظ سامانه همتا مشکلی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohsen Nayerizadeh · 14 روز پیش
    سلام
    گوشی نو خریداری کردم پیام رجیستر شدن هم برایم امده ولی تو سایت فروش ایران خودرو که میرم مینویسه فقط ای پی های داخل کشور ساپورت میشه
    به چه صورت مشکل حل کنم؟
    مچکرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر سایت فروش ایران خودرو مرتبط به خریداری گوشی نمیباشد . در خصوص دستگاهی که خریداری کرده اید به صفحه " پیامک های هشدار " مراجعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید .http://hmti.ir/12
      لطفا جهت خریداری گوشی داخل کشور صفحه " میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یاسین دارابی · 14 روز پیش
    سلام من گوشیمو یه چند روزز خریدم و فکر کردم خودش ریجستر شده الان بعد از ۱۰ روز نه میتونم اینترنتمو روشن کنم نه میتونم به کسی زنگ بزرنم حتی کد ر۷۷۷۷ رو هم نمیتونم بزنم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که دستگاه آکبند می باشد جهت دریافت کد فعال سازی ابتدا به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و مطالعه کنید. در صورت عدم دریافت کد فعالسازی به فروشنده مراجعه کنید.
      چنانچه دستگاه کارکرده می باشد، موظف به دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید می بودید، لذا لطفا جهت این امر به فروشنده مراجعه کنید.
      همچنین جهت انجام فرایند های سامانه همتا میتوانید سیمکارت خود را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فريد · 14 روز پیش
    سلام و روز خوش

    لطف ميكنيد اگر در مورد رجيستر كردن موبايل هايي كه برخي سايت ها تبليغ ميكنند از چين و توسط پست وارد ميكنند؛ راهنمايي كنيد . آيا ادعاي اين سايتها درست است كه با پرداخت سود گمركي؛ موبايل رجيستر ميشود؟

    متشكرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مسئولیت و عواقب خرید گوشی از هر فروشگاه و یا سایتی بر عهده خود مشتری است و همتا در این زمینه پاسخگو نمی باشد، ولی به طور کلی برای گوشی های پستی مبلغ عوارض بدون نیاز به پاسپورت در هنگام دریافت گوشی در اداره پست پرداخت میگردد و اطلاعات دستگاه برای سامانه همتا ارسال میگردد ، در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار میگیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد روستا · 15 روز پیش
    سلام من گوشی دارم که قبلا دست کسی بوده و نمیدونه با چه شماره ای اون زمان گوشی و ثبت کرده
    الان من افزودن دستگاه که میزنم مینویسه که در صورتی که سیمکارت قبلی منقضی /تغییر مالکیت شده ، آن را وارد کنید
    این یعنی چی؟ اصلا جایی چیزی نمیاد که من بخوام چیزی وارد کنم که
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید. http://hmti.ir/09
      در صورتی که سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاه بوده سلب امتیاز شده یا تغییر نام داشته شناسه های دستگاه را از تنظیمات یادداشت کرده و جهت بررسی با شماره 096366 ( سامانه همتا ) تماس برقرار کنید.
      در غیر اینصورت با همان سیمکارت کد دستوری #7777* را شماره گیری کنید و فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      تاریخ مشمولیت : http://hmti.ir/date
      آموزش افزودن دستگاه : http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی گودرزی · 15 روز پیش
    سلام، وقتتون بخیر،وارد سایت گمرک میشم شماره imei گوشی رو وارد میکنم میگه خطا در استعلام imei از سامانه همتا.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیرین · 15 روز پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی از قبل داشتم یک سالی بود که استفاده نکرده بودم الان *7777 میزنم پیغام میده no regiser on network لطفا بررسی بفرمایید با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای انجام فرایند های سامانه همتا میتوانید سیمکارت خود را روی دستگاه دیگری قرار دهید.
      تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح با سیمکارتی رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارد.
      تاریخ مشمولیت : http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mehi · 15 روز پیش
    سلام من گوشیمو دو هفتس خریدم با سیم کارت رایتل و همراه اول به نت وصل میشه ولی با ایرانسل وصل نمیشه اپراتور زنگ زدم گفتن مشکل از طرف سامانه همتا هست البته با خط ایرانسل زنگ میزنه و میخوره همینطور پیامک ولی نتش وصل نمیشه هیچ پیامی هم دستم نرسیده گوشی ریجستر شده مسافری هست چ کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که تنها مشکل اینترنت دارید و تماس ورودی و خروجی شما مشکلی ندارد این مورد مرتبط به سامانه همتا نیست از اپراتور باید پیگیری گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Nima ayati · 15 روز پیش
    پس از استعلام این پیام نشان دادن شد:
    شناسه دستگاه قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت
    آیا راهی برای فعال سازی وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را در داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام می شود راهکاری برای فعال سازی ندارد. دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران · 16 روز پیش
    سلام، یک گوشی دارم که رجیستر نشده. آیا من میتونم بدون رجیستری با یک سیم کارت دیتا ازش استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ، خیر امکان پذیر نمی باشد .
      در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام می شود ، دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه همکاری می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11