شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میترا · 10 روز پیش
    سلام وقت بخیر .تاریخ استفاده از ریجستر تا کی ادامه داره ؟؟؟و احتمال تمدیدش هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که درمورد دستگاه مسافری سوال دارید از سمت گمرک پیگیری کنید درغیر اینصورت سوال خود را واضح مطرح کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رادین منصوری · 11 روز پیش
    سلام وقت به خیر
    می خواستم بدونم از آخرین زمان ریجستری موبایل چقدر باید گذشته باشد
    تا بتوان دوباره موبایل با پاسپورت خودم بیاورم
    منظورم این هست سالی یک عدد یا یک سال بعد از آخرین ریجستری
    اگر بهمن ماه سال گذشته یک موبایل با پاسپورت ریجستر شده است مز توانم الان. در سال جدید ریجستر کنم یا بعد از بهمن امسال میشود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیراز گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین پوررجب · 11 روز پیش
    وقتی مشکل رو میخوام ثبت کنم error 404 میاد چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر دربازه زمانی دیگری با مرورگر دیگری امتحان کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین پوررجب · 11 روز پیش
    سلام من حدود دو سه سالی میشه که از تبلتم استفاده نکردم.سیمکارت جدیدی وارد کردم.برای کد فعالسازی به فروشنده دسترسی ندارم.در ضمن حسابم مسدود شده باید چه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید.
      در صورتی که هنگام ورود به سایت همتا کد امنیتی را به اشتباه وارد کرده اید و کارتابل شما مسدود شده در بازه ی زمانی دیگر برای ورود به سامانه تلاش کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن جعفری · 11 روز پیش
    سلام ببخشید این کد فعال سازی برای انتقال مالکیت ( فرستادن گوشی از شهری به شهر دیگر) تا چند ساعت یا چند روز قابل استفاده هست؟
    (کد فعال سازی با سرشماره HAMTA برای فرد خریدار) این کد منظورم هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      سلام وقت بخیر توصیه همتا این است اگر می‌خواهید دستگاه کارکرده (دست دوم) خریداری کنید حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی نظزاده · 12 روز پیش
    سلام من یک گوشیمدل اویسترباتاریخسال۲۰۱۷خریدم ریجسترک نداد بهم فروشنده پیامک همتا هم نمیاد رام اصالتم میزنم میگه قط میشه و غیرقانونیه لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق اطلاع رسانی سامانه همتا لازم بود قبل از طرح http://hmti.ir/date سیمکارت داخل قرار دهید استفاده کنید ، در غیر اینصورت راهکاری برای استفاده ندارند. لطفا صفحه راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاهhttp://hmti.ir/02را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود شیرزاد · 13 روز پیش
    من دوران اموزشی سربازی رو میگزرونم . برارفع مشکلات یک تلفن بدون هیچ امکانات تک سیم کارت از راه اهن تهران خریدم . مرخصی هم ندارم .چون دکتری شرکت کردم شدیدا به تلفن نیاز دارم .اگر قرار بر ریجستری گوشی هست چرا بعداز یک ماه وبعداز کلی گشتن وخرید کردن .صاحب گوشی باید به مشکل بخوره ...چون فروشگاه دستگاه رو روشن کرد وتحویل داد .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حسنی · 13 روز پیش
    سلام ،گوشی نو خریدم ،کد فعال سازی روی کارت بود و الان مخدوش شده باید چکار کنم؟ گوشیم از کار افتاده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی در این صفحه مطالعه نماییدhttp://hmti.ir/i
      چنانچه موفق به دریافت کد نشدید دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورت امتناع ایشان ثبت شکایت فرمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 13 روز پیش
    سلام. میخام یه ایفون بدون رجیستر از سایت دیوار بخرم . سوالم اینه اگر گوشی مسافری باشد و مهلت 30 روزه هم تموم شده باشه مثلا اگر چند ماه دیگه خودم یا بستگانم به سفر خارجی رفتیم و برگشتیم من میتونم این گوشی رو با استفاده از این پاسپورت و پرداخت هزینه ی گمرک بصورت غیرحضوری رجیستر کنم ؟ یا اینکه مورد دوم گوشی رو با خودم ببرم و وقتی برگشتم توی فرودگاه رجیستر کنم؟ یا مورد سوم کلا فقط اولین کسی که گوشی رو وارد کرده میتونه با پاسپورت خودش رجیستر کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های خریداری شده داخل کشور باید قانونی باشد و چنانچه آکبند می باشد صفحه «میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم» http://hmti.ir/new را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    moghadam · 14 روز پیش
    و سوال بعدی اینکه هرمسافر میتواند دو گوشی بیاورد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا به صفحه «سوالات متداول» http://hmti.ir/faq مراجعه فرمایید و قسمت مسافری بخش 6-5 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    moghadam · 14 روز پیش
    سلام
    برای من کادو میخوان گوشی iPhone بیارند (مهرماه) و اینکه شایعه شده گوشی های ایفون نمیخوان رجیستری کنند درست است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر تمامی دستگاه های گوشی مشمول طرح رجیستری هستند ودر صورتی که از مبادی قانونی وارد کشور شده باشند مشکلی برای استفاده از شبکه اپراتوری نخواهد داشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ازدشیر برهوم · 14 روز پیش
    سلام
    من خارجی هستم ودر شهر قزوین زندگی میکنم
    دو هفته پیش ورود به کشور دارم ویک گوشی دارم
    . از سامانه همتا برای رجیستری گوشیم استفاده کردم ولی همیشه یک مشکله بهم میاد (خطا در استعلام شناسه فراگیر اتباع خارجی).
    به جای سامانه همتا می توانم از اداره گمرک یا هر چیزی دیگر در قزوین گوشیم رجیستری کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر کلیه اتباع خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پیمان احمدی · 14 روز پیش
    پانزده روز ورود به کشور دارم اما اطلاعات ورود ثبت نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر اگر در سامانه گمرک در این مورد خطا دریافت می کنید از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا خراسانی نیاسر · 14 روز پیش
    باعرض سلام خدمت شما من یه گوشی نوخریدم شناسه IMEIروی جعبه گارانتی باشناسه ای که از#06#گرفتم درسته کد فعال سازی هم روی کارت گارانتیش هست پس برای من می نویسه غیرقانونی و فعال نمیشه می خواستم بدونم علتش چیه باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن محمدپور · 14 روز پیش
    سلام بلک بری کیوان اکبند خریدم به همراه کد ریجستری ولی وقتی سیم کارت می گذارم داخلش گوشی اسم اپراتور را میشناسه ولی نمی شه زنگ یا پیام داد انگار اصلا سیم کارت داخلش نیست لطفا راهنماییم کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری یا از شرکت گارانتی بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر نامداری · 15 روز پیش
    سلام وقت بخير من يه گوشي جديدا با خودم آوردم و رفتم داخل سايت گمرك ميخواستم آن را ثبت كنم بعد كد ملي و مشخصاتم رو كه زدم ميگه امسال گوشي به اسم شما ثبت شده ، رفتم داخل سايت همتا ديدم گوشي به اسمم نيست ولي تو اطلاعات ثبت ديدم ٢ تا گوشي مختلف كه اصلا من جريان نيستم برج ١٢ پارسال و برج ١ امسال تو اونجا ثبت شده !! الان من بايد چيكار كنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که با سیم کارت خود وارد سایت همتا می شوید و در قسمت ثبت اطلاعات مسافری دستگاهی مشاهده می کنید که امسال ثبت شده و از آن اطلاعی ندارید از اطلاعات شما سوء استفاده شده و باید از مراجع قضایی پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کوروش دشتیان · 15 روز پیش
    سلام خسته نباشید، من یه گوشی ۷پلاس دارم ۲سال هست از کسی گرفتم الان رفتم کارای انتقال مالکیتشو انجام بدم تا صاحب قبلی گوشی فوت کرده ، باید چیکار کنم الان وقتی گوشی ب نام کسی فعال سازی شده ک فوت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت از طریق سیم کارت انجام می شود در صورتی که دسترسی به بستگان این مالک وجود دارد پیگیری نمایید اگر سیم کارت مالک موجود باشد میتوانند فرایند انتقال مالکیت http://hmti.ir/06 را برای شما انجام دهند
      و چنانچه سیم کارت مالک تخلیه شده باشد صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت از مراجع قضایی پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Shim · 15 روز پیش
    باسلام من ۲۰ روز پیش ایفون ۱۱ خریدم و گفتن بعد از تعطیلات تاسوعا ریجستر می‌کنن ولی همچنان نکردن ولی هنگام خرید گفتن که موظفیم براتون تا ۱ماه ریجستر کنیم،میخواستم ببینم دلیلی داره که می‌خوان دیرتر و نزدیک پایان یک ماه انجام بدن؟ و اینکه مشکلی پیش نیاد برای گوشیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      چنانچه دستگاه را داخل ایران خریداری کرده ایدودر پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شود، با قرار دادن سیم کارت بر روی آن، بعد از یک بازه 30 روزه آنتن دهی دستگاه قطع گردیده لذا دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
      چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالناصر شاهپروری · 16 روز پیش
    با سلام خدمت شما، من این دستگاه تبلت سامسونگ T-285 را حدود ۳ سال است خریداری کردم و تا دو روز پیش هیچ مشکل نداشتم، ولی دو روز است به هیچ عنوان آنتن دهی ندارد و به شبکه تلفن همراه و اینترنت همراه متصل نمیشود.استدعادارم راهنمایی بفرمایید. سپاس گذارم. عبدالناصر شاهپروری
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستند درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شویدقسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرید بدران · 16 روز پیش
    من امروز وارد ایران شدم چه موقع پاسپورتم فعال میشه بتونم ریجستری کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافران خارجی با تابعیت ایرانی پس از ورود به داخل ایران می توانند نسبت به پرداخت عوارض گوشی خود اقدام کنند. «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
      اگر سایت در این مورد خطا یا اختلالی داشت از گمرگ یا میز خدمت گمرگ به آدرس : http://help.irica.ir/ پیگیری نمایید .