1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 10 روز پیش
    سلام

    گوشی خریداری شده به طور قانونی در فروردین 95 و با سریال ثبت شده در گمرک که برای اولین بار در اسفند 97 در شبکه شناسایی شده چرا امکان فعال سازی آن وجود ندارد؟ ما چگونه می توانیم به مرکز همتا اثبات کنیم که IMEI آن اصلی است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر تمامی گوشی هایی که پیش از شروع طرح خریداری شده اند و در شبکه رویت شده اند قانونی می باشند در غیر اینصورت راهکاری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 10 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر هنگام پرداخت اینترنتی در پایان با ارور شناسه قابل پرداخت نیست مواجه می شوم چه باید کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت گمرک از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان از تهران · 10 روز پیش
    سلام .امروز حضوری از یک شرکت قانونی گوشی خریداری کردم دستگاه کاملا آکبد جلوی چشم خودم باز کردن و کد فعال سازی هم زده شد برام که نوشته شد شناسه این دستگاه جز شناسه های قانونی است و شرکت واردکننده هم درست بود . فقط آخرش نوشه شده این دستگاه قبلا با یک سیم کارت روشن شده است . این یعنی چی میشه لطفا راهنمایی کنید ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه استعلام اصالت مراجعه کنید و کادر " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است " را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام پورجانعلی · 10 روز پیش
    خطای "شناسه قابل پرداخت نیست" هنگام پرداخت میگیریم مشکل از کجاست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین خلیلی نژاد · 10 روز پیش
    سلام .اگر گوشی بصورت اینترنتی توسط سایت داخلی معتبر از خارج خریداری شود و قسمت هزینه ها هم عنوان شده که مبلغی بابت هزینه گمرکی گرفته شده ایا چنین گوشی رجیستری میشود و مشکلی ندارد.باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای گوشی های پستی مبلغ عوارض در هنگام تحویل گوشی پرداخت می گردد و اطلاعات گوشی در قالب فایل به صورت دوره‌ای برای همتا ارسال می‌شود و سپس کد فعال‌سازی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا جعفری · 10 روز پیش
    سلام
    من از یکی از آشناها یه گوشی گرفتم و چند ساله استفاده نکردم الان که سیم کارت میندازم میشناسه ولی انتن نداره
    برای انتقال مالکیت به صاحب قبلی گوشی دسترسی ندارم
    چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا صفحه " عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه نمایید ، برای انجام فرایند های سامانه همتا می توانید از طریق گوشی دیگری اقدام کنید.
      http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلیمان · 10 روز پیش
    سلام بنده تازه از مرز وارد شدم الان میخوام گوشی جدیدم رو ربجیستر کنم میگه پاسپورت قبلا باهاش گوشی فعال شده به فرض اینکه تو مرز یکی غیر قانونی و بدون اجازه بنده این کارو کرده باشه
    ایا امکانش هست پیگیری کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 10 روز پیش
    سلام
    در مراحل رجیستر کردن گوشی با مشکل " شناسه قابل پرداخت نیست" مواجه شدم
    علت چیست و باید چه اقدامی صورت بدهم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا با گمرک در ارتباط باشید و پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    س.م · 11 روز پیش
    با سلام
    سایت به ما خطای شناسه قابل پرداخت نیست میده علتش چیه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت گمرک از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    zokae · 11 روز پیش
    سلام مرحله آخر که باید هزینه رو پرداخت کنیم پیام میاد شناسه قابل پرداخت نیست مشکل از کجاست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مشکلاتی که مرتبط به گمرک می باشد را از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mahdi bahrami · 11 روز پیش
    سلام . در سایت گمرک بعد از ثبت اطلاعات گوشی , در مرحله آخر که به پرداخت میرسه بعد از زدن "پرداخت سداد" خطای "شناسه قابل پرداخت نیست"میده .مشکل چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر با توجه به این که این مشکل مرتبط به گمرک می باشد لذا لطفا از سمت گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 11 روز پیش
    دوستان لطفا هر وقت این شکل عدم ارتباط با اکانتر حل شد همینجا اعلام کنید تا ما هم گوشی رو رجیستر کنیم ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مشکلاتی که مرتبط به سایت گمرک می باشد باید از خود گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اصغر ناظمی · 11 روز پیش
    میدونم که بایستی از سمت گمرک پیگیری کنیم ولی این خطای "عدم ارتباط با اکانتر" خیلی گسترده و شایع شده و مردم رو از کار و زندگی انداخته. لطفا پیگیری کنید و خودتون با گمرک تماس بگیرید به شما بهتر جواب میدن. ببینیم راه حل چیه چه باید بکنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مشکلاتی که مرتبط به سایت گمرک می باشد باید از خود گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 11 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    مشکل ارتباط با کانتر همچنان برقراره
    چطوری از گمرک پیگیری کنیم سایت یا شماره تماس داره؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی علوی · 11 روز پیش
    سلام
    خطای عدم ارتباط با کانتر میده
    کدوم گمرک برم
    من ساکن مشهدم باید برگردم سر مرز شلمچه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر باتوجه به اینکه این موارد مرتبط به گمرک می باشد لطفا از گمرک اطلاع بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خاوری · 11 روز پیش
    چگونه پیگری کنیم سمت گمرک پیگیری کنید.می نویسه عدم ارتباط اکانتر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر به گمرک مراجعه کنید و از گمرک جهت رفع این مشکل اطلاع بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریا ولدبیگی · 11 روز پیش
    موبایل فروشی رفتم بهم گفتن مشکل از شرکتیه که گارانتی میده و چن تا از گوشیا مث من هنوز شناسشون تو همتا ثبت نشده و مدتی طول میکشه ثبت بشه.یه سری فاکتور نشونم دادن که یه سری رجیستر نشده بودن و بعدا به نام طرف خوردن.حرف فروشنده رو باور کنم یا شکایت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که گوشی غیر قانونی اعلام شود باید آن را عودت دهید .فرایند فعال سازی در مقابل فروشنده الزامی است و دستگاه های غیر قانونی امکان فعال سازی را ندارند.
      چنانچه فروشنده جهت عودت گوشی همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10 / http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا طحان · 11 روز پیش
    سلام بنده یک گوشی از خارج از کشور با خود اورده ام ولی برای ثبت گمرک با مشکل مواجه شدم چون از مرز مهران وارد شدم همش پیام عدم ارتباط با کانتر را میدهد چه باید بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 11 روز پیش
    سلام
    من یک گوشی به صورت پستی اوردم و چون قبلا یه گوشی ثبت کردم این ثبت نشد گمرکش رو هم پرداخت کردم اما نشد
    العان من میتونم با پاسپورت اقوام گمرکشو بدم و فعالش کنم ؟؟
    مشکلی پیش نمیاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    چمران · 11 روز پیش
    من چند روز پیش یه گوشی آکبند خریدم که همراه با کارت گارنتیشه و کد فعال سازیش هم روشه ولی وقتی میخوام فعالش کنم میگه کد imei ثبت نشده، به فروشنده اش زنگ زدم گفت که 7 الی 10 روز بعد امتحان کن چون حتما اطلاعاتش از گمرک به همتا فعلا ارسال نشده. تو سایت گمرک imei رو که هم میزنم میزنه چه روزی وارد شده.

    خواستم ببینم این حرفشون چقدر اعتبار داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی اعلام میشود امکان فعال سازی دستگاه وجود ندارد حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید امکان فعال چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11