شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 18 روز پیش
    سلام ایا درفرودگاه حتما گوشی باید رویت شود یا شماره IME کفایت میکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیرمسافرانی که تاز وارد می شوند و دستگاهی همراه خود می آورند طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم فلاخ · 18 روز پیش
    سلام، گوشی من دو سیم کارت، سیم یک فعال ولی سیم دو نه ، هر سیم کارتی میندازم رو سیم دو پیام میاد گوشی قانونی، ولی،کد فعال سازی رو از فروشنده بگیرین و وارد کنین ، در صورتی من کد فعال میکنم ولی باز نمیشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date تنها از یکی از شکافه های دستگاه استفاده میکردید لطفا مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 با سیمکارتی که قبلا استفاده میکردیدفرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. صفحه " عدم شناخت مالک قبلی http://hmti.ir/09 " را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آریا گودرزی · 18 روز پیش
    سلام ، من هفته دیگه از طریقه فرودگاه امام وارد میشم، گوشی آیفون ۱۱ دو سیم کارت دارم، آیا هر ۲سیم رو می‌تونم رجیستر کنم با یک پاسپورت؟

    مرسی‌
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیرمسافرانی که تاز وارد می شوند و دستگاهی همراه خود می آورند طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohamad · 18 روز پیش
    سلام برای پیدا کردن شماره ای که گوشی با آن رجیستر شده چه کاری باید انجام داد؟سیم کارت رو عوض کردم ولی اس ام اس مربوط به اینکه نالک شخص دیگری است ارسال نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه تحت مالکیت یک سیمکارت باشد با قرار دادن سیمکارت جدید شماره مالک به صورت محدود از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت لطفا صفحه عدم شناخت مالک قبلی کادر حالت‌های مختلف نمایش شماره مالک را http://hmti.ir/09 مطالعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین دهقانی · 19 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    ببخشید من گوشیم را می خواهم بفروشم که در زمان انتقال مالکیت نیاز به سیمکارت اولی من دارد که سیم کارت رو گمش کردم و سوزاندمش چکار باید کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حفیظی · 19 روز پیش
    باسلام من گوشی نو خریدم و سیم کارت داخل اون گذاشتم و بعد از مدتی چون کد فعال سازی رو نداشتم گوشی غیر فعال شد.الان کارت گارانتی گوشی که کد فعال سازی رو داره پیدا کردم و می‌خوام گوشیم رو فعال کنم.چه باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      درصورتی که قادر به فعالسازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایند را با تلفن همراه دیگری انجام دهید یا از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید. اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی‌ حسینی · 19 روز پیش
    سلام ، می‌خواستم بدونم هر شخص چند تا گوشی در سال می‌تونه به صورت مسافری رجیستر کنه؟

    و موبایل ۲ سیم کارت هزینه ۲ برابر داره یا نه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک هر مسافر فقط می تواند یک دستگاه در سال ثبت مسافری انجام دهد جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی شاهرخی فر · 20 روز پیش
    گوشی های رجیستری تا چند روز بدون سیم کارت قابل استفاده اند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر رجیستری کردن گوشی و ثبت گوشی در سامانه همتا مرتبط به استفاده گوشی از اپراتور های داخلی کشور می باشد و موارد استفاده دیگر از گوشی به سامانه همتا ارتباطی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 20 روز پیش
    سلام ، با هر سیمکارت چند تا گوشی می‌توان ریجستر کرد ؟؟ محدودیت داره ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، محدودیتی در ثبت تلفن همراه بر روی سیمکارت وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 21 روز پیش
    سلام وقت بخیر من هنوز کد فعالسازی برام نیومده ولی گوشیم فعاله ولی برای ورود به سایت های آموزش مجازی کد و‌گذر واژن رو قبول نمیکنه و میگه اشتباهه یعنی مشکل از ریجستره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      کادر " کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم " را مطالعه نمایید http://hmti.ir/activationcode
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک خسروی · 23 روز پیش
    سلام من یه گوشی از سایت های اینترنتی خریداری کردم
    بعد از باز کردن خواستم اصالت دستگاه رو چک کنم
    اصالت دستگاه کاملا تایید شد و اسم وارد کننده و گارانتی کننده اومد و فعال سازی هم کردم با شماره خودم
    شماره imei هم کاملا همخوانی دارد
    ولی انتهای پیامک نوشته که گوشی قبلا توسط یک سیمکارت دیگر روشن شده
    این یعنی دستگاه آکبند نیست؟ یا دلیل دیگه ای داره؟ چون ظاهرا همه چی درسته و دستگاه کاملا پلمپ هست و شرکت واردکننده هم خیلی معروفه
    میشه راهنمایی کنید که چطور میتونم بفهمم دستگاه آکبند بوده یا دست دوم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید یعنی این دستگاه، پیش از این، حداقل با یک سیم‌کارت روشن شده و از خدمات شبکه اپراتوری استفاده نموده است.
      بنابراین نباید به‌عنوان دستگاه آکبند، ارائه شود.
      در صورتی که این عبارت در پایان پاسخ استعلام اصالت ذکر نشد، اظهار نظر قطعی در زمینه روشن شدن این دستگاه نمی توان داشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید قدیمی · 24 روز پیش
    با سلام و احترام

    بنده گوشی داشتم برای حدود10سال پیش خریده بودم و 2 سالی از آن استفاده کردم و از 8 سال پیش داخل کمد بوده و از آن زمان تا کنون از آن استفاده نکرده ام و خاموش بوده ....الان می خواستم سیم کارت بندازم و استفاده کنم که گفتم قبلش شماره سریالIME رو توی سایت چک کنم که متاسفانه پیغام غیر فعال بودن گوشی را گرفتم ....حال با توجه به اینکه این گوشی قدیمی است و استفاده نشده آیا امکان فعال سازی آن موجود می باشد و اگر امکانش هست به چه صورتی باید فعالش کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی نمایید.

    با سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری #06#* دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین جاوید · 24 روز پیش
    سلام من یک گوشی رو حدود یک سال پیش اوردم و چون بیشتر از یک ماه نمیخواستم بمونم رجیستر نکردم و الان دوباره میخوام بیام ایران میتونم همون دستگاه رو رجیستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر مسافرانی که بعد از دی ماه 99 وارد می شوند و دستگاهی همراه خود می آورند طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    باران راد · 24 روز پیش
    سلام من تو فرم دریافت کدفعالسازی شرکت گارانتی گوشیم شماره رو اشتباه وارد کردم کد واسش ارسال شده ولی صاحب خط پاک کرده اس ام اس شو آیا بازهم میتونم کددریافت کنم؟؟ چجوری باید اقدام کنم؟ اگه با گارانتیش تماس بگیرم بهم کد میده ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      سلام وقت بخیر جهت دریافت کد فعالسازی صحیح لطفا به فروشنده دستگاه مراجعه کنید. در صورتی که دسترسی به فروشنده دستگاه، مشکل بود، می توانید به شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز مراجعه کنید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی را دریافت نمایید سپس با کد فعالسازی دریافت شده فرایند فعال سازی دستگاه را انجام دهید. آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
      اطلاعات گارانتی درهمین صفحه موجود است. http://hmti.ir/i
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 25 روز پیش
    سلام
    یه گوشی مسافری آوردم و در گمرک هزینه ریجستری رو پرداخت کردم و برایم کد فعالسازی ارسال شدهالان برای انتقال مالکیت بدون گذاشتن سیم کارت داخل گوشی میتوانم اقدام کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر ابتدا باید فعالسازی برای سیم کارت مسافر انجام شود آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
      و بعد با سیم کارت مسافر فرایند انتقال مالکیت انجام شود آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      و سیم کارت مسافر بروی هر دستگاه فعالی باشد می توانید فرایند را انجام دهید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما احمدی · 25 روز پیش
    سلام من 16 سالمه میتونم با پاسپورتم گوشی ریجستر کنم چون هنوز سنم به 18 سالگی نرسیده؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید فدایی · 25 روز پیش
    سلام من یک گوشی گرفتم بعد یک ماه سیمکارت دو از کار افتاد و سریال دوم گوشی با سریال ثبت شده در همتا تفاوت دارد چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتي که شناسه(IMEI)هاي دستگاه که با شماره گيري #06#* بر روي دستگاه مشاهده مي‌کنيد با آنچه در سامانه همتا ثبت شده و از استعلام اصالت نمايش داده مي‌شود، مغايرت دارد صفحه ی "آموزش اصلاح شناسه دوم دستگاه در سامانه همتا" را مطالعه نمایید http://hmti.ir/16
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن اکبری · 26 روز پیش
    سلام. من قبلا با سیمکارتم یه گوشی رجیستر کردم و الان گوشی جدیدی گرفتم آیا باز میتونم با همون سیمکارت گوشی جدید رو رجیستر کنم یا باید سیمکارت جدید تهیه کنم؟ با یک سیمکارت چند گوشی میشود رجیستر کرد؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر یک سیمکارت می تواند مالک چندین دستگاه باشد و در زمینه ثبت گوشی روی یک سیمکارت محدودیتی وجود ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مختار ا · 26 روز پیش
    با سلام خدمت شما.
    عزیز من کمتر از ۲۰ روز پیش وارد ایران شدم و متاسفانه با توجه به اینکه فراموش کردم موبایلم رو ثبت کنم الان خواستم ببینم راهی وجود داره که بخوام رجیستری کنم گوشی رو
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های مسافری که آبان ماه وارد شده اند تاریخ پرداخت عوارض آن گذشته است و راهکاری ندارد
      و مسافرانی که تاز وارد می شوند و دستگاهی همراه خود می آورند طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری
      ابتدا اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک
      مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پژمان · 27 روز پیش
    سلام . میخوام موبایلمو بفروشم . خریدار میخواد انتقال مالکیت بگیره ولی سیمکارتی که باهاش فعال کرده بودم الان غیرفعال شده و مالک سیمکارت ایران نیست . چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت با سیم کارت مالک انجام می شود چنانچه سیم کارت تخلیه یا سلب شده باشد صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت باید صاحب سیم کارت برای پیگیری به اپراتور مربوطه رجوع کند