شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Amir · 22 روز پیش
    سلام اگر سیم کارتی واگذار شود در همتا به چه صورت نمایش داده میشود ؟
    اطلاعات و سوابق و پیامک ها حذف می شود یا به نحوی دیگر برای مالک جدید نمایش داده می شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که سیم‌کارت به شخص دیگری واگذار شود، اطلاعات دستگاه‌ها و موارد دیگر همتا از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 22 روز پیش
    با سلام من یه گوشی ایفون حدود 6ماه قبل خریدم تا اینکه یک روز بردم پیش تعمیر کار گفت به نام یکی دیگست منم به اون طرف که ازش خریدم. هیچ دسترسی ندارم ولی کارتون و لوازم گوشی کامله
    الان باید چیکار کنم میخوام گوشی رو‌ بفروشم
    لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. لطفا برای دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید چنانچه همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه "عدم شناخت مالک قبلی" http://hmti.ir/09 را هم مطالعه فرمایید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید علی · 23 روز پیش
    سلام بنده میخوام یک گوشی بخرم اسکرین شاتی که فروشنده از همتا برام فرستاده به این شکل هست : دستگاه به دلیل فروش/ منقضی شدن سیم کارت مالک ان از کارتابل سامانه همتا حذف گردیده است جهت بازیابی دستگاه در کارتابل میتوانید پس از ورود به سامانه همتا به بخش افزودن دستگاه در سامانه همتا مراجعه کنید و عملیات را انتها ادامه دهید
    ایشون هم دستگاه رو با همین وضعیت خریداری کردن و اون شخص اول نتونسته دستگاه رو به لیست اضافه کنه ...
    الان وضعیت انتن دهی این گوشی چطوری میشه ؟ ایا من بخرم احتمال پریدن انتن هست یا خیر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی الزامی است و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را خریداری نکنید
      آموزش می خواهم دستگاه آکبند (نو) بخرم http://hmti.ir/new
      آموزش میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      جهت اطلاع از پیامک مربوطه صفحه بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را مطالعه نمایید http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 26 روز پیش
    سلام. من در زمان ورود فقط یک سیم کارت داشتم و مامور گمرک گوشی من و خانوم بنده رو با همون یک شماره موبایل ثبت کرد و گفت مشکلی نیست . ولی الان فقط یک گوشی رو توانستم ثبت کنم . لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک،باتوجه به نوع طراحی سامانه توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره سیمکارت باید متعلق به شخص مسافر باشد در هر صورت، برای دریافت راهنمایی دقیق تر، با گمرک ارتباط بگیرید. آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن بهتوئی · 26 روز پیش
    با سلام وقت بخیر
    لطفا راهنمای بفرمایید چطور می تونم از سایت همتا استفاده نمایم
    باتشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خلیل شریفی · 26 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر
    یک گوشی به صورت مسافری آوردم و هزینه گمرک را پرداخت کردم و کد فعال سازی همتا را گرفتم ولی گوشی را با سیم کارت ایرانی به دلیل قفل منطقه ای نمی توانم فعلا استفاده کنم و باید از کشور مبدا حداقل 5 دقیقه صحبت کنم تا قفل برداشته شود. حالا سوال من اینه که آیا بعد از دریافت کد فعال سازی مدت زمان مشخصی لازم است تا از طریق کد *7777 آن را فعال سازی کنم یا زمانش مهم نیست. تا حالا با سیم کارت ایرانی در داخل گوشی روشن نشده. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر کد فعالسازی محدودیت زمانی ندارد هر زمانی می توانید فرایند فعالسازی را انجام دهید آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد.مومنی · 27 روز پیش
    سلام.وقتتون بخیر من یک گوشی را فروختم
    الان سیمکارتی را که برای اولین بار گوشی ام را فعال
    کردم باهاش در دسترس نیست الان چگونه میتوانم انتقال مالکیت را به خریدار بدهم.باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورت امکان ابتدا به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید وسیم کارت راتهیه نمایید واگر امکان صدور سیم کارت ازطرف اپراتور وجود ندارد در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید،می توانید با کد ملی وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شوید و فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید و چنانچه سیم کارت تخلیه شده صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده را http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر اینصورت از اپراتور سیم کارت جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید و اگر اپراتور سیم کارت اعلام کرد ، تخلیه سیم کارت اعلام شده است نامه رسمی مبنی بر اینکه سیم کارت تخلیه شده است از اپراتور سیم کارت دریافت نمایید و نامه اپراتور سیم کارت را جهت پیگیری به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ببرید و از همان جهت اعلام تخلیه سیم کارت پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهددی فرهادی · 27 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر ببخشید من موبایل فروشم گوشی به مشتری فروختم کد فعالسازی مشخص نیست لطف میکنید جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به همین صفحه کادر «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید.فرایند را با میتوانید از درگاه های دیگر مانند سایت همتا و اپلیکیشن همتا انجام دهید.
      اپلیکشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اميرحسين غلامی · 27 روز پیش
    سلام. تا جایی که میدونم این طرح رجیستری مختص تلفن همراه هست، نه تبلت. من یک تبلت مارشال، قبل از طرح رجیستری خریده بودم که تا مدتها ازش استفاده نمیکردم. اولین بار که سیمکارت گذاشتم داخل دستگاه ظاهراً بعد از طرح بوده و دستگاه من رو غیرقانونی تشخیص داده.سوال من اینه اگه این طرح برای تبلت نیست برای چی تبلت من رو بلاک کرده سیستم. ممنون.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد عقیل نساجی · 28 روز پیش
    سلام سایت هایی هستند که از چین تلفن همراه برای ما ارسال میکنند بدین صورت که با پست وارد ایران میشوند و مستقیم برای خریدار می اید ایا این گوشی ها را میتوان رجیستری کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      در صورتی که دستگاه را به صورت پستی برای شما ارسال کرده‌اند، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند سپس دستگاه شما ثبت و فعال می‌شود.جهت اطلاع بیشتر از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد مرادی · 29 روز پیش
    سلام سالها قبل از این طرح رجیستری یک تلفن همراه htc اندرویدی که کارتن هم دارد و از خدمات مخابرات همراه اول استفاده کرده اما یکی دو ماه قبل از طرح روشن نبود بعد از این طرح مجبور به استفاده مجدد از ان شدیم اما سریال را غیر قانونی می داند و به آن خدماتی ارایه نمی دهند..باید چیکار کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که قبل از شروح طرح رجیستری << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> از دستگاه استفاده می کردید و دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده جهت بررسی شناسه دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری <ستاره مربع 06 مربع> دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رشید · 29 روز پیش
    سلام خدا قوت
    دیروز گوشی سامسونگ نو از موبایل فروشی(حضوری) خریدم با کارت گارانتی
    به سامانه همتا وارد شدم و افزودن دستگاه را زدم
    وشناسه IMEI 1 و ۲ را وارد کردم

    نوشت شناسه شما قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت
    به موبایل فروشی مراجعه کرده وگفتم دستگاه غیر مجاز است و موبایل فروشی گفت شرکت گارانتی کننده به دلیل حجم زیاد واردات هنوز گوشی را هنوز اطلاعات را در سامانه همتا وارد نکرده

    و طی چند روز آینده وارد خواهد کرد آیا درست می گوید؟ یا به تعزیرات مراجعه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      سلام وقت بخیر هر گوشی همراهی که داخل ایران خریداری می شود باید رجیستر شده و قانونی باشد
      در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین · 29 روز پیش
    سلام و خسته نباشید
    بنده یک گوشی نوکیا ۱۲۰۰ دارم که تقریبا ۶ سال قبل دسته دوم خریدم و دستگاه کارتن نداشت ،تا اینکه ۳ سال قبل خراب شد و من دیگر تعمیر نکردم تا الان که تصمیم گرفتم دستگاه را تعمیر کنم ولی هر سیمکارتی داخل دستگاه قرار می دهم پیامک از سامانه همتا دریافت می کند و بعد از 3 روز آنتن دستگاه قطع می شود من باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا صفحه "پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/p02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدعلی محمدی · 29 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من گوشی قسطی خریدم Y8p قیمت نقد بود 4300 من 2 میلیون نقد دادم به ازای هر ماه 150 تومن سود میگرفت که من توی چهار ماه خواستم پرداخت کنم که میشه 2900 ماهی 725 تومن ولی این فروشنده درصد سودی که داره گوشی رو قسطی میده هم کشیده روش انگار 300 هزار تومن کشیده روش که میشه 3200 میشه ماهی 800 هزار تومن
    خواستم بدونم کار این فروشنده درست بوده یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      سلام وقت بخیر اختلافاتی بین فروشنده و خریدار یا مصرف‌کننده به وجود می‌آید که باعث تضییع حقوق یکی از طرفین (غالباً مصرف‌کنندگان) می‌گردد. از این رو لازم است راه‌ کارهایی برای احقاق حقوق مصرف‌کننده وجود داشته باشد. اهم نهادهایی که می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند عبارت‌اند از: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه‌های صنفی مرتبط.
      و موضوعاتی همچون احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم صدور صورتحساب و . . . نیز می‌توانید از طریق سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Habib · 1 ماه پیش
    باسلام
    من یه گوشی کارکرده از یه سایتی می خوام خریداری کنم و به صورت حضوری به فروشنده دسترسی ندارم آیا به صورت غیر حضوری امکان انتقال مالکیت هست یا نه؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد. حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و در حضور ایشان، دستگاه را برای سیم کارت خود، با موفقیت فعال سازی نمایید.فروشنده می تواند با سیم کارت مالک با هر دستگاهی این فرایند را انجام دهد
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      و حتما قبل از خرید باید موارد زیر برسی شود
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا آبان · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ما یک گوشی ساده از یک سایت معتبر خریداری کردیم، بعد از وارد کردن کد فعالسازی و سریال، گوشی فعال شد. اما بعد از 10 روز سریال گوشی تغییر کرد و گوشی دیگر سرویس نداد. لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند ثبت دستگاه را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند، دستگاه به درستی ثبت گردیده است و بعد از آن یکبار دستگاه را خاموش و روشن نمایید و اگر مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
      در صورتی که شناسه داخل پیامک تایید فعال سازی با شناسه دریافت شده از کد دستوری <<ستاره مربع 06 مربع>> مغایرت دارد مورد را از شرکت گارانتی یا فروشنده خود پیگیری نمایید.
      در غیر این صورت چنانچه دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      همچنین می توانید جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را ازطریق کد دستوری <<ستاره مربع 06 مربع>> دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mahdi · 1 ماه پیش
    سلام
    بنده یک گوشی دست دوم به صورت اینترنتی میخواستم خریداری کنم که قبل از طرح رجیستری فعال بوده والان به گفته فروشنده رجیستری شده است اما انتقال مالکیت ندارد اگر می شود راهنمایی کنید ایا دستگاه را خریداری کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید گوشی در حضور فروشنده الزامی است و صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر می باشد درصورتی که به فروشنده دستگاه دسترسی دارید از سمت فروشنده پیگیری نمایید و انتقال مالکیت را دریافت کنید و فروشنده موظف می باشد این فرایند را برای خریدار انجام دهد چنانچه قادر به انجام فرایند نمی باشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید و در صورتی که همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      صفحه ی عدم شناخت مالک قبلی را هم مطالعه نمایید http://hmti.ir/09
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
      لطفا صفحه میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم http://hmti.ir/old را مطالعه فرمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر ببخشید من چند وقته گوشی رو آکبند خریدم ولی فراموش کردم کد رو فعال کنم و الان از زمانش گذشته باید چیکار کنم الان؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      درصورتی که سیم کارت بروی دستگاه قطع شده شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا · 1 ماه پیش
    سلام

    من شناسایی هوشمند مشکلات وارد کردم نوشت شناسه IMEI جعلی است چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیردرصورتی که شناسه دستگاه با جعبه مطابقت دارد و در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 مدل و برندمطابقت دارد لطفا صفحه http://hmti.ir/12 را مطالعه کنید.در صورتی که مطابقت نداشتند دستگاه را به فروشنده عودت دهید در صورتی که همکاری نکرد میتوانید شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدضا · 1 ماه پیش
    سلام
    من یک سیم کارت جدید داخل دستگاه کارکرده قرار دادم پاسخ: سیم کارت ناموفق ثبت شد امد چکار کنم تا مشکل حل شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      در غیر اینصورت سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
      در صورت وجود مشکل می توانید از طریق سامانه شناسایی هوشمند مشکلات شناسه دستگاه و شماره همراه خود را وارد کنید تا به صورت سیستمی مشکل شما بررسی گردد.
      برای استفاده از این سیستم می‌توانید پس از شماره‌گیری کد دستوری #7777* گزینه 0- راهنما را انتخاب و سپس شناسه (IMEI)های دستگاه و همچنین شماره سیم کارت دارای مشکل را وارد نمایید نتیجه بررسی سامانه به صورت آنی به شما پیامک می‌شود.