1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- پرداخت عوارض را در گمرک انجام دادم ولی دکمه "ارسال اطلاعات به همتا" را نزدم و کد فعالسازی دریافت نکرده ام، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 23 روز پیش
    سلام

    فرمت شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده صحیح نیست
    این ارور واسه چیه؟/
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      این خطا یعنی شناسه IMEI وارد شده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.
      دقت داشته باشید شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#* روی دستگاه، قابل مشاهده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیرکو قادرپور · 23 روز پیش
    سلام.من خارج از کشور شاغل هستم و یک گوشی در محل اشتغال خریدم و دو ماه پیش برای چند روز اومدم ایران و برگشتم گوشی کار کرد و مشکلی نداشت،اما حالا اومدم ایران و سیم کارتم در این گوشی آنتن نداره و لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم فعال شود.
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      مسافران خارجی در صورتی که دستگاهی را از خارج کشور تهیه کرده و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند، باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند.
      برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحیده زواری · 23 روز پیش
    سبام ببخشید گوشی من به سرقت رفته
    چگونه میتونم شناسه IMEI رو دریافت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      شناسه دستگاه یا IMEI، یک شناسه بین‌المللی با 15 رقم است که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 23 روز پیش
    باسلام و خسته نباشید شنلسه دستگاه زدم ارور شناسه ناموفق پرداخت میده باید چیکار کنم خواهش میکنم.کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      درصورتی که همچنان مشکل تان حل نشده است، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان علیپور · 23 روز پیش
    باعرض سلام
    چند روز موقع ثبت گوشی ارور خطای استعلام از همتا میده. بعضا ساعت 5صبح کار میکنه که پرداخت نمیشه کرد. هیچکس هم جواب گو نیست. همتا میگه از گمرک پیگیری کنید. گمرک هم میگه از همتا. لطفا راهنمایی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 23 روز پیش
    سلام
    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : تعداد شناسه های وارد شده(IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد

    این پیغام در سایت گمرک هنگام استعلام شناسه از سایت همتا نمایش میده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      تا زمانی که تمام شناسه IMEI ها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی دهد. اگر دستگاه تان دو سیمکارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خود را نیز وارد نمایید. اما اگر دستگاه تان تک سیمکارته است و این خطا را دریافت می کنید، با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن بزی · 23 روز پیش
    سلام. من یک هفتس گوشی آیفون 6 اس گرفتم، سایت میزنه خطای استعلام imei از همتا، فقط روزی یک بارمیره مرحله بعد شماره تلفن و کد ملی اینا میزنم کد میاد روی گوشی بعد میزنه خطا در برقراری اکانتر. سوال من اینه آیا ممکنه بتونم موفق بشم و این گوشیمو ریجستر کنم؟ توی یک هفته تلاش که نتونستم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      درصورتی که همچنان مشکل تان برطرف نشده است، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسمی · 23 روز پیش
    سلام / مراحل ثبت گوشی رو انجام دادم امل در مرحله پرداخت این پیام رومیده مشکل در دریافت اطلاعات ؟ چیکار باید بکنم شناسه پرداخت رو هم دارم اما پرداخت انجام نمی گیرد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ی · 23 روز پیش
    سلام دو شب هرکاری میکنم عوارض پرداخت کنم نمیشه ، درگاه ها بستن جز سداد اونم میگه مشکل دریافت اطلاعات ، باید چکار کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایوب احراری · 23 روز پیش
    هنگام رجیستری از سایت پیام خطا اطلاعات شناسه گوشی مربوطه در سرویس همتا یافت نشد میاد چکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 24 روز پیش
    صدور ناموفق شناسه پرداخت حالا چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل حسینی · 24 روز پیش
    سلام من یک گوشی سال 92خریدم ال جی پلمپ بوده باگارانتی کامتل این گوشی رو نو اسباب کشی گم کردم چند روز پیش پیدا کردمش سیم گداشتم پیام اومد این غیرقانونیه وغیرفعال میشه الانم قطع شده بایدچیکارکنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح رجیستری در کشور روشن نبوده و از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، درحال حاضر نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر، به بخش «راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    طیبه مرسلی · 24 روز پیش
    با سلام
    من سیم کارتم را گم کردم و نمیتونم گوشی خود را بازیابی کنم
    با مرکز خدمات خطم هم ک تماس میگیرم میگن ک خط دیگه ب نام شما نیست،در حال حاضر من نمیدونم باید چه کاری انجام بدم تا گوشیم بازیابی بشه
    لطفا راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      همتا درحال ایجاد راهکار با همکاری اپراتورها برای حل این مشکل می باشد. هر زمان که امکان حل آن ایجاد شد، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 24 روز پیش
    سلام من الان 5 تا گوشی دارم تو سایت گمرک ک میرم همه کارا انجام میشه کد تایید میاد اما مرحله بعدش اررور میده خطا در صدور شناسه پرداخت چکار کنم الان گوشیای مشتریامم همش ریجستر خورده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه · 24 روز پیش
    سلام.مدتیه سایت پرداخت عوارض مشکل داره و بعد از ارسال کد امنیتی همش ارور «مشکل در ارتباط با کانتر » میاد..با پشتیبانی هم تماس میگیریم اصن قطع میشه و نمیشه باشون ارتباط برقرار کرد..توروخدا یه راه حل بدید...سایت help.iricia هم پاسخگو نیستن..حالا اینهمه موندن چطور گوشیهای مسافرتی رو رجیستر کنن وقتی سایت گمرک مشکل داره !!!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      لطفا در بازه ای دیگر مجددا تلاش فرمایید. مشکل مربوط به گمرک می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 25 روز پیش
    سلام،ببخشید برای منم خطای صدور ناموفق شناسه پرداخت میده تو سایت گمرک،چه کاری میشه کرد؟گمرکم که قربونش برم اصلا شماره درست حسابی نداره،لینکی هم که دادین نمیشه توش ثبتنام کرد و طرح شکایت کرد،ثبتنام کردم ولی وارد نمیشه همش مینویسه رمز عبور اشتباهه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      http://help.irica.ir

      در قسمت بالای صفحه، سمت راست گزینه «ثبت نام» وجود دارد. از این طریق میتوانید ابتدا ثبت نام کرده و ثبت وارد شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرامرز کمالی · 25 روز پیش
    سلام. یکی از دوستان من اواسط خرداد وارد کشور میشه و با توجه به اینکه مهلت رجیستری گوشی تا اخر اردیبهشت امسال است میتونه الان گوشی رو بخره و از اونجا اقدام به ثبت رجیستری کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کارملا · 25 روز پیش
    سلام من گوشی خودمو میخوام فعال سازی کنم ولی پیغام " شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است " میده چیکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      درصورتی که دستگاه را به عنوان گوشی مسافری وارد کرده اید، باید عوارض آن را در سایت گمرک پرداخت نمایید.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کاوه · 26 روز پیش
    بنده میخوام یه گوشی رو اضافه کنم ولی بعد از اضافه کردن کد شناسه ها این اخطارو میده..

    مدل/برند دستگاه مربوط به شناسه های وارد شده انطباق ندارند.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد صالح توکلی · 26 روز پیش
    سلام من یه گوشی کارکرده گرفتم یادم رفت همون لحظه انتقال مالکیت بدم الان برام پیام غیر فعال سازی اومده که شما از این تاریخ سرویس نمیکیرین، بعد من هرچی زنگ میزنم ب فروشنده جوابمو نمیده! تورو خدا بگین چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      درصورتی که به فروشنده دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11