1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- پرداخت عوارض را در گمرک انجام دادم ولی دکمه "ارسال اطلاعات به همتا" را نزدم و کد فعالسازی دریافت نکرده ام، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرعلی مرادی · 8 روز پیش
    سلام یک گوشی دو سیمکارت دارم که سه ساله از سیمکارت دومش استفاده نکردم الان سیمکارت دوم غیرفعاله چطوری از سیمکارت دوم استفاده کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باسلام
      با سیمکارتی که قبلا بر روی دستگاه قرار داشته است، باید اقدام به افزودن دستگاه نمایید.شما میتوانید به بخش «آموزش افزودن دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا باقرزاده · 8 روز پیش
    سلام. قصد خرید ۲ عدد موبایل از سایت خارجی و از طریق پست دارم. چطور عوارض گمرکی باید پرداخت کنم؟ مشکلی پیش نمیاد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باسلام
      لطفا از سمت گمرک پیگیری لازم را داشته باشید با شماره021-43891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید معروف خانی · 9 روز پیش
    سلام مبلغی که مسافر بعنوان رجیستری دریافت می کند چقدر است ممنون می شم بگید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باسلام
      مربوط به سایت گمرگ میباشد لطفا از گمرگ پیگیری فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید یاردل · 9 روز پیش
    من حدود ده سیمکارت دارم که بصورت دوره های نامنظم ازانهااستفاده میکنم چگونه بایدهمه خطوط را معرفی کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 روز پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید عمران · 9 روز پیش
    سلام گوشی من نوکیا سری c2 قبل از طرح همتا می‌باشد کد یکبار مصرف ندارم لطفاً راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام.
      با توجه به نامشخص بودن وارد کننده گوشی لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معراج داوری · 9 روز پیش
    سلام .... از من امروز میزنه مقدار نامعتبر ... مشکل از کجاست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام .
      سوال شما مبهم است سوال خود را به صورت واضح تری بیان کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رضا مختاری · 9 روز پیش
    سلام من از کجا بدونم از کد ملی من برای ثبت رجیستری سواستفاده شده یا نه؟ چون جدیدا تو اژانس ها از اطلاعات مشتری برای رجیستری گوشی ها سواستفاده میکنن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام . سامانه همتا در این موارد خدماتی ندارد لطفا اگر فکر میکنید از اطلاعات شما سو استفاده شده از طریق مراجعه قضایی پیگیری کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلام رضا رمضانی · 9 روز پیش
    سلام و وقت بخیر یک سوال من گوشی جی وان دارم هارد سوخته الان یه گوشی دیگه پیدا کردم که ال سی دی شکسته اونو بخوام بگیرم و مقالات رو روی برد سوار کنم باید چه جوری انتقال مالکیت بدم بنده خدا ماهرانه من مشهد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا صمديه · 9 روز پیش
    با سلام
    آيا ميشه براي يك دستگاه، دو سيمكارت تعريف كرد؟
    چون بعضي وقتا لازم ميشه سيمكارت رو عوض كنم و دوسه روزي با سيمكارت ديگه م كار كنم.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mrm · 10 روز پیش
    سلام من وقتی وارد سایت میشوم اصلا گزینه ثبت گوشی تعمیراتی ندارد چه کاری باید بکنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام

      شما باید با کارتابل کد ملی ثبت نام انجام دهید تا و با کد ملی وارد سایت بشوید تا بتوانید گزینه را مشاهده نماید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید رضایی · 10 روز پیش
    سلام، من یک دستگاه گوشی دارم که چهار سال استفاده نکردم ولی الان نیاز دارم تعمیرش کنم و استفاده کنم. ولی کد imei را غیر قانونی می آورد چکار می توانم بکنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 روز پیش
      با سلام

      به علت آن که شما قبل از طرح سیم کارت داخل دستگاه قرار ندادید متاسفانه نمیتوانید از این دستگاه استفاده نمایید. و جهت بررسی بیشتر لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    navidezadi · 10 روز پیش
    با سلام

    من فروشنده موبایل هستم .بدای مشتری گوشی را فعال کردم در مراحل شماره اشتباه وارد شد . الان اون شماره که گوشی روش فعال شده اصلا در شبکه موجود نیست یعنی همچین شماره وجود نداره که گوشی روش فعال شده الان من برای دریافت کدچکارکنم؟ خاهش کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 11 روز پیش
    علیرغم اینکه در سایت گمرک، نوشته شده که فرجه 30 روزه برای ثبت گوشی مسافری (بعد از ورود مسافر) وجود دارد، اما برخی از فروشندگان (و نیز در سوالات مطرح شده قبلی در این سایت) از فرصت سه ماه بعد از ورود مسافر به کشور نام می برند. خواهشمندم بیان کنید که پس از ورود به کشور، 1 ماه فرصت برای ثبت و رجیستر کردن گوشی است یا سه ماه؟
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      باسلام
      لطفا از سمت گمرک پیگیری لازم را داشته باشید با شماره021-43891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 11 روز پیش
    با سلام

    علیرغم اینکه در سایت گمرک، نوشته شده که فرجه 30 روزه برای ثبت گوشی مسافری (بعد از ورود مسافر) وجود دارد، اما برخی از فروشندگان (و نیز در سوالات مطرح شده قبلی در این سایت) از فرصت 3ماه بعد از ورود مسافر به کشور نام می برند. خواهشمندم بیان کنید که پس از ورود به کشور،1ماه فرصت برای ثبت و رجیستر کردن گوشی است یا 3ماه؟

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 روز پیش
      باسلام
      لطفا از سمت گمرک پیگیری لازم را داشته باشید با شماره021-43891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید نوجوان · 11 روز پیش
    سلام پس از ثبت اولیه در سامان گمرک ..کد با تاخیر به گوشی من ارسال شود و صفحه مورد نظر گمرک کار نمیکرد ...مجددا شروع کردم پیغام میدهد در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است ...این یعنی چه
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید اصغری · 11 روز پیش
    سلام من میخواستم برای انجام یک پروژه تعدادی ماژول الکترونیکی با قابلیت ساپورت سیم کارت از چین تهیه کنم آیا این دستگاهها هم شامل قانون رجیستری میشوند ؟با توجه به این که قیمت هر یک از ماژول ها کمتر از ۵ دلار است هزینه رجیستری چگونه محاسبه میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      دستگاه های ماژول همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن یادگاری · 11 روز پیش
    سلام گوشی Apple 7 Plus قبل از تاریخ رجیستری داشتم و امروز در سامانه همتا ثبت کردم و پیغام این دستگاه جزِ شناسه های قانونی ثبت شده و این دستگاه قبلا با یک سیم کارت روشن شده است ارسال شد. درحالی که از ابتدا گوشی نو و همین سیم کارت هم داخلش بوده! آیا مشکلی در ثبت نداره. باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام

      دستگاهای قبل از طرح ریجستری نیازی به اقدام خاصی برای ثبت مجدد یا ثبت جدید داخل همتا ندارد. لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن علوی · 12 روز پیش
    سلام اطلاعات پاسپورت در سه ماه گذشته میده در صورتی که هنوز سه ماه از ورودم نگذشته. چه کنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نورالله هاشمی · 12 روز پیش
    سلام خسته نباشید
    من از اتباع خارجی هستم میخوام وارد میز خدمات الکترونیک گمرک بشم تا مشکلم رو برطرف کنم اما اونجا برای ثبت نام کد ملی لازم است که اتباع خارجی کد ملی ندارد و فقط شناسه فراگیر دارد کد فراگیر را هم که میزنم می‌نویسد کد ملی نادرست است
    لطفا اگر گمرک پشتیبانی تلفنی دارد برای من ارسال کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلامرضا تقلیدی · 13 روز پیش
    من چند ماهی ایست که گوشی خود را از فروشگاه اینترنتی خریداری و عمل ریجستری انجام شده ،ولی از خدمات تلفن های اضطراری مانند اورژانس ،پلیس ، مخابرات و غیره بی بهره ام. لطفاً راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 روز پیش
      با سلام

      سوال شما مبهم میباشد لطفا سوال خود را به طور واضح تری بیان نمایید.