1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پریا ولدبیگی · 11 روز پیش
    من گوشیمو یه هفتس خریدم و رمز یه بار مصرف و کارت گارانتی داره ولی تو همتا میگه شماره سریال غیر قانونیه.گوشیم قاچاقه؟توروخدا جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی ذکر میشود حتما دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 11 روز پیش
    با سلام و ادب و احترام.آیا فروشگاه موبایل می تواند گوشی مسافری را با فاکتور بفروشد و در فاکتور قید نماید گوشی مسافری است؟فروشنده موبایل که مسافر واقعی نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر ، خیر دستگاه مسافری چنانچه به صورت مسافری از مسافر واقعی خریداری شود مشکلی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی بخشی · 11 روز پیش
    سلام من از دیروز سعی میکنم تو سامانه گمرک گوشیمو ثبت کنم تو مرحله بعداز ثبت کدی که به گوشی ارسال شده مینویسد مشکل در ارتباط با اکانتر ) لطفا در اینخصوص راهنمایی می فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت گمرک به گمرک مراجعه کرده و از سمت گمرک پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید خدمتگزار · 11 روز پیش
    همتا جان گمرک جواب نمیده خواهش میکنم بابت ارور اکانتر یه پیگیری کن و یه جواب بهمون بده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این مشکلات مرتبط به سایت گمرک می باشد لذا باید از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Arash · 11 روز پیش
    سلام عرض ادب واحترام
    من گوشی خریدم و ازطریق سایت گمرک خواستم رجیستری کنم تا مرحله ارسال کد رفت و سیستم قطع شد العان که مجدد میخوام ثبت کنم میزنه imie شما درحال ثبت است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 11 روز پیش
    با سلام

    موبایل های قدیمی که مالیات آن هم پرداخت شده است را چگونه می توان فعال کرد؟ آیا بایستی دوباره برایش مالیات بدهیم ما حق مالکیت و استفاده از محصولی را که قانونا خریداری کرده ایم و مالیاتش را هم داده ایم نداریم. این انصاف است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که پیش از شروع طرح روشن بوده اند و سیمکارت روی آنها رویت شده است قانونی می باشد. همچنین دستگاه هایی که از خارج از کشور تهیه شده اند یکبار عوارض آنها در گمرک پرداخت می گردد و داخل کشور قابل استفاده می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رحیمی · 11 روز پیش
    دوستان سلام

    کسی تونست مشکل ارتباط با اکانتر رو حل کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری مشکلات سایت گمرک از گمرک اطلاع بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پویا اکبرزاده · 11 روز پیش
    سلام من گوشیمو امانت دادم به کسی الان پس نمیده از کجا میتونم اونو قطع کنم تا بیاره پس بده ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 11 روز پیش
      با سلام وقت بخیر همتا در قبلا این موارد پاسخگویی ندارد لطفا از مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 12 روز پیش
    لطفا اگه کسی تونست این مشکل در ارتباط با اکانتر رو حل کنه راه حلش رو بگه خیلی از دوستان مشکل دارن

    2 روزه نتونستم به صفحه پرداخت برم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت گمرک از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا شعبانی · 12 روز پیش
    سلام وقت بخیر
    سوال: آیا برای دختر ۶ ساله م و با مدارک ایشون می تونم گوشی ثبت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهنام · 12 روز پیش
    با سلام
    توي قسمت كد امنيتي وقتي كد رو ميزنم ميزته مشكل در اكانتر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد مرتبط به گمرک می باشد از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کربلائی · 12 روز پیش
    من ميخوام ريجستر كنم گوشیمو وقتی که sms مياد ميزنم ارور ميده خطأ در ارتباط با اكانتر سه روز شده ولي اين مشكل نرفت چیکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری مشکلات سایت گمرک به گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی ضیایی · 12 روز پیش
    سلام. آیا روشی هست که بشود فهمید چند گوشی به نام یک فرد ریجستر شده است. یعنی من از کجا می توانم متوجه شوم چه گوشی هایی با کد ملی یا شماه موبایل من فعال هستند یا ریجستر شده اند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر برای استعلام گوشی هایی که در گمرک به نام شخص ثبت گردیده است باید از گمرک اطلاع بگیرید . همچنین می توانید با کد ملی وارد سایت همتا شده قسمت ثبت اطلاعات مسافری هم تعداد گوشی های ثبت شده را نمایش میدهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین سلامتیان · 12 روز پیش
    سلام بعد از ارسال پیامک به گوشی در مورد ثبت شناسه IMEI در سامانه همتا، چند روز است هر چی کد را در سایت وارد می کنم پیغام می دهد "مشکل در ارتباط با اکانتر" لطفا راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مشکل مربوطه مرتبط به گمرک می باشد لطفا از گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آقا محمد · 13 روز پیش
    باسلام
    من گوشی دارم که میخوام بفروشم
    اما اون سیمکارتی که به اسم خودم بود و مالکیت گوشی با اون شمارس رو باطل کردم
    الان برای انتقال مالکیت باید چیکار کنم
    امکانش هست با شماره ی دیگه ای که به اسم خودم هست انتقال مالکیت رو انجام بدم؟!
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدحسین حیدرپور · 13 روز پیش
    سلام
    من یه گوشی شیائومی خریدم و به صورت مسافری قبلاً ریجیستر شده اما شناسه سیم‌کارت دومش با اونی که تو همتا ثبت شده فرق داره
    در حالیکه سیکارت یکش ثبت شده و مشکلی ندارنباید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 12 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 13 روز پیش
    سلام، لطفا یک روش هم برای کسایی که گوشی به صورت هدیه دریافت می کنند بگذارید، درسته حتما می گید کسی که گوشی را اورده به اسم ان شخص گوشی رجیستر بشه، ولی این روش زیاد مناسب نیست، شاید طرف تمایل نداشته باشد سهمیه یک گوشی در سالش بسوزد . الان تنها روش هایی که موجود است یا از طریق پست است یا مسافر، لطفا روش سوم هم اضاف کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد مرتبط به گمرک می باشد ، در سوال 6-14- بخش مسافری این صفحه توضیح داده شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید امین سلامتیان · 13 روز پیش
    سلام، در مرحله ارسال کد امنیتی که به گوشی پیامک ارسال می شود هر چه تکرار می کنم پیامکی دریافت نمی کنم مشکل چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد مرتبط به مشکلات سایت گمرک می باشد لطفا از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید رضا حسینی · 13 روز پیش
    با سلام وخسته نباشید اربعین رفته بودم وپاسپورتم مهر خروج از کشور داره موبایل گرفتم وتمام مراحل را میزنم ولی اخرش مینویسه مشکل با ارتباط با اکانتر میشه راهنماییم کنی چه کار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 13 روز پیش
    با عرض سلام. من بعد از انجام فرآیند انتقال مالکیت، به قسمت افزودن دستگاه میرم ولی خطا میده که: ((شناسه دستگاه (IMEI)متعلق به شما نمی باشد.)) وقتی دوباره انتقال مالکیت رو میزنم هم میگه: ((این دستگاه قبلا فعالسازی شده است، جهت دریافت مالکیت دستگاه پس از ورود به کارتابل از گزینه افزودن دستگاه استفاده کنید.))
    لطفا راهنمایی کنید.

    تشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.