شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامیار · 16 روز پیش
    سلام من گوشی نو و آک خریدم بعدسیم کارتمو داخلش گذاشتمو، استعلام اصالت گرفتمو وفعالش کردم فقط توپاسخ استعلام اصالت آخرش نوشته این دستگاه قبلا بایک سیم روشن شده!!یعنی گوشیه قبلا استفاده شده واک نبوده ؟!یا بخاطر اینکه من باخود گوشی جدیده استعلام گرفتم این پیام اومده و منظورش همین سیم خودمه؟؟.؟.!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی‌که در پاسخ استعلام اصالت از سامانه همتا، ذکر شده بود " این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است "، استحضار داشته باشید این مورد فقط مربوط به دستگاههای اکبندی که هنوز خریدار سیم کارت خودش را روی دستگاه قرار نداده باشد و قبل از قرار دادن سیم کارت اگر اعلام شد با یک سیم کارت روشن شده می تواند از خریدن دستگاه امتناع کند بعد از قرار دادن سیم کارت قابل استناد نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلا خوشنیت · 16 روز پیش
    سلام من شماره ای مالکیت رو به نامش زدن آنتن نداره و الان که میخوام گوشیمو بفروشم به مشکل برخوردم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که سیم کارتی که مالکیت بروی دستگاه شما دارد تخلیه شده لطفا صفحه ی " بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده http://hmti.ir/15 " مطالعه نمایید.
      در غیر این صورت لطفا مشکل خود را واضح تر بیان فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد صفری · 18 روز پیش
    سلام . آیا برای تبلت هایی که قابلیت نصب سیم کارت هم دارند باید این فرایند انجام شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیتhttp://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید.درصورتی که پیامک هشدار دریافت کرده اید وارد سامانه همتا http://hamta.ntsw.ir شوید قسمت ثبت و پیگیری مشکلات زیر شاخه<<دستگاه من تلفن همراه نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام>>ثبت درخواست نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Arvin · 18 روز پیش
    دستگاه شما مشمول این مرحله از طرح ثبت تلفن همراه نمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خوداری نمایید."، یعنی این دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده و در صورتی که تلفن همراه نباشد، می‌توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه از آن استفاده نمائید.
      توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه شما تلفن همراه می‌باشد از خرید آن خودداری نمایید. سرویس اینگونه دستگاه‌ها توسط سامانه همتا قطع خواهد شد. بدیهی است در صورت قطع سرویس دستگاه، سامانه همتا هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر مسعودی · 18 روز پیش
    سلام طبق توصیه شما به سایت گمرک مراجعه کردم اما تلفن را کسی جواب نمیدهد،میز خدمت هم ثبت نام میکنم و بعد که رمز را وارد میکنم امکان ورود نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام میز خدمت هم نامرتبط به همتا می باشد اگر اختلالی در سایت گمرک و میز خدمت هست باید از طرف گمرک پیگیری شود و راه ارتباطی دیگری گمرک اعلام نکردند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینیه · 19 روز پیش
    سلام
    انتقال مالکیت بشود ولی کارتن گوشی را نگیریم اشکالی دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر توصیه می شود هنگام خرید شناسه های کد دستوری #06#* با جعبه مطابقت داشته شود
      میخواهم دستگاه کارکرده (دست دوم) بخرم را مطالعه نمایید http://hmti.ir/old
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد محمدی · 19 روز پیش
    سلام. 1- آیا طرح رجیستری همچنان برای گوشی های آیفون ادامه دارد؟ یا رجیستر نمی شوند؟
    2- اتباع خارجی که در گیت ورودی گمرک گوشی خود را رجیستر می کنند تا مدت معینی گوشیشون آنتن میده یا مثل رجیستر با پاسپورت ایرانیه . برای همیشه س؟
    سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر مورد اول را از گمرک پیگیری نمایید
      در مورد مسافران تابعیت خارجی بعد از ثبت به صورت حضوری دستگاه به صورت دائم ثبت می شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر مسعودی · 19 روز پیش
    سلام مراحل رجیستر گوشی مسافری رو رفتم تا رسید به کد اعتبار سنجی متوقف کردم و ادامه فرایند رو یک روز بعد شروع کردن که از اول سایت اومد بالا اما سریال گوشی رو که میزنم تا برم واسه مرحله بعد میزنه کد اعتبار سنجی صحیح نمیباشد در صورتی که من کدی وارد نمیکنم اول صفحه ،فکر میکنم سریال ها تو سامانه سیو شده ،الان چکار باید بکنم تا مشکل حل بشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید کفایت الله رضوی · 19 روز پیش
    سلام آیا ثبت مالکیت چند گوشی با یک شماره تلفن ممکن است. مثلا تبلت خریدم و میخواهم با سیم کارتی که در گوشیم است ثبت مالکیت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های غیر گوشی مشمول طرح << تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date >> رجیستری نیستندبنابراین لازم نیست فرایندی را انجام دهید
      در زمینه ثبت مالکیت دستگاه با شماره سیمکارت محدودیتی وجود ندارد و یک سیمکارت می تواند مالک چند دستگاه باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فقیهی · 19 روز پیش
    از پاسپورت من برای ثبت گوشی بدون اطلاع استفاده شده است. چطور پیگیری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر لطفا اپلیکیشن دولت همراه را نصب کنید و با کد ملی خود استعلام بگیرید در صورتی که شماره سیمکارتی به نام شما ثبت شده و اطلاعی از آن ندارید از طریق سامانه 195 به آدرس اینترنتی 195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام وضايي · 20 روز پیش
    با سلام
    ميخواستم بدونم به ازاي هر پاسپورت امكان ورود چند گوشي ميباشد و اگر بخواهيم تعداد بيشتري با خود گوشي مسافري بياوريم براي ورود دستگاه ها چه اقدامي بايد كرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 20 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در همین صفحه قسمت مسافری بخش 6-5را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ع احمدي · 21 روز پیش
    سلام آيا اتباع خارجي كه اقامت دارندميتوانند از طريق سايت رجيستر كنند البته تازه ورود كرده اند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      سلا وقت بخیر کلیه اتباع خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به رجیستر نمودن دستگاه های گوشی تلفن همراه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amir1 · 22 روز پیش
    با سلام, سالها قبل و حداقل یکسال قبل از اجرای طرح رجیستری گوشی ای از ** خریده ام و فقط در حد تست , در حد چند دقیقه در هر دو اسلات آن سیمکارت گذاشته ام,الان که بعد از سالها داخل گوشی سیمکارت گذاشته ام پیام دستگاه زیر قانونیست اما فعالسازی نشده است ...مواجه شده ام الان راهکار چیست, با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام در صورتی قبل از طرح رجیستری تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date تنها از یکی از شکافه های دستگاه استفاده میکردید لطفا مطابق با آموزش افزودن دستگاه http://hmti.ir/03 فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید
      در غیر اینصورت صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید · 22 روز پیش
    باسلام ، سه روز است که یک گوشی اپل از فروشگاهی خریداری کردیم ، روز دوم متوجه شدیم گوشی مشکل دارد به فروشگاه مراجعه کردیم گفتند مهلت تست تمام شده و کاری نمیتوانیم بکنیم و تازه الان متوجه شدیم که گوشی به صورت مسافری رجیستر شده و گارانتی هم ندارد . لطفا راهنمایی میفرمایید چکار باید بکنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 22 روز پیش
    سلام برندهای کمتر شناخته شده هم اگر مسافری بیاریم رجیستر میشن؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پری · 22 روز پیش
    سلام
    این گپشی برا آشنامون خریدم و متاسفانع آنتن رفته چون فعالسازی نکردن الان چیکار کنیم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه م · 22 روز پیش
    سلام، گوشی من سرقت شده، میخواستم ببینم برای فروش گوشی های رجیستر شده سرقتی، انتقال مالکیت چطوری انجام میشه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 22 روز پیش
      سلام وقت بخیر راهکاری وجود ندارد از مراجع قضایی پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضاخطیبی مقدم · 23 روز پیش
    سلام.سال۹۸مبایل خریدم وثبت قانونی کردم بعدچندماه به سرقت رفته ونتیجه مثبت ردیابی کسی که سیم کارت گذاشته واستفاده میکندادرسش دادگاه نتوانست پیداکندومتواری است شکایت به جایی نرسیدچه کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان · 23 روز پیش
    دستگاه من قدیمی و چند ساله بدون سیم کارت بوده الان چطور باید ثبت بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      باسلام وقت بخیر،در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده با اجرای طرح رجیستری، دستگاه‌هایی که قبل از شروع طرح تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date در کشور روشن نبوده یا از مبادی قانونی کشور وارد نشده باشند، و سابقه فعالیت دستگاه در شبکه روئیت نشده باشد ،نمی‌توانند به‌صورت دائم از خدمات شبکه‌های اپراتوری کشور استفاده نمایند و بنابراین پس از ۳۰ روز قطع خواهند شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی عزیزی · 23 روز پیش
    سلام
    من گوشی جدید 2 سیمکارته خریدم که تا حالا سیمکارت نداشته
    الان میخوام سیمکارتی که قبلا روی گوشی قدیمی خودم ثبت شده انتقال بدم به گوشی جدید
    چیکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و فرایند فعال سازی هنوز انجام نشده، لطفا صفحه آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/05
      و بعد از فعالسازی شما می توانید با هر سیم کارتی از دستگاه استفاده کنید
      درصورتی‌که با قرار دادن سیم کارت در پیامک هشدار مهلت قطع ذکر نشده بود، نیاز نیست اقدامی انجام دهید.