شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید سلمانی · 21 روز پیش
    دستگاه تبلت سامسونگ tab a سال 96 از شرکت هدیه گرفتم و تا امروز( 98/12/28) سیم کارت رویش نگذاشته ام اما الان کار نمیکند و میگوید مشمول طرح نمیشود چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، تبلت ها مشمول طرح رجیستری نمی باشند. لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار دریافت کردید جهت بررسی شناسه ها را یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهزاد محمدی · 21 روز پیش
    گوشی من نوکیا معمولی است و نمیتونم به فروشنده دسترسی داشته باشم کد فعال سازی ندارم خط قبلیمم مفقود شده و به اسم خودم نبوده لطفن راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر،لطفا صفحه «آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده» http://hmti.ir/15 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیامک م · 21 روز پیش
    سلام. گوشی مسافری را می خواهم در گمرک ثبت کنم. پس از وارد کردن کدملی شماره تلفن همراه و ... پیفام ایراد تلفن متعلق به کد ملی نمی باشد را می گیرم در حالیکه هم به صورت خضوری و هم تلفنی مخابرات (همراه اول) می گوید که شماره متعلق به کد ملی است و حتی نوشته کاغدی هم به من دادن که این موضوع را تصدیق می کنه. با پشتیبانی گرک (شماره ۴۳۸۹۱) تماس می گیرم می گوید شماره در شبکه موجود نمی باشد.... لطفا راهنمایی کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 21 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به گمرگ مراجعه فرمایید و پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریدون خانی · 22 روز پیش
    سلام
    من چند ماه پیش یک دستگاه نو خریداری کردم که متاسفانه مغازه دار به اشتباه بجای شماره من یکشماره دیگر وارد کرده و حالا دستکاه از کار افتاده و آن شماره هم اصلا وجود ندارد
    چه باید بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohsenkateb · 23 روز پیش
    سلام من گوشی دست دوم خریدم و فروشنده میگه یا2.50000بده یاانتقال نمیدم چیکارکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی می باشد و هزینه ای ندارد. به فروشنده جهت دریافت مالکیت رجوع کنید و چنانچه همکاری نمی کنند دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ثبت شکایت فرمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان :
      http://hmti.ir/1
      در رابطه با دریافت هزینه نیز لطفا به صفحه «اخبار و اطلاعیه ها» http://hmti.ir/13 مراجعه کنید و بخش «اطلاعیه همتا در زمینه غیرمجاز بودن دریافت هزینه بابت رجیستری» را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی کهن مهر · 23 روز پیش
    سلام
    فرایند انتقال مالکیت رو انجام دادم اما پیامک برای خریدار ارسال نشده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا مجددا فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهید. همچنین میتوانید با شماره مالک فعلی وارد سایت همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir شوید و تولید کد فعالسازی نمایید و سپس خریدار فعالسازی نمایند.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
      آموزش فعال سازی دستگاه: http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی محمدی · 23 روز پیش
    سلام من قبلا گوشی دست دوم خریده بودم اون زمان رجیستری وجود نداشت الان میخوام بفروشم استعلام اصالت میگیرم میگن گوشی قانونیه و قبلا توسط ی سیمکارت دیگه روشن شده
    چه کاری باید انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری بر روی دستگاه مربوطه استفاده می کردید ابتدا فرآیند افزودن دستگاه و سپس انتقال مالکیت دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه: http://hmti.ir/06
      جهت اطلاع از شماره قبل از طرح به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شکوهی · 23 روز پیش
    سلام من رمز عبورم را فراموش کردم
    و چند دفعه هم امتحان کردم برای بازیابی کد که وارد سایت نمیشه یعنی سایت به گونه ایی هنگ میکنه
    العان هم مینویسه که کاربر مسدود شده من باید چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در بازه زمانی دیگر مجدد فرایند را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران غریب · 23 روز پیش
    سلام
    گوشی آلکاتل قدیمی دارم از شرکت یاس
    تماس گرفتم با شرکت میگن با گوشی و مدارک شناسایی بیاین دفتر مرکزی شرکت. قانونش اینه. روش دیگه ای نداره؟برای دریافت یک کد شش رقمی همه بیان تهران؟منطقیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی در زمان خرید در حضور فروشنده الزامی است لطفا از سمت فروشنده پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان کردی · 23 روز پیش
    سلام من گوشی از شرکت *خریدم داخل جعبه کد فعالسازی نداشت و هر چیم به شرکت زنگ میزنم کسی پاسخگو نیست باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      با سلام وقت بخیر نام شرکت پرشین سلوکام قشم به شرکت کیان تراست تغییر نام یافته است .
      لطفا به لینک مقابل مراجعه کرده و مطالعه نمایید. hmti.ir/i
      درصورتی که موفق به دریافت کد فعال سازی نشدید لطفا از سمت فروشنده پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mm · 24 روز پیش
    سلام
    هرمسافر در سال فقط مجاز به اوردن یک گوشی هست. اگه این بازه سه ماهه در پایان سال بیفتد، آیا با همان خروجی امکان رجیستر کردن گوشی دیگر هست در سال جدید؟ ممنون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 24 روز پیش
    سلام هر فرد چند گوشی را میتواند به نام خود ثبت کند واگر بدای دوستم گوشی ثبت کنم امکان دارد بعدا مشکل قانونی پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در سامانه همتا محدودیتی ندارد با یک سیمکارت چند گوشی ثبت گردد.
      در صورتی که منظور شما گمرک می باشد لطفا سوال 6-5 از بخش مسافری در همین صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدکهندانی · 24 روز پیش
    سلام.من یک گوشی جی ال ایکس ایرانی خریدم ولی یادم رفت کدرجیسترواردکنم الان گوشی ازکارافتاده ظاهرا.چیکاذکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی را با دستگاه فعال دیگری انجام دهید سپس گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
      آموزش فعال سازی دستگاه : http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد میراحمدی · 25 روز پیش
    سلام یه گوشی چند سال پیش خریدم ولی الان شماره ی مالک رو ندارم تا انتقال مالکیت بده باید چی کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 25 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه پیش از شروع طرح ( باتوجه به تاریخ مشمولیت http://hmti.ir/date ) روشن بوده است با سیمکارتی که قبل از طرح روی آن بوده فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید. http://hmti.ir/03
      در صورتی که بعد از طرح خریداری کرده اید الزامی بوده در زمان خرید انتقال مالکیت را دریافت کنید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید. http://hmti.ir/06
      میتوانید صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 26 روز پیش
    باسلام اگر موبایلی از سایت آمازون بخریم وعوارض گمرک را بدهیم چگونه گوشی را رجیستر کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، اداره پست در هنگام تحویل دستگاه به شما، اطلاعات شما و عوارض گوشی را دریافت کرده و به گمرک ارسال می‌کند سپس دستگاه شما ثبت و فعال می‌شود. جهت راهنمایی بیشتر قسمت مسافری بخش 6-8 را در همین صفحه مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Amirreza · 26 روز پیش
    سلام من میخوام یه گوشی از ***** بگیرم اما میترسم که نتونم فعال سازیش کنم و اینکه برای فعال سازی گوشی که نو خریدیم باید با یه گوشی دیگه مراحلی رو که گفتید رو انجام بدیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «می خواهم دستگاه آکبند خریداری کنم» https://hmti.ir/new مراجعه کنید و با دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی رحیمی · 27 روز پیش
    ایا گوشی های داخلی نظیر جی ال ایکس هم رجیستری دارند ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      یا سلام وقت بخیر، تمامی دستگاه های تلفن همراه مشمول طرح رجستری می باشند. لطفا صفحه «تاریخ مشمولیت» https://hmti.ir/date را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حجت الله صادقی · 27 روز پیش
    سلام
    من عوارض گمرك گوشي هم پرداخت كردم كد فعال سازي نيومد گمرك رفتم گفتند اطلاعات رو فرستاديم اما همتا ميگه نيومده الان 30 روز شده گوشي من آنتن نداره تماسم گرفتم ولي متاسفانه كسي پاسخگو نيست استدعا دارم راهنماييم كنين

    کد پیگیری پرداختی


    13********54


    imei1

    86*************4
    imei2

    86************2
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در همین صفحه قسمت مسافری بخش 6-11 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بردیا · 27 روز پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم چطوری میتوان شماره همراه ثبت شده در سایت همتا را حذف کرد؟من 2 شماره مختلف را ثبت کرده ام .حالا یکی از سیم کارتها رو واگذار کردم و میخوام که آن شماره رو از سایت حذف کنم اما گزینه حذف رو پیدا نمیکنم.لطفا راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، امکان حذف شماره داخل سایت وجود ندارد. پس از اعلام شدن تغییر نام سیم کارت از سمت اپراتور، اطلاعات ثبت شده از کارتابل تخلیه می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amir · 28 روز پیش
    سلام وقت بخیر یه گوشی خریدم روی کارت گارانتی یه کد بود که زدیم اشتباه بود دوستم گفت بعد یه هفته کد رو می گیرم بهت می دم . بعد یه هفته هم عیده تا 99.1.20 هم وقت داره بر فرض مثال اگر تا بعد از 20 ام کد رو فعال سازی نکنم چه اتفاقی می افته ؟ یعنی دیگه اگر بعدا بده دیگه نمی تونم گوشی رو فعال کنم ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 27 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در رابطه با نحوه دریافت کد فعالسازی به صفحه http://hmti.ir/activationcode مراجعه کنید و مطالعه کنید. چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده خود و یا شرکت گارانتی مراجعه فرمایید. در صورتی که همکاری نکردند دستگاه را عودت دهید و در صورت امتناع ایشان ثبت شکایت فرمایید. اطلاعات تماس شرکت گارانتی در صفحه https://hmti.ir/i جستجو کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/1