1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی میر · 5 ماه پیش
    سلام. من مراحلو انجام دادم تا ارسال کد امنیتی به شماره تلفن من. کد امنیتی ارسال شد و منم وارد کردم. ولی ادامه رو که میزنم مینویسه مشکل در ارتباط با اکانتر.
    اینو کسی میدونه چیکارش باید بکنیم. شماره تماسی چیزی سراغ دارین که پیگیری کنیم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این مشکل مرتبط به گمرک می باشد لطفا جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید یا با شماره 43891-021 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناشناس · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر .

    برای ریجستر کردن گوشی برای افراد ایرانی کدفعالسازی بعد پرداخت بعد از حدود یک دقیقه ارسال میشه . آیا برای اتباع خارجی مدت زمان ارسال کد فعالسازی تفاوت دارد یا خیر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی ارسال می گردد این موضوع مرتبط به اشخاص ایرانی یا اتباع خارجی نمی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمان · 5 ماه پیش
    سلام
    من از دو سال پیش دارم از گوشی خودم استفاده میکنم ولی در حال حاضر به جعبه ی گوشی دسترسی ندارم و به همین دلیل نمیتونم سیم کارت جدیدی رو اون قرار بدم . میخواستم بدونم اگه سیم کارت خودم رو به یک اپراتور دیگه ترابرد کنم ، نیازی به فعال سازی مجدد دارم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورت ترابرد سیمکارت نیازی به فعال سازی مجدد نمی باشد شما می توانید جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد · 5 ماه پیش
    سلام
    من عید از خارج کشور یک گوشی اوردم و مدت کوتاهی استفاده کردم ولی رجیستر نکردم
    امروز که روشن کردم انتن نداره

    باید چکارکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدی · 5 ماه پیش
    سلام گوشی در سامانه ثبت شده بود قبلا و ولی سیم کارت رو گوشی نبود الان سیم انداختم پیام سرویس نخواهد گرفت می یاد و قانونی نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام ببخشید گوشی آیفون 11 مکس پرو آیا به لیست رجسترتون اضافه شده من می خوام خریداری کنم بیارم ایران تا 10 روز آینده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر منتظر باشید طی روزهای آتی اضافه می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 5 ماه پیش
    سلام. اگر من گوشی اپل به عنوان گوشی مسافری برای خودم وارد کنم آیا به عنوان مبادی قانونی حساب میشود ؟ یا رجیستر نمیشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در هرسال یک دستگاه به صورت مسافر وارد کشور کرده است در گمرک ثبت کند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد امیری · 5 ماه پیش
    سلام.در موقع وارد کردن اطلاعات شخصی در سایت گمرک پیغام میدهد که در سه ماه گذشته ورود و خروجی برای شما در پلیس گذر نامه ثبت نشده است.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی یگانه · 5 ماه پیش
    سلام،پس از انجام پروسه انتقال مالکیت،کد فعال سازی برای خریدار ارسال نشده و فرایند انتقال مالکیت تکمیل نشده

    الان نه با شماره خریدار میشه وارد سایت شد نه شماره فروشنده

    کد آی ام ای آی دستگاه رو هم نمیشه چک کرد که با چه شماره ای ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 ماه پیش
    سلام من اینترنتی خریدم
    کد گذرنامه ندارم چیکار. کنم برا ثبت
    هزینه هاش رو هم پرداخت کردم
    با گذشت ۵ ماه هنوز کد برام نیومده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    با سلام
    من گوشیم رو که قصد داشتم منتقل کنم متوجه شدم (پس از پیگیری096366) دستگاه وارد قسمت فرایند ثبت تعمیری شده است و باید اون رو از قسمت خارج کنم ولی وقتی میخوام در سامانه ثبت نام کنم در قسمت وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد سیستم پیغام اطلاعات هویتی وارد شده صحیح نمیباشد روبرو میشوم ممنون میشم کمک کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد باطبی · 5 ماه پیش
    سلام . آیا اطلاعات از گمرک برای سامانه همتا ارسال شده یا خیر .؟ ( تا سه روز پیش هیچ اطلاعاتی از تاریخ 98/05/01 از طریق گمرک ارسال نشده بود )
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ارسال اطلاعات از گمرک به سامانه همتا به صورت آنلاین انجام می شود لطفا جهت بررسی با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام من گوشیمو دیروز ریجستری کردم بعد وقتی سیم کارت انداختم کد پاک خواست هر چی کدشو زدم میگه کد اشتباهه یه سیم کارت دیگم انداختم باز کد پاک میخاد میزنم میگه اشتباهه باید چیکار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الیاس موسوی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید .برای بازیابی شناسه پرداخت باید چیکار کرد آیا گزینه برای شناسه پرداخت هست یا نه.(اس ام اس یک بار به اشتباه حذف شده است )ممنون .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر این مشکل مربوط به گمرک می باشد و برای بررسی مشکل به گمرک محل سکونت مراجعه کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    راضیه زال · 5 ماه پیش
    برای من پیام اومده جز شناسه ثبت شده است ولی طر صورتی که دستگاه شما تلفن همراه است از خرید آن خودداری کنید این یعنی چی یعنی اگه تبلت نبود و تلفن همراه بود نباید میخریدمش؟ و اینکع نوشته قبلا با یک سیمکارت روشن شده که یعنی اگر الان سیمکارت روش باشه و روشن باشه همین معنی رو میده؟ چون من آکبند خریدمش!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلا لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید. م
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عادل سعدی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    موقع ثبت گوشی در سایت گمرک و بعد از وارد کردن اطلاعات پاسبورت و شماره تلفن به من خطای ( شما چند اظهار ناتمام دارد ) میدهد آیا مشکل کجاست ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی این خطارا دریافت می کنیدگزینه حذف را انتخاب کرده و فرایند را از ابتدا انجام دهید و اگر باز هم به مشکل برخوردید به گمرک مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی سپاهی · 5 ماه پیش
    گوشی با پاسپورت پسر خاله م رجیستر کردم فعال شده الان بعد ۱۵ روز غیر فعال شده
    دلیلش چیه
    زنگ میزنیم میگن غیر قانونیه کجاش غیر قانونی بوده
    اگه غلطه چرا کدش اومد و فعال شد
    اگر درسته چرا باز غیر فعال شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید زارعی · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشین . من فروشنده هستم و یه گوشی سامسونگ هست که اسفند ماه 97 ثبت کردم ولی دراستعلام سامانه همتا میگه غیرقانونی است ولی در سامانه گمرک در مرحل اخر و بعد از دریافت پیامک میگه که شناسه ثبت شده چیکار کنم لطفا کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید حرازی · 5 ماه پیش
    سلام من تازه دیشب از خارج از کشور وارد شدم ، هنگام رجیستری اعلام میکنه که اطلاعات سفر شما ثبت نشده ، این اطلاعات کی ثبت خواهد شد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری و دریافت اطلاعات به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزاد · 5 ماه پیش
    سلام من امروزimei گوشی رو ثبت زدم و اطلاعات پاسپورتم رو وارد کردم ،پیامک هم اومد عدد4 رقمی رو وارد کردم ولی خطا داد و نوشت بعدا امتحان کنید،چند ساعت بعد همین مراحلو رفتم ولی آخرش نوشت شما چنداظهار ناتمام دارید یا شناسهIMEIتوسط شخص دیگری درحال ثبت بوده است مجددا یک شناسه جدید وارد کنید،من الان باید چیکار کنم،مدل گوشیA70 هست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، این خطا مربوط به گمرک میشود لطفا بازده زمانی دیگر امتحان کنید درصورتی که بازهم این خطا را دریافت کردید حضوراً به گمرک مراجعه فرمایید.