شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mehi · 9 ماه پیش
    سلام من گوشیمو دو هفتس خریدم با سیم کارت رایتل و همراه اول به نت وصل میشه ولی با ایرانسل وصل نمیشه اپراتور زنگ زدم گفتن مشکل از طرف سامانه همتا هست البته با خط ایرانسل زنگ میزنه و میخوره همینطور پیامک ولی نتش وصل نمیشه هیچ پیامی هم دستم نرسیده گوشی ریجستر شده مسافری هست چ کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که تنها مشکل اینترنت دارید و تماس ورودی و خروجی شما مشکلی ندارد این مورد مرتبط به سامانه همتا نیست از اپراتور باید پیگیری گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Nima ayati · 9 ماه پیش
    پس از استعلام این پیام نشان دادن شد:
    شناسه دستگاه قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت
    آیا راهی برای فعال سازی وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه دستگاه را در داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام می شود راهکاری برای فعال سازی ندارد. دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران · 9 ماه پیش
    سلام، یک گوشی دارم که رجیستر نشده. آیا من میتونم بدون رجیستری با یک سیم کارت دیتا ازش استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ، خیر امکان پذیر نمی باشد .
      در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و غیر قانونی اعلام می شود ، دستگاه را به فروشنده عودت دهید و چنانچه همکاری می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما · 9 ماه پیش
    سلام گوشی ای برام از خارج اوردن و فعال سازی دستگاه حتما باید شماره شخصی که در سایت همتا وارد کرده ام با شماره خودش فعال شود؟ با سیمکارت دیگری میشود با کدفعال سازی ارسال شده فعال کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بهتر است فرایند فعال سازی با سیمکارت شخص مسافر انجام شود سپس به سیمکارت خود انتقال مالکیت دهید.
      آموزش فعال سازی دستگاه : http://hmti.ir/05
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه : http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روح الله م · 9 ماه پیش
    سلام روز به خیر .من یه گوشی خریدم .و هزینه ریجستر رو پرداخت کردم .منتهی بعدا متوجه شدم که با پاسپورتم بدون اطلاع من ریجستر انجام شده .الان چطور باید هزینه ام رو باز پس بگیرم ؟هر جا زنگ میزنم هیچ کس پاسخگو نیستن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهد.
      در خصوص پیگیری مبلغ پرداختی به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد رضا · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    گوشی نو من را دزدیده بودند در این مدت شخصی با شماره ای که نداریم درسایت همتا ثبت نام انجام داده.حال باید نامه از اگاهی برای کجا بگیرم بتونم گوشی رو برای خودم ثبت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های سرقتی پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین بهشتی · 9 ماه پیش
    سلام مردادماه یکگوشی خریدم صاحب مغازه گفت برای کدفعال سازی یکهفته دیگه بیامنبرام مشکل پیش آمدالان مغازه شوجمع کرده لطفاراهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه آکبند می باشد جهت دریافت کد فعال سازی ابتدا به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و مطالعه کنید چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده مراجعه کنید..
      چنانچه دستگاه کارکرده می باشد موظف بودین در زمان خرید انتقال مالکیت را دریافت کنید لطفا جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام · 9 ماه پیش
    لطفا لینکی رو در اختیار بذارید که هزینه رجیستری مدل گوشی ها درونش باشه
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا بخش مسافری قسمت 6-4 در همین صفحه را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    قصد دارم یه تبلت که قابلیت نصب سبم کارت روش داره رو از کشوری وارد ایران کنم آیا نیاز به پرداخت عوارض گمرکی و ریجست هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر تاکنون فقط گوشی های تلفن همراه مشمول طرح رجیستری می باشند بنابراین تبلت ها نیازی به پرداخت عوارض ندارند.لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      تاریخ مشمولیت
      http://hmti.ir/date
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید · 9 ماه پیش
    سلام و درود..با عرض پوزش، دیشب مراحل ثبت ریجستری دستگاه مسافری رو تا مرحله پرداخت هزینه گمرک انجام دادم و هزینه گمرک نیز با موفقیت پرداخت شد ولی وارد مرحله بعدی نشدم، ارسال اطلاعات به همتارو هم میزنم پیام میاد که اطلاعات شما به سامانه همتا ارسال شده، چکار کنم که سایر مراحل ثبت رو هم انجام بدم تا کد فعالسازی رو دریافت کنم؟ برای ثبت نام در سامانه همتا هم تا مرحله وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد میرم ولی هربار " توجه به اینکه سرویس احراز هویت سازمان ثبت احوال در این لحظه در دسترس نمی باشد، برای ثبت نام در ساعات دیگر اقدام نمایید" میاد و نمیتونم ادامه بدم، برای ثبت نام چه ساعتی در روز اقدام کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا جهت راهنمایی به انجام ادامه فرآیند ثبت، به بخش مسافری قسمت 6-11 رجوع کنید.
      و نیز جهت ثبت نام در سایت همتا، لطفا در بازه زمانی 7:00 تا 19:00 اقدام کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آتیلا · 9 ماه پیش
    با سلام و عرض ادب. چند روز پیش یک دستگاه آیفون از کشور سوئد به دستم رسیده الان که میخوام سریال گوشی رو ثبت کنم پیغام میده که دستگاه غیر قانونی هست و از همراه اول قادر به دریافت خدمات نمی باشد.لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» مراجعه کنید و با توجه به راهنمایی ارائه شده، اقدام به ثبت دستگاه کنید. http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    moslem · 9 ماه پیش
    با سلام ایا برای جانبازان تسهیلات ویژه ای همتا در نظر گرفته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند های سامانه همتا و رجیستری برای تمامی افراد یکسان می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 9 ماه پیش
    سلام اگر از گوشی و سیم کارت سواستفاده بشود و گوشی ریجستری شده باشد راهی برای ابطالش وجود داره؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد در سامانه همتا امکان پذیر نمی باشد از سمت مراجعه قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mohammad · 9 ماه پیش
    سلام,ببخشید من میخواستم یک گوشی از سایت به صورت اینترنتی خرید کنم و کد فعال سازی ریجستری نیز دارد,میخواستم بدونم با وجود کد فعال سازی آیا نیاز هست ک هزینه گمرک رو هم پرداخت کنم؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت دستگاه مسافری برای اشخاص مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند در صورت احراز تخلف با افراد خاطی برخورد میگردد.
      در خصوص خریداری دستگاه داخل کشور صفخه " میخواهم دستگاه اکبند خریداری کنم " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی زهره بخش · 9 ماه پیش
    با سلام
    درخصوص دریافت کد فعالسازی وقتی به سامانه 1***11 پیامک میزنم جوابی جهت رمز یکبار مصرف نمیده
    متاسفانه تلفناتون هم جواب نمیدین
    ممنون میشم حداقل اینجا راهنمایی بفرمایین
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در خصوص کد فعال سازی لطفا ابتدا به لینک " http://hmti.ir/activationcode " مراجعه کرده و مطالعه کنید چنانچه موفق به دریافت کد نشدید به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آقا · 9 ماه پیش
    با سلام پیرو شماره پیگیری 114***7 در خواست حل مشکل دارم. ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر با شما تماس برقرار شده و راهنمایی لازم انجام شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آقای ایرانی · 9 ماه پیش
    با سلام پیرو شماره پیگیری 114***570 درخواست رفع مشکل آنتن دهی ساعت هوشمند خود را دارم. با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر با شما تماس برقرار شده و راهنمایی لازم انجام شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی بیاتی · 9 ماه پیش
    باسلام
    با توجه به جواب شما پیش رفتم
    با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده» مراجعه نموده و با دقت مطالعه کنید. http://hmti.ir/15
    کد IMEIگوشی رو زدم گفت این کدIMEIمتعلق به شما نمیباشد؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام، جهت بررسی لطفا شناسه های ۱۵رقمی دستگاه را از طریق #۰۶#* یادداشت کنید و با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 9 ماه پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید.

    ببخشید من یه گوشی که چند سال پیش ازش استفاده کرده بودم رو روشن کردم و آنتن داشت،از سامانه همتا هم برام پیام اومد ولی چون گوشی نیاز به تعمیر داشت دیگه فعال نکردم بعد از یه هفته که گوشی به دستم رسید یه روز آنتن داشت ولی من یادم نبود که استعلام همتا رو انجام بدم،الآن هم گوشی آنتن نداره،لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا در رابطه با پیامک دریافتی به صفحه «پیامک های هشدار» مراجعه کرده و مطابق با پیامک مربوطه، فرآیند لازم را انجام دهید. http://hmti.ir/12
      و در رابطه با تعمیر دستگاه به صفحه «آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا» رجوع کنید. http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیربشارتی · 9 ماه پیش
    من میخوام گوشی بخرم ولی قیمت رجیستری بیشتره تا بدون رجیستر مگه نمیگن که رجیستری رایگانه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه خریداری شده در داخل کشور، باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر گردد. در غیر این صورت از خریداری آن خودداری شود.
      جهت خریداری گوشی داخل کشور لینک " http://hmti.ir/new " را مطالعه نمایید.
      و نیز در رابطه با استعلام قیمت میتوانید از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده پیگیری کنید.