شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 10 ماه پیش
    سلام
    چند ماه پیش به خارج کشور رفتم الان یه گوشی خریدم میخواستم ریجستر کنم سامانه پیام میدهد که شما از طرح ریجستری خود استفاده نمودیدوشماره سریال و مدل گوشی را اعلام می‌کند و من اطلاعی از این موضوع نداشتم چگونه میتوانم آنرا قطع کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاعتان برای شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای شما وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین دانشکده کاشانی · 10 ماه پیش
    گوشی من آکبند بوده دزدیده شده چکارباید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های سرقتی از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید روشنی · 10 ماه پیش
    سلام
    ایا میتونن از کد imei گوشی دیگران سو استفاده کنن؟
    میشه این کد رو در اختیار دیگران قرار بدیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، شناسه دستگاه یا IMEI، یک شناسه بین‌المللی با 15 رقم است. این شناسه برای هر دستگاه با قابلیت نصب سیم‌کارت منحصربه‌فرد است. لطفا جهت جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، از قرار دادن آن در اختیار دیگران خودداری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یعقوب نظری · 10 ماه پیش
    با سلام
    من گوشی سامسونگ خودم را برای یک شماره تلفن رجستر کرده بودم به علت اینکه بعضی موقع ها پیام (ثبت نشده) را دریافت میکردم تغییر مالکیت به سیم کارت دیگه ای دادم، بعدا بیشتر این پیام میومد و بعلت چندین بار خارج کردن باطری و سیم کارت ، باطری تلفن خراب شد در نهایت بتازگی برای سیم کارت دیگه ای تغیر مالکیت دادم و پیام داد که با موفقیت انجام شد(تمام عملیات با گوشی دیگه ای انجام شد) و حالا باز هم آنتن نمیاد بالا و در تماس میگه ثبت نشده
    بفرمایید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، در رابطه با دریافت پیامک مربوطه لطفا به صفحه «پیامک های هشدار»http://hmti.ir/12 مراجعه کنید و بر اساس پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید. چنانچه مشکل برطرف نشد سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از طرف اوپراتور پیگیری فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 10 ماه پیش
    با سلام من توی سامانه میزکار میخوام ثبت نام کنم کد ملی و شماره تلفنم را می زنم مینویسه شماره تلفن به نام شما نیست در صورتی که دو تا شماره به نام خودم هست و توی نرم افزار همره اول هم میزنم نشون میده به نام من هست حالا باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که منظور شما سایت میز خدمت الکترونیک گمرک می باشد لطفا از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین حسینی · 10 ماه پیش
    سلام، چگونه می توان بررسی کرد که با شماره گذرنامه من گوشی ثبت شده است یا خیر؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بلک بری · 10 ماه پیش
    سلام گوشی بلک بری سه سال پیش خریدم ... گوشی مال شخص دیگر بود اورده بود مغازه بفروشه من گوشیو خریدم صاحب مغازه انتقال مالکیت نزده ..الان هم شماره طرف سوخته در دسترس نی ..من شماره ملی و شماره تلفنشو دارم ایا میتونم به نام خودم بزنم !؟ گیر کردم میخوام گوشیو بفروشم چکار کنم لطفا کمکم کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 10 ماه پیش
    سلام من یه گوشی بلک بری سه سال پیش خریدم به نام یکی دیگه بود ولی صاحب مغازه انتقال مالکیت انجام نداده برام بعد سه سال گوشی فروختم صاحب قبلیش شمارش سوخته در دسترس نی چکار باید بکنم شماره ملی و شماره تلفنش هم دارم شماره سیمکارت هم تو شهر دیگس
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نادر آمرکاشی · 10 ماه پیش
    سلام. من در ایران اقامت ندارم و سالی 2 یا 3 بار به ایران می آیم و همیشه کمتر از یک ماه در ایران هستم. آیا نیاز به رجیستری دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بله هر شخص مسافر در هرسال در یک بازه سی روزه ورود به کشور میتواند سی روز از گوشی بدون ثبت اسفاده کند در ورود بعدی جهت استفاده نیاز به ثبت دستگاه در گمرک دارد.
      لطفا جهت آموزش به لینک زیر مراجعه کنید:
      «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نوید · 10 ماه پیش
    سلام من انتقال مالکیت رو انجام‌ دادم ولی الان شماره ای که باهاش این کارو انجام دادم فروختم الان چطور میتونم مالکیت گوشیم رو به سیم کارت جدیدم منتقل کنم در حالی که به سیم کارت قبلیم رو در اختیار ندارم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران · 10 ماه پیش
    سلام من چند سال پیش گوشی ال جی را فعال کردم
    الان میخوام گوشی رو بفروشم
    اما یادم نمیاد با کدوم سیمکارت فعال کردم که بخوام انتقال بدم
    چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارت دیگری شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت لطفا صفحه "عدم شناخت مالک قبلی " را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید پورمند · 10 ماه پیش
    سلام یه گوشی دارم سریال دومش تو سامانه اشتباه ثبت شده و جای 45 ، 54ثبت شده وسیمکارت دومش آنتن نداره آیا راهی هست درست بشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، شناسه های ثبت شده در سامانه، باید با شناسه های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند. در صورت عدم مطابقت بین شناسه های ذکر شده ،ضمن داشتن شناسه ها با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لیلی طیبی · 10 ماه پیش
    با عرض سلام ودرود
    با اطلاعات پاسپورت من، بدون اجازه واطلاع بنده یک گوشی رجیستر کرده اند.در سامانه همتا فقط مدل وبرند گوشی وکد IMEI مشخص است. لطفا راهنمایی کنید از چه طریق میتوانم پیگیری قانونی کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، جهت ثبت در گمرک به سیمکارتی به نام شما نیاز می باشد درصورتیکه بدون اطلاع شما سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای شما وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir،ثبت شکایت انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید رضوی · 10 ماه پیش
    با سلام و عرض ادب در سامانه گوشی مسافری مبلغ مورد نظر را پرداخت کردم و از حسابم کم شد. سامانه پاسخ داد: "اطلاعات پرداخت دریافت نشده است". کجا باید پیگیری کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زانیار علیزاده · 10 ماه پیش
    با سلام در درگاه پرداخت مبلغ رو واریز کردم کد رهگیری هم داد رو گزینه تکمیل فرآیند هم کلیک کردم به سایت مبدا ارجاع شدم ولی پیام داده اطلاعات پرداخت دریافت نشده است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    BM · 10 ماه پیش
    در سامانه گوشی مسافری مبلغ مورد نظر را پرداخت کردم و از حساب بنده کم شد.شناسه پرداخت و کد رهگیری را سایت اعلام کرد . منتهی به قسمت ارسال اطلاعات به همتا ارجا داده نشدم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا قسمت مسافری بخش 6-9 را در همین صفحه مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد ن · 10 ماه پیش
    با سلام
    من گوشی 2 سیم کارته قانونی از یکی از سایت های معتبر با جعبه و فاکتور خریدم. از اینکه گوشی قانونی بوده مطمئنم ولی قبل از شروع طرح رجیستری خارج از کشور بودم و الان که گوشی رو به ایران برگردوندم موقع انتقال مالکیت پیامِ "شناسه دستگاه IMEI متعلق به شما نمی باشد" رو میده.
    خواهشا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر است
      در صورتی که دستگاه شما دارای مالک قطعی باشد با قرار دادن سیمکارتی شماره مالک به صورت محدود ارسال میگردد در غیر اینصورت صفحه عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید.http://hmti.ir/09
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل نیکی · 10 ماه پیش
    با عرضسلام و وقت بخیر، هفته گذشته از یک فروشگاه گوشی شرکتی خریدم و بعد از یک روز متوجه شدم گوشی مسافری هست، گوشی را میخواستم پس بدهم که فروشنده فرمود ۳۰ درصد از هزینه را کسر میکنم و برمیدارم. الان تکلیف چیست چطور باید پیگیری کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، این موارد از طرف همتا قابلیت پیگیری ندارند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هنگامه · 10 ماه پیش
    سلام من حدودا ۴ ۵ ماه پیش گوشیمو از اداره پست مرکزی تحویل گرفتم و به من گفتن ۲ ماه دیگه رجیستر میشه و پیامکش براتون میاد
    من سیمکارتمو همچنان فعال نگه داشتم ولی هیچ پیامکی برام نیومده زنگم میزنیم پاسخ درست حسابی نمیدن میگن منتظر باید باشیم
    دیگه چقد اخه، چرا رسیدگی نمیکنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-8 از بخش مسافری در همین صفحه را مطالعه نمایید . در صورتی که با پیگیری از گمرک به شما اعلام کردند اطلاعات دستگاه برای سامانه همتا ارسال گردیده است جهت بررسی شناسه های دستگاه را یادداشت کرده و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد · 10 ماه پیش
    سلام ، کد رجیستری گوشیم روی کارت گارانتیش بوده و کارتش رو گم کردم ، حالا باید چیکار کتم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا قسمت فعالسازی بخش 3-6 را در همین صفحه مطالعه بفرمایید.