شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 9 ماه پیش
    سلام / یک عدد گوشی مسافری وارد شده منتها فعال نکردیم از ان زمان 6 ماه گذشته / لطفا راهنمایی کنین واقعا ایا گمرک و همتا برای این راهی ندارن ؟؟ کمک !! لطفا ایمیل کنین بهم یه راهی بزارین جلو پام!

    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-6 از بخش مسافری در این صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    noor lashkari · 9 ماه پیش
    tcsMapCode:21***5 not defiend, اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد ، پشتیبانی سامانه همتا096366 برای چنین مشکلی راه حل چی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ساقی · 9 ماه پیش
    سلام
    من یک گوشی از یک سایتی سفارش می خوام بدم که گوشی از چین ارسال میشه ، ولی خودم خارج از کشور نرفتم ، آیا می تونم گوشی رو که به ایران میاد رجستر کنم ؟ یا اینکه چون خودم مسافر نبودم امکان رجستر کردن نیست ؟
    سپاس
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر برای گوشی های پستی عوارض دستگاه در اداره پست گمرک پرداخت می شود و اطلاعات شما برای همتا ارسال می گردد در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی برای شما ارسال می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا پناهی · 9 ماه پیش
    سلام از پاسپورت کسی که کارت اقامت موقت یک کشور دیگه رو داره و وارد کشور شده میشه برای رجیستر استفاده کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر جهت پیگیری و اطلاع به گمرک مراجعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روحانی · 9 ماه پیش
    سلام...من یک بار انتقال مالکیت رو به شماره اشتباه و بعد دوباره با شمارهٔ درست انجام دادم ولی چون این شخص هنوز فعالسازی رو انجام نداده، آیا برای شخصی که ابتدا به اشتباه شمارهٔ ایشون رو وارد کردم، امکان سوء استفاده وجود داره؟ چطور میشه جلوگیری کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که بعد از انتقال مالکیت اولیه که اشتباه بوده مجدد انتقال مالکیت داده اید و فعال سازی کرده اید امکان سو استفاده و فعال سازی را شخصی که کد فعال سازی به اشتباه برایش پیامک شده ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حیاتی · 9 ماه پیش
    سلام و احترام من سال ۹۶ گوشی تلفن apple 6s از شخصی خریداری کردم به صورت کاملا توافقی و دو سال هست که از گوشی استفاده می کنم اون زمان ایشون نمی دونستن گوشی با چه شماره ای رجیستر شده و الان هم خارج از کشور هستن و هیچگونه دسترسی به ایشون ندارم می خواستم ببینم چطور می تونم فرآیند انتقال رو انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم کریمی · 9 ماه پیش
    سلام من گوشی شیائومی می نوت ۱۰گرفتم میخوام ریجسترش کنم میزنه برند شما در سامانه همتا گمرک ثبت نشده است...بعدش از میز خدمات الکترونیک ثبت نام میکنم ولی بعدش گذرواژه میخواد...گذرواژه هم نمیاد باید چیکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت میز خدمت گمرک به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم کریمی · 9 ماه پیش
    میز خدمات الکترونیک چرا گذر واژه نمیاد؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در خصوص مشکلات سایت میز خدمت گمرک به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا بانو · 9 ماه پیش
    سلام‌من حدود500تومن هزینه ریجستری دادم اما اخرین پیامک‌برام‌ارسال نشد..و امروز‌انتن گوشیم پرید..باید کجا پیگیری‌کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-9 از بخش مسافری در همین صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صالحی · 9 ماه پیش
    سلام.من از ** گوشی خریدم.روزای اول سعی کردم رجیستر کنم ولی نشد.حالا بیش از یکماه گذشته و من یادم رفت رجیستر کنم. حالا سیم کارت و گوشی غیرفعال شده. اجازه ی ثبت دوباره هم نمیده و پیامک فعالسازی برای سیم کارتم نمی آید. باید چیکار کنم تا این مشکل حل شود و گوشیم رجیستر شود.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را عودت دهید و چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 9 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من مسافر هستم و در مهلت یک ماهه هم گوشی را ریجستر نکردم الان گوشیم از دسترس خارج شده باید چکار کنم ؟لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر میتوانید برای دریافت پیامک های مربوطه و انجام فرایند های مربوطه سیمکارت را روی گوشی دیگری قرار دهید.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین خیرالهی · 9 ماه پیش
    سلام من گوشی آیفون داشتم و در سامانه ثبت کردم. گوشی از کار افتاد و با مراجعه به نمایندگی اپل در کانادا گوشی جدید به من داده شد با کد imei متفاوت الان باید دوباره ثبت کنم و پرداخت انجام بدم یا گزینه دیگری هم دارم؟ متشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به لینک زیر مراجعه کنید و مطالعه نمایید.
      آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا
      http://hmti.ir/08
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    N · 9 ماه پیش
    من ایفون ۱۱پرو پول ریجسترشو پرداخت کردم ام هنوز ثبت نشده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-9 در بخش مسافری همین صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید یزدانی · 9 ماه پیش
    با سلام یک گوشی را از یک اشنا خریداری کردم در سامانه برای انتقال مالکیت اقدام کردم ولی شماره ای که با ان رجیستر شده را نشان نمی دهد تا بتونم انتقال بدم فروشنده هم نمیدونه با کدام خط کار میکرده

    لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش الزامی است جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید درصورتی که فروشنده امکان انجام این فرایند را ندارد دستگاه را عودت دهید.
      در صورت عدم همکاری می توانید ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی اکبر داودی · 9 ماه پیش
    با سلام گوشی من دو سیمکارته ولی یکی از imei آن در گمرک ثبت شده والان بعد از یک ماه هنوز برام کد فعالسازی نیومده زنگ زدم همتا گفتن از اینجا پیگیریکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا شماره و تاریخی که سامانه همتا تماس گرفته اید را از طریق کامنت اعلام کنید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی گودرزی · 9 ماه پیش
    سلام،وقتتون بخیر آیا سایت پرداخت عوارض در ساعات مشخصی باز میشه؟بنده هر چی وارد میشم باز نمیشه.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هادی تیموریان · 9 ماه پیش
    سلام ببخشید من نمیتونم وارد اپ همراز یا رمزنگار ملت بشم ارور میده که به علت عدم دریافت شناسه سخت افزاری در دستگاه شما نمیتونم از این ها استفاده کنم در حالیکه قبل از امروز داشتم به راحتی استفاده میکردم....بعد از اینکه اندروید گوشیم رو اپدیت کردم فکر کنم این مشکل پیش اومده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جاوید سراجی · 9 ماه پیش
    دستگاه شنود که‌ سیم کارت میخوره واسه همین برنامه رجیستری قطع شد، من بايد چی‌کار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر غیر از گوشی های تلفن همراه هیچ دستگاه سیمکارت خور دیگری مشمول طرح رجیستری نمی باشد صفحه جدول تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.http://hmti.ir/date
      لطفا جهت بررسی وضعیت دستگاه شناسه (IMEI) را یادداشت و با شماره 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 9 ماه پیش
    سلام. میخواستم بدونم اگر یک تلفن همراه با پست خارجی بخرم. هزینه رجیستر کردن آن چقدر میشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صادق · 9 ماه پیش
    من چند بار کد فعال سازی رو اشتباه زدم و الان به من پیغام میدهد که تلاش بیش از حد مجاز. بعدا تلاش کنید. چه مدت باید صبر کنم تا دوباره بتونم کد فعال سازی را وارد کنم