1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فهمیه · 4 ماه پیش
    سلام ببخشید من چند روز پیش برام پیام اومد که باید انتقال مالکیت انجام بدم والا سیم کارتم غیر فعال میشه من این کار رو از طریق کد دستوری انجام دادم پیام تایید هم برام اومد اما الان باز سیم کارتم غیر فعال شده لطفا بگید چیکار باید بکنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sonia · 4 ماه پیش
    سلام من حدود 10 ماه پیش گوشی خریدم فروشنده در حضور خودم با سیم کارت خودم رجیستر کرد ولی الان پیامی میاد که مالکیت دستگاه شماره موبایلی غیر از شماره خودم ( یه شماره ناشناس ) هست چیکار باید بکنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت بررسی دستگاه شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روژان · 4 ماه پیش
    تو *۷۷۷۷# قسمت فعال سازی که میرم کد imei می خواد من کد رو کاملا درست وارد میکنم ولی میگه مشکل در اتصال یا کد نا معتبر
    چند بار هم امتحان کردم ولی جوابی نگرفتم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا از طریق سایت یا اپلیکیشن همتا فرایند فعال سازی را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    روژان · 4 ماه پیش
    سلام من هرچی کد IMEI میزنم میگه مشکل در اتصال یا کد نا معتبر
    باید چی کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر مدنی · 4 ماه پیش
    سلام ببخشین واسه انتقال مالکیت هم هزینه میخواد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این فرایند در زمان خرید و فروش دستگاه کارکرده الزامی می باشد و هیچ گونه هزینه ای به دنبال ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلمان مختارپور · 4 ماه پیش
    سلام من میخواستم ثبت نام کنم واسه اینکه سیم کارت هم بزارم تو گوشیم ولی اطلاعات هویتی مو قبول نمیکنه تو سایت همراه اولم چک کردم اطلاعاتم درست ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسلم · 4 ماه پیش
    سلام خسته نباشید ...من از 5شنبه میخوام گوشی ثبت بکنم که در قسمت پرداخت که کد 4رقمی میاد هشدار مشکل در اتصال به اکانتر میده اگه لطف بکنید راهنمایی لازم بهم بدهید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،دربازده زمانی دیگر انجام دهید ودر صورتی که مشکل حل نشد موارد مربوط به سایت گمرک میشود و با گمرک در ارتباط باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال رحمنی · 4 ماه پیش
    سلام من می خوام گوشیمو رجستر کنم دیروز از خارج کشور برگشتم می گه خطای شما در سه ماه اخیر هیچ مسافرتی نداشته اید باید چی کار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، خطای دریافت شده مربوط به سایت گمرک میباشد.لطفا برای راهنمایی ییشتر حضوراً به گمرک مراجعه شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام · 4 ماه پیش
    با سلام و وقت بخیر من یک گوشی خریداری کردم فروشنده به من کد ریجستری نداد و گفت بعد 12 روز میاد کد و الان بعد از یک ماه گوشیم از دسترس خارج شد به فروشنده مراجعه می کنم میگه مشکل گمرک هست گوشی رو هم پس نمیگیری مشکلم رو چطوری میتونم حل کنم راهنمایی بفرمایید درضمن تعزیرات هم شکایت کردم ولی الان بی گوشی موندم پول هم دادیم ولی هیچ
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لطیفه · 4 ماه پیش
    خرید پستی فرصت رجیستری تموم شده و گوشی مسدود، همتا میگه گمرک نفرستاده. تلفن ۸۲۹۹۱ گمرک هر چی ثبت شکایت میکنم میگه به help.irica مراجعه کنید.میز خدمت ۳بار درخواست رجیستری ثبت کردم، یه متن ثابتی رو کپی کردن میفرستن:(در صورت صحیح بودن اطلاعات،اطلاعات شما به همتا ارسال خواهدشد.)

    (خواهد شد) کی خواهد شد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر این موارد مرتبط به سایت گمرک می باشد لطفا در صورتی که از طریق سایت و تماس به نتیجه ای نرسیدید لطفا به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ولید · 4 ماه پیش
    سلام
    مرحله اخر ثبت گوشی در سایت گمرک این اخطار میده
    Part parameters defined as element {http://servicebus.irica.ir/CraCellPhoneOwnerValidation/v1/}validateCellPhoneOwner which is not in the schema.
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که اطلاعات را درست وارد میکنید و این خطا را دریافت می کنید این فرایند را در بازه زمانی دیگر انجام دهید چنانچه در بازه زمانی دیگر مجدد این خطا را دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Rashed · 4 ماه پیش
    سلام
    من گوشی از طریق گمرک قشم وارد کردم و کارهای گمرکی و همتا رو با موفقیت انجام دادم اما هنوز گوشی فعال نشده چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر با توجه به نامشخص بودن وضعیت دستگاه شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود رحیمی · 4 ماه پیش
    با سلام و عرض ادب و احترام

    من یک ماه پیش از طریق فرودگاه امام خمینی وارد کشور شدم و یک پیامک دریافت کردم که یک عدد گوشی سامسونگ A50 بنام من ثبت شده

    در صورتی که من اصلا گوشی با خودم وارد نکردم ابتدا این مسله را جدی نگرفتم ولی الان میخوام که این موضوع را گزارش کنم

    لطفا بگید ک من چیکار کنم

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      اگر شما اطلاعات خودتان را در اختیار کسی قرار داده اید از اطلاعات شما سو استفاده شده ولی اگر در اختیار کسی قرار نداید و اطلاعی ندارید با 195 تماس حاصل نمایید یا با همتا جهت بررسی میتوانید تماس برقرار نمایید.شماره تماس:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 4 ماه پیش
    شماره مو که تو بخش شماره تلفن دیگر مینویسم میگه تعدادشماره تلفن همراه مجاز نیست
    لطفا راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سجاد صارمی · 4 ماه پیش
    با سلام؛
    نزدیک به یک هفته است که برای ثبت گوشی در سایت گمرک با پیام <مشکل در ارتباط با اکانتر> مواجه میشم اشکال کجاست؟
    تلفن های گمرک هم پاسخگو نیستند.
    در زمان های مختلف هم تست میکنم مجدد با این پیام روبرو میشوم.
    لطف کنید اگه امکانش هست شما با گمرک این مشکل را مطرح کنید پاسخگوی ما نیستند.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      این مشکل به وجود آمده مربوط به سایت گمرک میباشد لطفا به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید و اطلاع رسانی کنید تا این مشکل به وجود آمده را حل کنند تا بتوانید عوارض را پرداخت نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ع · 4 ماه پیش
    باسلام
    روی جعبه بعضی از گوشی ها یه لوگویی خورده که به فارسی روش نوشته رجیستری شده.
    میخواستم بدونم گوشی هایی که این لوگو روشون خورده به چه معنایی هست، یعنی قبلا استفاده شدن یا بعد از خریدشون دیگه نباید رجیستری شون رو انجام داد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان سعیدی فر · 4 ماه پیش
    سلام مشکل ارتباط با اکانتر مربوط به پاسپورت هایی میشه که از عراق اومدن ؟ دوستم از ترکیه اومده و فرودگاه امام هیچ مشکل ارتباط با اکانتر نداد و رفت به صفحه پرداخت.ولی من از کربلا اومدم و مرز مهران هنوز پیغام عدم ارتباط با اکانتر میده.گمرک اصلا جواب نمیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام این مشکل مرتبط به سایت گمرک می باشد لطفا ازسمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل پورحسین · 4 ماه پیش
    سلام

    من گوشی را تازه خریدم وبا سیم کارت قبلیم که بنام خواهرم بود تو سامانه ثبت نام کردم الان سیم کارت جدیدی بنام خودم گرفتم آیا مشکلی پیش میاد که نام های اشخاص سیم کارت یکی نباشه اگه مشکل پیش میاد چگونه باید حل کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که با جا به جایی سیمکارت پیامک با مهلت قطع دریافت نمی کنید مشکلی برای استفاده با سیمکارت های دیگر ندارید در غیر اینصورت لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل · 4 ماه پیش
    سلام من 10 روز پیش یک گوشی خریدم که یه سیم کارت را فعال سازی کردم ولی روی10 روز گوشی دیگه روشن نمیشه هیچ کاری نمیتونم بکنم باهاش الان باید چکار کنم گوشیم به حالت سابق برگرده؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی دقیق شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا شعبانی · 4 ماه پیش
    سلام.دوستان بنده همه مراحل رو می رم تا اونجا که باید کد امنیتی برام ارسال کنه.میزنه یک کد برای شما ارسال شد.ولی برام هیچ کدی نمیاد.مشکل چیه؟؟باید چکار کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.