1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- پرداخت عوارض را در گمرک انجام دادم ولی دکمه "ارسال اطلاعات به همتا" را نزدم و کد فعالسازی دریافت نکرده ام، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدرضا اکبرزاده · 5 ماه پیش
    سلام، در سامانه همتا برای من سه گوشی ثبت شده که متاسفانه دوتا از آنها به کل معدوم و نابود شدند. آیا راهی برای حذف کلی دستگاهها از سیستم وجود دارد؟ متشکرم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت شفاف مشکلتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شریفی · 5 ماه پیش
    سلام ،کدفعال سازی برام اومدبعدبه جای شماره مالک اصلی شماره رواشتباه زدم اون شماره روهم نمیدونم چه شماره ای زدم یه عددو اشتباه زدم،رفتم توسایت همتا وضعیت شناسه دستگاه بررسی کردم چیزی نبود چیکارکنم چطور اون شماره روپیداکنم خواهشن راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معین فریدونپور · 5 ماه پیش
    سلام. من گوشی آیفون آوردم و الان واسه ثبت تو سایت گمرک همون مرحله اول که باید از سامانه همتا اطلاعات بگیره خطای دریافت اطلاعات از سامانه همتا میاد. چند روز هم هست این مشکل ادامه داره و نتونستم هنوز انجام بدم این مرحله رو. ممنون میشم راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      اگر همچنان مشکل شما حل نشده است، لطفا پیام خطا را به صورت دقیق و کامل ارسال فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 5 ماه پیش
    با سلام و خسته نباشید من هم مثل خیلی از دوستان ک پیام دادن دقیقا تاریخ 97/12/6 دو تا گوشی یک مدل رو ثبت کردم ک یکی از گوشی ها رجیستر شده ولی یکی دیگه رجیستر نشده هر دو گوشی مدل +j6 هست . میخواستم بدونم چطور میشه مشکل رو حل کرد . واگه بخوام ویرایش کنم دوباره باید همون مبلغ رو بریزم یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      اگر همچنان مشکل شما حل نشده است، لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 5 ماه پیش
    سلام.بنده کالا رو به عنوان رجیستر شده خریداری کردم بعد از راه اندازی سیم کارت پیامکی به محتوای غیر قانونی بودن گوشی دریافت کردم. با فروشنده تماس گرفتم گفتن سامانه همتا مشکل دارد. واقعا مشکل از سامانه است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      خیر. درصورتی که استعلام اصالت میگیرید و در جواب پیامک، همتا به شما میگوید دستگاه غیرقانونی است، باید از خرید آن خودداری نموده و به فروشنده عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین موسوی · 5 ماه پیش
    سلام من کد فعال سازی که روی جعبه هست رو میزنم ولی میگه صحیح نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر پیش آمده در پاسخدهی
      دراینصورت به فروشنده و یا شرکت گارانتی کننده مراجعه نموده و از آنها کد فعالسازی صحیح را بخواهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 5 ماه پیش
    آقا ممنون کد اومد همین الان خسته نباشید . شرمنده آنقدر سوال کردیم❤️
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Farshid · 5 ماه پیش
    سلام من پانزدهم اسفند پول پرداخت کردم ، میخواستم ببینم اطلاعات پانزدهم اسفند از گمرک به همتا ارسال شده؟؟ ممنون میشم جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      اگر همچنان مشکل شما حل نشده است، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صبا نوری · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من وقتی وارد گمرک شدم سایت ارور داده کد IMEi خطا در سامانه همتا الان چه گار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکل شما حل نشده است، لطفا پیام خطا را به صورت دقیق و کامل ارسال فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 5 ماه پیش
    باسلام.من یک گوشی از خارج از کشور خریدم و از طریق پست دریافت کردم و تاریخ ۲۹ بهمن عوارض گمرکی اون رو هم پرداختم.اما کد فعالسازی هنوز برام نیومده.کد IMEI من این هست
    358*********495.
    358*********490ممنون میشم کمکم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و پوزش جهت تاخیر در پاسخدهی
      درصورتی که همچنان مشکلتان حل نشده است، لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد محمدی · 5 ماه پیش
    سلام
    من گوشیمو از افغانستان خریدم و حالا نمیدونم صاحب اصلیش کیه چجوری میتونم شماره آدرسی ازش داشته باشم تا انتقال مالکیت رو انجام بدم چون قبلا ثبت شده بود.
    لطفا هدایت لازم رو انجام بدید .ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام داودی · 5 ماه پیش
    سلام،
    من نمیتوانم در سامانه همتا عضو شوم،
    علیرغم اینکه کلیه اطلاعات هویتی ام را صحیح وارد میکنم و همچنین شماره تلفن به نام خودم میباشد، اما بازهم سامانه از اطلاعات هویتی من اشکال میگیرد و خطا میدهد.
    بایستی چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام داودی · 5 ماه پیش
    سلام،


    من گوشی جدید و دوسمکارت خریدم و در سامانه ثبت و فعال کردم، علیرغم اینکه هردو IMEI آن نمایش داده میشود، اما برخلاف گوشی دوسیمکارت قبلی ام، جایی برای اختصاص دادن شماره ی دوم برای IMEI دوم ندارد.


    چطور باید شماره دوم را به IMEI دوم اضافه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      درصورتی که شناسه های دستگاه جدیدتان استاندارد باشد (از آنها جعل نشده باشد)، نیازی به اختصاص دادن شماره دوم ندارید و با سیمکارت دیگر نیز میتوانید از گوشی خود استفاده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sanaan · 5 ماه پیش
    سلام
    من ۱۴ این ماه دوتا گوشی ثبت کردم برای یکی کد غعال سازی اومد،واسه یکی دیگه هنوز نیومده اطلاعات گوشی هم توگمرک ثبت شده
    منتظر بمونم یانه ،راهنمایی کنید لطفا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا صفحه «سوالات متداول»، بخشهای 6-2 و 6-11 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mehran · 5 ماه پیش
    سلام اطلاعات گوشی من در گمرگ در تاریخ 7 /12 /97 ثبت شده اما هنوز داخل سایت همتا کد فعال ساز نیومده الان چند روزی هست گه کوشیم از اپراتور سرویس نمیگیره
    لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا صفحه «سوالات متداول»، بخشهای 6-2 و 6-11 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد احمدپور · 5 ماه پیش
    سلام
    در رابطه با استعلام وضعیت ثبت گمرکی تلفن همراه برام لینک فرستادید
    بعد از وارد کردن شناسه ی تلفن همراهم با اخطار صحیح نبودن شناسه روبرو شدم (لازم به ذکر هستش که دستگاه من در مرحله ی دریافت کد هست و فعال نشده) و صرفا میخواستم بدونم این اخطار به چه معنی هستش و اینکه میشه قبل فعال شدن اطلاعاتی که برای گمرک ارسال شده رو چک کرد؟
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا به صفحه «پیامک‌های هشدار» مراجعه کرده و پیامک ارسال شده برای خود را پیدا کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معزی · 5 ماه پیش
    سلام
    عوارض گوشیم رو پرداخت کردم و کد فعال سازی برام ارسال شده حالا که میخوام گوشی رو در همتا فعال سازی کنم پیام میاد که *خطای ناشناخته * میشه راهنمایی کنید ؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام مدل دقیق گوشی من در سایت وجود نداشت چاره ای نداشتم مدل دیگه هم ثبت کردم آیا گوشی من فعال می شود
    گوشی رو به صورت هدیه برام آوردن از خارج
    ودر گمرک قبلا ثبت نشده بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      باید منتظر ارسال فایل گمرک و نتیجه بررسی سامانه همتا باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 5 ماه پیش
    آقا من الان زنگ زدم سامانه همتا اپراتور وصل شد دو تا سریال گوشیمو دادم زد و گفت از ایران خریدی گفتم بله میگه نباید عوارض پرداخت میکردین و دستگاه قانونی نیست. چکار کنم؟؟؟؟ میگه دستگاه رو پس بده . دستگاه رو پس بدم یا منتظر کد بمونم؟؟خب همه مسافری ثبت میکنن مال فقط قابل قبول نیست ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا شناسه IMEI (های) دستگاه ر1 برای بررسی در پاسخ ایمیل ارسال کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 5 ماه پیش
    سلام و عرض خسته نباشید بنده در تاریخ 97.12.6 شناسه دستگاهم را در سایت گمرک ثبت کرده و عوارض را پرداخت کرده ام اما تا به این لحظه پیامک فعالسازی دریافت نکرده ام لطفا راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا به صفحه «سوالات متداول»، بخش 6-2 مراجعه فرمایید.