1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا · 4 ماه پیش
    با سلام اینجانب یک دستگاه تلفن همراه از خارج از کشور خریداری کردم و از گمرک امانات پستی تحویل گرفتم و هزینه گمرک را پرداخت کردم اما کد فعالسازی از طرف همتا نیامده اگر انتن گوشی پس از 31 روز قطع شود می توان دوباره آن را فعال کرد یا خیر ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باسلام
      در صورت تایید درخواست و دریافت کد فعالسازی هر زمانی میتوانید دستگاه را فعالسازی نمایید برای پیگیری درخواست با سامانه تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسینی · 4 ماه پیش
    با سلام
    ماه پیش یکی از اقوام برام دوتا گوشی اورد و رفتیم کد فراگیر اتباع رو گرفتیم الان تو سایت هرکاری میکنم مینویسه خطا در استعلام کد فراگیر الانم آنتن گوشی من پریده و کار نمیکنه.

    باید چیکار کنم؟ باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باسلام
      با سلام وقت بخیر در صورتی که در بازه زمانی مختلف با وجود صحیح وارد کردن اطلاعات این خطا را دریافت کرده اید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 4 ماه پیش
    سلام
    گوشی بنده قبلا از اینکه طرح ریجستری بیاد دزدیده شد الان کارتنش رو دارم و ولی شماره ای که اولین بار باهاش گوشی رو روشنن کردم رو سوزاندم و الان شماره اش رو نمیدونم و مالکیتش رو ندارم باید چکار کنم؟
    راهی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باسلام
      سامانه همتا درمورد گوشی های سرقتی خدماتی ندارد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالرحیم نهتانی · 4 ماه پیش
    با سلام من همه مراحل رجیستری رو رفتم در آخر که میخواد به بانک وصل بشه پیغام {{genId}} میده به جای مبلغ هم خطا میده اینها به چه معنی هست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین · 4 ماه پیش
    سلام من اتباع هستم اون دو هفته هست اومدم ایران و ساکن این جام و یه هفته است یه گوشی خریدم میام ریجستریش کنم کد فراگیر و میزنم بعد گذر نامه بعد ارور میدهد کد فراگیر مال اتباع است و قبول نمیکند ولی فروشنده گفت مشکلی وجود ندارد قبول میکند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عمار · 4 ماه پیش
    سلام و مرسی از جوابتون من واسه اصالت دستگاه اقدام کردم همه چیش درست بود فقط در آخر نوشت دستگاه قبلا با سیم کارتی دیگر روشن شده است در صورتی که من پلمپ دستگاه رو خودم باز کردم آیا فروشنده پلمپ رو دستکاری کرده یا سامانه واسه همه اینطوری مینویسه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این پیام به این معنا می باشد که این دستگاه با یک سیمکارت روشن شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عمار · 4 ماه پیش
    با سلام یه دستگاه گوشی آکبند گرفتم ولی وقتی سیم کارت انداختم پیامک هشدار اومد که مالک دستگاه شماره **********09است از مالک بخواهید دستگاه را به شما انتقال بدهد آیا گوشی کارکرده است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر بررسی کارکرده یا آکبند بودن دستگاه از سمت همتا قابلیت پیگیری ندارد در صورتی که دستگاه شما مالک قطعی دارد جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    الناز حسینی · 4 ماه پیش
    سلام من یه سال گوشیمو خریدم و انتقال مالیکتم انجام دادم تا چند ماه پیشم پیام میومد که به شماره خودم هست ولی الان میخوام گوشیمو بفروشم میزنه که مالک دستگاه شماره من نیست در حالیکه همون شماره من میاد فقط با یه عدد تفاوت
    من باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 4 ماه پیش
    سلام، برای ثبت گوشی مسافری اشخاص غیر ایرانی، شناسه فراگیر نیاز هست، از چه سازمان و یا سایتی باید این کد فراگیر دریافت شود؟ چرا که موقع ورود به ایران در فرودگاه شناسه ای دریافت نکردم و روی پاسپورت هم شناسه فراگیری وجود ندارد. در خصوص دریافت این شناسه هیچ راهنمایی ای پیدا نکردم، ممنون میشم اگر پاسخ واضح و روشنی ارائه دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 5 ماه پیش
    سلام بنده گوشیم ربودن
    کد گوشیم درسیستم همتا هست.
    آیا میشه از طریق همتا گوشی را رد یابی با غیر فعال و پیدا کرد
    ممنون میشم جواب بدید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، مواردی مانند سرقت را باید از طریق نیروی انتظامی پیگیری کنید و مربوط به همتا نمیباشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ی.صبا · 5 ماه پیش
    گوشی که چند وقت پیش از طریق همین سایت به نام خودم رجیستری کردم را دزیدند. آیا میتوانم آن را بسوزانم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      سامانه همتا درمورد گوشی های سرقتی خدماتی ندارد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرشید اردوانی · 5 ماه پیش
    باسلام من یک گوشی سامسونگ نوت ۱۰ پلاس از خارج خریده ام و برای ثبت در سامانه گمرک دچار مشکل شدم و پس از ورود کدهای ای ام ای خطای زیر را اعلام میدارد :
    مدل/برند دستگاه مربوطه به شناسه های وارد شده انطباق ندارد
    ظاهرا این مدل گوشی در سامانه همتا قبلا ثبت نشده ، چکار باید کرد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ‌nasser · 5 ماه پیش
    سلام من واسه پرداخت اقدام میکنم ولی میگه شناسه نامعتبره لطفاً راهنمایی بفرمائید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام، من مقیم خارج از کشورم و اسفند یک گوشی ال جی رجیستر کردم که دزدیده شد و الان یک گوشی سامسونگ خریدم. دو ماه دیگه میام ایران.این گوشی جدید تکلیفش چیه؟ حاضرم پول رجیستری رو پرداخت کنم. آیا تمهیدی برای این مسئله دیده شده؟ بعد از یک ماه استفاده دیگه گوشی جدید رو نمیشه سفر بعدی بعد از یکسال رجیستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در هرسال یک دستگاه به صورت مسافری می تواند در گمرک ثبت کند در صورتی که دستگاه قبلی در اسفند 97 ثبت کرده اید دستگاه جدید را می توانید در هر ماه از سال 98 ثبت کنید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حشمت اله مطوفی · 5 ماه پیش
    سلام، من 98/03/30 از مرز عراق مرز شلمچه وارد ایران شدم، الان گوشی خریدم، ميخوام رجیستر کنم، ميگه که شما در سه ماه گذشته مسافر نبوده اید، باید چیکار کنم؟ منظور از گمرک، مرزی است که وارد شده ام؟ اگر شماره ایی دارید لطفا بذاريد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      شما میتوانید با گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید با شماره تماس 02143891 تماس حاصل نمایید تا راهنمایی لازم انجام گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mehdi htmu · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.
    میگن که برا ریجستری با پاسپورت سه ماه وقت هست اما پاسپورت من سه ماه نشده وقتی میخوام ثبتش کنم میگه در سه ماه گذشته هیچ مسافرتی ثبت نشده لطفا کمکم کنید با تشکر
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 5 ماه پیش
    سلام گوشی نو خریدم کد فعال سازی اش رو جعبه نیست فروشنده ام میگه نمی دونم سایت قطعه عجله نکن وقت داری مستاجرم هست پیامک برام اومده میگه گوشیت قانونی است اما فعال سازی نشده لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      پیش از خرید دستگاه در صورتی که دستگاه ثبت قانونی بود حتما با کدفعال سازی در حضور فروشنده فعال سازی دستگاه را انجام داده و فاکتور معتبر دریافت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 5 ماه پیش
    سلام و خدا قوت؛
    موبایلی که از داخل خریداری شده اما قبل از شروع طرح ریجیستری فعال سازی نشده و در این مدت خاموش بوده چگونه باید مراحل فعال سازی را طی نماید؟؟
    سپاس فراوان...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود دستگاه را به فروشنده عودت دهید.چنانچه فروشنده همکاری نکرد می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی پاکباز · 5 ماه پیش
    آیا مودم ها هم شامل طرح رجیستری شدن؟برای مودم من پیام همتا اومده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، مودم هنوز مشمول طرح نشده است.لطفا شناسه 15 رقمی دستگاه رایادداشت نمایید وبا شماره 096366 (مرکزتماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید ومشکل خود رامطرح نمایید تا ثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زارع · 5 ماه پیش
    سلام آیا میتوانم بر روی یک سیمکارت چندین دستگاه انتقال بدم ، من سه تا گوشی دارم که میخاهم تحت مالکیت یک خط تلفنم باشد ، آیا ممکن است؟