1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احسان درانی · 4 ماه پیش
    سلام
    یک تبلت ساموسونگ دست دوم خریده ام. موقع انتقال مالکیت با این پیغام « دستگاه شما مشمول این مرحله از طرح ثبت تلفن همراه نمی‌باشد» رو به رو می شوم. مشکل از کجاست؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      باسلام
      دستگاه های تبلت هنوز مشمول طرح رجیستری نشده اند؛ لذا نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین درخشان · 4 ماه پیش
    سلام کد فعالسازی من حذف شد و الان که میخوام موبایلمو انتقال مالکیت بدم نمیتونم باید اول فعالسازی شه بعد انتقال مالکیت داده بشه خواستم ببینم چطور میشه کد فعالسازیمو ب دست بیارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت پیگیری شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سهیل احتشام · 4 ماه پیش
    سلام من یک گوشی اوردم تو ثبت نامش 2 تا imei درست زدم اما الان میبینم imei 1 با imei2 جابه جا شده ایرادی نداره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      بله شناسه ها به اشتباه دوخته شده لطفا جهت پیگیری شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ایلیا غزنوی · 4 ماه پیش
    سلام، طبق اعلام خودتون اتباع خارجی هم می تونن گوشی ثبت کنند: اتباع خارجی نیز می توانند عوارض دستگاه خود را در سایت گمرک پرداخت نمایند. در سایت گمرک، گزینه اتباع خارجی را انتخاب کنید و عوارض دستگاه را پرداخت نمایید. اما همچین گزینه ای وجود نداره!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      اتباع باید به جای کد ملی کد فراگیر خود را وارد نمایند مروگرهای خود را تغییر داده تا گزینه را مشاهده نمایید تا بتوانید این فرایند را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین مرزبان · 4 ماه پیش
    حداقل مشکلات از این قبیل رو (ارتباط با اکانتر) سریع بر طرف کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام این مشکل مرتبط به سایت گمرک می باشد لطفا ازسمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن جمشیدی · 4 ماه پیش
    سلام
    میشه به جای جواب تکراری دادن در مورد مشکل اکانتر جواب بدین؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام این مشکل مرتبط به سایت گمرک می باشد لطفا ازسمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کامران کامل · 4 ماه پیش
    یک ماه فرصت از زمان روشن شدن گوشی محاسبه میشود یا از زمان ورود گوشی؟مثلا میتوان گوشی آکبند را تا سه ماه از جعبه خارج نکرد و بعد از سه ماه گوشی را روشن و رجیستر کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      فرصت یک ماهه استفاده همتا از زمانی شروع میشود که سیم کارت داخل دستگاه قرار بگیرد و بازه زمانی گمرک را باید از خود گمرک مطلع شوید برای پرداخت و ثبت شدن دستگاه.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید روح اله موسوی · 4 ماه پیش
    سلام پس کی این مشکل اکانتر برطرف میشه شهر ما لردگان گمرک نداره باید بریم شهرکرد اونم 3ساعت تو راهیم تا برسیم شهرکرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      مشکل اکانتر مربوط به سایت گمرک است و برای بررسی مشکل به گمرک مراجعه شودیا میتوانید با گمرک محل زندگی خود نیز تماس حاصل نمایید. 02143891
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد ناجی · 4 ماه پیش
    . مشکل اکانتر دیگه چیه یه گوشی میخوای رجیستر کنیم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      مشکل اکانتر مربوط به سایت گمرک است و برای بررسی مشکل ب گمرک مراجعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهنوازی · 4 ماه پیش
    سلام با موفقیت پرداخت شد اما کد نیومد برام از سمت همتا
    بعد از 6 روز دوباره تو گمرک رفتم واردش کنم شاید سریع تر کدو بفرسته اینو گفت

    شما چند اظهار ناتمام دارید یا شناسه IMEI توسط شخص دیگری درحال ثبت بوده‌است. لطفا دکمه پایان را بزنید و مجدد یک شناسه IMEI را وارد کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت پیگیری شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدي حسيني · 4 ماه پیش
    سلام من تازه وارد كشور شدم كمتر از يك ماه هم داخل ايرانم الان من بايد اظهارنامه پر كنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      با سلام

      اگر دستگاهی با خود از خارج از کشور وارد نمودید بله باید ثت گردد و ثبت مسافری صرفا برای گوشی هایی هست که توسط شخص مسافر وارد کشورشده باشه ویا به صورت پستی وارد شده باشد،درغیر این صورت در صورت شناسایی با ان برخوردمیشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدعلیرضاصیداوی · 4 ماه پیش
    سلام وقتی میخواهم در سامانه ثبت نام کنم اطلات فردی خودم را وارد میکنم میگوید اطلاعات فردی شما اشتباه است مشکل در کجاست؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر برای بررسی مشکل با شماره 096366سامانه همتا تماس حاصل شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 4 ماه پیش
    سلام مشکل اکانتر رو که میگید از طریق گمرک پیگیری کنم .یعنی حضوری گمرک برم؟؟؟ من تهرانم .باید کجا برم.؟؟؟ ممنون از راهنمایی شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر یا در یک بازه زمانی دیگر فرایند را انجام دهید ممکن است مشکل برطرف شده باشد یا به گمرک شهرتان مراجعه کنید گمرک شهر تهران در خیابان ولیعصر قرار دارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدعلیرضاصیداوی · 4 ماه پیش
    سلام در ثبت نام مشکلی پیش می آید من اطلاعات فردید رادرست وارد میکنم میگوید اطلاعات فردی شما اشتباه هست مشکل در کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 4 ماه پیش
    سلام راه حلی برای مشکل در ارتباط با اکانتر وجود داره؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مشکل اکانتر مربوط به سایت گمرک است و برای بررسی مشکل ب گمرک مراجعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لطیفه وکیلی · 4 ماه پیش
    با سلام
    ۹۸/۴/۶ گوشی (خرید از خارج)پستی تحویل گرفتم و عوارض پرداخت کردم، گمرک استان دو بار نامه زده به گمرک مرکزی، ولی هنوز اطلاعات به همتا ارسال نمیشه، تو سامانه help.irica هم ثبت کردم مشکلم رو به شماره ۷۶۴۰۳#

    تلفنم تا چند روز قطع میشه من کجا اقدام کنم، چیکار کنم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر اگر در میز خدمت درخواست ثبت کرده اید منتظر بمانید تا فایل اطلاعات برای همتا ارسال شود یا اینکه مراجعه حضوری به گمرک منطقه خود داشته باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hasanzade · 4 ماه پیش
    سلام آیا جی اس ام مودم ها هم شامل طرح رجیستری شده اند و اگر شده اند برای فعال سازی چه اقدامی باید انجام گیرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیردستگاه هایی شامل مودم ماژور تبلت هنوز شامل طرح ریجستری شناخته نشده اند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 4 ماه پیش
    مشکل ارتباط با اکانتر سایت گمرک نمیخواد حل شه؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مشکل اکانتر مربوط ب مشکلات سایت گمرک می شود وبرای اطلاع از این موضوع باید به خود گمرک مراجعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 4 ماه پیش
    سلام بنده یک گوشی با خودم وارد کردم و وقتی میخام تو سایت گمرک ثبت کنم خطای شما در سه ماه اخیر هیچ مسافرتی نداشته اید میدهد با اینکه حتی به پلیس گذرنامه مراجعه کردم و جواب دادن که در سیستم ما ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مشکل شما مربوط به سامانه گمرک می شود و برای بررسی این مشکل مراجعه حضوری به گمرک داشته باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حمزه · 4 ماه پیش
    باسلام.جدیدا سایت های اومدن که گوشی رو بعد از خرید از چین و با پست میفرستن.ریجستر کردن این گوشی ها چگونه است و آیا ریجستر میشوند یا نه؟و آیا نیاز به پاسپورت و مسافرت خارجی در ماه های گذشته رو دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر گوشی هایی که از خارج از کشور وارد ایران ب صورت پستی می شوند باید برای پرداخت گمرک و ارائه اطلاعات به گمرک مرجعه کنند تا اطلاعات را تکمیل کنند و گوشی ثبت گمرگ شود