1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    وحید افرا · 5 ماه پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    من یک گوشی نوکیا ۳۲۲۰ دارم ک نزدیک به ده ساله روشن نکردم چند وقته روشنش کردم و برام پیامک اومد ک این گوشی تا یک ماه دیگه بیشتر سرویس نخواد گرفت الان چیکار باید بکنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      درصورتی که پیش از آغاز طرح رجیستری دستگاه شما با یک سیمکارت روشن نبوده است و درحال حاضر، در پاسخ استعلام اصالت، غیرقانونی عنوان می شود، امکان ثبت و فعالیت ان در شبکه وجود ندارد.http://hmti.ir/04
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل · 5 ماه پیش
    سلام.برای ارتباط با گمرک شمارهای هست؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر 43891-021 شماره تماس گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد در صورت عدم پاسخگویی تلفنی به صورت حضوری مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین کاظمی · 5 ماه پیش
    با سلام،
    پیرو پیغام چند دقیقه پیش، درخواست ابطال سیم کارت داده شده و مراحل قانونی آن در حال اجرا می باشد و در حدود 1 ماه زمان خواهد برد.
    موضوع سوال فعلی نحوه فرآیند و شرایط ارائه درخواست ابطال کد IMEI می باشد؟
    لطفاً راهنمایی فرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر همتا در قبال این موارد پاسخگویی ندارد لطفا از مراجع مربوطه پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 5 ماه پیش
    سلام گوشی مسافری خریداری شده توسط بستگان زودتر از ورود آن ها به کشور به دستم رسیده آیا می توانم گوشی را روشن و استفاده نمایم و پس از ورود آنها به کشور اقدام به پرداخت عوارض و فعالسازی کنم.البته این پروسه بیشتر از 30 روز طول نمی کشه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ثبت دستگاه مسافری صرفا با اطلاعات شخص مسافر امکان پذیر می باشد. در صورتی که قبل از سی روز مراحل پرداخت را انجام دهید مشکلی برای استفاده ندارید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین کاظمی · 5 ماه پیش
    چند وقت پیش متوجه شدم که از پاسپورت و کدملی اینجانب و همسرم سواستفاده شده و به اسم اینجانب سیم کارت موبایلی در شرکت ایرانسل خریداری شده و سپس از این اطلاعات برای واردات موبایل استفاده گردیده است و کد IMEI دریافت شده است.
    درصورت امکان بفرمایید چگونه می توانم کد IMEI مذکور را ابطال نمایم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام در صورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    fatemeh · 5 ماه پیش
    سلام
    من در ساعات مختلف روز و شب برای رجیستر کردن گوشی و پرداخت گمرکی ان اقدام کردم ولی هر بار با مشکل " مشکل در ارتباط با اکانتر " مواجه میشم .
    چکار باید کنم ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک · 5 ماه پیش
    من هشت ماه پیش دستگاه راخریداری وریجسترقانونی کردم و پیامک تاییدهم آمد. الان پیامکی آمده که در آن نوشته یک شماره دیگر مالک دستگاه من است. نه شماره متعلق به من است و نه حتی کد آی-ام-آی مربوط به موبایل من است. آیا امکان دارد گوشی مرابصورت کلاهبرداری به کس دیگری فروخته باشند یا شماره را اشتباه واردسایت کرده باشند؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا ايزدي · 5 ماه پیش
    سلام من يادم نيست از چ سيم كارتي استفاده ميكردم و الان اخطار سه روز وقت رو ميده و اصتعلام ميگيرم مينويسه ب دليل جعل و استفاده هايه مكرر قادر ب نشان دادن اخرين شماره نيستيم الان چيكار بايد بكنم تا اخرين شماره اي رو ك مالكيت خورده رو پيدا كنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 ماه پیش
    چند روزیه میخوام یه گوشی رجیستر کنم 2 هفته پیش عراق بودم ولی سایت انواع ارور میده نمیدونم چکار باید بکنم با پاسپورت دوستم امتحان کردم بازهم نشد الان اطلاعاتم رو تایید میکنه ولی ارور میده " عدم ارتباط با اکانتر " شماره پشتیبانی هم که تو سایت گمرک هست اصلا وجود نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که در بازه زمانی مختلف با وجود صحیح وارد کردن اطلاعات این خطا را دریافت کرده اید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا شریفی تنورجه · 5 ماه پیش
    سلام
    من از یک کشور خارجی برای برادرم گوشی خریدم آوردم بعد الان میرم داخل سایت که گمرکش رو بدم میگه باید شماره گوشی که میزنید به اسم فردی باشه که داخل کشور شده اما من سیم کارتی بنام خود ندارم چون هنوز کارت ملی من بعد ۹ ماه نیومده , چکار کنم؟ هر کار کردم به من سیم کارت نمی دهند و قابلیت انتقال مالکیت هم نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر کد ملی -سیمکارت و پاسپورت الزاما باید به نام شخص مسافر باشد لطفا برای پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدی · 5 ماه پیش
    سلام
    برای دریافت کد رجیستری به یکی از فروشگاههای موبایل مراجعه کردم که گفتند که شما قبلا یکبار با شماره گذرنامه کد رجیستری دریافت کردید و امکان نداره دوباره دریافت کنید در صورتی که من این کار رو نکرده بودم و تازه از سفر کربلا آمده بودم . خواستم بدونم که امکانش هست که بفهمم چه کسی از مشخصات گذرنامه من استفاده کرده است؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام در صورتیکه بدون اطلاع مسافر برای ایشان سیمکارتی صادر شده باشد، این امکان برای او وجود دارد که با شماره‌گیری شماره 195 و یا با مراجعه به به آدرس اینترنتی https://195.cra.ir، نسبت به ثبت شکوائیه در «سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اقدام نمایند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من یک و ماه و نیم پیش از خارج ی گوشی وارد کردم ولی روشنش نکردم میخاستم بدونم الان میشه با پاسپورت ریجستر گوشی رو انجام داد؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، بله، جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیپور · 5 ماه پیش
    سلام،
    من گوشی هوای خریدم برای مادرم

    ایشون یادشون رفت رجیستری کنن، الان شبکه اش رو غیر فعال کردن،.چه کاری باید انجام بدیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، درصورتی که داخل کشور خریداری شده و در پاسخ استعلام غیرقانونی میباشد گوشی را به فروشنده عودت دهید. برای بررسی بیشتر لطفا شناسه های 15رقمی را یاداشت و با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 5 ماه پیش
    سلام از کجا بدونیم با پاسپورت ما گوشی ثبت شده یا نه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 ماه پیش
    با سلام من ی گوشی از طریق سایت چارسوق خریدم از خارج کشور که قراره پستی برسه دستم سایت چارسوق اعلام کرده کارای ترخیص از گمرک رو خودش انجام میده میخوام بدونم اگر کارای ترخیص رو خودش انجام بده و درب منزل تحویلم بده و گوشی به گمرک امانات پستی نره امکان داره اعلام بشه ثبت قانونی نیست و کد رجیستر بهش تعلق نگیره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یزدانی · 5 ماه پیش
    سلام .من یه گوشی از عمان واسم آوردن و نیاز به ریجیستری داره اسم گوشیم لاوا هست موقعی که میرم تو سایت همتا واسه اینکه ثبتش کنم افزودن گوشی جدید نام همه برنده ها هستند ولی اسمی از لاوا نیست .میگه اطلاعاتی با این اسم یافت نشد کجا برم راهنمایی کنید لطفا
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام یه سیمکارت همراه‌ اول داشتم و توی گوشی جدید گذاشتم ولی توی یک ماه رجیستریشو انجام ندادم‌ الان نمیتونم ازش استفاده کنم چکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    باسلام
    من یک گوشی s3 دارم که قدیمیه و الان می خوام بفروشمش و نمی دونم به اسم کدوم سیمکارته و می خوام بدونم چجوری بفهمم

    لطفا جواب بدین واجبه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد عدالت جو · 5 ماه پیش
    سلام
    من یه اکانت باکد ملیم داخل همتا ساختم بعد هم خط های موبایلمو داخل وارد کردم
    الان یکی از خط هارو واگذار کردم
    ولی وقتی میخوام از داخل لیست سیم کارتها حذف کنم هیچ امکانی وجود نداره
    لطفا راهنماییم کنین چطور باید حذف کنم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      امکان حذف وجود ندارد در صورتی که انتقال مالکیت دهید به مرور زمان از کارتابل شما خارج میشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    abed · 5 ماه پیش
    با سلام احترام من دوستم از خارج اومده به ایران یکسال اقامت ایران زده الان پیام اومده که یک ماه فرصت داره گوشیش رجیستر کنه داخل سایت گمرگ گزینه اتباع خارجی برداشته شده میشه راهنمایی کنید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      در سایت گمرگ این گزینه وجود دارد برای اطلاعات بیشتر از گمرگ جویا شوید