1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 13 روز پیش
    سلام میخاهم گوشیمرا بفروشم اما با سیم کارتی ک انتقال مالکیت انجام دادم مسدود شده و هیچ راهی ندارد چون به نام شخصی دیگری صبت شده است و دیگر شخص نیست.چه باید کنم?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند انتقال مالکیت صرفا از سیمکارت مالک امکان پذیر است چنانچه سیمکارت واگذار یا سلب امتیاز شده صفحه " آموزش بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده " را مطالعه نمایید.
      http://hmti.ir/15
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید محمد موسوی · 14 روز پیش
    سلام علیکم

    یک گوشی جدید از چین سفارش دادم و در مرحله اول پرداخت گمرک کد 212562 رو میده و میگه برند و مدل گوشی در اطلاعات همتا وگمرک نیست .
    لطفا آدرس سامانه اضافه کردن گوشیهای جدید به لیست گمرک رو هم در سایت بذارید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که مدل و برند دستگاه شما در بانک اطلاعاتی گمرک موجود نیست لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان از تهران · 14 روز پیش
    سلام . من میخوام از فروشگاه معتبر گوشی بخرم . به من گفتن با رجیستری و گارانتی شرکتی 17 میلیون بدونه رجیستری 15 میلیون . آیا هزینه رجیستری 2 میلیونه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید ثبت قانونی باشد و هزینه رجیستری به صورت جدا پرداخت نمی شود .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 14 روز پیش
    با عرض سلام. من برای انتقال مالکیت اقدام کردم. بعد از این که کد رو برای فعال سازی وارد میکنم و تایید میکنم، میگه تعداد تلاش نا موفق بیشتر از حد مجاز است. چه کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی را در بازه زمانی دیگر انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهرامی · 14 روز پیش
    سلام. به هنگام ورود اطلاعات مسافر مجاز (کمتر از ۳ماه پیش وارد ایران شده )خطا زیر دریافت میکنم. علت چیست ؟

    javax.xml.ws.soap.SOAPFaultException: java.net.NoRouteToHostException: No route to host (Host unreachable)
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا در همین صفحه بخش مسافری سوال 6-6 را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نرگس داوری بنان · 14 روز پیش
    با سلام من چند ماه پیش این گوشی رو از شعبه اصلی سامسونگ خریداری کردم ولی هرچندوقت یکبار پیامکی از طرف همتا میاد که میگه مالک این دستگاه شماره دیگری است و باید انتقال مالکیت انجام بشه . ولی متاسفانه سامسونگ همکاری نمیکنه و از سر خود باز میکنن و میگن ما نمیتونیم کاری کنیم
    و سرویس سیمکارت من بزودی قطع خواهد شد در صورتی که فاکتور خرید دارم
    راه حل چیه ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی مالک گوشی یکی از سیمکارت های خودتان می باشد لطفا به صفحه پیامک های هشدار ( http://hmti.ir/12 ) مراجعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.در غیر اینصورت جهت دریافت انتقال مالکیت به فروشنده مراجعه نمایید و در صورت عدم همکاری فروشنده می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید. http://hmti.ir/10 / http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا دهقانی · 14 روز پیش
    با سلام. من ی گوشی دارم که مالکیت‌ به نامم ثبت شده این گوشی را به دوستم داده ام که مدتی از آن استفاده کند ولی حالا که می‌خواهم گوشی را از او بگیرم.گوشی را نمی‌دهد من به عنوان مالک از چه طریقی میتوانم گوشی خود را پس بگیرم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      باسلام وقت بخیر همتا در این موارد پاسخگویی ندارد از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن مرادی · 14 روز پیش
    سلام، از دیجی کالا گوشی خریدم و زمانیکه کد 15 رقمی را وارد میکنم پیام میده شناسه دستگاه قانونی نیس و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت.

    اگه میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما غیر قانونی ذکر میشود دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم شیراز · 15 روز پیش
    با سلام...قصد دارم از طریق یک سایت واسطه از خارج کشور یه گوشی خریداری کنم.سایت واسطه هزینه گمرک را محاسبه میکند اما اعلام کرده که رسید گمرکی را به خریدار نخواهد داد..اها داشتن رسبد گمرکی برا ریجستر الزامیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر گوشی هایی که به صورت پستی وارد کشور می شوند مبلغ عوارض در اداره پست هنگام تحویل گوشی پرداخت می گردد و اطلاعات گوشی برای همتا ارسال می شود در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی در اختیار شما قرار می گیرد و میتوانید فعال سازی را انجام دهید.اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    R.h · 15 روز پیش
    سلام.من با پاسپورت پدرم ميخوام رجيستر كنم،وقتي كد ملي و شماره موبايل و گذرنامه رو ميزنم،خطا در استعلام تردد از پليس گذرنامه رو ميده.
    كمك كنيد،ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر مشکل اعلام شده مرتبط به گمرک می باشد لطفا از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پرستو منوچهری · 15 روز پیش
    میخوام گوشی جدید رو رجیستری کنم و من از خطی استفاده میکنم که به اسم خودم نیست. بعدا اگر انتقال مالکیت خورد یا از سیم کارتی که به اسم خودم هست بخوام استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیرحسین حسن زاده · 15 روز پیش
    سلام گوشی من با یک شماره ثبت شده بود گوشی را از خواهرم گرفته ام ولی سیم کارتی که گوشی برای اولین بار با آن روشن و ثبت شده بود را گم کرده ایم و حالا با سیم کارت من هم پیامک همتا می گوید مالک دستگاه شخص دیگری است .چه کار باید کرد؟.تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر جهت دریافت مجدد سیمکارت به اپراتور مراجعه نمایید .همچنین به صفحه پیامک های هشدار مراجعه نمایید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      پیامک های هشدار : http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضاااا · 16 روز پیش
    سلام،من ميخوام با پاسپورت پدرم كه از اربعين اومده گوشي رجيستر كنم،همه مراحلو ميرم جلو قسمتي كه شماره موبايل و كد ملي و شماره گذرنامه هست ميزنم،٣ تا هم واسه پدرم هست اما خطا در استعلام تردد از پليس گذرنامه رو ميده !
    لطفا كمك كنيد چيكار كنم
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر این خطا مرتبط به گمرک می باشد لطفا از سمت گمرک پیگیری نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 16 روز پیش
    سلام. پسرداییم از المان دوتا گوشی اورده یکی برا داداشم یکیم برا خواهرم الان یکیشونو ریجستر کردیم اون یکیو باید چیکار کنیم؟؟یه هته دیگه از مهلتش مونده لطفا سریع جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا سوال 6-5 از بخش مسافری در این صفحه را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول سعادت · 16 روز پیش
    :(سلام ببخشید قبلا یه گوشی دو سیمکارته خریده بودم هر دو شناسه اش یکی بود. اون وقت انتقال مالکیت و اینا هنوز افتتاح نشده بود. حالا که میخوام انتقال مالکیت بدم میگه شناسه های دستگاه یکیه. یعنی نمیتونیم انتقال مالکیت بدیم. لطفا کمکون کنید با تشکر.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که از کد دستوری یا تنظیمات گوشی دو شناسه مشابه دریافت می کنید جهت بررسی دقیق با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرزانه بشیری · 16 روز پیش
    سلام وارد سایت رجیستری شدم اطلاعات اولیه وارد کردم کد ثبت شناسه imei به شماره همراه ارسال شد که چون دیر ارسال کردم صفحه رفرش شد و برگشت به صفحه اول من حتی هزینه هم پرداخت نکردم اطلاعات رو دوباره وارد میکنم میگه شما قبلا ثبت کردی و به صفحه پرداخت شناسه نمیره چیکار باید بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 16 روز پیش
    باسلام من گوشی و تابستان۹۸ از تبریز خریدم بعد با پاسپورت ریجیستر کرده پول گمرگ را هم پرداخت کردم الان با تعویض سیم کارت که بنام خودم هم هست این پیام اومده منطورش از استفاده غیر تجاری و نفهمیدم لطفا راهنمایی نمایید ممنون میشم (مالک دستگاه شماره
    است
    درصورت خرید دستگاه،از فروشنده انتقال مالکیت گرفته و ازطریق سامانه همتا(#7777*)فعالسازی کنید،درغیراینصورت نیازبه اقدامی نیست
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری واردشده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهدشد
    راهنما:
    hmti.ir/p01 )
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 14 روز پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند ثبت گوشی به صورت مسافری صرفا برای افراد مسافری می باشد که خود گوشی را از خارج از کشور خریداری کرده اند. در صورت شناسایی تخلف با افراد خاطی برخورد می گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدمهدی · 16 روز پیش
    سلام من دوتا گوشی نو خریدم که هردو رو میخوام برای خودم استفاده کنم ایا امکان ثبت هردو گوشی در سامانه همتا به نام خودم وجود داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر بله در سامانه همتا می توانید مالک هر تعداد گوشی که مایل بودید ، باشید . محدودیتی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hannane · 16 روز پیش
    سلام. هنگام خرید گوشی، من انتقال مالکیت رو به سیمکارتم انجام دادم و تایید شد. حالا دوباره پیامک دریافت کردم که از تاریخ فلان دیگه این شمارم سرویس نخواهد گرفت. در حالی که وقتی مراحل رو طی میکنم، دستگاه تحت مالکیت همون سیمکارته. لطفا راهنمایی کنید. ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا به صفحه پیامک های هشدار مراجعه نمایید و مطابق با پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید.
      پیامک های هشدار
      http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجتبی رحیمی · 17 روز پیش
    سلام
    یک گوشی موبایل دو سیمکارته با گارانتی رسمی خریداری کردم - بعد از ارسال کد فعالسازی و فعال شدن دستگاه متوجه شدم که فقط سریال دوم ارسالی از سامانه همتا با سریال دوم خود گوشی مغایرت دارد - با شرکت گارانتی کننده تماس گرفتم پاسخگو نیستن راه حل چیست ؟ آیا راهی برای اصلاح سریال دوم وجود دارد ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 16 روز پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا جهت پیگیری این موارد به شرکت گارانتی مراجعه نمایید یا با گارانتی تماس برقرار کنید .چنانچه همکاری نکردند می توانید از طریق تعزیرات یا سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت شکایت نمایید.
      http://hmti.ir/10
      http://hmti.ir/11