1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- در سایت گمرک، شناسه (IMEI) دستگاهم را اشتباه زدم، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟
نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    H.m · 19 روز پیش
    سلام خسته نباشید ببخشید چه جوری بایدباید بفهمیم که کسی با شماره ملی ما گوشی رجستر کرده یانه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. برای ثبت مسافری گوشی شماره سیم کارت باید متعلق به کد ملی باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود رضا رضایی · 20 روز پیش
    سلام درقسمت ثبت اطلاعات در سایت گمرک با جواب خطا در استعلام تردد از پلسی گزرنامه روبرو میشم باید چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 20 روز پیش
    با سلام
    من خطی که برای رجیستری گوشی مسافرتی دادم و کد رجیستر ابتدایی برایش آمد، با خطی که داخل گوشی گذاشتم و منتظرم تایید رجیستر همتا بیاید فرق دارد

    الان رجیستر نهایی به کدوم خط می آید؟

    خطی که باهاش رجیستر کردم یا خطی که الان داخل گوشیه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 20 روز پیش
    من ساعت هوشمند خریداری کرده ام و با توجه به اطلاعیه همتا که فعلا طرح رجیستری برای ساعت هوشمند اجرا نمی شود ولی باز هشدار همتا برای فعالسازی آمد .چگونه مشکل را حل کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا موضوع را بررسی و حل کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صدف · 20 روز پیش
    تلفن همراه من فعالسازی نشده و الان امکان استفاده از شبکه تلفن همراه رو نداره.
    من الان چجوری میتونم فعالسازیش بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سوال 3-1 را ملاحظه نمائید و با کد فعالسازی گوشی خود را فعال کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 20 روز پیش
    با سلام و خسته نباشید میخاستم بپرسم ::

    اگه شماره سریال گوشی روی سیم کارت بنده در سامانه همتا ثبت و فعال شده باشه ولی
    سیم کارت بنده داخلش نباشه و کلا گوشی با کارتونش دست شخص دیگری باشه و داره باهاش کار میکنه

    ایا بنده میتوانم ادعای مالکیت اصلی گوشی را داشته باشم و شکایت کنم و گوشی را پس بگیریم؟
    خواهشا جواب دهید ممنون با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      از لحاظ فرایندهای همتا شما مالک می باشید . ولی از لحاظ شکایت و ... با کلانتری در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Hamed Samet · 20 روز پیش
    کد چهار رقمی ثبت شناسه واسم اومد دادم به فروشنده پیام پرداخت هزینه هم واسم اومد که فروشنده گفت قراره پرداخت کنه ۳ هفته دیگه هم مهلت یکماهم تموم میشه باید چیکار کنم ؟ سوال ۶-۱۱ هم‌ دیدم توضیح کامل نبود الان‌گوشی من با پرداخت هزینه رجیستر میشه یا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      واقعا جواب 6-11 کامل می باشد. اگر گمرک اطلاعات را به همتا ارسال کند گوشی فعال می شود. سوال بیشتر با گمرک در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد · 20 روز پیش
    سلام میخاستم بپرسم صاحب اصلی گوشی کسی هست که داره باهاش کار میکنه و سیم کارتش داخل گوشیه یا شخصیه که گوشی روی سیم کارت اون شخص در سامانه همتا ثبت و فعال شده.. هرچند سیم کارتش داخل گوشی نباشه و شخص دیگری در حال استفاده از گوشی باشه؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      شخصیه که گوشی روی سیم کارت اون شخص در سامانه همتا ثبت و فعال شده
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امین پورآزرم · 20 روز پیش
    من گوشی خریدم که از طرف سامانه همتا این پیام اومده:?

    دستگاه با مشخصات زیر به صورت مسافری در سامانه همتا ثبت گردید
    با استفاده از کدفعالسازی زیر ازطریق سامانه همتا (کد دستوری 7777) نسبت به فعالسازی دستگاه خود اقدام نمایید
    برند:
    Samsung
    مدل:
    Galaxy A7 2018
    ...

    آیا بعد از یه مدت آنتن دهی و سایر خدمات قطع نمیشه؟؟
    توسط فروشنده ثبت رجیستر شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      فرایند فعالسازی را انجام دهید مشکلی ندارد.
      گوشی شما فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 21 روز پیش
    سلام. من چند روز است که برای خرید گوشی به نمایندگی سامسونگ مراجعه میکنم. اما اعلام میشود که سایت همتا بسته است. ایا این موضوع صحت دارد. اگر این چنین است سایت کی باز میشود؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Parisa · 21 روز پیش
    سلام.قبل از اینکه برام کد فعال سازی بیاد با سیم کارت رایتلم از گوشیم استفاده میکردم. امروز کد فعالسازی برای سیم کارت ایرانسلم اومد و من گوشیمو فعال کردم. حالا باید برای سیم کارت رایتلم هم فعال کنم یا لازم نیست؟؟ چ جوری این کارو بکنم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      نیازی نیست ولی اگر تغییر سیم کارت دائمی هست، آموزش انتقال مالکیت را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاکرمی · 21 روز پیش
    سلام
    ضمن تشکر از شما مشکل ما حل شد ولی از ایمیل به محل نظر دهی وصل نمیشه
    خواستم صمیمانه تشکر کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    موسوی · 21 روز پیش
    سلام. من یه گوشی دو سیم کارت رو فقط با یه سیم فعال کردم. به صورت مسافری. اولین سوالم اینه که آیا رجیستری مسافر هم دایمیه یا ممکنه چند ماه بعد دوباره پیغام عدم رجیستر واسم بیاد؟ و سوال دوم واسه فعال سازی سیم دو فقط باید افزودن دستگاه بزنم؟ یا باید دوباره گمرک پرداخت بشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 21 روز پیش
    سلام. همسر من تابستان برای دیدار مادرشان به ایران آمدند و از فرجه 30 روزه استفاده کردند. الان برای عید عازم ایران هستند و همان گوشی قبلی را دارند. آیا می توانند مجددا از فرجه 30 روزه استفاده نمایند؟ آیا اصولا روی تعداد دفعات و فاصله زمانی استفاده از فرجه 30 روزه محدودیت وجود دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      30 روز از اولین زمان روشن شدن مهلت دارند. برای بعد از آن آموزش " ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تورج · 21 روز پیش
    سلام خسته نباشید

    من میخوام در سامانه ثبت نام کنم ولی اطلاعات بنده رو تایید نمیکند در حالی که عینا از روی کارت ملی وارد میکنم لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      به فاصله بین حروف دقت کنید. در صورت وجود مشکل با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید تا بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    توفیق لطفی · 21 روز پیش
    سلام من از عراق گوشی خریدم حدود سه ماه پیش ولی تازه اومدم ایران خواستم گوشيم رو از طریق اینترنت رجیستر کنم پیامک اومده میگه شما قبلا یه گوشی به این اسم وکد ملی فعال کرده اید. در حالی که اصلا من هیچ گوشی دیگه نداشته ام با این کد ای ام ای تا فعال کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود · 21 روز پیش
    سلام.اطلاعات گوشیم 20 روز قبل در سامانه گمرک ثبت شده و مبلغ هم پرداخت شده است اما کد فعالسازی هنوز ارسال نشده است. چیکار باید بکنم؟ اطلاعات ثبت شده نادرست بوده است ؟ اگر نادرست بوده چرا اطلاع رسانی نشده است؟ اگر هم اطلاعات درست بوده چرا اینقدر طول کشیده ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      شناسه IMEI گوشی خود را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل رضوانی · 21 روز پیش
    سلام من یه گوشی طرح خریدم فروشنده بهم یه برگه داد که اپلودش کردم الان کد چنج رو که میزنم چیزی نمیاد و نمیدونم باید چکار منم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      لطفا آموزش انتقال مالکیت در سایت را ملاحظه کنید و از خرید گوشی فوق به صورت ارسال شده جدا بپرهیزید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش · 21 روز پیش
    سلام
    چند روز پیش دستگاهی رو خریداری کردم و رجیستری گوشی به عهده فروشنده بود. امروز کد فعالسازی از همتا پیامک شده که نوشته گوشی به صورت مسافری در سامانه همتا ثبت شده است و کد فعالسازی رو ارسال کرده. آیا مشکلی ایجاد نمیشه اگر فعال کنم با این که مسافر هم نبودم و از فروشگاه داخل ایران خریداری کردم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احد امیری · 21 روز پیش
    سلام من هفته قبل گوشی سامسونگ خریدم بعد فروشنده گفت که هزینه ریجستری رو پرداخت کردم ولی کد فعال سازی هنوز برام ارسال نشده استعلام میگیرم مینویسه دستگاه غیر قانونیه سوالات متداولم خوندم چیزی دستگیرم نشد لطفا راهنمایی کنید که آیا کد فعالسازی برام ارسال میشه یا نه