1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محیا مهدی یار · 5 ماه پیش
    سلام من گوشیم رو از یکی از سایت های خرید از چین خریدم و عوارض گمرکش رو دیروز حضوری پرداخت کردم و به سایت help.irica.ir مراجعه کردم و فرم رجیستری رو پر کردم نمیدونم کی کد ارسال میشه ؟ میترسم دیر بشه اخه نظراتو خوندم طول کشیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام گوشی هایی که به صورت پستی وارد کشور میشوند بازه زمانی بیشتری سپری میکند تا کد فعال سازی ارسال شود
      چنانچه این بازه زمانی طولانی شد با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید تا بررسی شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین اکبری · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشد من دیروز از طریق سایت دیوار گوشی فروختم پول نگرفتم ولی یک روز وقت تست دادم البته قوطی و انتقال مالکیت ندادم و کارت ملی خریدار را گرفتم حالا هر چقدر زنگ میزنم خاموشه و جواب نمیده چه کار میتونم بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر همتا در این موارد پاسخگویی ندارد جهت پیگیری به مراجع قضایی مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داود جمالپور · 5 ماه پیش
    Imei گوشی رو میزنم.میگه مال شما نیست.دلیلش چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل · 5 ماه پیش
    سلام از شخصی گوشی دست دوم خریدم ولی خراب بود و امکان انتقال مالکیتش وجود نداشت الان درستش کردم ولی صاحب سیمکارت حاضر به انتقال مالکیت نیست هم کارتنش رو دارم هم فاکتور خرید با مالک سیمکارت که تماس میگیرم میگه من همچین گوشی نداشتم لطفا راهنمایی بفرمائید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام.
      انتقال مالکیت در هنگام خرید و فروش دستگاه الزامی است در صورتی که مالک و فروشنده قبلی به شما انتقال مالکیت نمیدهند دستگاه را عودت دهید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا · 5 ماه پیش
    گوشی من سرقت شده راهی وجود دارد که که اونو غیر فعال کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام.
      سامانه همتا درمورد گوشی های سرقتی خدماتی ندارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    amirjele · 5 ماه پیش
    باسلام
    من یک خط جدید خریدم و این رو روی گوشیم انداختم ولی پیامک همتا آمد آیا من باید این خط جدیدمو ریجستری کنم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      لطفا پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEI های گوشی خود، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رضا لقایی پور · 5 ماه پیش
    سلام
    آیا تبلت ها هم نیاز به ریجستری دارند یا نه؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام
      دستگاه های تبلت همچنان مشمول طرح رجیستری نشده اند.لذا درصورتی که برای دستگاه شما پیامک از طرف همتا ارسال شده است، لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی دوستی · 5 ماه پیش
    سلام

    گوشیم رو میخوام با پاسپورت دوستم ریجستر کنم،کدفعالسازی به شماره اون میره.آیا میشه بدون اینکه او خطشو روی گوشی من بذاره انتقال مالکیت رو به خط من بده و باکدی که به خط من(خطی که رو گوشی خواهم گذاشت) میاد،گوشیمو فعالسازی کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام .
      بله میتوانند.، سیم کارت روی دستگاه دیگری باشد و مراحل انتقال مالکیت را انجام دهند .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین · 5 ماه پیش
    سلام گزینه ای به اسم ثبت تعمیری وجود ندارد برای ثبت گوشی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      باید شما با کارتابل کد ملی ثبت نام کنید و وارد سامانه شوید تا گزینه ثبت تعمییری را مشاهده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن محمد علیزاده · 5 ماه پیش
    سلام چرا استعلام شناسه با شماره سریال که می زنی شماره تلفن را به طور کامل نشان نمی دهد . قبلا کامل نشان می داد , لطفا اصلاح کنید ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      اگر دستگاه مالکیت قطعی نداشته باشد با شماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهمان · 5 ماه پیش
    با سلام ، پس از پرداخت موفقیت آمیز مبلغ عوارض ، دگمه تکمیل فرایند خرید برای من فعال نشد و امکان ادامه مراحل رجیستری را ندارم. خواهشمند است راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      این مورد مربوط به سایت گمرک میشود با گمرک محل زندگی خود تماس حاصل نمایید یا به میز خدمات گمرک به ادرس help.irica.ir مراجعه نمایید و درخواست ثبت کنید تا پیگریی شود و مشکل شما برطرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسین سادات · 5 ماه پیش
    سلام من گوشیمو دست دوم خریدم و از فروشنده انتقال مالکیت نگرفتم الان میخوام بگیرم اما شماره فروشنده رو ندارم بهش زنگ بزنم چجوری باید شمارشو پیدا کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد. برای انجام فرایند انتقال مالکیت آموزش انتقال مالکیت رادرلینک روبرو مطالعه نمایید.http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    rahaaaa · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر

    میگن ایفووون رجیستر نمیشه الان؟؟!! درسته؟؟؟

    میتونم گوشی جدید بگیرم یا ن؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      باسلام .
      خیر تمام دستگاه های موبایل مشمول طرح ریجستری هستند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی لطفی · 5 ماه پیش
    میشه کد فعالسازی رو از کافینت هم گرفت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام .
      خیر برای دستگاه های اکبند که دارای کارت گارانتی هستند .کد فعال سازی روی کارت گارانتی درج شده و برای دستگاهی دست دوم کد فعال سازی در اختیار فروشنده است .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید رسولی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی خریدم ولی ثبت نشده،میتونم گوشی رو پس بدم؟!شکایت کنم؟!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهرداد · 5 ماه پیش
    سلام من دوماهه میخوام گوشی رجیستری کنم ولی همش نوشته خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه هرچی هم به شماره ی 02143891 زنگ میزنم قطعه داخل سامانه ی میز خدمت هم یک ماهه درخواست ثبت کردم ولی کسی پاسخگو نیست ما باید از کجا پیگیری کنیم ؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      این مشکل از طرف گمرک میباشد و اگر پاسخگویی شما در سایت میز خدمات نبودن میتوانید حضوری به گمرک محل زندگی نیز مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سارو · 5 ماه پیش
    با سلام وقتي كد چهار رقمي مياد مينويسه عدم ارتباط با اكانتر مشكل چيه واقعا ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      اگر خطای مربوطه در قسمت پرداخت و مربوط به سایت گمرک میباشد باید به گمرک محل زندگی خود یا سایت help.irica.ir مراجعه نمایید و در خواست را ثبت نمایید تا مشکل شما بر طرف شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهتاب · 5 ماه پیش
    سلام
    براي رجيستري خطاي<تعداد شناسه هاي وارد شده IMEI با تعداد شناسه اين مدل مطابقت ندارد> مواجه ميشم
    هم پشت جعبه و هم از طريق *#٠٦# شناسه يكسان مي گيرم
    ممنون ميشم راهنماييم كنيد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      برای دستگاه های که شناسه یکسان داشته باشند امکان پرداخت عوارض وجود ندارد لطفا شما شناسه های دستگاه خود را یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی نوروزیان · 5 ماه پیش
    با سلام
    یه گوشی گرفتیم قانونی ولی بدون این که خبر داشته باشیم سیم کارت مون که کنار بوده توسط همراه اول ضبط شده داخل گوشی گذاشتیم و با این شماره ریجستری کردیم.حالا مالک سیم کارت هم شخصی دیگه است و دسترسی بهش نداریم
    حالا ما باید چکار کنیم ؟ امکان خارج کردن ریحستری از سیم کارت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      اگر دستگاه شما تحت مالکیت سیم کارتی قرار گرفته شده باشد بایدانتقال مالکیت صورت بگیرد و در این زمینه همتا پاسخگویی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mary · 5 ماه پیش
    سلام.من۲۷/۳گوشیمو ریجستر کردم.ولی هردفه پیام میاد که گوشی شما ریجسترنشده وتا۴/۹غیرفعال میشه.ولی درسامانه زده که گوشی ثبت شده.پس چرا این پیام میاد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      لطفا شما شناسه های دستگاه خود را از کد دستوری #06#* یادداشت فرمایید و برای راهنمایی بیشتر با شماره 096366 تماس حاصل فرمایید.