شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک اصف · 10 ماه پیش
    سلام
    موقع ارسال مشخصات پاس در صفحه گمرک میگه مسافر مربوطه در سه ماه قبل خروج از کشور نداشته
    اما مهر خروج و ورود موجود از مرز زمینی بازرگان . ضمنا 76 روز از ورود به کشور گذشته
    میشه راهنمایی کنید علت چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا قسمت مسافری سوال 6-6 همین صفحه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عبدالله · 10 ماه پیش
    خطای مقدار نامعتبر یعنی چی
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام

      در کدام قسمت این خطا را دریافت میکنید؟؟

      سوال شما مبهم میباشد لطفا سوال خود را واضح تر مطرح نمایید یا با سامانه تماس برقرار نمایید. شماره تماس:096366
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 10 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید یک ساعت هوشمند که سیم کارت نصب میشه از طریق سایت دیجی کالا خریداری کرده ام که رجیستر نشده است و ممکن است پس از چند ماه از کار بی افتد برای رجیستر کردن آن چه باید بکنم

    ممنون از پاسخ شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی علی نژاد · 10 ماه پیش
    سلام، خسته نباشید
    اگر در ۷بهمن سال۹۷ یک گوشی مسافری وارد کرده باشم، آیا می توانم در آذر۹۸ یک گوشی دیگر وارد کنم یا اینکه حتما باید از ۷بهمن۹۸ بگذرد؟
    (صرف تغییر سال از ۹۷ به ۹۸ قابل قبوله یا اینکه باید ۳۶۵ روز بگذره؟)
    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      سلام وقت بخیر بله می توانید و لزومی ندارد که یک سال کامل بگذرد اگر دستگاهی سال 97وارد کرده اید می توانید دستگاه دیگری در سال 98ثبت کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسمی · 10 ماه پیش
    سلام
    من اسفند پارسال گوشی خریدم و رجیستر کردم ولی متاسفانه دزدیده شد
    و الان میخوام دوباره گوشی بخرم

    میتونم دوباره رجیستر کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هر فرد برای مصرف شخصی می توانددر طول یک سال دستگاه وارد کشور کند و پرداخت برای آن انجام دهد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اجازه! · 10 ماه پیش
    سلام

    من از گوشی ام فقط برای اینترنت استفاده می کنم. تا حالا با شبکه ی وای-فای وصل می شدم اما الان نیاز به اینترنت موبایلم هم دارم. از چند روز پیش که سیم کارت جدید خریدم و داخل گوشی گذاشتم با داده ی همراه تونستم وصل بشم اما پیامک همتا هم برام اومده.

    آیا پس از یک ماه ممکنه دیگه امکان استفاده از اینترنت سیم کارت رو نداشته باشم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    س س · 10 ماه پیش
    سلام وقت بخیر .موقعی که گزینه افزودن دستگاه رو میزنم وشناسه ها رو که وارد میکنم برای من این خطا میاد: "شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."
    چیکار کنم؟
    البته با سیم کارتی که از قبل طرح رجیستری داخل این گوشی بوده ، انتن دارم ولی با سیم کارت جدید دیگه انتن ندارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    س · 10 ماه پیش
    سلام وقت بخیر .موقعی که گزینه افزودن دستگاه رو میزنم وشناسه ها رو که وارد میکنم برای من این خطا میاد: "شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت."
    چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول · 10 ماه پیش
    سلام استفاده غیر تجاری با تجاری چه فرقی داره آیا بعدامشکلی بوجود نمیاره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه تجاری مخصوص تجار و بازرگانان می باشد . اما دستگاه غیر تجاری مربوط به فرد مسافر است که یک دستگاه را برای مصرف شخصی وارد کشور می کند و اگر این دستگاه وجه تجاری پیدا کند و در چرخه خرید و فروش قرار گیرد تخلف محسوب شده وعواقب آن با خود فرد است
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی باروتی · 10 ماه پیش
    سلام میز خدمت میخوام ثبت نام کنم نمیتونم خطای نام کاربری یا گذرواژه نادرست است رومیده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر این موارد نامرتبط به سامانه همتا می باشد لطفا از سمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بی بی · 10 ماه پیش
    آیا خرید و استفاده از سیم کارت گردشگری ،نیاز به رجیستری گوشی دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر طرح ریجستری مرتبط به گوشی های تلفن همراه می باشد و سیمکارت های گردشگری با توجه به اینکه از اپراتور داخلی کشور تهیه می شود باید روی گوشی ریجستر شده استفاده شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بیتا · 10 ماه پیش
    یک روز تعداد ۱۰ گوشی مسافری پشت سر هم بنام بنده در سامانه همتا فعالسازی شد. یک هفته بعدش فردی با شماره ایی شبیه موبایل تماس گرفت و گفت که موبایل فروش است و اشتباهی شماره بنده را زده و تقاضای اصلاح کار و دریافت کد فعالسازی را دارند. آیا اینکار مشکلی برای من ایجاد میکند؟ راه حل کار چیست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر میتوانید جهت بررسی شناسه دستگاه های فعال شده روی سیمکارت خود را یادداشت و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 10 ماه پیش
    با سلام مجدد و تشکر بابت پاسخگویی.متاسفانه در سامانه های ۱۲۴ و ۱۳۵ "فروش گوشی مسافری" جز عنوان "تخلف و موضوع شکایت " وجود ندارد.همچنین ادرات صنعت و معدن و تعزیرات فروش گوشی مسافری را به عنوان تخلف نمی دانند و این چالش باعث شده که خریداران(در اثر عدم آگاهی) اینگونه گوشیها متضرر شوند
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      قبل ازخرید دستگاه استعلام اصالت گرفته ودرصورتی‌که درپاسخ استعلام اصالت ازسامانه همتاذکرشده بود واردکننده به‌صورت مسافری یعنی این دستگاه صرفاًبرای استفاده شخصی مسافر واردکشور شده ونباید مورداستفاده تجاری قرارگیرد.بنابراین توصیه می‌شود از خریداین دستگاه اجتناب نمایید.درصورت بروزهرگونه مشکل شخص خریدارمتضررخواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 10 ماه پیش
    باعرض سلام و ادب و احترام.شما در یکی از پاسخهایتان در مورد اعلام تخلف گوشیهای مسافری نوشته اید که موضوع را از طریق سامانه های ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش دهید در حالیکه که در این سامانه ها تخلفی تحت عنوان گوشی مسافری وجود ندارد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام

      سامانه اعلام شده برای ثبت شکایت از فروشنده میباشد جهت همکاری نکردن و پس نگرفتن دستگاهی که مشکل دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا · 10 ماه پیش
    در سامانه گمرک ، فرجه 3ماهه برای مسافران در نظر گرفته است ، این مهلت را به سه ماه در عرف و تعاریف حقوقی ، یعنی 90 روز ، در غیر اینصورت باید قانون گذار شصت روز بعد از ماه ورود را به عنوان مهلت تعیین مینمود .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام

      لطفاً توجه داشته باشید سرویس استعلام گذرنامه به صورت ماه محاسبه می گردد.(یعنی بازه زمانی مورد نظر 90 روزه نمی باشد)
      برای مثال فردی که در هر روزی از مرداد ماه وارد کشور شده است ، فقط تا پایان ماه مهر فرصت انجام فرآیند رجیستری را دارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 10 ماه پیش
    باسلام گوشی بنده نزدیک به دوسال است که سرقت رفته است از طریق مراجع قانونی و اپراتورها اقدام کردم ولی هنوز هیچ اطلاعی از پیدا کردن آن نشده است چه باید بکنم تا بتوانم گوشی خودم را پیدا کنم؟آیا می شود از طریق سایت شما گوشی سرقت رفته را در لیست سیاه قرار داد باتشکر از شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام

      خیر متاسفانه سامانه همتا درمورد گوشی های سرقتی خدماتی ندارد .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مازیار · 10 ماه پیش
    بنده 98/5/28 وارد کشور شدم .هنوز سه ماه از ورودم به کشور نگذشته ولی سامانه میگه اطلاعاتی از مسافرت شما در سه ماه گذشته در دسترس نیست!! سه ماه مورد نظر چطوری بصورت اسمی حساب میشه؟؟ لطفا مثال بزنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر کسانی که اقدام به ثبت گوشی مسافری میکنند باید از زمان ورودشان به کشور بیش از سه ماه نگذشته باشد ولی این به معنی 90 روز مهلت برای ثبت مسافری نیست در واقع نباید بیش از سه ماه اسمی از ورودشان به کشور گذشته باشد.مثلا با توجه به اینکه در مرداد ماه وارد کشور شده اید تا پایان مهر ماه فرصت ثبت گوشی داشته اید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید نوروزی · 10 ماه پیش
    سلام گوشی من قبل از طرح ریجستری روشن بوده اما امروز پیام اومده ای مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است و از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه برای من قطع شده راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا حسنوند · 10 ماه پیش
    سلام..من گوشیم تا الان ۲ بار ثبت شده حالا میخوام انتقال مالکیت بدم برای بار سوم بهم کد نمیده چکار باید بکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر میتوانید با شماره مالک وارد سایت همتا شده در قسمت مدیریت دستگاه گزینه تولید کد فعال سازی را انتخاب کنید . سپس می توانید فرایند فعال سازی را با شماره ای که مایل هستید مالک دستگاه شود انجام دهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هاشمی · 10 ماه پیش
    سلام
    بنده یک گوشی مسافری دست دوم را خریده ام.
    انتقال مالکیت انجام شد.
    استعلام اصالت هم که گرفتم ثبت قانونی شده است
    منتهی هشدار داده است برای مصرف غیر تجاری.
    مهلت قطع نیز در پیامک اعلام نشده است.
    آیا برای خط من مشکلی پیش می آید؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاه مسافری جهت استفاده غیرتجاری وارد کشور شده و درصورت احراز تخلف مسدود خواهدشد حق خرید و فروش دستگاه مسافری رو ندارید.در صورت خریداری مسئولیت احتمالی به عهده خودتان می باشد.