1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- پرداخت عوارض را در گمرک انجام دادم ولی دکمه "ارسال اطلاعات به همتا" را نزدم و کد فعالسازی دریافت نکرده ام، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی علی محمدی · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید بعضی فروشگاههای اینترنتی دستگاه بدون کد ریجستر میفروشند آیا خرید اون دستگاهها مشکل ساز هست؟و اینکه میگن باید با پاسپورت خود خریدار فعالسازی بشن آیا هزینه ای هم داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      لطفا "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" و آموزش "استعلام اصالت دستگاه" کادر "دستگاه مسافری" در انتهای آموزش را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین کربلایی · 6 ماه پیش
    ببخشید من گوشیم دو سیم کارتس حتما باید برای فعالسازی هر دو سیم کارت به اسم یک نفر باشند یا فرقی نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      گوشی های دو سیم کارت تحت مالکیت یک سیم کارت قرار میگیرند و بدون هیچگونه مشکلی می توانید پس از فعالسازی از هر دو محل سیم کارت استفاده نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد.م · 6 ماه پیش
    سلام من فقط باسیمکارت رجسترشده با تلفن میتونم از گوشی کارکنم.هرسیمکارت دیگه ای میندازم روگوشی چه اسلات یک چه دو،بعد سه روز قط میشه.با096366هم تماس گرفتم به نتیجه ای نرسیدم.مشکل ازکجاست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      برای اینکه با شماره دیگری بتوانید از گوشی استفاده کنید حتما باید به سیم کارت جدید انتقال مالکیت بدهید. آموزش انتقال مالکیت در سایت را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    یونس درخشانی · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید.برای ثبت ریجستری وقتی میزنم.خطا شناسه نا معتبر...میزنه لطفا کمک کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      سوال 1-4 همین صفحه را ملاحظه نمائید و شناسه را کامل و صحیح طبق پاسخ سوال، وارد نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    راضيه ارغوان · 6 ماه پیش
    سلام من گوشى دست دوم خريدم انتقال مالکيم دادم اما کد فعال سازى کهه براى خودم اومده بودو براى شماره خودم نزدم الان گوشيم از دسترس خارج شده نميدونم چيکار کنم.حتى نميتونم از کد دستورى7777استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با دستگاه دیگری اقدام به فعالسازی کنید. (یا از طریق سایت همتا)
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شیما فراهانی · 6 ماه پیش
    سلام،من مبلغ رو‌واریز کردم و حسابم کسر شد اما در سایت عملیات رو‌ناموفق و پرداخت نشده نشون میده الان پولی ک پرداخت کردم چی میشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پدرام · 6 ماه پیش
    سلام خسته نباشید
    من گوشی نو خریدم اما در سامانه همتا, در قسمت (سوابق انتقال مالکیت) سابقه وجود دارد به تاریخ هنگام خرید!!!
    آیا قسمت (سوابق انتقال مالکیت) برای همه یک سابقه وجود دارد یا اینکه این گوشی دست دوم است که به جای نو فروختند؟؟؟
    خیلی نگرانم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      قبلا فروشنده برای خودش فعالسازی کرده بوده و در موقع خرید از خودش به شما انتقال مالکیت داده است و لزوما به معنای دست دو بودن نیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    م محمدی · 6 ماه پیش
    با سلام.
    من میخواهم گوشی خودم را وارد کارتابل کنم که سونی دو سیمکارته ولی یک شماره imei داره و هنگام ثبت خطا میدهد. چه کار کنم؟
    در ضمن با *#06# و پشت گوشی و جعبه بررسی کردم فقط یک imei دارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      اگر گوشی شما تک سیم کارت هست و سامانه دو سیم کارت تشخیص داده است، مورد را با مرکز تماس همتا در میان بگذارید تا بررسی و حل شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی هماتاش · 6 ماه پیش
    سلام دیشب هزینه گمرکی پرداخت کردم هنوز پیامی نیامده. از کجا میشه پیگیری کرد؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام پرتوی · 6 ماه پیش
    سلام میخواستم گوشی از یک سایت خارجی خرید کنم و این فروشگاه گوشی برام پست کنه نحوه رجیستری این نوع گوشی به چه شکل هستش
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی تمدن · 6 ماه پیش
    سلام
    من چندتا گوشی قدیمی دارم که مربوط به 15 سال پیش و 7 سال پیش هست ، تا سال گذشته هم از این گوشی ها مدام استفاده میکردم . الان که میخوام ازشون استفاده کنم داخل سایت قسمت اصالت چک کردم ، پیام میده که غیر قانونی هست . چطور ممکنه گوشی هایی که بیش از 10 سال داشته اسفاده میشده الان غیر قانونی باشه ؟ مگه اطلاعات کلیه گوشی ها وارد سایت نشده ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      اطلاعات تمامی گوشی هایی که سابقه فعالیت آنها از طرف اپراتورها به همتا ارسال شده باشند ثبت شده است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حسینی · 6 ماه پیش
    سلام

    برای گوشی های قدیمی ای که زمان رجیستری خاموش بوده و جدیدا اقدام به روشن شدن می شود نحوه اقدام چگونه است؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فریبا · 6 ماه پیش
    سلام
    من حدودا سه روز پیش گوشی سامسونگ گرفتم و فروشنده کد ملی و شماره سیم کارتو گرفت
    الان یه پیام اومده که دستگاه شما جز دستگاه های ثبت شده نیست از طریق کدم استعلام میگیرم پیام دستگاه قانونی نیست میاد
    من الان باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را مطالعه نمائید. در ضمن سوال 6-11 از بخش سوالات متداول را نیز ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بابک محمودی · 6 ماه پیش
    با سلام خسته نباشید.
    ببخشید همینطور که از قبل اعلان کرده بودید طرح رجیستری هزینه ای نداره ولی چند روز پیش یه گوشی رو فروختم به یکی از دوستام و برای انتقال به همون فروشگاه خرید گوشی مراجعه کردیم که برای رجیستری کردن گوشی 30 هزار تومان گرفتن حالا چطور باید شکایت کنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      اولا که آموزش فرایند انتقال مالکیت در سایت وجود دارد و به راحتی می توانستید خودتان انجام دهید. دوما آموزش ثبت شکایت در بخش آموزش ها موجود می باشد. سوما ممکن است به خاطر ارائه خدمات از شما هزینه گرفته باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین موسوی · 6 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    برای من کد فعال سازی رو دریافت کردم ولیکن میخواستم سیم کارتم رو ۴جی کنم باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      فعالسازی برای شماره سیم کارت شما می باشد و به ویژگی های دیگر سیم کارت ارتباطی ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    كيان امامي · 6 ماه پیش
    سلام
    من شنبه يه موبايل خريدم دسته دوم
    درخواست كد ريجستري هم دادم و قرار بود برام كد رو بفرستن
    تا ١٧ هم وقت داشتم كه انجام بدم اما كد برام نيومده فعلا و الان دسگاه من قطعه بايد چيكار كنم الان؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید و با کد فعالسازی ارسال شده دستگاه را فعال کنید. یا دستگاه را عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 6 ماه پیش
    سلام
    درصورتیکه درلیست نباشه اسم مدل گوشی چه کنیم؟
    https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister?0

    میشه اضافشون کنید؟
    meizu mx4 = ×80-100$
    zte nubia z9 max nx510j = 150-165$
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      برای بررسی و ثبت تیکت با مرکز تماس همتا در ارتباط باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیزاده · 6 ماه پیش
    با سلام
    بعد از پرداخت گمرکی سعی در ثبت نام در سامانه همتا را داشتم که با پیغام عدم صحت اطلاعات برخورد میکنم.
    اطلاعات رو به طور صحیح از روی کارت ملی وارد کردم ولی همچنان مشکل باقی مانده.
    آیا احتیاجی برای ثبت نام برای دریافت کدفعالسازی هست و اگر باید ثبت نام انجام بشه راه حل چیست؟

    پیشاپیش ممنون از راهنمایی شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      در سایت همتا نمی توانید دستگاه مسافری ثبت کنید. برای اطلاع بیشتر "آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی" را ملاحظه نمائید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد علی صفری · 6 ماه پیش
    با سلام

    قصد خرید گوشی دارم فروشنده از من کد ملی و شماره پاسپورت خواست و گفت گمرکی گوشی را پرداخت می کند و گوشی را به نام من رجیستر می کند و گوشی به صورت گوشی مسافر ثبت می شود آیا این کار مشکلی در آینده به وجود نمی آورد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      گوشی شما فاقد خدمات پس از فروش می باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل برای دستگاه، نمی توانید مورد را از طریق فروشنده پیگیری کنید و متضرر می شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ر.گلزاری · 6 ماه پیش
    سلام. روزتون بخیر. می خواستم بدونم مالکیت دستگاه هایی که به صورت مسافری ثبت و رجیستر شده اند رو میشه انتقال داد؟
    و یا در صورت نیاز میشه این مدل گوشی رو به عنوان دست دوم فروخت؟
    و همچنین منظور از این جمله که میگه "این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار بگیرند" چی هست؟ ممنون