1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    kursk · 5 ماه پیش
    سلام.یه گوشی بهم هدیه دادن.فرد گوشی رو از خارج اورده ودوباره رفته خارج و درسترسی بهشون ندارم.الان چجوری میتونم با پرداخت کامل عوارض گمرکی گوشی رو رجیستر کنم؟یعنی کجا یا به چه سایتی مراجعه کنم؟؟جایی توضیح ندادین که در صورت مواجه با همچین مشگلی چی کار کنیم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      برای ثبت دستگاههایی که به صورت مسافری وارد کشور شده اند باید به سایت گمرک مراجعه نمایید .برای راهنمایی بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رامین · 5 ماه پیش
    سلام. من عوارض گوشی را به صورت اینترنتی در سایت گمرگ پرداخت کرده ام ولی جهت ارسال پیامک از شماره خودم استفاده نکردمو.بعد از اتمام فرایند، با این پیغام که صاحب شماره سیم کارت و گوشی با هم تطابق ندارند و اطلاعات به سایت همتا ارسال نمی گردد مواجه شده ام.چگونه میتوانم شماره را اصلاح کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      برای ثبت در گمرک تمام اطلاعات باید به نام شخص مسافر باشد و اگر شماره تلفن با سایر اطلاعات مطابقت ندارد .لطفا جهت اصلاح اطلاعات خود، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mamad61 · 5 ماه پیش
    سلام وقت بخیر گوشی خریدم میخوام ریجستری کنم پاسپورتم اخرین ورود و خروجش ماله 1 ساله پیشه
    مشکلی نداره؟ یا باید ورود و خروج تازه باشه که بشه ریجستری کرد؟؟
    ممنون میشم جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر
      ثبت مسافری صرفا برای گوشی‌هایی هست که توسط شخص مسافر وارد کشور شده باشه و یا به صورت پستی وارد شده باشد، در غیر اینصورت در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت غیر قانونی ذکر می شود به فروشنده عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 5 ماه پیش
    سلام
    موقع وارد کردن کد چهار رقمی ارسالی در سایت گمرک با «مشکل ارتباط با اکانتر» مواجه میشم جریان چیه؟
    سایت گمرک و پشتیبانیش خیلی دیر جواب میدن لطفا پیگیری کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      در بازه زمانی دیگر مجدد ثبت را انجام دهید اگر باز هم خطا دریافت کردید از طریق گمرک پیگیری کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ali · 5 ماه پیش
    سلام گوشی من رو خارج از ایران گرفتم و تا فردا وقت ریجستری داره ثبت نام کردم و مبلغ رو هم واریز کردم چرا کد فعالسازی نمیاد؟؟اگه تا فردا کد نیاد گوشیم از کار میفته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر

      گوشی در مهلت مقرر در پیامک قطع می گردد.امابرای راهنمایی بیشتر با یادداشت imeiو اطلاعات پرداخت با سامانه همتا به شماره 096366 تماس بگیرید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    _Emwad · 5 ماه پیش
    سلام خسته نباشين من يه گوشي آيفون ٧پلاس ميخوام بخرم كه كارتون نداره! به گفته خود مالك كارتون تو دبي جا مونده
    اگر من اين گوشي رو خريداري كنم انتقال مالكيت بدم مشكلي ايجاد نميشه؟
    ميتونن گوشي رو به عنوان دزدي بگيرن ازم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام فرایند انتقال مالکیت در زمان خرید و فروش در حضور فروشنده الزامی می باشد.همتا در قبال گوشی سرقتی پاسخگویی ندارد از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 5 ماه پیش
    سلام گوشی ام را جدیدا خریده و فعالسازی کرده ام ولی در سایت به جای شرکت سازنده؛ شرکت ecom ex را نشان می دهد؟ وارد کننده صحیح نشان داده می شود؟ آیا مشکلی هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سروش خالدی · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی بصورت پستی خریدم و عوارض رو پرداخت کردم.
    الان 10 روز میشه در سایت میز خدمت درخواست دادم ولی هنوز هیچ جوابی نگرفتم ، با همتا تماس میگیرم میگویند گمرک اطلاعات گوشی رو نفرستاده .
    الان من چیکار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر دستگاه های پستی بازه زمانی طولانی تر نسبت به دستگاه های مسافری سپری می کنند در صورتی که در سایت میز خدمات الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران درخواست ثبت کرده اید منتظر باشید تا اطلاعات شما برای همتا ارسال گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضا هدایتی · 5 ماه پیش
    با سلام خدمت شما
    من یک گوشی خریده ام ووالان که میخواهم رجیستر کنم بعد از وارد کردن imi گوشی پیام میاید که اطلاعات شما قبلا ارسال شده است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا در بازه زمانی دیگر اینکار را انجام دهید چنانچه در بازه زمانی های مختلف موفق نبودید لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 5 ماه پیش
    سلام. بنده یه گوشی UMIDIGI به صورت پستی خریدم که از طریق پست امانات خارجه به دستم خواهد رسید به صورت کاملا قانونی. میخوام بدونم با توجه به اینکه این برند خیلی توی ایران نیست وقتی پول عوارضو پست ازم میگیره گوشی دیگه حتما رجیستر خواهد شد؟؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر تمامی مدل و برند ها امکان ثبت در گمرک را دارند چنانچه مدل دستگاه در بانک اطلاعاتی گمرک نباشد ،لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    متین · 5 ماه پیش
    من کد یکبار مسرف برام اومده میزنم میگهimei غیر قانونی است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی دقیق شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهرام باران · 5 ماه پیش
    سلام من یه گوشی سامسونگ ریجستری کردم یکی از ایمیل های گوشی درست زدم دیگری رو نه ولی تایید شد ..الان یه سیم کارت غیر فعال هست...از کجا اقدام کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی دقیق شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 5 ماه پیش
    سلام.من ۲ماهیی هست یه گوشی کارکرده خریدم ولی از روی آشنایی بافرشنده،رجستری نکردم.الان فروشنده پیام داده اگه فلان قدرپول بهم ندی شبکه گوشیتو میسوزونم.آیاهمچین کاری میتونه بکنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر همتا در این زمینه پاسخگویی ندارد این موارد از سمت همتا قابلیت پیگیری نداردو از سمت مراجع قضایی می توانید پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نواده · 5 ماه پیش
    سلام . برای شناسه فراگیر اتباع خارجی به اداره گمرک و اداره گذرنامه رفتیم ولی میگن شناسه فراگیر برای رجیستر کردن گوشی نمیدیم !!! چکار باید بکنیم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر این موارد مرتبط به همتا نمی باشد ازسمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 5 ماه پیش
    سلام
    من گوشیم تا قبل از طرح ریجستری مشکلی از لحاظ آنتن دهی نداشت ولی از اون موقع که این طرح اجرا شده بیشتر وقت ها آنتن گوشیم قطع میشه(در مواقعی هم وصل میشه و مشکلی نداره) حالا مشکل از طرح ریجستری هست یا امکان اینکه گوشی مشکل سخت افزاری پیدا کرده وجود داره؟ لطفا جواب بدین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی دقیق شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 6 ماه پیش
    سلام .گوشیم قبل از اینکه طرح ریجستری اجرا بشه ال سی دیش شکسته و خاموش بوده الان که درستش کردم سیمکارتو که وارد می کنم می نویسه فقط تماس های اضطراری .مشکلش چی هست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام

      لطفا جهت بررسی دقیق شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 6 ماه پیش
    سلام.
    اتباع خارجی با داشتن چه مدرکی و چه شناسه ای قادر به ریجستر کردن گوشی میباشند?
    ایا کسانی که ویزای توریستی دارند هم میتونن گوشی ریجستر کنند?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      باسلام
      مربوط به سایت گمرک میباشد و حضوراً به گمرک مراجعه شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اهورا سپهری · 6 ماه پیش
    سلام.من یک گوشی گرفتم و فعالسازی کردم اما بعد از چند وقت دیگه آنتن نداد هر سیم کارتی میزارم آنتن میده اما اون سیم کارت رو آنتن نمیده رو گوشی دیگه هم امتحان کردم سالمه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام
      لطفا جهت بررسی دقیق شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی احمدی · 6 ماه پیش
    شناسه قابل پرداخت نیست این یعنی چی داخل سایت گمرک موقع پرداخت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر به گمرک منطقه زندگی خود مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل رسولی · 6 ماه پیش
    سلام گوشی فروختم مشتری پولشو نمیده مالکیت به نام خودمه چطور میتونم قطش کنم