1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2-1- سامانه همتا چیست؟
3-1- درگاه های سامانه همتا چیست؟
4-1- شناسه (IMEI) دستگاه چیست؟
5-1- نحوه استقرار طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چگونه بوده است؟
6-1- شناسه (IMEI) قانونی چیست؟
7-1- شناسه (IMEI) غیرقانونی چیست؟
2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

2-2- فعالسازی دستگاه چیست؟
3-2- افزودن دستگاه چیست؟
4-2- انتقال مالکیت دستگاه چیست؟
5-2- نحوه ثبت گوشی تعمیری چگونه است؟
6-2- نحوه ثبت گوشی مسافری چگونه است؟
7-2- می خواهم دستگاه آکبند بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
8-2- می خواهم دستگاه کارکرده بخرم، چه اقداماتی را باید انجام دهم تا به مشکلی برخورد نکنم؟
3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

2-3- دستگاهی را به تازگی خریده ام، به محض روشن کردن دستگاه، پیامک هشدار گرفتم با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر با هیچ شماره تلفنی فعال نشده و از تاریخ ... در شبکه سرویس نخواهد گرفت."، چه کنم؟
3-3- دستگاه آکبند خریدم، اما وقتی میخوام با کد فعال سازی درج شده روی کارت گارانتی دستگاه را فعال کنم، همتا پیام می دهد: "کد فعال سازی اشتباه است."
4-3- استعلام اصالت کرده بودم و فهمیدم دستگاه قانونی است اما متاسفانه در حضور فروشنده، فعال‌سازی نکردم. الان که با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، فرآیند فعال‌سازی را انجام دادم، پیام خطا دریافت می کنم. لطفاً من را راهنمایی کنید.
5-3- یک دستگاه نو دو سیم کارت خریدم، فقط یک کد فعال سازی روی کارت گارانتی وجود دارد، چه طوری هر دو اسلاتش را با یک کد فعال سازی، فعال کنم؟
6-3- درصورت مخدوش شدن یا گم کردن کد فعال‌سازی باید به کجا مراجعه کنم؟
7-3- دستگاه تلفن همراهم را هدیه گرفتم اما کد فعالسازی ندارم، باید به کجا مراجعه کنم؟
8-3- فرآیند فعال‌سازی برای تلفن‌های همراه نو با تلفن‌های همراه کارکرده چه تفاوتی دارد؟
9-3- آیا برای دستگاه قاچاق می‌توان کد فعال‌سازی خرید؟
10-3- آیا دستگاه هایی که در حال‌حاضر در دست مردم هستند، نیاز به فعال‌سازی دارند؟
11-3- پس از فعال‌سازی، چه مقدار زمان می‌برد تا دستگاه فعال شود؟
4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

2-4- از مدت ها پیش از دستگاهم با سیم کارت های مختلف خودم استفاده می کردم، الان در زمان افزودن دستگاه، سامانه پیام می دهد که: " دستگاه متعلق به شما نیست."، چکار کنم؟
3-4- من یک دستگاه را به تازگی خریدم و وقتی گزینه افزودن دستگاه را انتخاب می کنم، پیام "شناسه (IMEI) دستگاه متعلق به شما نیست" نمایش داده می شود، الان هم شماره ای از کسی که دستگاه رو ازش خریدم در اختیارم نیست. الان چه کنم؟
4-4- دستگاه من دو سیم کارت است (دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت دارد)، ولی هر دو شناسه (IMEI) آن یکسان است، چه کاری باید انجام دهم؟
5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

2-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: "دستگاه با مشخصات زیر برای شماره تلفن دیگری ثبت شده است لذا پس از تاریخ ... با شماره تلفن 09123456789 سرویس نخواهد گرفت." چه کنم؟
3-5- فرآیند انتقال مالکیت دستگاه های تلفن همراه دو یا چندسیمکارته به چه صورت است؟
4-5- دستگاه ام دو اسلات است، هر دو اسلات تحت مالکیت یک سیم کارت من است، وقتی دراسلات دومم سیم کارت دیگر خودم را قرار می دهم، پیامک هشدار می آید، چرا؟
5-5- درصورتیکه بخواهیم تلفن همراه خود را به یکی از دوستان یا اقوام قرض دهیم یا اینکه از یکی دیگر از سیم‌کارت‌های خود بر روی تلفن همراه استفاده نماییم، آیا احتیاج به فرآیند انتقال مالکیت می‌باشد؟
6-5- قصد خرید تلفن همراه دارم. با این حال فروشنده نمی‌تواند مالکیت دستگاه را به سیمکارت من انتقال دهد. لطفاً راهنمایی فرمایید.
6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

2-6- مسافر هستم و در ابتدای ورود به کشور دستگاه خود را در گمرک اظهار کرده و حقوق گمرکی آن را پرداخت کرده‌ام اما دستگاه ام قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-6- درصورتیکه فرد مسافر سیم‌کارت به نام خود نداشته باشد، باید چه اقدامی انجام دهد؟
4-6- میزان عوارض هر دستگاه برای ثبت مسافری چقدر است؟
5-6- هر مسافر مجاز به وارد کردن چند دستگاه تلفن همراه مسافری می‌باشد؟
6-6- مسافر تا چند روز پس از ورود به کشور، امکان اظهار تلفن همراه مسافری و پرداخت حقوق گمرکی آن را دارد؟
7-6- آیا تلفن‌های همراه کارکرده و دست دوم را نیز باید به گمرک اظهار کرد؟
8-6- عوارض دستگاهم را به صورت پستی پرداخت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
9-6- پرداخت عوارض را در گمرک انجام دادم ولی دکمه "ارسال اطلاعات به همتا" را نزدم و کد فعالسازی دریافت نکرده ام، چه کنم؟
10-6- اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند، چگونه می‌توانند از طریق سامانه گمرک حقوق و عوارض تلفن همراه خود را پرداخت کنند؟
11-6- اطلاعات را در گمرک ثبت کرده ام، چقدر طول می کشد تا کد فعالسازی برایم ارسال شود؟
12-6- دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌ام و الان قانونی شده است و پیامک "دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعالسازی نشده است" را دریافت کرده‌ام، کد فعالسازی را از کجا پیدا کنم؟
7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

2-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. پس از تعمیر دستگاه و روشن کردن آن، برای من پیامک هشدار ارسال شد که دستگاه ام غیر قانونی است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-7- وقتی می خواهم ثبت تعمیری کنم بعد از اینکه شناسه (IMEI) های جدید را وارد میکنم با خطای "این شناسه قبلا در سامانه ثبت شده است" مواجه می شوم باید چه کاری انجام دهم.
4-7- دستگاهم خراب شد، به شرکت گارانتی تحویل دادم، دستگاه جدید برای من آورد، موفق به ثبت تعمیری در سایت همتا نمی شوم، چه کار کنم؟
8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

2-8- در پاسخ استعلام اصالت دستگاه من، ذکر شده که دستگاه قانونی است. با این حال، آنتن دستگاه من قطع شده است. لطفاً راهنمایی کنید.
3-8- واردکننده قانونی را از کجا بشناسیم؟
4-8- شایعه شده است که چون برندهای متعلق به ایالات متحده آمریکا (مانند اپل، بلک‌بری و . . . ) در ایران نمایندگی رسمی ندارد، پس دستگاه‌های آن‌ها رجیستر نخواهند شد. آیا صحیح است؟
5-8- من اطلاعی از کار کردن با سامانه همتا و سایت گمرک ندارم؛ می توانم از فروشنده یا مغازه دار کمک بگیرم؟

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
کاراکتر مانده.
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد آل کثیر · 29 روز پیش
    علت صدور ناموفق شناسه پرداخت چیست
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Aaaaa · 29 روز پیش
    من گوشیمو دوماه پیش گرفتم تا یک ماه و نیم هیچ کس پاسخگو نبود بعد یه ماهو نیم پیام اومده که این گوشی قانونی است ولی فعال سازی نشده است ...
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدیه ترابی‌پور · 29 روز پیش
    با عرض سلام‌ و خسته نباشید
    من در میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران هم پیگیری کرده‌‌ام اونا در جواب نوشتن اطلاعات شما بزودی مجدد برای همتا ارسال میشود.
    الان ۸ روز میگذره که‌ جواب دادن
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 23 روز پیش
      لطفا شناسه IMEI(های) دستگاه را جهت بررسی در پاسخ ایمیل ارسال نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدیه ترابی · 29 روز پیش
    من یک گوشی از خارج وارد‌کده‌ام در سامانه گمرک هم ثبت کرده‌ام و عوارض هم پرداخت کرده‌ام ولی گوشیم الان غیر فعال شده چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      درصورتی که طی چند روز آینده کد فعالسازی ارسال نشد، جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 29 روز پیش
    سلام من دوتا گوشی جی تو دارم میخوام ریجستر کنم تا مرحله کد چهار رقمی میره بعد میزنم کد مینویسه صدور ناموفق شناسه واریز باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دلسا · 29 روز پیش
    سلام . شخصی که در سال ۹۷ گوشی رجیستر کرد أیا الان هم میتونه رجیستر کنه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      از گمرک اطلاع بگیرید. هر دستگاهی که اطلاعاتش از طرف گمرک به صورت صحیح در اختیار همتا قرار گیرد، همتا آن را ثبت خواهد کرد اما جزییات ضوابط گمرک در ثبت دستگاه های مسافری را باید به صورت دقیق تر از گمرک جویا شوید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی سبزواری · 29 روز پیش
    سلام،
    من مقیم خارج از ایران هستم، پارسال آیفون X ام رو رجیستر کردم و عوارضش رو هم پرداخت کردم.
    موبایلم مشکلی پیدا کرد و خود اپل عوض کرد برام.
    توی آموزش هاتون ثبت گوشی تعمیری دارید ولی همچین آپشنی رو ندارید. میشه لطفا بگید چجوری میشه این کار رو انجام بدم؟
    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      برای انجام ثبت تعمیری، ابتدا باید در سایت همتا کارتابل کد ملی تشکیل دهید و سپس از این طریق وارد شده و فرآیند ثبت تعمیری را انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامان · 29 روز پیش
    سلام
    من با کد *7777# اقدام‌به فعال سازی کردم‌اما پیامک کد فعال سازی نمیاد بهم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید محدثی · 29 روز پیش
    سلام و عرض ادب
    میشه دقیق بفرمایید برای فعالسازی گوشی های با ارور زیر چه باید بکنیم؟

    خطا در استعلام imei از سامانه همتا : شناسه (IMEI) وارد شده قبلا در شبکه داخلی کشور ثبت و فعال شده و امکان ورود آن وجود ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      همانطور که در متن خطا آمده، این خطا به این معناست که دستگاه شما برای اولین بار نیست که وارد کشور شده است و قبلا شناسه‌ی آن در شبکه ارتباطی کشور ثبت شده است. لذا امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جواد · 29 روز پیش
    من حدود 1 سال پیش یک گوشی 2 سیمکارته خریدم. فروشنده همونجا سیم 1 رو برام رجیستر کرد و فعال شد. حالا میخوام بصورت 2 سیمکارته استفاده کنم اما مشکل دارم. با کد 7777 یا سایت هم حل نشد. ازم میخاد که imei رو وارد کنم و بعد imei دوم رو میخاد. هر دو تا رو وارد میکنم. بعد یهو پیغام میده که تعداد مطابقت نداره! مشکل چیه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سام امیری · 1 ماه پیش
    با سلام. یک گوشی برای من فعالسازی شده که به علت خرابی به فروشنده عودت داده ام اما کد فعال سازی به من ارسال شده بود. آیا میتوانم گوشی جدید با کد ملی مجددا فعال کنم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود س · 1 ماه پیش
    سلام . با تلاش یک هفته ای جهت رجیستر با خطای : مشکل در ارتباط با اکانتر مواجه هستم و حتی به میز خدمت گمرک چندین مرتبه درخواست زدم لیکن رفع نشد . لطفاً راهنمایی فرمایید!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      این سایت متعلق به گمرک می باشد. لذا درصورت بروز این خطا، مجددا تلاش فرمایید و یا همچنان از گمرک پیگیر باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    غلامرضا محمدی · 1 ماه پیش
    سلام خسته نباشید من گوشی نو خریدم آوردم خونه ایمیلتو زدم تو سامانه میگه قانونی نیست الان باید چیکار کنم؟به صورت مسافری ثبت کنم یا چی؟و اینکه آیا بعد ثبت کردن یه صورت مسافرتی گوشی مثل گوشی های دیگه میشه یا بعدا هم عوارض میگیرن؟نظرتان چیکار میتونم یکنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی نو را داشتید، باید به مراکز فروش معتبر مراجعه میکردید. لذا درصورتی که مشکل تان حل نشد، دستگاه را به فروشنده بازگردانید. فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مصطفی · 1 ماه پیش
    آیا ساعت هوشمند سیم کارت خور مشمول طرح رجیستری می شود؟

    من به تازگی ساعت هوشمندی خریدم به محض قرار دادن سیم کارت درون آن پیامکی برای من ارسال گردید که دستگاه زیر جزء دستگاه های ثبت شده نیست و از تاریخی به بعد دیگر سرویس نخواهد گرفت
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      ساعتهای هوشمند هنوز مشمول طرح رجیستری نشده اند. لذا درصورتی که برای شما از سمت سامانه همتا پیامکی آمده است که در آن تاریخی جهت قطع گوشی معین کرده است، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 ماه پیش
    سلام من سيم كارتم را به دلیل تعمیر گوشی دیگر از گوشی در اوردم و دوباره سیم کارت را وارد گوشی کردم
    سپس پیامی دیگر برای من امد که مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است
    الان باید چه کنم
    هم اینترنت همراه
    وتماس من از کار افتاده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      درصورتی که گوشی تان را تعمیر کرده اید، به بخش «آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
      همچنین میتوانید توضیحات مربوط به پیامکی که برایتان ارسال شده است را در صفحه «پیامک های هشدار» مطالعه فرمایید. درصورتی که همچنان متوجه مشکل تان نشدید، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمدرضا جهانگیری · 1 ماه پیش
    سلام.امروز پیامک هشدار دستگاه متعلق به شماره دیگریست واسم ارسال شده.در صورتی که 5 ساله دو خط روی دستگاه من هست که فعال بودن تا حالا روی همین دستگاه.چرا این پیام ارسال شده و چکار باید کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      لطفا توضیحات مربوط به پیامکی که برایتان ارسال شده است را در صفحه «پیامک های هشدار» پیدا کرده و با دقت مطالعه فرمایید. درصورتی که همچنان متوجه مشکل تان نشدید، با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت و بررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز توکلی · 1 ماه پیش
    سلام.گوشی10ماه پیش تعمیر(هاردش سوخت و گوشی ساسمونگ) و IMEI گوشی تغییرکرد تواین مدت تلاش میکنم گوشی رجیستر نمیشه.با سیمکارت ها مختلف با سایت با اپلیکیشن(موقع خوندن IMEI نرم افزار خودبخود بسته میشه وراهنمارو هم رعایت کردم.اخیرابخشنامه اومده که تعمیرکار نباید imei رو تغیر بده اماقبلا این بخشنامه نبود. لطفا راهنمایی بفرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      شما میتوانید به بخش «آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید. توضیحات کامل و پاسخ سوال شما در آن صفحه موجود می باشد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام
    به من پیام میاد که گوشیه شما قانونی است ولی فعال سازی نشده است
    چطوری فعال کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      لطفا ابتدا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید. سپس به بخش «آموزش فعالسازی دستگاه» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.
      لینک آموزش : http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد ف · 1 ماه پیش
    مسافر خارج از کشور، تنها یک روز است که به ایران آمده ولی پیام شناسه غیر قانونی دریافت کرده است.
    ایشان بهمن ما هم کمتر از یک هفته در ایران بودند.
    با توجه به اینکه ۳۰ روز در ایران نخواهند بود، چگونه گوشی را فعال کنیم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      شروع فرصت 30 روزه برای مسافران خارجی، از اولین زمان روشن شدن دستگاهشان در کشور می باشد. لذا با توجه به اینکه ایشان قبلا دستگاه را یک بار روشن کرده بودن، درحال حاضر فرصت 30 روزه شان تمام شده و امکان استفاده از دستگاه را تا قبل از ثبت آن به عنوان گوشی مسافری، نخواهند داشت.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شایان · 1 ماه پیش
    سلام من دو روزی هست گوشی خریدم موقع فعال سازی فروشنده گفت سایت بسته هست فعلا نمیشه الان من باید چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 29 روز پیش
      درصورتی که قصد خرید گوشی نو را داشتید، باید به مراکز فروش معتبر مراجعه میکردید. لذا درصورتی که مشکل تان حل نشد، دستگاه را به فروشنده بازگردانید. فروشنده موظف است ضمن قبول دستگاه، یا وجه پرداختی را به شما بازگرداند یا دستگاه قانونی ثبت‌شده، به شما تحویل دهد.