1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام · 7 ماه پیش
    با عرض سلام و خسته نباشید
    من میخواستم بدونم که تعرفه گوشی اپل از گمرک به چه صورته؟ و اینکه مثلا گفته میشه 16 درصد . حالا مبدا این 16 درصد کجاست ؟ یعنی 16 درصد چه مبلغی رو حساب میکنن؟دلار 4200 محاسبه میشه؟ قیمت کالا از توی سایت رسمی سازنده محاسبه میشه؟توضیحاتی در این باره بدید ، ممنونتون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، این موضوع مربوط به گمرک میباشد.لطفا ازسمت گمرک پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 7 ماه پیش
    سلام و وقت بخیر

    آیا مودم های 3/4G شامل رجیستری هستند و باید رجیستری بشوند؟

    ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،مودم هنوز مشمول طرح نشده است.درصورت دریافت پیامک از همتا لطفا شناسه 15 رقمی دستگاه رایادداشت نمایید وبا شماره 096366 (مرکزتماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید ومشکل خود رامطرح نمایید تا ثبت وبررسی گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ارشیا سعیدی · 7 ماه پیش
    سلام.یه گوشی قبل از طرح رجیستری خریداری کردیم منتها اصلا روشنش نکرده بودیم تا چند وقت پیش.الانم جواب استعلام همتا اینه که "شناسه جزو قانونی نیست و سرویس نمیگیره" و آنتن نداره! گوشی دارای گارانتی رسمی همراه سرویس خاورمیانه هست که باهاشون صحبت کردم گفتن از طریق همتا پیگیری کنید..لطفا بفرمایید چه کار باید کنم؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که دستگاه را داخل کشور خریداری کرده اید و در پاسخ استعلام اصالت دستگاه غیر قانونی میباشد دستگاه را به فروشنده عودت دهید ،در صورت عدم همکاری فروشنده می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبری · 7 ماه پیش
    سلام گوشی خریداری کردم از همتا پیامکی اومده ک مشخصات قانونی است و گوشی ثبت شده اما کد فعال سازی ندارم و الان خدمات اپراتور غیر فعال شده لطفا راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» مراجعه کرده و کادر آبی رنگ با عنوان «کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم» را به دقت مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نانکلی · 7 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید.هنوز بعد از حدود چهار ماه کد فعالسازی برای بنده ارسال نشده. دستگاه بصورت پستی وارد و عوارض اسفند نودوهفت پرداخت شده. چندین بار درخواست ثبت کردم اما نتیجه نکرفتم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام
      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر نصرالله پور · 7 ماه پیش
    سلام یکی از آشناها از خارج قصد ارسال تلفن همراه رو دارن میخواستم ببینم چطور میتونم رجیستر کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام
      لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلام اله عظیمی · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی که دارم استفاده میکنم خیلی وقت هست که خریدم اصلاطرح ریجستری وجودنداشت حالامیخوام بفروشم منتهاهرشخصی که میخواهدخریداری کندانتقال مالکیت میخوادمن چطوری بایستی انتقال مالکیت انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،برای انتقال مالکیت می توان سیمکارت مالک را روی هر گوشی که آنتن داشته باشد قرار داده وفرآیند انتقال را انجام دهید.آموزش انتقال مالکیت دستگاهhttp://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mohamad reza noruzi · 7 ماه پیش
    باسلام وقت بخیر .من ی گوشی برای کسی خریدم و انتقال مالکیت به نام سیم کارت اون هست ولی کارتن گوشی دست منه ایا میتونم اعلام سرقت کنم و بگیرم یا انتقال رو به نام سیم کارت خودم بکنم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حميد رسولي · 7 ماه پیش
    با سلام
    من از يك سايت ميخوام گوشي بخرم كه ادعا ميكنه هزينه گمرك رو به مامور پست ميدم و از اون طريق اطلاعات گوشي من براي همتا ارسال ميشه و نيازي به پاسپورتي كه 3 ماه گزشته مهر خروج و ورود خورده نيست ف ، درست ميگه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام دستگاهی که به صورت پستی وارد کشور میشود عوارض دستگاه در اداره پست پرداخت می شود و منتظر باشید در صورت تایید اطلاعات کد فعال سازی از همتا برای شما ارسال می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Milad · 7 ماه پیش
    سلام من میخاستم گوشیم رجستر کنم که در قسمت سوم گمرک وردی شماره گذرنانه شماره ملی . به این خطا مواجه میشم خطا در استعلام تردد از پلیس گذرنامه. لطفن مشکل بگین ممنون از همتا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، موارد مربوط به سایت گمرک میباشد و حضوراً به گمرک مراجعه شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    دانیال کوهستانی · 7 ماه پیش
    سلام وقت بخیر گوشی من دزدیده شده چطور میتونم پیداش کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر ،در قبال گوشی های سرقتی همتا پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسین نوایی · 7 ماه پیش
    سلام دوتا گوشی برای اتباع رجیستر کردم
    هزینش رو هم پرداخت کردم
    موقع ارسال اطلاعات به همتا نوشت که شماره تلفن وارد شده با شماره پاسپورت وارد شده انطباق ندارد!!
    با اینکه خودم به نامشون سیم کارت خریده بودم.
    شماره سریال هارو که توی گمرک میزنم،میزنه که اطلاعات شما قبلا برای همتا ارسال شده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری با داشتن تمامی اطلاعات پرداختی با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر حیدری · 7 ماه پیش
    درود یکی از دوستان از آمریکا مهمانم هستند و گوشی گوگل 128 دارند اما در سامانه برای ریجستری فقط گوگل 64 تعریف شده است آیا می شود گوشی گوگل 128 را با گزینه گوگل 64 ریجستر نمود اگر نمی شود چه راهی را گیشنهاد می نمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام و وقت بخیر
      لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری، به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس http://help.irica.ir مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امید راغ · 7 ماه پیش
    سلام من میخاستم تغییر مالکیت بدم ولی صاحب قبلی رو نمیشناسم و شماره که گوشی با ریجستر شده به صورت ناقص در سامانه نمایش داده میشود.الان چیکار کنیم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،باشماره سیم کارتی که درحال حاضر روی دستگاه استفاده میکنید وارد سایت همتا بشوید.درقسمت وضعیت شناسه دستگاه، imei گوشی خود راوارد نمایید شماره سیم کارت قبل را به شما نمایش میدهد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد زمانی · 7 ماه پیش
    سلام، دستگاهم قبلا با یک سیم کارت فعال بود و سیم کارتم رو گم کردم. و دیگه دنبال گرفتن سیم کارت نرفتم و با یه سیم استفاده کردم. الان ک میخام گوشی رو بفروشم و اون سیم کارت سوخته چجور انتقال مالکیت بدم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام .
      لطفا برای خرید سیم کارت به دفاتر پیشخوان مراجعه فرمایید .در صورتی که سیم کارت شما سلب امتیاز شده منتظر راهکار بازیابی در سامانه همتا باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود صفریان · 7 ماه پیش
    مگه میتونن سایتایی که نماد صنعت معدن با نماد انجمن صنفی رو دارن گوشی غیر قانونی دست مشتری بدن یعنی نباید به حرفشون اعتماد کنیم که گفتن کد ریجستری رو میفرستن برامون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      برای دستگاه هایی که داخل کشور خریداری می شوند باید دستگاه در پاسخ استعلام اصالت قانونی ثبت شده باشد و با کد فعال سازی فرایند فعال سازی در حضور فروشنده انجام شود درغیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید درصورتی که فروشنده همکاری نمیکند می‌توانید از طریق سازمان تعزیرات حکومتی به‌صورت اینترنتی شکایت نمایید.http://hmti.ir/new
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر بویا · 7 ماه پیش
    سلام
    یکی از فامیلام گوشی برا من آورده ولی وقتی میخوام تو سایت ثبتش کنم گوشیه دیگه رو شماره پاسپورتش ثبت شده... حتی روی پاسپورت ای بچه هاشم همین کارو کردن ... مطمنت شخصی سواستفاده کرده... گمرک ک جواب گو نبود .. شماره تماس همتا هم جوابگو نبودن به این مشکل .. چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام.
      این موارد مربوط به سایت همتا نیست .برای پیگیری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید در صورتی که سیم کارتی به نام شما و بدون اطلاع شما خریداری شده حتما سیم کارت را بسوزانید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمود صفریان · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی اینترنتی خریدم و کد ریجستری همراهش نبود و استعلام اصالت میگه غیر قانونیه به پشتیبانی زنگ زدم گفت (شما بعد فعال سازی برای ما اخطار ارسال میشه ما قبل سی روز برای شما کد ریجستری میفرستیم )میخواستم بدونم همچین چیزی میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      باسلام درصورتی که گوشی را در داخل ایران خریداری کریده اید و استعلام اصالت هشدار غیر قانونی میدهد دستگاه را به فروشنده عودت دهید واز ایشان دستگاه قانونی خریداری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نارویی · 7 ماه پیش
    سلام
    بنده گوشی دست دوم خریدم و انتقال مالکیت انجام دادم.
    گوشی دچار مشکل شد وچون گارانتی داشت،شرکت برد گوشی رو کامل عوض کردن برام.
    الان گوشیم سیم اولش فعاله ولی سیم دومش غیر فعاله
    استعلام گرفتم میگه جعلیه
    0915*********2
    واتس آپ راهنمایی کنید ممنون میشم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      با سلام .

      لطفا شناسه دستگاه از طریق کد دستوری #06#* یادداشت نموده و با شماره096366(مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل فرماییدتا بررسی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا بخشی · 7 ماه پیش
    سلام،
    من برای استفاده از "میز خدمت الکترونیک" در سایت نیاز به ثبت نام با کد ملی دارم ولی من ایرانی نیستم و برای رفع مشکل باید حتما ثبت نام بکنم. کد ملی ۱۰ رقم و کد فراگیر اتباع ۱۶ رقم است. سایت اجازه ورود بیش از ۱۰ رقم رو نمیده. خواهش میکنم جواب بدید تنها یک روز مانده تا گوشی بنده از سرویس خارج بشه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.اتباع امکان ثبت درمیز خدمت الکترونیک گمرک را ندارند و باید حضوراً به گمرک مراجعه شود.