شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدیه تقوی · 1 سال پیش
    سلام سال 95 گوشی خریدم بدون سیم کارت استفاده می کردم.الان با سیم کارت نیاز به کد فعال سازی دارد.این کد را کجا به دست آورم؟
    سپاسگزارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن سیاحی · 1 سال پیش
    سلام گوشی کارکرده گرفتم دوسیم کارتست
    که ازطریقه استعلام اصالت دستگاه جواب این بودکه این دستگاه قبلابایک سیم کارت فعال شده وقانونی است بعدازمدتی یکی ازسیم کارتا خاموش شدودوباره استعلام گرفتم که این شناسه جعلی واستفاده این محدودمیباشد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 سال پیش
    سلام من یک دستگاه گوشی خریداری کردم، فروشندم ازم ی شماره خواست برا ریجستری الان میگه باید سیمکارتو بفرستیم کمرک تهران اینجا ریحستر نمیشه همچین چیزی امکان داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر دستگاهی که داخل کشور خریداری می شود باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شود در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید در سایت تعزیرات حکومتی(135) ثبت شکایت کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تیما · 1 سال پیش
    سلام.یک گوشی به عنوان کادو از خارج از کشور برای من اوردند بعد میخوام عوارض پرداخت کنم اما وقتی شماره تلفن میدم میگه شماره ای باید باشه که با اون کد کلی که دادین ثبت شده و اون کسی که این گوشی برای من اورده شماره ای در ایران نداره باید چی کار کنم؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام برای ثبت دستگاه های مسافری کد ملی ،سیمکارت و شماره پاسپورت حتما باید به نام یک نفر باشد، جهت ثبت دستگاه سیمکارتی به نام شخص مسافر تهیه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Alirezaghelichyan · 1 سال پیش
    سلام یک گوشی پی اسمارت 2019 خریدم فروشنده برام ریجستر کرد اما بعد از دو هفته پیام ریجستر نبودن گوشی وخروج از پوشش آمد. باید چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Alex · 1 سال پیش
    میشه لطفا جواب بدید. بنده یه مودم 3G همراه اول فروختم ولی مودم قابلیت شماره گیری یا USSD نداره و فقط پیامک و دیتا داره. می خواستم بدونم چجوری باید برای خریدار انتقال مالکیت و فعال سازی انجام بدم؟مودم قبلا برای خودم در سامانه همتا فعال شده.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام مودم هنوز مشمول این دوره از طرح ریجستری نمی باشد لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    H Gh · 1 سال پیش
    بنده یه مودم 3G همراه اول فروختم ولی مودم قابلیت شماره گیری یا USSD نداره و فقط پیامک و دیتا داره. می خواستم بدونم چجوری باید برای خریدار انتقال مالکیت و فعال سازی انجام بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام مودم هنوز مشمول این دوره از طرح ریجستری نمی باشد لطفا جهت بررسی دقیق با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    H Gh · 1 سال پیش
    سلام, بنده قبل از شروع طرح رجیستری چندین بار موبایل خریدم و فروختم. میخواستم بدونم مشکلی از بابت همتا برام وجود نداره؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میری · 1 سال پیش
    سلام
    دخترم سن زیر ۱۸ سال هست الان با خودش یه گوشی آورد سیم کارت به اسم خودش نداره چی کار باید کرد برای رجیستر کردن گوشی

    با تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، برای ثبت گوشی به صورت مسافری باید تمام مشخصات وارده برای فرد مسافر باشد.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به قسمت «آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی» در صفحه «آموزش ها» مراجعه فرمایید.http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد بهارلو · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید
    من هنگام ریجستر کردن گوشی بعد از مرحله کد 4 رقمی پیغام مشکل در اتصال با اکانتر میزند یعنی چی ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر لطفا مراحل را در بازه زمانی دیگر انجام دهید ،در صورتی که در هر بازه زمانی این خطا را دریافت کردید جهت پیگیری به گمرک مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صفرعلی آبیدنژاد · 1 سال پیش
    سلام و روز بخیر
    آیا موقع ورود به کشور در فرودگاه نیازی هست که گوشی به صورت فیزیکی به مسئول کمرگ نشون داده بشه و بعدا عملیات رجیستری انجام بشه.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر ،خیر نیازی نیست.
      فرایند پرداخت عوارض به صورت آنلاین در سایت گمرک انجام می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حکیم · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید وقتی که تازه طرح رجستر فعال شد تمام گوشی ها ی روشن خود به خود رجستر شدن فقط کافی بود افزودن دستگاه بزنم که کد ایجاد بشه حالا من یه گوشی گرفتم طرف افزودن نرده الان هم نمیتونم پیداش کنم تو همتا هم در قسمت شناسه وضعیت یافت نمیشه لطفا میشه راهنمایی کنین
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد · 1 سال پیش
    سلام.ایا سورفیس که کال ندارد و فقط دیتا دارد حتما باید انتقال مالکیت داده شود یا شامل طرح رجیستری نمی شود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شاهین بلوری · 1 سال پیش
    با سلام
    من 3 ماه پیش یک گوشی از فروشگاه خریدم و همون موقع به نام خودم رجیستر کردن و تحویلم دادن و یک ماه پیش موقع سفر یک گوشی با خودم وارد کشور کردم ولی موقع ثبت در سامانه گمرک پیام "هر مسافر می‌تواند یک گوشی تلفن همراه اظهار کند. شما قبلا این کد‌ IMEI را در سامانه ثبت کرده‌اید" رو نمایش میده. باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر هر شخص مسافر در هر سال یک دستگاه را که به صورت مسافری وارد کرده می تواند در گمرک ثبت کند،دستگاهی که داخل کشور خریداری می شود باید در پاسخ استعلام اصالت قانونی ذکر شود و نباید اقدام به ثبت در گمرک کنید زیرا در صورت شناسایی با آن برخورد می شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی تفقدی · 1 سال پیش
    سلام من گوشی رو تو سایت گمرک ثبت کردم و مبلغ کمرکی هم پرداخت کردم ولی متاسفانه به صفحه سایت برنگشت تا ادامه کار رو انجام بدم وکد فعالسازیم برام نیومد لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام
      لطفا جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده. و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعیدسهامی · 1 سال پیش
    چون موبایل فروشی برای رجیستری مبلغ370هزار تومان از من پول گرفته
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      برای دریافت هزینه دستگاه باید با گمرک در تماس باشید یا حضوری به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید تا اطلاعات در اختیار شما قرار گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید سهامی · 1 سال پیش
    سلام
    میخاستم ببینم هزینه ی رجیستری گوشی
    سامسونگS8پلاس چقدر میشه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      برای دریافت هزینه دستگاه باید با گمرک در تماس باشید یا حضوری به گمرک محل زندگی خود مراجعه نمایید تا اطلاعات در اختیار شما قرار گیرد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    داود · 1 سال پیش
    سلام
    من یک گوشی برای همسرم خریدم و موقع خرید با سیم کارت خودم فعالش کردم حالا که همسرم میخواد سیمکارت خودشو بندازه ایا نیاز به انتقال مالکیت هست؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      درصورت دریافت پیامک بدون مهلت قطع مشکلی برای دستگاه شما پیش نمی اید.برای راهنمایی بیشتر باشماره 096366 (مرکز تماس ثبت تلفن همراه) تماس بگیرید.ومشکل خودرا مطرح نمایید تا راهنمایی لازم انجام گیرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد زیبایی · 1 سال پیش
    سلام.هر کد ملی در سال چند تا گوشی مسافری میتونه ثبت کنه ؟مثلا خرید از سایت های واردات از چین؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد امین · 1 سال پیش
    سلام مودم های 4gایرانسل هم جزء طرح ریجستری شدن. چون من از کسی پول طلب داشتم به جای پولم مودم بهم داده. مشکلی پیش نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر، دستگاه شما هنوز مشمول طرح رجیستری نشده است درصورت دریافت پیامک شناسه 15 رقمی دستگاه را یاداشت با شماره 096366تماس حاصل فرمایید.