1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    احمد محمدی · 10 ماه پیش
    سلام
    من گوشیمو از افغانستان خریدم و حالا نمیدونم صاحب اصلیش کیه چجوری میتونم شماره آدرسی ازش داشته باشم تا انتقال مالکیت رو انجام بدم چون قبلا ثبت شده بود.
    لطفا هدایت لازم رو انجام بدید .ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام داودی · 10 ماه پیش
    سلام،
    من نمیتوانم در سامانه همتا عضو شوم،
    علیرغم اینکه کلیه اطلاعات هویتی ام را صحیح وارد میکنم و همچنین شماره تلفن به نام خودم میباشد، اما بازهم سامانه از اطلاعات هویتی من اشکال میگیرد و خطا میدهد.
    بایستی چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا ثبت گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسام داودی · 10 ماه پیش
    سلام،


    من گوشی جدید و دوسمکارت خریدم و در سامانه ثبت و فعال کردم، علیرغم اینکه هردو IMEI آن نمایش داده میشود، اما برخلاف گوشی دوسیمکارت قبلی ام، جایی برای اختصاص دادن شماره ی دوم برای IMEI دوم ندارد.


    چطور باید شماره دوم را به IMEI دوم اضافه کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      درصورتی که شناسه های دستگاه جدیدتان استاندارد باشد (از آنها جعل نشده باشد)، نیازی به اختصاص دادن شماره دوم ندارید و با سیمکارت دیگر نیز میتوانید از گوشی خود استفاده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sanaan · 10 ماه پیش
    سلام
    من ۱۴ این ماه دوتا گوشی ثبت کردم برای یکی کد غعال سازی اومد،واسه یکی دیگه هنوز نیومده اطلاعات گوشی هم توگمرک ثبت شده
    منتظر بمونم یانه ،راهنمایی کنید لطفا
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا صفحه «سوالات متداول»، بخشهای 6-2 و 6-11 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    mehran · 10 ماه پیش
    سلام اطلاعات گوشی من در گمرگ در تاریخ 7 /12 /97 ثبت شده اما هنوز داخل سایت همتا کد فعال ساز نیومده الان چند روزی هست گه کوشیم از اپراتور سرویس نمیگیره
    لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر

      لطفا صفحه «سوالات متداول»، بخشهای 6-2 و 6-11 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد احمدپور · 10 ماه پیش
    سلام
    در رابطه با استعلام وضعیت ثبت گمرکی تلفن همراه برام لینک فرستادید
    بعد از وارد کردن شناسه ی تلفن همراهم با اخطار صحیح نبودن شناسه روبرو شدم (لازم به ذکر هستش که دستگاه من در مرحله ی دریافت کد هست و فعال نشده) و صرفا میخواستم بدونم این اخطار به چه معنی هستش و اینکه میشه قبل فعال شدن اطلاعاتی که برای گمرک ارسال شده رو چک کرد؟
    تشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا به صفحه «پیامک‌های هشدار» مراجعه کرده و پیامک ارسال شده برای خود را پیدا کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    معزی · 10 ماه پیش
    سلام
    عوارض گوشیم رو پرداخت کردم و کد فعال سازی برام ارسال شده حالا که میخوام گوشی رو در همتا فعال سازی کنم پیام میاد که *خطای ناشناخته * میشه راهنمایی کنید ؟ ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا با شماره 096366 (مرکز تماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 10 ماه پیش
    سلام مدل دقیق گوشی من در سایت وجود نداشت چاره ای نداشتم مدل دیگه هم ثبت کردم آیا گوشی من فعال می شود
    گوشی رو به صورت هدیه برام آوردن از خارج
    ودر گمرک قبلا ثبت نشده بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      باید منتظر ارسال فایل گمرک و نتیجه بررسی سامانه همتا باشید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 10 ماه پیش
    آقا من الان زنگ زدم سامانه همتا اپراتور وصل شد دو تا سریال گوشیمو دادم زد و گفت از ایران خریدی گفتم بله میگه نباید عوارض پرداخت میکردین و دستگاه قانونی نیست. چکار کنم؟؟؟؟ میگه دستگاه رو پس بده . دستگاه رو پس بدم یا منتظر کد بمونم؟؟خب همه مسافری ثبت میکنن مال فقط قابل قبول نیست ?
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا شناسه IMEI (های) دستگاه ر1 برای بررسی در پاسخ ایمیل ارسال کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد · 10 ماه پیش
    سلام و عرض خسته نباشید بنده در تاریخ 97.12.6 شناسه دستگاهم را در سایت گمرک ثبت کرده و عوارض را پرداخت کرده ام اما تا به این لحظه پیامک فعالسازی دریافت نکرده ام لطفا راهنمایی فرمایید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      مدیریت همتا · 10 ماه پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      لطفا به صفحه «سوالات متداول»، بخش 6-2 مراجعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد احمدپور · 10 ماه پیش
    سلام
    چطور میتونم از ثبت شدن اطلاعات تلفن همراهم در گمرک استعلام بگیرم یا مطمعن بشم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسن · 10 ماه پیش
    سلام خسته نباشید بنده یک گوشی از ایران گرفتم فروشنده گفت که ریجستری به عهده من است و گوشی را جستر نموده و یک کد ثبت برای من آمده چقدر طول می کشد که کد فعال سازی بیاید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    خ_م · 10 ماه پیش
    باسلام وعرض ادب واردبرنامه همتامیشم اصالت انجام میشه مرحله بعدفعال سازی تلفن همراه انجام مراحل صورت میگیره ولی کدیارمزی داده نمیشه میشه راهنمایی کنید. ممنون ازبزرگواریتون
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    جلیل انصاری · 10 ماه پیش
    گوشی من پیش از طرح رجیستری دچار مشکل شد و تا این تاریخ خاموش بوده است و اکنون که من آن را تعمیر کردم امکان ساپورت سیمکارت ندارد لطفا راهنمایی بفرمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 10 ماه پیش
    سلام.انتقال مالکیت دادم.واس ام اس فعال سازی هم برام اومد.ولی باز اینو میگه::
    به دلیل جعل این شناسه بر روی دستگاه های مختلف و جلوگیری ازتضییع حقوق مالک دستگاه،استفاده ازآن محدود به شماره مالک است. درصورت استفاده باشماره ای دیگر بدون ثبت انتقال مالکیت درسامانه همتا، پس از 3 روز ارتباط دستگاه قطع میگردد
    برند:
    Samsung
    مدل:
    Samsung SM-J500H/DS
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اسماعیل حسنی · 10 ماه پیش
    سلام
    من هرکاری میکنم مالک گوشی پیدا بشه تو قسمت شناسه دستگاه سریال 15 رقمی رو وارد میکنم میزنه نتیجه یافت نشد .
    چیکار باید بکنم ؟
    آیا امکان انتقال مالکیت داره یا نه ؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود نظری · 10 ماه پیش
    سلام.هنگام ثبت نام بعد از وارد کردن اطلاعات فردی هنگام تایید اون ارور (اطلاعات هویتی وارد شده صحیح نمیباشد) میده.میشه بگید کجای کار مشکل داره چون تمام اطلاعات رو درست وارد کردم
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Ali · 10 ماه پیش
    سلام . 15 همین ماه گوشیمو فروشنده هزینه ریجسترش رو پرداخت کرد https://epl.irica.ir/ImeiInfoView?0 تو این سایت مشخصات گوشیم درست میاد ولی هنوز کد نیومده .سریال گوشیم
    ***
    ممنون میشم راهنمایی کنید . ممکنه اصلا کد نیاد ؟؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر · 10 ماه پیش
    سلام. من عوارض را اینترنتی پرداخت کردم ولی هنگام بازگشت به سایت ارور داد. به بانک زنگ زدم گفت تراکنش موفق بوده. ولی دوباره به سایت گمرک رفتم پرداخت من ثبت نشده بود. شماره 43891 هم فعال نیست که بتونم زنگ بزنم. چیکار میتونم بکنم که این مشکل برطرف بشه؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ل.د · 10 ماه پیش
    سلام فروشنده عوارض گمرک گوشی من را ۶اسفند پرداخت کرده توی سامانه گمرک هم ثبت شده اما کد فعال سازی برای من نیومده خواهش میکنم پیگیری کنید