شناسایی هوشمند مشکلات
1- مقدمات طرح ثبت تلفن همراه
1-1- طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) چیست؟

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری)، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به‌منظور مبارزه سیستمی با قاچاق دستگاه‌های دارای سیم‌کارت و حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران آن، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.
در این طرح با استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه تلفن همراه، گوشی قانونی و منطبق بر استانداردهای ایمنی، سلامت و ضوابط اتحادیه‌های بین‌المللی، وارد کشور شده و از فعال‌سازی تلفن‌های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی‌های جعلی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌هایی که تا قبل از اجرای طرح ثبت تلفن همراه، سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه رویت شده باشد مانند گذشته، مجاز به دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری هستند.

2- فرایندهای سامانه همتا
2-1- استعلام اصالت دستگاه چیست؟

یکی از اقداماتی که باید قبل از خرید دستگاه تلفن همراه توسط شخص خریدار انجام شود، استعلام اصالت است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش استعلام اصالت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- فعالسازی
1-3- کد فعال‌سازی چیست؟
کد فعال سازی یک عدد 6 رقمی است که برای فعال سازی دستگاه استفاده می شود. برای دستگاه های آکبند قانونی، این کد بر روی جعبه یا کارت گارانتی چاپ شده و برای دستگاه های دست دوم، توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار می گیرد.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

4- افزودن دستگاه
1-4- تلفن همراه من دارای دو اسلات (شکاف برای قرارگیری سیم کارت) است. قبلا فقط داخل یکی از اسلات‌ها سیمکارت قرار داده و از آن استفاده می‌کردم. الان که در اسلات دوم سیمکارت قرار دادم، برای من پیامک هشدار "دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نمی باشد و از تاریخ ...... در شبکه سرویس نخواهد گرفت." ارسال شد. لطفاً راهنمایی فرمایید؟

با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری، در یکی از اسلات های دستگاه تان بوده، فرایند افزودن دستگاه را انجام دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه را مطالعه نمایید

5- انتقال مالکیت
1-5- پیامک هشدار گرفتم با با این محتوا: " مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید." چه کنم؟

این پیامکی است که به دلیل تغییر سیم کارت دستگاه، برای شما ارسال شده است.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، اینجا را مطالعه نمایید

6- دستگاه مسافری
1-6- من از طرح رجیستری اطلاعی نداشتم و همراه خودم از خارج از کشور دستگاه تلفن همراه آوردم، الان که پیامک قطع دریافت کرده ام متوجه موضوع شده ام، چگونه باید دستگاه را ثبت کنم؟

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی را مطالعه نمایید.

7- فرایند ثبت تعمیری
1-7- دستگاه من قبل از شروع طرح، فعال بوده است ولی احتیاج به تعمیر پیدا کرد. شناسه (IMEI) دستگاه ام پس از تعمیر تفاوت نکرد (با شناسه (IMEI) روی جعبه، یکسان است). آیا باید اقدام خاصی انجام دهم؟

در صورتی که دستگاه شما قانونی است و شناسه (IMEI) آن تغییری نکرده، نیاز به اقدام خاصی نیست.

8- سایر سوالات
1-8- تفاوت کد فعالسازی با رمز عبور موقت همتا چیست؟

رمز عبور موقت زمانی برای فرد پیامک می شود که می خواهد وارد حساب کاربری خود در سایت همتا شود. ولی کد فعال سازی، باید از فروشنده دستگاه در زمان خرید آن دریافت شود. خریدار می تواند به کمک این کد، دستگاه را برای سیم کارت دلخواه خود فعال سازی نماید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حامد ناجی · 1 سال پیش
    . مشکل اکانتر دیگه چیه یه گوشی میخوای رجیستر کنیم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      مشکل اکانتر مربوط به سایت گمرک است و برای بررسی مشکل ب گمرک مراجعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    شهنوازی · 1 سال پیش
    سلام با موفقیت پرداخت شد اما کد نیومد برام از سمت همتا
    بعد از 6 روز دوباره تو گمرک رفتم واردش کنم شاید سریع تر کدو بفرسته اینو گفت

    شما چند اظهار ناتمام دارید یا شناسه IMEI توسط شخص دیگری درحال ثبت بوده‌است. لطفا دکمه پایان را بزنید و مجدد یک شناسه IMEI را وارد کنید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      لطفا جهت پیگیری شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدي حسيني · 1 سال پیش
    سلام من تازه وارد كشور شدم كمتر از يك ماه هم داخل ايرانم الان من بايد اظهارنامه پر كنم؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام

      اگر دستگاهی با خود از خارج از کشور وارد نمودید بله باید ثت گردد و ثبت مسافری صرفا برای گوشی هایی هست که توسط شخص مسافر وارد کشورشده باشه ویا به صورت پستی وارد شده باشد،درغیر این صورت در صورت شناسایی با ان برخوردمیشود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدعلیرضاصیداوی · 1 سال پیش
    سلام وقتی میخواهم در سامانه ثبت نام کنم اطلات فردی خودم را وارد میکنم میگوید اطلاعات فردی شما اشتباه است مشکل در کجاست؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر برای بررسی مشکل با شماره 096366سامانه همتا تماس حاصل شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی · 1 سال پیش
    سلام مشکل اکانتر رو که میگید از طریق گمرک پیگیری کنم .یعنی حضوری گمرک برم؟؟؟ من تهرانم .باید کجا برم.؟؟؟ ممنون از راهنمایی شما
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر یا در یک بازه زمانی دیگر فرایند را انجام دهید ممکن است مشکل برطرف شده باشد یا به گمرک شهرتان مراجعه کنید گمرک شهر تهران در خیابان ولیعصر قرار دارد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سیدعلیرضاصیداوی · 1 سال پیش
    سلام در ثبت نام مشکلی پیش می آید من اطلاعات فردید رادرست وارد میکنم میگوید اطلاعات فردی شما اشتباه هست مشکل در کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      ضمن عرض سلام و وقت بخیر
      پیام شما مبهم می باشد. لطفا به صورت واضح تری درخواستتان را مطرح نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد · 1 سال پیش
    سلام راه حلی برای مشکل در ارتباط با اکانتر وجود داره؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر مشکل اکانتر مربوط به سایت گمرک است و برای بررسی مشکل ب گمرک مراجعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    لطیفه وکیلی · 1 سال پیش
    با سلام
    ۹۸/۴/۶ گوشی (خرید از خارج)پستی تحویل گرفتم و عوارض پرداخت کردم، گمرک استان دو بار نامه زده به گمرک مرکزی، ولی هنوز اطلاعات به همتا ارسال نمیشه، تو سامانه help.irica هم ثبت کردم مشکلم رو به شماره ۷۶۴۰۳#

    تلفنم تا چند روز قطع میشه من کجا اقدام کنم، چیکار کنم!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر اگر در میز خدمت درخواست ثبت کرده اید منتظر بمانید تا فایل اطلاعات برای همتا ارسال شود یا اینکه مراجعه حضوری به گمرک منطقه خود داشته باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    hasanzade · 1 سال پیش
    سلام آیا جی اس ام مودم ها هم شامل طرح رجیستری شده اند و اگر شده اند برای فعال سازی چه اقدامی باید انجام گیرد؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیردستگاه هایی شامل مودم ماژور تبلت هنوز شامل طرح ریجستری شناخته نشده اند
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کریمی · 1 سال پیش
    مشکل ارتباط با اکانتر سایت گمرک نمیخواد حل شه؟؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر مشکل اکانتر مربوط ب مشکلات سایت گمرک می شود وبرای اطلاع از این موضوع باید به خود گمرک مراجعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محسن · 1 سال پیش
    سلام بنده یک گوشی با خودم وارد کردم و وقتی میخام تو سایت گمرک ثبت کنم خطای شما در سه ماه اخیر هیچ مسافرتی نداشته اید میدهد با اینکه حتی به پلیس گذرنامه مراجعه کردم و جواب دادن که در سیستم ما ثبت شده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر مشکل شما مربوط به سامانه گمرک می شود و برای بررسی این مشکل مراجعه حضوری به گمرک داشته باشید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی حمزه · 1 سال پیش
    باسلام.جدیدا سایت های اومدن که گوشی رو بعد از خرید از چین و با پست میفرستن.ریجستر کردن این گوشی ها چگونه است و آیا ریجستر میشوند یا نه؟و آیا نیاز به پاسپورت و مسافرت خارجی در ماه های گذشته رو دارد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر گوشی هایی که از خارج از کشور وارد ایران ب صورت پستی می شوند باید برای پرداخت گمرک و ارائه اطلاعات به گمرک مرجعه کنند تا اطلاعات را تکمیل کنند و گوشی ثبت گمرگ شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عباس · 1 سال پیش
    این مشکل ارتباط با اکانتر هنوز هم برطرف نشده ، ما که دستمون به جایی نمیرسه و گمرک هم هیچ گونه پاسخگویی نداره خواهش میکنم شما لطف کنید و پیگیری کنید العان دقیقا از روز سه شنبه من دارم سعی میکنم ولی سیستم قطع هست و همین اخطار رو میده و مهلت 30 روزه بنده هم رو به پایانه . ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر مشکل اکانتر مربوط به سامانه گمرک می شود و برای اطلاع بیشتر باید به خود گمرک مراجعه شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی قلیپور · 1 سال پیش
    سلام
    از چهار شنبه دارم تلاش میکنم که هزینه گمرگی رو بدم اما در مرحله ای که باید کد چهار رقمی رو میزنم .پیام میداد .مشکل در ارتباط با اکانتر میاد
    حالا موندم چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر مشکل اکانتر مربوط به سامانه گمرک است و از طریق خود گمرک مشکل باید بررسی شود
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    س. توحیدلو · 1 سال پیش
    درود. اگر مسافری گوشی آکبند وارد کند و به مدت بیش از 30 روز آن را ثبت نکند ولی در این مدت گوشی را اصلا روشن نکند مشکلی پیش می آید؟ مثلا اگر بعد 3 ماه گوشی را روشن کند، ایا می تواند آن را ثبت کند با توجه به اینکه بیش از 30 روز از ورودش به کشور گذشته؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام دستگاهی که به صورت مسافری وارد کشور می شود در بازه سی روزه ورود به کشور در سایت گمرک ثبت کنید در صورتی که بیشتر از سی روز از ورود شما به کشور می گذرد به گمرک جهت پیگیری مراجعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    بهروز · 1 سال پیش
    سلام، میخوام ۳تا گوشی برای هدیه دادن با خودم بیارم ایران ۱-آیا هر سه تا ریجیستر میشوند یا فقط یکی را میتونم ریجستر کنم؟ ۲-آیا برای ریجیستری باید توی فرودگاه مشخصات گوشی های همراه خودم را به گمرک اعلام کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      باسلام هر شخص مسافر در سال یک گوشی را میتواند در گمرک ثبت کند.
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی
      http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حسين علوي · 1 سال پیش
    سلام من گوشي طرح دارم ولي كد اصالتش رو سامانه قبول گوشيهاي طرح اصلا قابل رجيستر شدن هستن؟اگه نيستن پس چرا پيام قطع شدن مياد!؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام و وقت بخیر در صورتی که دستگاه شما فاقد مدل و برند باشد امکان انجام هیچ فرایندی از سمت همتارا ندارید چنانچه دستگاه را قبل شروع طرح استفاده کرده اید با همان سیمکارت امکان استفاده از دستگاه را دارید در غیر این صورت دستگاه را به فروشنده عودت دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید عزیزی نژاد · 1 سال پیش
    چرا موقع ثبت نام تو سامانه میگه اطلاعات هویتی اشتباه است؟ ینی من اطلاعات هویتی خودمو بلد نیستم؟ یا سیستم شما مشکل داره؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام و وقت بخیر لطفا جهت ثبت درخواست پیگیری شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری *#06# دریافت کرده و با شماره 096366(مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمیدحیدری · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید. برای من یه گوشی از خارج اوردن الان میخوام تو گمرگ ثبتش کنم و هزینه شو بدم.چندتا مشکل دارم اول اینکه من افغانستانی هستم پاسپورت دارم کد گذرنامه رو وارد میکنم قبول نمیکنه. مشکل دومم اینکه سیم کارتم بنام یکی دیگست مشکل نداره
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام برای ثبت دستگاه مسافری در صورتی که شخص اتباع می باشند باید شماره سیمکارت و پاسپورت و کد فراگیر به نام شخص مسافر باشد در غیر اینصورت امکان ثبت در گمرک را ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سعید غفاریان · 1 سال پیش
    سلام لطفاً مشکل ارتباط با اکانتر رو حل فرمایید این وظیفه وزارته پیگیری کنه نه شخص این حق قانونی ماست و اگه پیگیری نشه جرم از طرف وزارت صورت گرفته و گوشی ما بدون ریجستر بمونه مسولیت با شماست.سریعا پیگیری کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام این موارد مرتبط به گمرک می باشد از سمت گمرک پیگیری کنید.