شناسایی هوشمند مشکلات

آموزش فعالسازی دستگاه از طریق کد دستوری #7777*

 

در صورتی که قصد خرید دستگاه با قابلیت نصب سیمکارت دارید، حتما باید آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

برای آشنایی با نحوه انجام این فرایند، ویدئو را با دقت ببینید.

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها


نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    کوروش علی مرادی · 7 روز پیش
    سلام من گوشیمو هنوز فعال نکردم الان از سرویس دهی خارج شده و هر چی ستاره 7777 مربع را میزنم جواب نمیده باید چیکار کرد؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 روز پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید و هنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05 شما می توانید فرایندهای همتا با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید. و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید. اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میلاد کاظمی · 1 ماه پیش
    کد فعالسازی روی گارانتی را وارد میکنم ولی خطا میزنه اشتباه است
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام دستگاه را روشن نموده و #06#* را روی آن شماره‌گیری نموده و تطابق شناسه(IMEI) نمایش داده‌شده با شناسه(IMEI) درج‌شده روی جعبه و باتری را کنترل کنید. در صورت عدم تطابق این دو شناسه(IMEI) ، از سمت فروشنده پیگیری نمایید
      در صورت تطابق از شرکت گارانتی کننده دستگاه نیز پیگیری نمایید و پس از احراز هویت، کد فعال سازی صحیح را دریافت نمایید.
      نام شرکت گارانتی در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 سامانه همتا نمایش داده می‌شود
      اطلاعات گارانتی درهمین صفحه موجود است. http://hmti.ir/i
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی زاده · 2 ماه پیش
    چطوری باید کد فعال سازی یک بار مصرف بدست بیارم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    تمیم · 3 ماه پیش
    سلام من از کشوری دیگه گوشی ایفون خریداری کردم و در ایران مسافر هستم آنتن گوشی قطع شده الان باید چی کار کنم تا دوباره بتوانم استفاده کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      سلام وقت بخیر مسافران سفرهای خارجی، درصورتی‌که دستگاهی را از خارج کشور تهیه نموده‌اند و تمایل دارند بیشتر از 30 روز از خدمات اپراتورهای داخل کشور، روی دستگاه خود استفاده نمایند باید نسبت به ثبت دستگاه خود اقدام نمایند. طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    عزیز · 3 ماه پیش
    سلام گوشی من کلا آنتنش پریده بردم تعمیرکار میگوید احتمالا در سامانه همتا ثبت نشده. الان که انتن دهیش قطع شده می توانم در سامانه همتا رجیسترش کنم یا نه؟ درضمن گوشیم قدیمی هست و اون کد 6 رقمی فعالسازی را ندارم از کجا باید دریافت کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
      در غیر اینصورت اگر پیامک قطع از سامانه همتا دریافت نکرده اید سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 4 ماه پیش
    سلام
    گوشی را خارج ایران خریدم الان چیکار باید کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ماه پیش
      سلام وقت بخیر طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، کلیه مسافران خارجی به هنگام ورود به کشور از مبادی ورودی( اعم از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی) می بایست نسبت به اظهار و ثبت اولیه دستگاه خود صرفاً توسط گیت ورودی گمرک اقدام نمایند.
      بعد از اظهار به گمرک مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
      شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      جهت اطلاع بیشتر در این مورد از گمرک پیگیری نمایید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    میثم شفیعی نسب · 5 ماه پیش
    سلام من گوشی را یک هفته است که خریدم و شخص فروشنده هم برای من دستگاه را رجیستری کرده ولی بعد یک هفته پیامکی دریافت کردم که نوشته‌ شده تلفن شما در سامانه همتا ثبت نشده و انتن گوشی رفته چکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتي که شناسه(IMEI)هاي دستگاه که با شماره گيري <<ستاره مربع 06 مربع>> بر روي دستگاه مشاهده مي‌کنيد با شناسه داخل پیامک مغایرت دارد جهت بررسی شناسه(imei) دستگاه خود را که ازطریق کد دستوری <<ستاره مربع 06 مربع>> دریافت کرده و با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید. در غیر اینصورت چنانچه یکسان می باشد صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
      راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه http://hmti.ir/02
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمدرضا دهقانی · 5 ماه پیش
    سلام گوشیمو از ایران خریدم بردم به استانبول بعد اومدم اینجا مشکل آنتن دهی دارم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 5 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات نیز وضعیت دستگاه را بررسی کنید
      در غیر اینصورت اگر پیامک قطع از سامانه همتا دریافت نکرده اید سلامت دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و سیمکارت را از سمت اپراتوری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محممودی · 6 ماه پیش
    سلام گوشی ام را درسامانه گمرک ثبت کردم و پرداخت را انجام دادم الان کد فعالسازی را از همتا میخوام چکار کنم؟ لطفاً راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 6 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارت مسافر به سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) ورود نمایید در صورتی که در قسمت اطلاعات ثبت مسافری کد فعال سازی قابل رویت نیست، یعنی اطلاعات دستگاه شما به سامانه همتا ارسال نشده است صفحه آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی کادر اقدامات لازم در صورت عدم دریافت کد فعال سازی از همتا با وجود ثبت دستگاه در گمرک را مطالعه نمایید http://hmti.ir/07
      آموزش فعال سازی http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مبین علیزاده · 7 ماه پیش
    سلام من تبلت جدید خریدم ومراحل را رفتم ولی کد 6 رقمی یک بار مصرف به ان شماره ای که می خواهم ارسال نمی شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید · 7 ماه پیش
    سلام من گوشی نو خریداری کردم ولی وقتی می‌خواهم کد فعال سازی را دریافت کنم می‌نویسد شماره سریال در سیستم وجود ندارد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 7 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت بررسی کنید در صورتی که دستگاه شما در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 غیر قانونی اعلام شده دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید. آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
      در غیر این صورت چنانچه دستگاه قانونی و در وضعیت عدم فعال سازی است ،لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      همچنین می توانید از طریق سایت همتا سامانه شناسایی هوشمند مشکلات بررسی نمایید.https://hamta.ntsw.ir
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    منیژه ارجمندی پور · 8 ماه پیش
    سلام ، من دو تا سیم کارت می خوام داخل گوشیم بزارم ، با کد فعال سازی یک بار مصرف ایرانسل فعال کردم و پیامک فعال شدنش اومد ، ولی الان که می خوام همراه اولم را فعال کنم زمانی که کد یک بار مصرف را می زنم می نویسه با این کد قبلا دستگاه دیگه ای فعال شده ، ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در سامانه همتا، هر دستگاه فارغ از تعداد اسلات های آن، تحت مالکیت یک سیم کارت قرار دارد. بنابراین اگر هر سیم کارتی غیر از سیم کارت مالک در دستگاه قرار گیرد، پیامک هشدار انتقال مالکیت برای آن ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید در مواردی مثل قرض دادن، تعویض سیم‌کارت و موارد مشابه، اگر در پیامک هشدار، مهلت قطع ذکر نشده بوده، چون خرید و فروشی انجام نشده نیاز نیست اقدامی انجام دهید، در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سینا · 8 ماه پیش
    سلام میخوام یک گوشی آیفون ۷ را رجیستر کنم چیکار باید بکنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 8 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چنانچه گوشی را از خارج خریداری نموده اید طبق مصوبه ستاد و اطلاع رسانی گمرک، رجیستری تلفن همراه مسافری ۱-اظهار به گمرک در سالن مسافری و ثبت اطلاعات گوشی توسط گمرک 2-مسافران تابعیت ایرانی باید در ادامه فرآیند رجیستری در سامانه EPL ظرف مدت یک ماه انجام دهند https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister شخص اتباع میبایست صرفا پس از انقضا مدت یک ماهه از تاریخ حضور اتباع در کشور نسبت به رجیستر گوشی خود به صورت "حضوری (شخص اتباع)" و در نزدیکترین گمرک اجرایی مسافری اقدام نماید
      در صورت عدم اظهار بدلیل محدودیت های سیستمی پس از خروج از سالن مسافری امکان رجیستری وجود ندارد
      آموزش ثبت دستگاه برای مسافران سفرهای خارجی http://hmti.ir/07
      در غیراینصورت اگر داخل ایران خریداری نموده اید در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12 و همچنین می توانید از طریق سایت همتا https://hamta.ntsw.ir گزینه شناسایی هوشمند مشکلات وضعیت دستگاه را بررسی کنید
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد زارع دار · 9 ماه پیش
    سلام من زمان فعال سازیم تموم شده بعد الان میخوام داخل سایت فعال کنم باید چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 9 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      درصورتی که دستگاه قطع شده باشد می توانید فرایندهای همتا را با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد شرفی · 10 ماه پیش
    سلام پیامک از سمت همتا ارسال شده که دستگاه دارای مالک دیگری است کد را از خریدار گرفته درغیر اینصورت مشکلی ندارد ، من این گوشی و سه سال پیش گرفتم نو و کارتنش هم هست ، شماره را به این کد "ستاره ۷۷۷۷ مربع"
    دادم جواب خاصی نداد چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 10 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر چنانچه شناسه داخل پیامک هشدار با شناسه دستگاه #06#* تطابق دارد صفحه پیامک های هشدار کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) استاندارد را مطالعه نمایید http://hmti.ir/p01 در صورت عدم تطابق با شماره 096366 (مرکزتماس طرح ثبت تلفن همراه) تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابوالفضل سالاری · 1 سال پیش
    سلام من یک سیمکارت ایرانسل جدید گرفتم بعد پیامک اومده باید فعالسازی کنید از طریق کد "ستاره ۷۷۷۷ مربع"
    کد ۶ رقمی ارسال نمی شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      با سلام وقت بخیر اطلاع رسانی سامانه همتا از طریق پیامک انجام خواهد شد در صورتی که با قرار دادن سیمکارت پیامک هشدار با مهلت قطع دریافت میکنید لطفا صفحه پیامک های هشدار را مطالعه کنید و مطابق پیامک دریافتی فرایند لازم را انجام دهید . http://hmti.ir/12
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ناشناس · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید کدفعالسازی که در مرحله 5 هستش رو از کجا باید بیاریم؟
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آرمین فغانی · 1 سال پیش
    سلام خسته نباشید مهلت فعالسازی گوشیم تموم شده و آنتن گوشی پریده باید چیکار کنم‌؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
      درصورتی که دستگاه قطع شده باشد می توانید فرایندهای همتا را با استفاده از یک دستگاه فعال دیگر نیز انجام دهید.
      و همچنین از درگاه های زیر فرایند را انجام دهید.
      سایت همتا https://hamta.ntsw.ir
      اپلیکیشن همتا http://hmti.ir/app-b
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد · 1 سال پیش
    سلام وقت بخیر من گوشی گرفتم کد فعال سازیش نه رو خود گوشی نه کارت گارانتی هست تا فردا فرصت دارم همه جا هم تعطیل هست الان کد نزنم گوشی آنتنش میپره باید چی کار کنم ؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر،درصورتی که دستگاه را به صورت آکبند خریداری کرده اید وهنوز فعال نشده لطفا جهت دریافت کد فعالسازی به صفحه «کد فعالسازی را از کجا بدست آوریم؟» http://hmti.ir/activationcode مراجعه فرمایید و مطالعه نمایید و فرایند فعالسازی را انجام دهید. http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فرهاد بياتي · 1 سال پیش
    سلام
    بنده دو تا تبلت با مارک معتبر سال ٩٤ براي بچه هام گرفتم چند سال داره كار ميكنه نياز به رجيستري داره يا نه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 سال پیش
      سلام وقت بخیر دستگاه های تبلت‌ از نهم مردادماه مشمول طرح رجیستری شده اند چنانچه دستگاه شما قبل از نهم مردادماه با سیم کارت استفاده شده باشد ثبت قانونی شده است وضعیت دستگاه را در استعلام اصالت http://hmti.ir/04 برسی کنید