شناسایی هوشمند مشکلات
پیامک هشدار HAMTA  توضیحات
پیامک هشدار عدم فعال‌سازی دستگاه

پیامک اول:
دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعال‌سازی نشده است با شماره‌گیری #7777* نسبت به فعال‌سازی آن اقدام نمایید.
در غیر این صورت از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

پیامک دوم:
دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعال‌سازی نشده است و از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت.
لطفاً نسبت به فعال‌سازی آن از طریق شماره‌گیری #7777* اقدام نمایید.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

این پیامک در صورتی ارسال می‌شود که دستگاه شما آکبند و قانونی بوده اما فعال‌سازی نشده باشد.
دو حالت وجود دارد:
1- دسترسی به کد فعال‌سازی دارید.
در این صورت از طریق سامانه همتا، دستگاه را برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نمایید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.
2- دسترسی به کد فعال‌سازی ندارید.
دقت داشته باشید کد فعال‌سازی دستگاه‌های آکبند قانونی، روی کارت گارانتی یا جعبه، به‌صورت اسکرچ (مخفی)، چاپ شده است. همچنین درصورتی‌که دستگاه خود را به‌صورت مسافری ثبت کرده باشید، کد فعال‌سازی، در کارتابل ثبت‌کننده درخواست مسافری، قابل مشاهده است.
درهرصورت، اگر به کد فعال‌سازی دسترسی پیدا نکردید، دستگاه را به فروشنده بازگردانید. چون اگر این دستگاه فعال‌سازی نشود، در تاریخ ذکر شده در پیامک، قطع خواهد شد.

پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) استاندارد

پیامک اول:
مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
IMEI: ***************

پیامک دوم:
مالک این دستگاه، شماره تلفن
091234XXX89
است
اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
IMEI: ***************

این پیامک در صورتی ارسال می‌شود که سیم‌کارت جدیدی، روی دستگاه قرار گیرد.
دو حالت وجود دارد:
1- اگر دستگاه را به تازگی خریداری کرده‌اید، حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.
2- درصورتی‌که این دستگاه را به‌تازگی خریداری نکرده‌اید بلکه یکی از سیم‌کارت‌های دیگر خودتان را درون دستگاه قرار داده و این پیامک را دریافت نموده‌اید، نیاز نیست اقدامی انجام دهید

پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد

پیامک اول:
مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت هم‌زمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتاً و تا تاریخ *** با شماره تلفن *********** سرویس خواهد گرفت.
در صورت نیاز به استفاده بیش از مهلت فوق، می‌بایست با استفاده از شماره تلفن مالک و از طریق سامانه همتا (کد دستوری 7777)، انتقال مالکیت دستگاه به این شماره صورت پذیرد.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

پیامک دوم:
مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است و با شماره *********** از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت
در صورت نیاز به استفاده بیش از مهلت فوق، با استفاده از شماره تلفن مالک، نسبت به انتقال مالکیت این دستگاه از طریق سامانه همتا (کد دستوری7777) اقدام نمایید.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

این پیامک در صورتی ارسال می شود که شناسه (IMEI) دستگاه شما غیراستاندارد باشد. این شناسه (IMEI) ها، به دلیل استفاده همزمان چندین دستگاه با این شناسه و جهت جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، به عنوان شناسه (IMEI) غیراستاندارد شناخته شده اند.
دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا می توانند با سیم کارتی استفاده شوند که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده یا از آن سیم کارت، انتقال مالکیت گرفته باشد.
بنابراین دو حالت وجود دارد:
1- اگر دستگاه را به تازگی خریداری کرده اید، حتما باید از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.
2- در صورتی که این پیامک به دلیل تعویض سیم کارت توسط خودتان برای شما ارسال شده و خرید و فروشی اتفاق نیفتاده، در صورتی که میخواهید بیشتر از تاریخ ذکر شده در پیامک، از دستگاه با سیم کارت جدید استفاده کنید، می توانید با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده، ابتدا افزودن دستگاه را انجام داده و سپس، دستگاه را به سیم کارت جدید انتقال مالکیت دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه و آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- در صورتی که از طریق فرایند افزودن دستگاه یا دریافت انتقال مالکیت و فعال‌سازی، هر دو اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌های شما قرار گرفته است و برای سیم‌کارت دوم خود این پیام را دریافت کرده‌اید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمایید.

پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک اول:
دستگاه زیر جزء دستگاه‌های ثبت‌شده نیست و از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت.
IMEI: ***************

پیامک دوم:
شناسه زیر جز شناسه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از این تاریخ در شبکه سرویس نخواهد گرفت.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

پیامک سوم:
دستگاه زیر جزء دستگاه‌های ثبت‌شده نیست و از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت.
چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده، از طریق شماره‌گیری #7777* و انتخاب گزینه افزودن دستگاه، این شناسه را ثبت نمایید.
IMEI: ***************

پیامک چهارم:
شناسه زیر جزء شناسه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از این تاریخ در شبکه سرویس نخواهد گرفت.
چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده از طریق گزینه افزودن دستگاه در سامانه همتا، این شناسه را ثبت نمایید.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: *************** 

حالت‌های مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود این پیامک برای شما ارسال شود.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه مطالعه نمایید.

پیامک‌های اطلاع‌رسانی همتا
پیامک اطلاع رسانی HAMTA  توضیحات
رمز عبور موقت شما برابر است با:  ******

برای ورود به حساب کاربری خود در سایت همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir، پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، یک رمز عبور موقت و یک‌بارمصرف برای شما ارسال می‌شود. شما به کمک این رمز عبور موقت، می‌توانید به کارتابل خود وارد شده و دستگاه‌های تحت مالکیت سیم‌کارت خود را مشاهده نموده و فرایندهایی از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن‌ها انجام دهید.
بدیهی است، برای ورود در دفعات بعدی، رمز عبور موقت جدیدی برای شما ارسال خواهد شد.
توجه داشته باشید این رمز عبور موقت، صرفا برای ورود به حساب کاربری شماره همراه شما در همتا قابل استفاده بوده و هیچ ربطی به کد فعال سازی دستگاه در فرایند فعال سازی ندارد.

فرمت شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده صحیح نیست.

این پیامی است که در زمان وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه به‌صورت نادرست، دریافت می‌شود.
شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت.

درصورتی‌که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه (IMEI) دستگاه نمایید و آن شناسه (IMEI)، غیرقانونی باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد.
دقت داشته باشید به‌هیچ‌عنوان این دستگاه را خریداری ننمایید چراکه امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود نخواهد داشت.

شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت‌شده است.
مشخصات دستگاه:
برند: ****
مدل: ****
واردکننده: شرکت ****
واردشده با ارز دولتی
شناسه دستگاه: ***************
این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه (IMEI) دستگاه نمایید و آن شناسه (IMEI)، قانونی باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد.
در این زمینه، باید به تطابق برند و مدل ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت با مشخصات دستگاه، نوع واردات و روشن شدن یا نشدن دستگاه در گذشته، دقت کنید.

شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

در صورتی که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه (IMEI) دستگاه نمایید و آن دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد.
شما می توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه (IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

دستگاه با شناسه (IMEI): *************** برای شماره تلفن *********** فعال شد.

درصورتی‌که اقدام به فعال‌سازی دستگاه با کد فعال‌سازی نموده و عملیات با موفقیت پایان یابد، این پیامک برای سیم‌کارت شما ارسال خواهد شد.
دقت داشته باشید تمامی شناسه (IMEI)های ذکر شده در این پیامک، باید با شناسه (IMEI)های روی جعبه یا #06#* تطابق کامل داشته باشد.

کد زیر جهت فعال‌سازی دستگاه خریداری شده توسط شما، تولید شده است. جهت فعال‌سازی آن از طریق سامانه همتا (کد دستوری 7777) اقدام نمایید. در غیر این صورت مسئولیت مشکلات احتمالی آن به عهده شما خواهد بود.
کد فعال‌سازی: ******
IMEI: ***************

درصورتی‌که فردی اقدام به انتقال مالکیت دستگاه خود نماید، این پیامک برای سیم‌کارت خریدار، ارسال خواهد شد.
خریدار موظف است در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی موجود در این پیامک، از طریق سامانه همتا، دستگاه را برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نموده و با دریافت پیامک تأیید فعال‌سازی، از فعال شدن دستگاه برای یکی از سیم‌کارت‌های خود، اطمینان حاصل نماید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

دستگاه با مشخصات زیر به‌صورت مسافری در سامانه همتا ثبت گردید.
با استفاده از کد فعال‌سازی زیر از طریق سامانه همتا (کد دستوری 7777) نسبت به فعال‌سازی دستگاه خود اقدام نمایید.
برند: ****
مدل: ****
شناسه: ***************
کد فعال‌سازی: ******

درصورتی‌که در همتا درخواست ثبت دستگاه مسافری داده باشید و درخواست شما تأیید شده باشد، این پیامک برای شما ارسال می‌شود. ضروری است بعد از دریافت این پیامک، از طریق سامانه همتا، نسبت به فعال‌سازی دستگاه برای سیم‌کارت دلخواه خود، اقدام نمایید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

درخواست ثبت گوشی مسافری/پستی شما به دلیل عدم وجود شناسه دستگاه، در اطلاعات ارسال شده از طرف گمرک، مورد تایید قرار نگرفت.

این پیامک یعنی مشخصات دستگاه مسافری شما، در اطلاعات ارسالی از گمرک وجود نداشته و امکان ثبت آن در همتا وجود ندارد.
در صورتی که از پرداخت صحیح عوارض دستگاه خود در گمرک مطمئن هستید، باید موضوع ارسال اطلاعات از گمرک به همتا را از گمرک پیگیری نمایید.

درخواست ثبت گوشی تعمیری بررسی و نتیجه پس از *** روز از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد

در صورتی که در سامانه همتا درخواست ثبت گوشی تعمیری داده باشید، این پیامک به شما ارسال خواهد شد. برای اطلاع بیشتر در مورد این فرایند می‌توانید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را ملاحظه نمائید.

درخواست ثبت تعمیری به دلیل فعال بودن شناسه های پیش از تعمیر دستگاه مورد تایید قرار نگرفت

در صورتی که در سامانه همتا درخواست ثبت گوشی تعمیری داده باشید و شناسه یا شناسه‌های قبل از تعمیر فعال باشند، درخواست شما توسط سامانه رد شده و این پیامک به شما ارسال می‌شود. برای اطلاع بیشتر در مورد این فرایند می‌توانید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را ملاحظه نمائید.

درخواست برای ثبت تعمیری دستگاه شما با موفقیت انجام شد

در صورتی که در سامانه همتا درخواست ثبت گوشی تعمیری داده باشید و فرایند با موفقیت انجام شده باشد، این پیامک به شما ارسال می‌شود. برای اطلاع بیشتر در مورد این فرایند می‌توانید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را ملاحظه نمائید.

به نرم‌افزار همتا خوش آمدید.
کد نصب نرم‌افزار: ******

درصورتی‌که اپلیکیشن همتا را روی دستگاه خود نصب نموده و قصد ورود به کارتابل سیم‌کارت خود را داشته باشید، این کد یک‌بارمصرف برای شما پیامک می‌شود. با استفاده از این کد، می‌توانید وارد کارتابل سیم‌کارت مورد نظر شده و فرایندهای سامانه همتا از قبیل انتقال مالکیت و ... را انجام دهید. 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی ادیبب · 4 ساعت پیش
    باسلام من با شماره ای که از قبل وارد سایت همتا شدم دیگهدنمیتونم وارد بشم و کارتابل خودم رو مشاهده کم و با کد ملی هم وارد شدم که یک رمز یکبار مصرف برای من فرستاده شده و دباره پیغام داد که شماره شما قبلا ثبت نام شده است
    لطفا راهنمایی کنید چگونه وارد برنامه همتا شود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 3 ساعت پیش
      با سلام وقت بخیر، در صورتی که قبلاً با کد ملی ثبت نام نمودید لطفا در صفحه اصلی سایت، گزینه ی بازیابی را انتخاب نمایید. چنانچه قبلا ثبت نام نکرده و پیغام ثبت دریافت می‌کنید با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    فاطمه کرمی زاده · 6 ساعت پیش
    سلام خسته نباشید
    گوشی مادربزرگ من حدودا ۴ سال پیش خریده شده و الان پیامک عدم ریجستری اومده و من میخوام از طریق سایت براشون ریجستری رو انجام بدم ولی اصلا پیامک رمز براشون ارسال نمیشه حتی امکان شماره گیری کد #7777* رو ندارند.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 4 ساعت پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا فرایند افزودن دستگاه را با سیمکارتی که قبل از طرح رجیستری http://hmti.ir/date داخل دستگاه بوده انجام دهید. ضمن اینکه می توانید فرآیند افزودن دستگاه را با استفاده از دستگاه فعال دیگری انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی بخشی · 4 روز پیش
    تولیدکدفعالسازی
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید کرمی · 13 روز پیش
    با سلام من مدتی پیش گوشی نو خریدم ولی الان کارتنش رو در اختیار ندارم اصالت گوشی رو چک کردم قانونیست ولی چون کارتن ندارم نمیتونم مالکیت گوشی رو بنام بزنم چیکار باید بکنم . ممنون
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 13 روز پیش
      سلام وقت بخیرفرایند فعال سازی برای گوشی های آکبند در زمان خرید الزامی است لطفا صفحه آموزش فعال سازی را مطالعه نماییدhttp://hmti.ir/05" چنانچه موفق به انجام فرایند نشدید از سمت فروشنده پیگیری کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هستی · 15 روز پیش
    سلامت باشید . من سیم کارتی داشتم و پس از مدتی که از گوشی خارج کرده بودم داخل گوشی گذاشتم . حالا چطوری این پیام هایی ک این مدت برام ارسال شده رو دریافت کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام لطفا درخواستتان را واضح مطرح نمایید ، در صورتی که منظور پیامک های دریافت شده از سمت همتا می باشد میتوانید از طریق سایت hamta.ntsw.ir یا از طریق اپلیکیشن همتا پیام های دریافتی خود را مشاهده نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مجید احمدی · 16 روز پیش
    سامانه همتا(شناسایی هوشمند مشکلات) ✅
    ● عدم انتقال مالکيت دستگاه
    با توجه به اينکه سيمکارت وارد شده مالک دستگاه نيست در صورتيکه به صورت موقت سيمکارت خود را بر روي اين دستگاه قرار داده‌ايد، نياز به اقدام خاصي نيست و از خدمات شبکه اپراتوري برخوردار خواهيد بود.
    اما اگر دستگاه را خريداري کرده‌ايد، مي‌بايست سيمکارتي که مالک دستگاه است، دستگاه را به شما انتقال مالکيت دهد.

    این یعنی موبایل من بعد چند روز جای سيمکارت مسدود میشه
    و اینکه من این موبایلو از یکی خریدم و قوطی هم دارم ولی طرف انتقال مالکيت رو نزده و پیداش نمیکنم آیا با قوطی که دارم میتونم موبایلو به نام خودم کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 15 روز پیش
      سلام وقت بخیر ، هنگام خرید و فروش دستگاه انتقال مالکیت ضروری می باشد در صورتی که دستگاهی را خریداری کنید اما از فروشنده انتقال مالکیت نگیرید و برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نکنید، اگر از شناسه (IMEI) دستگاه‌تان سوء استفاده شود، آنتن دستگاه‌تان قطع شده و با سیم‌کارت شما آنتن نخواهد گرفت و شما متضرر خواهید شد.در صورت عدم همکاری ثبت شکایت کنید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی
      http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
      http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد حسین · 18 روز پیش
    باسلام مادر من تو گوشیش چند سال سیم کارت همراه اول داره،(یعنی گوشیش با اون سیمکارت ثبت شده،چند روز پیش یکی از اقوام سیم‌کارت رایگان به اسم خودش گرفته بود اما چون خودشون گوشی نداشتن سیم کارتو دادن به ما،درضمن سیم کارت هم ایرانسل بود،بعد مامانم سیم کارتو انداخت تو گوشیش به محض اینکه سیم کارت فعال شد پیامی از سمت سامانه ی همتا اومد که:دستگاه زیر جزء دستگاهای ثبت نشده نیست و از تاریخ****سرویس نخواهد گرفت، خب مامانم الان نگرانه که گوشیش تو اون تاریخ بسوزه .حلا میخواستم بدونم میشه کاریش کرد که درست بشه؟؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 18 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیم کارتی که قبل از طرح رجستری بر روی دستگاه استفاده می شده است و ثبت گردیده است فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید.
      آموزش افزودن دستگاه: http://hmti.ir/03
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    نیما قاسمی · 19 روز پیش
    سلام من گوشی جدید شیومی گرفتم امروز این اس ام اس اومد باید چیکار کنم؟دستگاه زیر جزء دستگاه های ثبت شده نیست و از تاریخ
    1399/01/29
    سرویس نخواهد گرفت
    IMEI:
    **********
    راهنمایی:hmti.ir/t
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 19 روز پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سلطانی · 24 روز پیش
    سلام.من مودم اینترنت ثابت ایرانسل خریداری کردم‌که سیم کارت جهت استفاده از اینترنت۴gهم ساپورت میکنه.وقتی سیم‌کارت را داخل مودم میگذارم،پیام‌غیرقانونی بودن دستگاه و اخطار قطع دریافت میکنم.چه راه حلی داره و اصولا مودمی که یک شرکت داخلی معتبر جهت اینترنت در اختیار متقاصی قرار میگیره هم شامل این قانون میشود؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های مودم مشمول طرح رجیستری نمی باشند؛ لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      لطفا جهت بررسی شناسه ها را از #06#* یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهرا · 25 روز پیش
    سلام
    یک سیم کارت جدید خریدم و گذاشتم داخل گوشیم میخواستم ببینم اگر این سیم کارت داخل گوشی دیگری قرار بگیرد پیام راه اندازی مجدد ارسال میشه در حالی که برای گوشی اول ارسال شده بود ممنون میشم سریعتر راهنمایی کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 24 روز پیش
      فرایند رجیستری و ثبت هر گوشی با گوشی دیگر متفاوت می باشد و در صورتی که گوشی دوم نیاز به ثبت داشته باشد پیامک هشدار از سمت سامانه همتا ارسال می شود .
      در صورتی که منظور راه اندازی گوشی از لحاظ نرم افزاری می باشد به همتا نامرتبط است.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهسا · 26 روز پیش
    سلام گوشی رو از سایت اینترنتی معتبر خریدم ولی احساس میکنم دست دومه الان با سیم کارت خودم روشنه ولی ... سوالم اینه بعد از اولین باری که دستگاه روشن میشه چند روز وقت داره که در سامانه همتا فعال سازی بشه و من از کجا بدونم که قبلا با شماره دیگه ای فعلا بوده یا نه ؟؟؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «آموزش استعلام اصالت دستگاه» http://hmti.ir/04 مراجعه کنید و کادر «این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است» را مطالعه فرمایید.
      در رابطه با مورد بعدی نیز مهلت فعال سازی دستگاه 10 روزه می باشد. لطفا صفحه «آموزش فعال سازی دستگاه» http://hmti.ir/05 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اشکان مهدی زاده · 26 روز پیش
    سلام من گوشیمو ک خریدم اولین سیم کارتشو نمیدونم چی بود به خاطر ندارم الان خط یکم بالا نمیاد میگن باید سیم اولیتو بیاری من از کجابدونم اون خط الان چی بود
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با سیم کارتی که قبل از طرح رجستری بر روی دستگاه قرار داشته فرآیند افزودن دستگاه را انجام دهید. جهت اطلاع از آن شماره به صفحه «عدم شناخت مالک قبلی» http://hmti.ir/09 مراجعه فرمایید و با دقت مطالعه فرمایید. همپنین فرآیند افرودن دستگاه را در صفحه http://hmti.ir/03 مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    صفا · 26 روز پیش
    سلام وقتتون بخیر بعد از فعالسازی توسط فروشنده این پیام برام اومده توضیح میدید لطفا یعنی چی مشکلی داره یا نه دستگاه با شناسه(IMEI):
    86**********19
    86*********27
    برای شماره تلفن 0917****** فعال شد
    هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 26 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا به صفحه «سوالات متداول» https://hmti.ir/faq مراجعه کنید و قسمت مسافری بخش 6-13 را مطالعه فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حمید ابهری · 28 روز پیش
    سلام گوشی من ثبت مسافری و قانونی ولی به فروشنده دسترسی ندارم که کد فعال سازی ازش بگیرم چون مغازه شو طرف چندین ماه جمع کرده
    لطفا راهنمایی کنین چون دستگاه دیگر سرویس نمیگیره (پیامک دریافت کردم چند بار )
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 28 روز پیش
      با سلام وقت بخیر، دریافت کد فعالسازی از فروشنده و فعالسازی در حضور ایشان الزامی می باشد؛ در صورتی که به فروشنده دسترسی ندارید راهکاری جهت فعالسازی وجود ندارد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مرتضی قربانی · 1 ماه پیش
    سلام من فعال نکرده بودم الان دستگاه سرویس نمی دهد چگونه فعال کنم.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر فرایند فعال سازی را می توانید از طریق گوشی فعال دیگری انجام دهید سپس دستگاه خود را خاموش و روشن کنید تا فعال گردد.
      آموزش فعال سازی دستگاه : http://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد معصومی · 1 ماه پیش
    با سلام. من گوشیمو گم کردم چطور میتونم با کد همتا گوشیمو غیر فعال کنم که سرویس دهی بهش قطع بشه؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر سامانه همتا در زمینه گوشی های مفقودی پاسخگویی ندارد لطفا از سمت مراجع قضایی پیگیری گردد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهران · 1 ماه پیش
    سلام
    من به خاطر مسائل کاری نیاز دارم هر چند روز یکبار سیم‌کارت عوض کنم
    آیا این امکان هست که همه ی سیمکارتها را روی گوشی ثبت کنم که مشکل غیر فعالسازی پیش نیاد و پیام از همتا نیاد یا اینکه هر وقت سیم کارت تغییر کرد انتقال مالکیت بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه با قرار دادن سیم کارت هایتان از سمت همتا پیامک هشدار دریافت نمودید، لطفا همین صفحه را مطالعه فرمایید و متناسب با پیامک دریافتی اقدام فرمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علی · 1 ماه پیش
    سلام من دو تا سیم‌کارت هام قطع شدن و گوشی پیام داده تلفن مجاز نیست . ولی من هم دیدم گوشیم قانونی بود و هم روی یه خط فعال کردم الان چکار انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، لطفا با شماره سیمکارتی که فرایند فعال سازی را انجام داده اید وارد سایت همتا (https://hamta.ntsw.ir) شده در صورتی که در بخش مدیریت دستگاه شناسه ها قابل رویت می باشند دستگاه به درستی ثبت گردیده است و چنانچه همچنان مشکل آنتن دهی داشتید سیم کارت را از سمت اپراتور و سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    امیر نوحی · 1 ماه پیش
    سلام
    از سایت ***گوشی ای خریداری کردم،با اینکه داخل کارتن گوشی کارت گارانتی شرکت *** هست و دارای کد فعالسازی هم هست،ولی برای ثبت در سامانه همتا پیام گوشی غیر قانونی هست نمایش داده میشود،با سایت*** که تماس گرفتم در جواب گفتن که بدلیل اینکه سریالهای گوشی رو یکجا به سایت همتا ارسال کردن و احتمالا سامانه همتا هنوز کامل ثبت نکرده چند روزی طول میکشه که مشکل برطرف بشه
    میخواستم بدونم که جوابشون درسته و در چند روز اینده شماره سریال گوشی ثبت قانونی میشه و مشکل فعالسازی گوشی حل میشه یا نه؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر در صورتی که دستگاه غیر قانونی اعلام میگردد دستگاه را به فروشنده عودت دهید چنانچه فروشنده همکاری نکرد میتوانید ثبت شکایت نمایید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی : http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان : http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    علیرضا سلیمان زاده · 1 ماه پیش
    با سلام من مودم همراه tp-link _59d3 خریداری کردم و خط رایتل رو روی انداختم الان پیام اومده که"دستگاه زیر در سامانه همتا ثبت نشده و از 1399/01/13 سرویس نخواهد گرفت"
    الان باید چیکار بکنم این که گوشی نیست
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، دستگاه های مودم مشمول طرح رجیستری نمی باشند؛ لطفا صفحه تاریخ مشمولیت را مطالعه کنید.
      http://hmti.ir/date
      همچنین می توانید جهت بررسی شناسه ها را از #06#* یادداشت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس برقرار کنید.