شناسایی هوشمند مشکلات
پیامک هشدار HAMTA  توضیحات
پیامک هشدار عدم فعال‌سازی دستگاه

پیامک اول:
دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعال‌سازی نشده است با شماره‌گیری #7777* نسبت به فعال‌سازی آن اقدام نمایید.
در غیر این صورت از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

پیامک دوم:
دستگاه با مشخصات زیر قانونی است ولی فعال‌سازی نشده است و از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت.
لطفاً نسبت به فعال‌سازی آن از طریق شماره‌گیری #7777* اقدام نمایید.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

این پیامک در صورتی ارسال می‌شود که دستگاه شما آکبند و قانونی بوده اما فعال‌سازی نشده باشد.
دو حالت وجود دارد:
1- دسترسی به کد فعال‌سازی دارید.
در این صورت از طریق سامانه همتا، دستگاه را برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نمایید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.
2- دسترسی به کد فعال‌سازی ندارید.
دقت داشته باشید کد فعال‌سازی دستگاه‌های آکبند قانونی، روی کارت گارانتی یا جعبه، به‌صورت اسکرچ (مخفی)، چاپ شده است. همچنین درصورتی‌که دستگاه خود را به‌صورت مسافری ثبت کرده باشید، کد فعال‌سازی، در کارتابل ثبت‌کننده درخواست مسافری، قابل مشاهده است.
درهرصورت، اگر به کد فعال‌سازی دسترسی پیدا نکردید، دستگاه را به فروشنده بازگردانید. چون اگر این دستگاه فعال‌سازی نشود، در تاریخ ذکر شده در پیامک، قطع خواهد شد.

پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) استاندارد

پیامک اول:
مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است، اگر دستگاه را خریداری نموده‌اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا، مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید، در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید.
IMEI: ***************

پیامک دوم:
مالک این دستگاه، شماره تلفن
091234XXX89
است
اگر دستگاه را خریداری نموده اید از فروشنده بخواهید تا از طریق سامانه همتا،مالکیت دستگاه را به شما منتقل نماید در غیر این صورت نیاز نیست اقدامی انجام دهید
IMEI: ***************

این پیامک در صورتی ارسال می‌شود که سیم‌کارت جدیدی، روی دستگاه قرار گیرد.
دو حالت وجود دارد:
1- اگر دستگاه را به تازگی خریداری کرده‌اید، حتماً باید از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.
2- درصورتی‌که این دستگاه را به‌تازگی خریداری نکرده‌اید بلکه یکی از سیم‌کارت‌های دیگر خودتان را درون دستگاه قرار داده و این پیامک را دریافت نموده‌اید، نیاز نیست اقدامی انجام دهید

پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد

پیامک اول:
مالک این دستگاه شماره تلفن دیگری است به دلیل فعالیت هم‌زمان چند دستگاه با این شناسه و جلوگیری از تضییع حقوق مالک، موقتاً و تا تاریخ *** با شماره تلفن *********** سرویس خواهد گرفت.
در صورت نیاز به استفاده بیش از مهلت فوق، می‌بایست با استفاده از شماره تلفن مالک و از طریق سامانه همتا (کد دستوری 7777)، انتقال مالکیت دستگاه به این شماره صورت پذیرد.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

پیامک دوم:
مالک این دستگاه، شماره تلفن دیگری است و با شماره *********** از این تاریخ امکان استفاده از شبکه تلفن همراه را نخواهد داشت
در صورت نیاز به استفاده بیش از مهلت فوق، با استفاده از شماره تلفن مالک، نسبت به انتقال مالکیت این دستگاه از طریق سامانه همتا (کد دستوری7777) اقدام نمایید.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

این پیامک در صورتی ارسال می شود که شناسه (IMEI) دستگاه شما غیراستاندارد باشد. این شناسه (IMEI) ها، به دلیل استفاده همزمان چندین دستگاه با این شناسه و جهت جلوگیری از تضییع حقوق مالک دستگاه، به عنوان شناسه (IMEI) غیراستاندارد شناخته شده اند.
دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا می توانند با سیم کارتی استفاده شوند که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده یا از آن سیم کارت، انتقال مالکیت گرفته باشد.
بنابراین دو حالت وجود دارد:
1- اگر دستگاه را به تازگی خریداری کرده اید، حتما باید از فروشنده انتقال مالکیت بگیرید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.
2- در صورتی که این پیامک به دلیل تعویض سیم کارت توسط خودتان برای شما ارسال شده و خرید و فروشی اتفاق نیفتاده، در صورتی که میخواهید بیشتر از تاریخ ذکر شده در پیامک، از دستگاه با سیم کارت جدید استفاده کنید، می توانید با سیم کارتی که قبل از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده، ابتدا افزودن دستگاه را انجام داده و سپس، دستگاه را به سیم کارت جدید انتقال مالکیت دهید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش افزودن دستگاه و آموزش انتقال مالکیت دستگاه را مطالعه نمایید.

3- در صورتی که از طریق فرایند افزودن دستگاه یا دریافت انتقال مالکیت و فعال‌سازی، هر دو اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) تحت مالکیت یکی از سیم‌کارت‌های شما قرار گرفته است و برای سیم‌کارت دوم خود این پیام را دریافت کرده‌اید، آموزش تعریف سیم‌کارت بهره‌بردار را ملاحظه نمایید.

پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه

پیامک اول:
دستگاه زیر جزء دستگاه‌های ثبت‌شده نیست و از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت.
IMEI: ***************

پیامک دوم:
شناسه زیر جز شناسه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از این تاریخ در شبکه سرویس نخواهد گرفت.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: ***************

پیامک سوم:
دستگاه زیر جزء دستگاه‌های ثبت‌شده نیست و از تاریخ **** سرویس نخواهد گرفت.
چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده، از طریق شماره‌گیری #7777* و انتخاب گزینه افزودن دستگاه، این شناسه را ثبت نمایید.
IMEI: ***************

پیامک چهارم:
شناسه زیر جزء شناسه‌های قانونی ثبت‌شده نمی‌باشد و از این تاریخ در شبکه سرویس نخواهد گرفت.
چنانچه دستگاه شما قبل از شروع طرح رجیستری روشن بوده از طریق گزینه افزودن دستگاه در سامانه همتا، این شناسه را ثبت نمایید.
برند: ****
مدل: ****
IMEI: *************** 

حالت‌های مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود این پیامک برای شما ارسال شود.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه مطالعه نمایید.

پیامک‌های اطلاع‌رسانی همتا
پیامک اطلاع رسانی HAMTA  توضیحات
رمز عبور موقت شما برابر است با:  ******

برای ورود به حساب کاربری خود در سایت همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir، پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، یک رمز عبور موقت و یک‌بارمصرف برای شما ارسال می‌شود. شما به کمک این رمز عبور موقت، می‌توانید به کارتابل خود وارد شده و دستگاه‌های تحت مالکیت سیم‌کارت خود را مشاهده نموده و فرایندهایی از قبیل انتقال مالکیت و ... را برای آن‌ها انجام دهید.
بدیهی است، برای ورود در دفعات بعدی، رمز عبور موقت جدیدی برای شما ارسال خواهد شد.
توجه داشته باشید این رمز عبور موقت، صرفا برای ورود به حساب کاربری شماره همراه شما در همتا قابل استفاده بوده و هیچ ربطی به کد فعال سازی دستگاه در فرایند فعال سازی ندارد.

فرمت شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده صحیح نیست.

این پیامی است که در زمان وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه به‌صورت نادرست، دریافت می‌شود.
شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل رؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست و در شبکه تلفن همراه سرویس نخواهد گرفت.

درصورتی‌که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه (IMEI) دستگاه نمایید و آن شناسه (IMEI)، غیرقانونی باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد.
دقت داشته باشید به‌هیچ‌عنوان این دستگاه را خریداری ننمایید چراکه امکان ثبت و فعال شدن آن در سامانه همتا وجود نخواهد داشت.

شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه‌های قانونی ثبت‌شده است.
مشخصات دستگاه:
برند: ****
مدل: ****
واردکننده: شرکت ****
واردشده با ارز دولتی
شناسه دستگاه: ***************
این دستگاه قبلاً با یک سیم‌کارت روشن شده است

درصورتی‌که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه (IMEI) دستگاه نمایید و آن شناسه (IMEI)، قانونی باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد.
در این زمینه، باید به تطابق برند و مدل ذکر شده در پاسخ استعلام اصالت با مشخصات دستگاه، نوع واردات و روشن شدن یا نشدن دستگاه در گذشته، دقت کنید.

شناسه دستگاه (IMEI) قانونی نیست ولی مشمول طرح ثبت تلفن همراه نیست

در صورتی که اقدام به استعلام اصالت یک شناسه (IMEI) دستگاه نمایید و آن دستگاه هنوز مشمول طرح رجیستری نشده باشد، این نتیجه را مشاهده خواهید کرد.
شما می توانید با قرار دادن سیم کارت در دستگاه و استفاده از آن، شناسه (IMEI) را به عنوان شناسه (IMEI) دستگاه قانونی ثبت نمایید.

دستگاه با شناسه (IMEI): *************** برای شماره تلفن *********** فعال شد.

درصورتی‌که اقدام به فعال‌سازی دستگاه با کد فعال‌سازی نموده و عملیات با موفقیت پایان یابد، این پیامک برای سیم‌کارت شما ارسال خواهد شد.
دقت داشته باشید تمامی شناسه (IMEI)های ذکر شده در این پیامک، باید با شناسه (IMEI)های روی جعبه یا #06#* تطابق کامل داشته باشد.

کد زیر جهت فعال‌سازی دستگاه خریداری شده توسط شما، تولید شده است. جهت فعال‌سازی آن از طریق سامانه همتا (کد دستوری 7777) اقدام نمایید. در غیر این صورت مسئولیت مشکلات احتمالی آن به عهده شما خواهد بود.
کد فعال‌سازی: ******
IMEI: ***************

درصورتی‌که فردی اقدام به انتقال مالکیت دستگاه خود نماید، این پیامک برای سیم‌کارت خریدار، ارسال خواهد شد.
خریدار موظف است در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی موجود در این پیامک، از طریق سامانه همتا، دستگاه را برای سیم‌کارت دلخواه خود فعال‌سازی نموده و با دریافت پیامک تأیید فعال‌سازی، از فعال شدن دستگاه برای یکی از سیم‌کارت‌های خود، اطمینان حاصل نماید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

دستگاه با مشخصات زیر به‌صورت مسافری در سامانه همتا ثبت گردید.
با استفاده از کد فعال‌سازی زیر از طریق سامانه همتا (کد دستوری 7777) نسبت به فعال‌سازی دستگاه خود اقدام نمایید.
برند: ****
مدل: ****
شناسه: ***************
کد فعال‌سازی: ******

درصورتی‌که در همتا درخواست ثبت دستگاه مسافری داده باشید و درخواست شما تأیید شده باشد، این پیامک برای شما ارسال می‌شود. ضروری است بعد از دریافت این پیامک، از طریق سامانه همتا، نسبت به فعال‌سازی دستگاه برای سیم‌کارت دلخواه خود، اقدام نمایید.
برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش فعال سازی دستگاه را مطالعه نمایید.

درخواست ثبت گوشی مسافری/پستی شما به دلیل عدم وجود شناسه دستگاه، در اطلاعات ارسال شده از طرف گمرک، مورد تایید قرار نگرفت.

این پیامک یعنی مشخصات دستگاه مسافری شما، در اطلاعات ارسالی از گمرک وجود نداشته و امکان ثبت آن در همتا وجود ندارد.
در صورتی که از پرداخت صحیح عوارض دستگاه خود در گمرک مطمئن هستید، باید موضوع ارسال اطلاعات از گمرک به همتا را از گمرک پیگیری نمایید.

درخواست ثبت گوشی تعمیری بررسی و نتیجه پس از *** روز از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد

در صورتی که در سامانه همتا درخواست ثبت گوشی تعمیری داده باشید، این پیامک به شما ارسال خواهد شد. برای اطلاع بیشتر در مورد این فرایند می‌توانید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را ملاحظه نمائید.

درخواست ثبت تعمیری به دلیل فعال بودن شناسه های پیش از تعمیر دستگاه مورد تایید قرار نگرفت

در صورتی که در سامانه همتا درخواست ثبت گوشی تعمیری داده باشید و شناسه یا شناسه‌های قبل از تعمیر فعال باشند، درخواست شما توسط سامانه رد شده و این پیامک به شما ارسال می‌شود. برای اطلاع بیشتر در مورد این فرایند می‌توانید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را ملاحظه نمائید.

درخواست برای ثبت تعمیری دستگاه شما با موفقیت انجام شد

در صورتی که در سامانه همتا درخواست ثبت گوشی تعمیری داده باشید و فرایند با موفقیت انجام شده باشد، این پیامک به شما ارسال می‌شود. برای اطلاع بیشتر در مورد این فرایند می‌توانید آموزش ثبت دستگاه تعمیری در سامانه همتا را ملاحظه نمائید.

به نرم‌افزار همتا خوش آمدید.
کد نصب نرم‌افزار: ******

درصورتی‌که اپلیکیشن همتا را روی دستگاه خود نصب نموده و قصد ورود به کارتابل سیم‌کارت خود را داشته باشید، این کد یک‌بارمصرف برای شما پیامک می‌شود. با استفاده از این کد، می‌توانید وارد کارتابل سیم‌کارت مورد نظر شده و فرایندهای سامانه همتا از قبیل انتقال مالکیت و ... را انجام دهید. 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

نظری بنویسید...
شما به سایت وارد نشده اید
یا ارسال به عنوان یک مهمان
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    پور · 1 ماه پیش
    سلام.پیامک کدفعالسازی من حذف شده.چطور دوباره بگیرم.گوشیم دست دوم هست.
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هنگام خرید و فروش دستگاه انتقال مالکیت ضروری می باشد.لطفا صفحه آموزش انتقال مالکیت دستگاه
      http://hmti.ir/06 را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    هدیه · 1 ماه پیش
    سلام این پیعام بعد از ۴ سال ک گوشیم فعال سازی شده برام امروز اومده. این یعنی چی؟ میشه کمکم کنید



    همتا
    تلفن همر‌اه شما ر‌جیستر نشده و بزودی شبکه آن قطع میشود
    جهت جلوگیری کد IMEI تلفن خود را در تارنمای زیر ثبت کنید
    ********
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      باسلام این پیامک جعلی می باشد این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاه‌برداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد.
      اخبار و اطلاعیه ها
      http://hmti.ir/13
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    زهره صادقی · 1 ماه پیش
    سلام امروز خواستم ی سیمکارت ک مال یکی دو سال پیش داشتم و اکبند بود رو فعال کن گف مالک سیمکارت کسی دیگس چجوریه ما اکبند داشتیم ولی ب نام یکی دیگس الان بایدچکار کرد
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سید حسین صالحی · 1 ماه پیش
    با سلام شرکت ما تعداد زیادی گوشی خریداری و در اختیار پرسنل خودش قرارداده بود. حالا نه به پرسنل دسترسی داریم نه به سیم کارت اونها.. حالا با این گوشی ها که غیر فعال شدند چیکارباید کرد. لطفا پاسخ بدین.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد جواد · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر من گوشیم رو دیروز خریداری کردم و اشتباها شماره موبایل که مالکیت رو نداشتم وارد کردم و بعدش سیم‌کارت جدید وارد کردم اما الان پیامک مبنی بر دستگاه شما ثبت شده نیست اومده و از تاریخ فلان سرویس نخواهد گرفت
    حالا چیکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر درصورتی که در پاسخ استعلام اصالت http://hmti.ir/04 دستگاه غیر قانونی است به فروشنده عودت دهید در صورت عدم همکاری از طریق تعزیرات پیگیری کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ساداتی · 1 ماه پیش
    سلام وقت بخیر
    من چند وقت پیش یک گوشی فروخته بودم که
    خریدار خیلی وقته هنوز نیومده که انتقال مالکیت بهش.
    بدم. چکار کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 1 ماه پیش
      سلام وقت بخیر هنگام خرید و فروش دستگاه انتقال مالکیت ضروری می باشد.در صورتی که به شخص خریدار دسترسی دارید برای سیم کارت خریدار فرایند انتقال مالکیت را انجام دهید.
      آموزش انتقال مالکیت
      http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سامی جنامی پور · 2 ماه پیش
    سلام گوشی نو خریدم اما فعال سازی واسم پیام نمیات چکار کنم انتن دهی بسیار ضعیف
    خیال کرده بودم به نام زده واسه ریجستر الان بعد انجام عملیات میگه کد وارد کنید هیچ کدی واسم فرستاده نمیشه باید مراجعه کنم به مغازه فروش باتشکر
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،توصیه همتابراین است که در حضور فروشنده فعال سازی دستگاه را انجام دهید. لطفا برای دریافت کد فعالسازی کادر"کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم" درصفحهhttp://hmti.ir/activationcode مطالعه فرمایید.آموزش فعال سازی دستگاهhttp://hmti.ir/05
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مهدی · 2 ماه پیش
    سلام من چند ماه پیش یه گوشی نو خریدم بعد انداختن سیم کارت یه پیام با این عنوان که مالک دستگاه شماره ××××
    هست که من نشناختم.بعد چند ماه الان سیم کارتم مسدود شده و انتن نمیده کلا.با سامانه همتا تماس گرفتم گفت مشکلی از طرف همتا نداره .
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزار و سیم کارت را از طرف اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    ابولفضل · 2 ماه پیش
    سلام من خط وانداختم تو imel 2 ویک پیامک امد این دستگاه زیر جز دستگاه ثبت شده نیست و از تاریخ این سرویس نخواهد گرفت شانسه اشتباه دیگه هیچ وقت نمیتونم زنگ یا اینترنت چیز وصل شم اگر شناسه درست شه میتونم به سرویس ها وصل شم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر لطفا در همین صفحه کادر پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    آریا · 2 ماه پیش
    آقا من یه سیم کارت دارم ولی توی گوشی سامسونگ میندازم اس ام اس به سیم کارت نمیاد به گوشی قبلی میاد چی کنم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر، چنانچه پیامک هشداری از سمت همتا دریافت نمودید و آنتن دهی قطع گردیده است لطفا همین صفحه را مطالعه بفرمایید و مطابق با پیامک دریافتی فرآیند لازم را انجام دهید. در غیر این صورت لطفا سلامت دستگاه را به لحاظ سخت افزاری و سیم کارت را از سمت اپراتور بررسی نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Sahar · 2 ماه پیش
    سلام من این گوشیم رو هفته پیش از یک فروشگاه اینترنتی بدون گارانتی خریدم و روی فاکتور کد فعالسازی نداشت زنگ زدم به فروشگاه و کد فعال سازیرو گرفتم خواستم ببینم که تخلفی ایجاد نشده که این کد برای من روی بسته یا فاکتور نبوده و من خودم زنگ زدم و گرفتم ? و اینکه بعد ازاینکه من فعالسازی کردم گوشیم رو پیام هشدار برای من اومد که این دستگاه جهت استفاده غیر تجاری وارد شده گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهدشد و من یکم نگرانم که دلیل اینکه این پیام برای من اومده چیه
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ،توصیه همتا به شما این است که دستگاه را در حضور فروشنده به کمک کد فعالسازی روی کارت گارانتی یا جعبه از طریق سامانه همتا فعال سازی نمایید.
      لطفا صفحه "می خواهم دستگاه اکبند خریداری کنم" را مطالعه فرمایید.http://hmti.ir/new
      در خصوص پیامک ارسال شده نیز لطفا با مراجعه به صفحه سوالات متداول http://hmti.ir/faq سوال6-13را مطالعه کنید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    Mostafa kargar · 2 ماه پیش
    سلام .
    من یه گوشی اکبند خریدم
    و فروشنده قبلا از روش مسافری فعالش کرده بود
    و گفت واسه انتقال مالکیتش یه کد لازمه که فردا ارسال میشه .
    الان حدود یک ماه هست که هیچ خبری نیس و فروشنده هم وعده وعید آخر هفته رو میده
    چطور می تونم شماره ای که گوشی باهاش فعال شده رو پیدا کنم ؟
    در صورتی که فروشنده هیچ کاری انجام ندهد چکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ، هنگام خرید و فروش دستگاه انجام انتقال مالکیت ضروری می باشد؛ لطفا به فروشنده جهت دریافت مالکیت مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی: http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: http://hmti.ir/11
      در رابطه با دستگاه مسافری دقت بفرمایید که گوشی مسافری برای استفاده شخصی شخص مسافر بوده و در صورتی که بخواهد مورد استفاده تجاری و خرید و فروش قرار گیرد، قطع خواهد شد.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    قاسمی · 2 ماه پیش
    سلام یه گوشی دارم مال 7 سال پیشه و خاموش بوده و الانم نمیدونم قبل از طرح چه شماره ای روی گوشی بوده الانم میکه به دلیل استفاده همزمان از شناسه دستگاه تا تاریخ فلان انتن نمیده... راهکارش چیه بدونم چ شماره ای روش بوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر، لطفا همین صفحه، کادر پیامک هشدار انتقال مالکیت دستگاه با شناسه (IMEI) غیراستاندارد را مطالعه نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    سمانه مهردوست · 2 ماه پیش
    سلام من پارسال یه گوشی خرید وقتی که خواستم فعال سازیش کنم نشد منم فراموش کردم دیگه حالا سیمکارتم غیر فعال شده روی گوشی و باز هم نمیتونم رجیستریش کنم پیامی هم از سامانه ی همتا تا حالا دریافت نکردم دیگه این گوشی رو نمیتونم رجیستری کنم؟ یا نمیتونم به سیم کارت دیگه ای انتقالش بدم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر،در صورتی که دستگاه آکبند خریداری کردیدضرورت دارد که در حضور فروشنده فعال سازی خود را انجام دهید.آموزش فعال سازی دستگاهhttp://hmti.ir/05
      اگر هم قادر به فعال سازی با دستگاه فعلی نیستید میتوانید فرایندهای همتا را با دستگاه تلفن همراه دیگری انجام دهید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    حاجی · 2 ماه پیش
    من گوشیمو خیلی وقته خریدم ولی پیام اومده که مالک شخص دیگری است باید مالکیت انتقال داده بشه ولی من نمیدونم صاحب گوشی کیه باید چیکار کنم؟
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر چناچه دستگاه رابعد از طرح خریداری کرده اید (http://hmti.ir/date ) هنگام خرید و فروش دستگاه انجام انتقال مالکیت ضروری می باشد؛ لطفا به فروشنده جهت دریافت مالکیت مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی: http://hmti.ir/10
      درصورتی که قبل از طرح خریداری کرده اید لطفا شناسه های دستگاه را از #06#* دریافت کرده و با سامانه همتا 096366 تماس حاصل نمایید.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعودعابدی · 2 ماه پیش
    باسلام بنده یه گوشی سامسونگ آکبندخریداری کردم که پدرم درموقع نریدبجای0603شماره0630رابه فروشنده داده. وروی اونخط فعالساری شده واون خط خاموش ومجهول هست چگونت انتقال مالکیت انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر در صورتی که فعال سازی اشتباه انجام دادید با قرار دادن سیم صحیح روی دستگاه وارد سایت همتا به آدرسhttps://hamta.ntsw.ir شده قسمت "ثبت و پیگیری مشکلات" عنوان بر اینکه "فعال سازی اشتباه دستگاه داشتم "را انتخاب کرده و به ثبت اطلاعات اقدام نماییدتا پیگیری شود.
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    اکبر · 2 ماه پیش
    سلام ی گوشی خریدم تو ایام تعطیل ولی بعلت کرونا 16 فروردین بدستم رسید کد فعالسازی و گارانتی همراه گوشی نبود .با توجه به اینکه فروشنده شهر دیگه ای هست و دستگاه پملپ شده بود بنابرااین فروشنده به داخل تجهیزات گوشی دسترسی نداشته و عنوان نمودن با شرکت وارد کننده تماس بگیرم. . الان گوشی غیرفعال شده و برای کد فعالسازی با شرکت هماتلکام تماس گرفتم .انها هم امروز فردا میکنن و وعده وعید اخر وقت میدن الان تکلیف من نوعی چی هست؟ حتما باید برم شکایت کنم ! .منتظر کسی باشیم بیاد این سیستم رو درست کنه!
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر ،برای فعال سازی دستگاه خریداری شده به صفحه آموزش فعال سازی دستگاه http://hmti.ir/05مراجعه نمایید.
      و همچنین جهت دریافت کد فعال سازی بفروشنده مراجعه کنید در صورتی که کدفعال سازی را دریافت نکردیددستگاه را عودت دهید در صورت عدم همکاری نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://hmti.ir/11
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    رسول غلامی · 2 ماه پیش
    سلام من یه گوشی مسافری خریدم وثبت ش و مشکلی از نظر قانونی نداره والان 8 ماه کار میکنه میخوام این گوشی بدم خانومم ویه سیمکارت دیگه روش بندازه یعنی شماره خودش مشکل پیش نمیاد
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      سلام وقت بخیر.اگر با قرار دادن سیم کارت جدید روی دستگاه پیامک هشدار دریافت نکردید نیازی نیست اقدامی انجام دهید.
      در غیر این صورت برای سیم کارت جدید انتقال مالکیت انجام دهید.
      آموزش انتقال مالکیت دستگاه http://hmti.ir/06
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    مسعود · 2 ماه پیش
    سلام و خسته نباشید
    من به یه اشنایی رو حساب اشنایت قسطی گوشی فروختم و انتقال مالکیتش رو هم زدم ولی ایشون قسط هاشو پرداخت نکرده؛الان میخوام شکایت کنم ازش و کوشی رو پس بگیرم..با توجه به اینکه انتقال مالکیت انجام شده چطور میتونم اینکارو کنم؟شناسه گوشی قبلا روی سیمکارت من بوده
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      باسلام وقت بخیر، مربوط به همتا نمی باشد،برای کسب اطلاعات بیشتر به مراجع قضایی مراجعه نمایید .
  • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
    محمد لرکی · 2 ماه پیش
    سلام بنده ۸ماه پیش گوشی نوت ۹سامسونگ خریدم ولی متاسفانه عملیات انتقال رو انجام ندادم الانم به هیچ عنوان به مالک اصلی دسترسی ندارم چطور باید شماره تماس یا آدرس مالک قبلی رو پیدا کنم که عملیات انتقال رو انجام بدم
    • این نظر ثبت شده و بعد از تأیید ادمین، نمایش داده خواهد شد.
      پاسخگوی همتا · 2 ماه پیش
      با سلام وقت بخیر ، هنگام خرید و فروش دستگاه انجام انتقال مالکیت ضروری می باشد؛ لطفا به فروشنده جهت دریافت مالکیت مراجعه فرمایید. چنانچه موفق به دریافت مالکیت نشدید دستگاه را عودت دهید و در صورت عدم همکاری ثبت شکایت کنید.
      آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی: http://hmti.ir/10
      آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: http://hmti.ir/11